Joukkueen rakennus kaudelle 2011-2012

  • 1 104 542
  • 2 736

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tässä valistunut veikkaus/oma tieto jo varmoista uusista tulijoista: Tuomainen, Jokela, Somervuori. Olemme osastossa roudari = ottaa mitä muilta jää yli ja jäähän sinnekin aina laatukamaa.

Tähän päälle Micken jääminen = tytär

Tähän päälle Hirson tuleminen = tytär + äiti

Tähän päälle Rudyn tuleminen = The Golden Triple (by Nikki Sixx)

Mä lähden edelleen tällä paketilla odottamaan maanantaita ja sanoisin, että äiti + tytär -kuvio on toteutumassa. Huh! Tuomainen, Jokela ja Somervuori ovat varmoja nimiä, niissä ei ole mitään spennaamista enää. Samoin joku nuori sentteri..joku Granlund tjsp. Ja ihmettelen suuresti, jos Hirsonkaan nimi ei ole maanantaina mukana.

Ja Sinner - hienoa kuulla, että olet hengissä ja ilmeisesti selvinnyt ulos labyrintista! Ensi kevääksi joku uusi lupaus? Kuulin, että Hermunen asuu nykyään jossain landella ja kaipailee toisinaan "Helsingin humua". Oletan, että tällä hän tarkoitti teikäläistä? Hermunen ja Anneli ovat nimittäin hyviä frendejä, kuinka ollakaan.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Mä lähden edelleen tällä paketilla odottamaan maanantaita ja sanoisin, että äiti + tytär -kuvio on toteutumassa. Huh!

mä uskon, että toteutuu äiti + äidin parhaan näköinen kaveri + äidin isorintaisin kaveri + tytär + tyttären parhaat kaverit, J.Lo ja J. Anniston.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Maanantaina julkaistaan muutama paluumuuttaja ja mielenkiintoinen nimi, on todella vahva nippu ensi kaudella kasassa.

Olisiko tosiaan mahdollista, että tänä keväänä ei tarvitse pettyä, kun uusi joukkue julkaistaan? En usko ennen kuin näen, eli odotan maanantaina Jonni Vauhkosen ja Kimmo Salmisen sopimuksia sekä Järventien korvaajaksi Atte Pentikäistä.

Edit. Ylläoleva skenaario muuttaa äiti+tytär+tyttären kauniit kaverit-fiilistelyn muotoon Ake, Make, Pera ja mä...
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Olisiko tosiaan mahdollista, että tänä keväänä ei tarvitse pettyä, kun uusi joukkue julkaistaan? En usko ennen kuin näen, eli odotan maanantaina Jonni Vauhkosen ja Kimmo Salmisen sopimuksia sekä Järventien korvaajaksi Atte Pentikäistä.

Siis petyitkö viime kaudella kun Peltonen julkaistiin? Ei vaan itse aiheeseen..
Nyt siis näyttää tilanne niin mahtavalta kun näiden "varmojen" tulijoiden lisäksi voi jo aika suurella tod. näköisyydellä laskea Micken jatkon. Noiden lisäksi jos edes toinen kaksikosta Hirso/Rudy eksyy jengiin niin on aika vaikea löytää haastajia HIFK:lle ensi kaudella. Saa vaan nähdä miten saa pelikuviot toimimaan tommosella nipulla ja uudella valmentajalla. Näin perjantaina ei pitäisi sanoa tätä, mutta oispa jo MAANANTAI!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Saa vaan nähdä miten saa pelikuviot toimimaan tommosella nipulla ja uudella valmentajalla. Näin perjantaina ei pitäisi sanoa tätä, mutta oispa jo MAANANTAI!

Aika helposti. Valmentaja vetää pikkurotsin päälle, ottaa huikat juomapullosta,menee kaukalon laidalle, heittää kiekon pelaajille ja huutaa:" Siinä on musta kumi, pankaa pölisemään!" Loppuun ehkä vielä joku tehostava lause malliia c'moon.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Miettikääpä jos nämä kohtuuvarmoina pidetyt huhut toteutuisivat ja kaupanpäälle Lennu päättäisi vielä jatkaa yhden kauden.

