Jos tilanne on se, että Jere ei pysty enää dokaamaan, niin sehän vaikeuttaa tilannetta aivan perkeleesti. Ei voi enää spekuloida alkoholisähläilyillä!
Luetaanpas nyt tilanne oikein, ilman kiihkoa:
-Jeren siirtymistä HIFK:hon pidetään / pidettiin selviönä: Petu haluaa, Jere haluaa ja tällä kertaa on aivan faktisesti annettu HIFK:nkin taholta ymmärtää, että kyllä käy. On otettu vähän järkeä käteen ja tsiigailtu, että kausi Bluesissa on mennyt hyvin ja jos kaveri pääsee maajoukkueeseen ja MM-kisoihinkin, lienee hänen "iso kuvansa" aika ookoo. Tietääkseni Valtanen ei myöskään enää vastusta ja meidän fanipalstalaisten pitää -tämä logiikka on kyllä vaikeaa- yrittää luottaa ihmisiin, jotka tekevät Jeren kanssa päivittäin duunia. Meidän asema on yleisönosastokirjoittelua ja meidän tietomme Jeren päivän kunnosta on spekulaatiota. Jos moni yhtä aikaa, mukaanlukien maajoukkueesta vastaavat, kokevat niin, että kyllä se nyt lätkää pelaa luotettavasti, niin olisiko mahdollista, että täältä katsomon puolelta vähän luotettaisiin näihin tahoihin ? Vai muistellaanko -06 pronssiottelusta katoamista?
-No, kyllähän Villenkin tulo oli aikaa sitten "selviö", mutta melko kauan kesti ennenkuin hän nimensä pisti paperiin. Ja ennen allekirjoitusta minä ainakaan en lopullisesti kuitenkaan usko pelaajan tuloon.
-Bluesilla on seurana optio ja siihen ei ole kenelläkään nokan kopauttamista. Jos Blues haluaa olla hankala, Jeren sopimus pitää ostaa sieltä ulos. Jos Blues ei halua olla hankala ja pitää väkisin pelaajaa, joka haluaa muualle, Jere on ns. vapaa agentti ja tekee sopparin minne haluaa ensi kaudeksi.
-Jokerit ja Kärpät ovat aktiivisia. En usko, että sieltä lämpimikseen kysellään Jereä ja taas pitää pistää jonoon muutama jääkiekon oikea ammattilainen, joka näkee Jeren haluttavana pelaajana: Junno & Kekäläinen.
Kaikkiaanhan HIFK:n olisi helppo ohittaa Jere hankkimalla joku muu maajoukkuetason huippupakki. Mutta onko niitä niin pirusti vapaana? Ei niitä nyt vain kertakaikkiaan puissa kasva, mutta saahan sitä etsiä. Katsellaan mitä tapahtuu ja itse tiedostan oman asemani fanina / katsojana aika selkeästi: mulla voi olla vahvakin mielipide, mutta ei missään tapauksessa sellaista tietoa, mitä päätyökseen kiekkobisneksessä toimivilla on. Kenelläkään täällä ei ole sellaista tietoa. Oma mielipiteeni oli viimeksikin Jeren puolesta, mutta hyvin kiltisti otin vastaan sen infon, että HIFK ei ota. Kojo olisi valmentajan ottanut mielellään Jeren. Nytkin olen Jeren puolesta ja hieno homma, jos myös HIFK on näkemässä hänessä jotain muuta kuin potentiaalin riskin. Rannalta on helvetin helppoa neuvoa, miten paattia pitää oikeasti ohjata.