Peltonen - Granlund - Somervuori
Petrell - Hirschovits - Kuhta
Ruutu - Wirtanen - Ahtola
Pöysti/Tuomainen - Liivk - Nyholm

Järventie - Kankaanperä
Söderholm - Kurvinen
Kousa - Jokela

Riksman
Lundell / X

Kyllä tuolla kehtaisi lähteä jo mestaruutta uusimaan :)
 

Fordél

Jäsen
Mun mielestä toi -Kantor- nimimerkin hyökkäysvitjojen luonnostelma on realistinen kun siitä vain poistaa Ruutun nimen. Uskon, että tolla HIFK-lähtee ensi kauteen. Jos näin tapahtuu, voidaan sanoa jengin olevan todella kova ja erittäin mielenkiintoinen kun hienoja pelaajia ja persoonia löytyy joka ketjussa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Riksman-Lundell-Unkari - tässä on osasto, joka ei ihan vastaa kenttäpelaajia ja olisin mielelläni nähnyt, että mv-osastolle tulisi uudistuksia. Ensi kausihan on täynnä mv-peliin liittyviä sääntömuutoksia, joista suurin on tämä:

-Maalivahti saa torjua puolustajan tai muun kenttäpelaajan mokailun.

HIFK:n mv-valmentaja Sakke Lindfors näkee uudistuksessa enimmäkseen huonoa: "Tietenkin se on lopputuloksen kannalta mukavaa, että maalivahti saa nyt torjua kenttäpelaajien aiheuttamat mokat, kuten läpiajot, mutta tämä muutos aiheuttaa sen, että otteluiden jälkeiset videoclippikerhot tulevat pikkuhiljaa jäämään historiaan. Se on ikävä asia, meillä HIFK:ssa videoclippien kelailu ja maalivahdin vapauttaminen vastuusta on ollut perinne". Kysymykseen siitä, mitä videoclippien tilalle tulee, suhtautuu Lindfors pessimistisen skeptisesti: "No, SM-liiga saa nyt totutella siihen, että ottelut eivät enää pääty 7-6, kuten minun aikanani, jolloin jopa minua pidettiin hyvänä maalivahtina. Suosioni perustui siihen, että sain vapautuksen kaikista päästämistäni maaleista, joita oli 426.000 kappaletta, sillä kenttäpelaajia syytettiin kaikesta. Nythän tämä uusi käytäntö voi johtaa siihen, että maajoukkueeseenkin ruvetaan ottamaan vain torjuntoihin kykeneviä maalivahteja. Tämä merkitsee sitä, että HIFK:kin voi joutua luovuttamaan jatkossa maalivahteja maajoukkueen käyttöön. Jan Lundellin valtakaudella olemme olleet täysin suojassa maajoukkuekomennuksilta."

Huhujen mukaan joka ainoa jääkiekossa syntyvä maali johtuu puolustavan joukkueen pelaajan virheestä, mistä avautuu maalipaikka. Jos puolustajat ja muut kenttäpelaajat eivät tekisi ollenkaan virheitä, otteluissa ei syntyisi ollenkaan maalipaikkoja ja kaikki pelit päättyisivät 0-0. Tässä tilanteessahan molemmat joukkueet voisivat pelata maali tyhjänä. Virheettömyyden vuoksi maalipaikkoja ei syntyisi. Maalivahtien ammattikunta jäisi työttömäksi. Sääntöuudistus asettaa nyt maalivahdeille Lindforsin mielestä kohtuuttomia paineita: "Jo parin-kolmen vuoden päästä olemme siinä tilanteessa, että maalivahdeilta vaaditaan hyvää tekniikkaa, kylmiä hermoja ja erinomaisia torjuntoja. Laji on nyt antanut periksi sille, että kenttäpelaajien virheet katsotaan läpi sormien. Tämä on paineen siirtämistä maalivahdeille. Luulen, että mekin joudumme HIFK:ssa jopa valmentamaan maalivahteja tulevaisuudessa" huokaa Lindfors, joka toivoo vielä järkeä kiekkopäättäjiltä.

"On päivänselvää, että ihmiset haluavat nähdä maaleja. Kuka tuleee halleihin katsomaan torjuntoja? Minun aikanani ei ainakaan kukaan. Ei myöskään Lundellin valtakaudella. Itse olen pystynyt aina takaamaan sen, että HIFK:n otteluissa nähdään paljon maaleja ja nyt tämä elementti leikkautuu pois pelikirjastani. Ja kyllä, minullakin on pelikirja. Siinä on sekä kuvia että tekstiä. Siinä on myös kuvia, joissa on kuvatekstejä. Kyseessä on erittäin kehittynyt paketti. Voin paljastaa senkin, että pelikirjassani on myös kaksi kantta, etu- ja takakansi. Niin, HIFK:n johto kiristi jo kuluneelle kaudelle vaatimuksiaan ja antoi minulle Riksmanin, josta en pystynyt kehittämään yleisömagneettia. Hän torjui jo nyt, ennen uudistusta, aivan liikaa kiekkoja ja maalimäärämme minimoituivat. Minulla on tästä tilastot. Esimerkiksi playoffeissa Riksman päästi alle 2 maalia per ottelu. Katsojat eivät saaneet rahoilleen vastinetta, he eivät nähneet tarpeeksi maaleja. Kulunut kausi oli siis jo hyvin surullinen maalivahtivalmentajan silmissä. Teimme aikanaan Jan Lundellille 114 kautta käsittävän sopimuksen siinä hurskaassa uskossa, että sääntöjä ei sorkita. En tiedä mihin tämä johtaa, mutta minun on pakko varoittaa katsojia, että HIFK-otteluissa ei enää tulla näkemään entisaikojen maali-iloitteluja".

Näin kertoo maalivahti-ikoni Sakke Lindfors heittäen jopa piikkiä oman joukkueensa pelaajahankinnoista vastaaville korostaen, että Riksman ei ollut hänen valintansa. Lindfors vaatii päitä vadille näistä järjettömyyksistä, joita maalivahtipeliin on tulossa. "Mitä seuraavaksi? Ruvetaanko maalivahdeilta kohta vaatimaan tasaista suoritustasoa??" tuhahtaa Lindfors.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
vahva huhu kertoo, että Sakari Lindfors olisi IFK:n ex-mv-valmentaja.

En ihmettele! Luulen, että Lindfors painuu valmentamaan sellaiseen sivistysvaltioon, jossa vielä arvostetaan sitä, että otteluissa nähdään paljon maaleja. Borneon liigassa on esimerkiksi erittäin valoisat näkymät.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ensi kevääksi joku uusi lupaus? Kuulin, että Hermunen asuu nykyään jossain landella ja kaipailee toisinaan "Helsingin humua".

Kyllä liika on liikaa näin luontoihmisellekin. Hermunen muuten metsästi pitkätukkaisia poikia Tavastialta vielä tuossa 90 luvulla. Mulla on kaveri, joka jurripäissään haksahti (oikeasti siis). Meni ressukka vielä tunnustamaan ja ihan väärään aikaan ja väärille ihmisille. Oli poika aika flunssaisen näköinen, kun iso kööri keskellä stadia hyvässä nousussa rähähti nauramaan kuultuaan tunnustuksen ja sitten siitä kuuli koko kaupunki: "JÄTKÄ ON p........t Hermusta, ei vittu, JÄTKÄ on p.....t Hermusta!!" Noh, sääli on sairautta.

Ikävä juttu, kun tuo Granlund case vuosi julkisuuteen jo nyt. Olisi ollut paljon kivempi juttu mäjäyttää se maanantaina niinkuin kirsikka kaukun päälle, joka lieni tarkoitus. Hyvältä näyttää. Pelottavan hyvältä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakkohan tässä on itsekin innostua suunnittelemaan kokoonpanoa ja kyllä, em. ketjut ovat ok, mutta kyllä mä vielä jysäyttäisin diilin Hamiltonille ja se kolmoseen joko Ahtolan tai Ruudun paikalle, riippuen Ruudusta ja hänen tänne tulemisensa aikatalulusta.

On myös jännä nähdä, mihin roolin Tuomaista on suunniteltu, onko Ahtola saamassa fudut. Tuskin on neloseen ajateltu, eikä kolmosta ylemmäs ole asiaa. Tai sit nelosen hyvät pudotuspelit ja niitä seuranneet odottamattomat jatkot, kuten ajattelen Pöystille käyneen, vaikeuttivat suunnitelmia. Luulen etä Pöysti ei olisi diiliä enää saanut, mutta nyt saa - hänen paikallenhan Tuomainen olisi ollut omiaan.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Ei helvetti, alkaa tuo ensi kausi näyttämään häpeällisen hyvältä. Vittu sitä on niin tottunut kannattamaan altavastaajaa tai haastajaa, jotta täytynee vaihtaa leiriä, oliskos Lahdessa tilaa?

Jakke viel, pliiiiiiiiis!
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Uskomatonta

Kyllä se on totta. Elämme uskomattomia aikoja!

Joo, kyllä tässä iso mies alkaa kyynelehtimään HIFK;n tekemisiä!

- Sakke lähtee
- Mikke jää
- Kim Hirsovits + Mikko Jokela palaa
- Kille + moni muu toivottu jatkaa
- Haataja korvattu, samoin Wärn
- huhuissa Jakke
- Seuran talous kuntoutuu huimaa vauhtia
- jne jne.

Pakko vaihtaa nimimerkkiä kohta!

HYVÄ MEININKI HIFK!!
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jakke viel, pliiiiiiiiis!

Itse en uskalla odotella Jakkea. Se olisi jo liiian hyvää ollakseen totta. Hirschovits, Jokela, Somervuori, Tuomainen + ne tärkeät jatkosopimukset, niin olen tyytyväinen. Jos Jakke tulee, niin sitten riemulla ei ole rajaa. Ja kaikenhan kruunaa jos Lindfors siirretään muihin hommiin. Uskoisin että sieltä tulee sisään myös jokunen nuori kaveri tuomaan rinkiin laajuutta ja yrittämään läpimurtoa.

Vielä ei ole julkistettu jengiä, mutta tämä näyttää ihan perkeleen hyvälle tällä hetkellä. Paremmalta kuin vuosiin. Naapurikin saanut jotain tolkkua hankintoihinsa, joten toivottavasti kauteen voidaan lähteä sillä asenteella, että finaalissa nähdään.
 

Johnny-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Los Angeles Kings
Aika uskomattoman hyvältä kuulostaa vaihteeksi huhut. Joku jo tätä laittoikin, mutta avataan nyt vielä kerran hyvinkin realistiset ketjut ensi kaudelle:

Peltonen - Granlund - Somervuori
Petrell - Hirschovits - Kuhta
Nyholm - Wirtanen - Ahtola
Pöysti - Liivk - Tuomainen

Järventie - Kankaanperä
Söderholm - Kurvinen
Kousa - Jokela

Riksman
Lundell / X

Huh huh, kelpaisi. Se, mitä Somervuori <-> Haataja parissa hävitään, voitetaan takaisin reippaasti Hirso <-> Ramu parissa. Itselle ainakin nousee touhutippa mielikuvasta Kuhta rannaamassa suoraan Hirson lätystä.. Bobbylle myös soisin isompaa roolia.

Tuosta nopeasti varmaan suurin uhka on Lennun lähtö, jonka toisaalta hänelle soisin. Rahat pois ja myöhemmin takaisin. Tämän tapahtuessa on toivon mukaan vain yksi vaihtoehto korvaajaksi ja koska Iiro Järvi taitaa olla liian vanha, niin parempi jokaisen nuoremman fanin painaa jo valmiiksi mieleen legendaarinen numero 25..

Hyvällä mielellä kesälomia kohti. Toivotaan, ettei jää huhuiksi nämä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Järventie - Kankaanperä
Söderholm - Kurvinen
Kousa - Jokela

Onko tuosta Järventien tilanteesta mitään tietoa kenellekään? Vahvasti on viety takaisin Ilvekseen, mutta nyt on viime aikoina ollut vähän hiljaisempaa. Jos Järventie lähtee, niin kyllähän sekin pitää jollain korvata. Jokela tulee kuitenkin Vallinin tilalle, eikä Maran. Jere... Perkele kun taitaa suunnata kuitenkin KHL:ään.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Arwon JörnHenrikAlfonsoGunnarsson,

vahva huhu kertoo, että Sakari Lindfors olisi IFK:n ex-mv-valmentaja.

ps.tuntuu, että tänään on todellakin tilipäivä

Totta, fakta homma. Eikä hän mene naapuriin valmentamaan Zoltania, vaan KHL kutsuu.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Todella hyvältä näyttää jengi ensi vuonna, jos huhut pitävät lopuista soppareista edes osin kutinsa. Jos Hirso tulee kakkossenaksi, niin HIFK on toistaiseksi julkaistujen rostereiden perusteella mestarisuosikki numero 1. Mutta näin siis paperilla, tuosta on vielä uskomattoman pitkä matka liigamestariksi 2012, eikä sen kummempaan keulimiseen ole itselläni halua/tarvetta. Mutta palikat ovat nyt kohdallaan jo loppukeväästä, mikä on enemmän kuin hienoa. Ja esimerkiksi Mikke tulee olemaan ensi kaudella huomattavasti kovempi kuin tällä kaudella(jolla oli jo erittäin kova loukkaantumisesta toivuttuaan). Hymyilyttämään pistää.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Onko tuosta Järventien tilanteesta mitään tietoa kenellekään? Vahvasti on viety takaisin Ilvekseen, mutta nyt on viime aikoina ollut vähän hiljaisempaa. Jos Järventie lähtee, niin kyllähän sekin pitää jollain korvata. Jokela tulee kuitenkin Vallinin tilalle, eikä Maran. Jere... Perkele kun taitaa suunnata kuitenkin KHL:ään.

Viimeksi kun keskustelin erään kanssa oli tieto, että jatkanee meillä. Perhe muuttanut juniorin takia Tampereelle. Keskustelusta on jo vähän aikaa.

Ja Jerelle vieläkin, ei kiitos.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Viimeksi kun keskustelin erään kanssa oli tieto, että jatkanee meillä. Perhe muuttanut juniorin takia Tampereelle. Keskustelusta on jo vähän aikaa.

Ja Jerelle vieläkin, ei kiitos.

Jos Järventie jatkaa HIFK:ssa, yllätys on todella suuri. Ilves lienee ensi kauden seura, onhan mies ollut todella kauan poissa Tampereelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös