Joukkueen rakennus kaudelle 2011-2012

  • 1 104 610
  • 2 736

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, Kiben tapaus päättyi onnellisesti. Kenties tämäkin

Kieltämättä kuulostaa onnelliselta lopulta. Minä ainakin olen onnellinen jos Karalahti pelaa ensi kaudella jossain muualla kuin IFK:ssa. Ei se niin hyvä eikä selvä ole, että kannattaisi vanhoihin piireihin raahata.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Kieltämättä kuulostaa onnelliselta lopulta. Minä ainakin olen onnellinen jos Karalahti pelaa ensi kaudella jossain muualla kuin IFK:ssa. Ei se niin hyvä eikä selvä ole, että kannattaisi vanhoihin piireihin raahata.

Kuullu sellasta juttua, että alkoholia Jergus ei voi enää pahemmin juoda; haima sen verran huonossa kunnossa aikasemmin juominkien takia että seuraavasta kerrasta se ois jo nirri pois.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuullu sellasta juttua, että alkoholia Jergus ei voi enää pahemmin juoda; haima sen verran huonossa kunnossa aikasemmin juominkien takia että seuraavasta kerrasta se ois jo nirri pois.

Eihän? Mistä kuulit?

Voi, kun saatais jostain ehjä maalivahti ja edes jotkut paikkaamaan poislähtijöitä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kuullu sellasta juttua, että alkoholia Jergus ei voi enää pahemmin juoda; haima sen verran huonossa kunnossa...

Tää uutinen vaatis kyllä lähdettä! Todella jäätävää infoa tulee nyt kyllä ikkunoista ja ovista, eli lähdettä kehiin, sillä tämä veret pysäyttävä uutinen kyllä vaikeuttaa tulevia neuvotteluita aika rankasti.

Sniif!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jos tilanne on se, että Jere ei pysty enää dokaamaan, niin sehän vaikeuttaa tilannetta aivan perkeleesti. Ei voi enää spekuloida alkoholisähläilyillä!

Luetaanpas nyt tilanne oikein, ilman kiihkoa:

-Jeren siirtymistä HIFK:hon pidetään / pidettiin selviönä: Petu haluaa, Jere haluaa ja tällä kertaa on aivan faktisesti annettu HIFK:nkin taholta ymmärtää, että kyllä käy. On otettu vähän järkeä käteen ja tsiigailtu, että kausi Bluesissa on mennyt hyvin ja jos kaveri pääsee maajoukkueeseen ja MM-kisoihinkin, lienee hänen "iso kuvansa" aika ookoo. Tietääkseni Valtanen ei myöskään enää vastusta ja meidän fanipalstalaisten pitää -tämä logiikka on kyllä vaikeaa- yrittää luottaa ihmisiin, jotka tekevät Jeren kanssa päivittäin duunia. Meidän asema on yleisönosastokirjoittelua ja meidän tietomme Jeren päivän kunnosta on spekulaatiota. Jos moni yhtä aikaa, mukaanlukien maajoukkueesta vastaavat, kokevat niin, että kyllä se nyt lätkää pelaa luotettavasti, niin olisiko mahdollista, että täältä katsomon puolelta vähän luotettaisiin näihin tahoihin ? Vai muistellaanko -06 pronssiottelusta katoamista?

-No, kyllähän Villenkin tulo oli aikaa sitten "selviö", mutta melko kauan kesti ennenkuin hän nimensä pisti paperiin. Ja ennen allekirjoitusta minä ainakaan en lopullisesti kuitenkaan usko pelaajan tuloon.

-Bluesilla on seurana optio ja siihen ei ole kenelläkään nokan kopauttamista. Jos Blues haluaa olla hankala, Jeren sopimus pitää ostaa sieltä ulos. Jos Blues ei halua olla hankala ja pitää väkisin pelaajaa, joka haluaa muualle, Jere on ns. vapaa agentti ja tekee sopparin minne haluaa ensi kaudeksi.

-Jokerit ja Kärpät ovat aktiivisia. En usko, että sieltä lämpimikseen kysellään Jereä ja taas pitää pistää jonoon muutama jääkiekon oikea ammattilainen, joka näkee Jeren haluttavana pelaajana: Junno & Kekäläinen.

Kaikkiaanhan HIFK:n olisi helppo ohittaa Jere hankkimalla joku muu maajoukkuetason huippupakki. Mutta onko niitä niin pirusti vapaana? Ei niitä nyt vain kertakaikkiaan puissa kasva, mutta saahan sitä etsiä. Katsellaan mitä tapahtuu ja itse tiedostan oman asemani fanina / katsojana aika selkeästi: mulla voi olla vahvakin mielipide, mutta ei missään tapauksessa sellaista tietoa, mitä päätyökseen kiekkobisneksessä toimivilla on. Kenelläkään täällä ei ole sellaista tietoa. Oma mielipiteeni oli viimeksikin Jeren puolesta, mutta hyvin kiltisti otin vastaan sen infon, että HIFK ei ota. Kojo olisi valmentajan ottanut mielellään Jeren. Nytkin olen Jeren puolesta ja hieno homma, jos myös HIFK on näkemässä hänessä jotain muuta kuin potentiaalin riskin. Rannalta on helvetin helppoa neuvoa, miten paattia pitää oikeasti ohjata.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
-Jokerit ja Kärpät ovat aktiivisia. En usko, että sieltä lämpimikseen kysellään Jereä ja taas pitää pistää jonoon muutama jääkiekon oikea ammattilainen, joka näkee Jeren haluttavana pelaajana: Junno & Kekäläinen.

Jos Jere haluaa, ettei Blues käyttäisi optiotaan, niin haluaako Jere irti Bluesista siirtyessään Jokereihin tai Kärppiin. Vai pelkästään, jos mahdollisuus on pelata kotona. Mä en usko, jos IFK jostain ääliömäisestä tai idioottimaisesta syystä ei tee Jerelle diiliä, jos se on mahdollista, niin Jere jatkaa Bluesissa. Miksi Jere menisi Kärppiin, kun voit pelata himan lähellä ja paremmin pääsee Bluesissa play offeihin kuin Kärpissä (HYMIÖ ja pieni piikki).

Narrit on sitten asia erikseen, siellä on öö Kekäläinen. Ei muuta. Pellen kuva paidassa, jengi, jota ifklainen inhoaa äidin maidosta asti, yleisö "inhoaa" sua, kun olet vitun julli jne.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-No, kyllähän Villenkin tulo oli aikaa sitten "selviö", mutta melko kauan kesti ennenkuin hän nimensä pisti paperiin. Ja ennen allekirjoitusta minä ainakaan en lopullisesti kuitenkaan usko pelaajan tuloon.

Villehän oli raapustanut nimensä sopimuspaperiin jo joulun tienoilla, eli ei tuo hyvin kauaa ollut kestänyt. Mitä Jeren siirtymiseen tulee, niin uskoisin kyllä olevan kaikkien osapuolten edun mukaista, jotta Jere pukee päälleen punanutun. Jerelläkin on varmasti kova halu päästä palaamaan kotiin, kun pelivuosia ei ole enää hurjan montaa jäljellä.

Järvisen hankinnalle peukkua. Tulee mieleen Kousan hankinta, mutta nyt on aavistuksen valmiimpi paketti kasassa. Tykkään meidän puolustuksesta ihan hemmetisti, jos siellä luutii ensi kaudella Kousa, Järvinen, Melart ja vielä tämä meidän kokeneempi kaarti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Villehän oli raapustanut nimensä sopimuspaperiin jo joulun tienoilla, eli ei tuo hyvin kauaa ollut kestänyt.

Vaikka nimi olikin jo paperissa, oli sopimuksessa kaikenlaisia irtisanomis-pykäliä, liittyen ulkomailla pelaamiseen. Eli, ei tuo Villen pelaaminen HIFK:ssa ollut mitenkään varmaa vielä siinä vaiheessa, kun nimi oli laitettu paperiin. Vasta keväällä oli kaikki selvää ja senpä takia julkistaminen tapahtui suht ajoissa...
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka nimi olikin jo paperissa, oli sopimuksessa kaikenlaisia irtisanomis-pykäliä, liittyen ulkomailla pelaamiseen. Eli, ei tuo Villen pelaaminen HIFK:ssa ollut mitenkään varmaa vielä siinä vaiheessa, kun nimi oli laitettu paperiin. Vasta keväällä oli kaikki selvää ja senpä takia julkistaminen tapahtui suht ajoissa...

Tiedän kyllä, mutta nyt olikin puhe siitä, että oliko se nimi siellä paperissa vai ei. Jos sitä nimeä ei olisi ollut paperissa niin silloinhan Ville olisi voitu periaatteessa nähdä tuolla naapurin hevostalleillakin. Sopimus oli allekirjoitettu ja se takasi, ettei Ville pelaisi muiden liigajengien paidassa. Kyllähän noita pykäliä löytyy aina useammaltakin pelaajalta ja Penan aikakausilta löytyykin näitä legendaarisia siirtoja, joissa pelaajaa ei ole koskaan edes näkynyt täällä, vaikka sopimus oli julkaistu ajat sitten :)
 

Stigu

Jäsen
Järvisen hankinnalle peukkua. Tulee mieleen Kousan hankinta, mutta nyt on aavistuksen valmiimpi paketti kasassa. Tykkään meidän puolustuksesta ihan hemmetisti, jos siellä luutii ensi kaudella Kousa, Järvinen, Melart ja vielä tämä meidän kokeneempi kaarti.
Sama. Jos Järvisen ja Karalahden tulo toteutuu, ja Kovanen+Vallin häipyvät, näyttää tuo pakisto jo helewetin paljon paremmalta. Kousasta en aluksi digannut lainkaan, mutta jätkä on kehittynyt aivan mielettömästi tämän kauden aikana.

Ensi kauden tärkein osa-alue on kyllä tuo veskariosasto. Perkele, nykyisellä kaksikolla ei voi yksinkertaisesti jatkaa. Joko a) hankitaan Riksmanille tasavertainen ykköskolleega tai b) hankitaan Riksmanin tilalle joku ehjä ykkönen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jeren siirtymistä HIFK:hon pidetään / pidettiin selviönä: Petu haluaa, Jere haluaa ja tällä kertaa on aivan faktisesti annettu HIFK:nkin taholta ymmärtää, että kyllä käy. On otettu vähän järkeä käteen ja tsiigailtu, että kausi Bluesissa on mennyt hyvin ja jos kaveri pääsee maajoukkueeseen ja MM-kisoihinkin, lienee hänen "iso kuvansa" aika ookoo...

Tätä Jere-asiaa on pyöritelty todella usein, ja mä muistan eräänkin suht aktiivisen messengerin (siviilistä = Ei Jatkoaikaan kirjoitteleva hlö) ilmoituksen siitä, että lähipäivinä julkistetaan IFK:n ja Jeren soppari. No, niin ei sitten käynyt ja tämä sama henkilö oli ihan H-moilasena siitä, että mitäs siellä loppumetreillä oikein tapahtui, kun sopparia ei tullutkaan.

Eli sitä vaan koitan tässä sanoa, että puhutaan/spekuloidaan täällä ja muualla mitä vaan, niin totuus on usein aivan toinen. Itsekin olen vähän liikaa uskonut puheisiin, ja joutunut sitten pettymään, joten hieman skeptiseksi näissä hommissa on fiilis muuttunut... ja ihan aiheestakin. Kun jonkun halutun pelaajan nimi on paperissa, niin avataan skumpat vasta sitten. Ei sekuntiakaan aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n ensi kauden pakisto näyttää vähintäänkin mielenkiintoiselta huhujen perusteella:

Jere - Söde
Mara - Kanki
Kousa - Järvinen/ Melart

Tämän kauden otteiden perusteella pitäisin Melarttia lähinnä täytepuolustajana, kun minun mielestäni Ilarilla ei vielä pelilliset ominaisuudet riitä mestaruudesta taistelevan sm-liigajoukkueen pelaavaan kokoonpanoon. Järvinen on käsittääkseni melko samantyylinen pelaaja kuin Melart, mutta huomattavasti suuremmalla potentiaalilla varustettuna. Myös nykyiset taidot ovat melko suvereenisti Ilarin vastaavia paremmat. YV-vastuuta pakistosta jaettaisiin luonnollisesti Jerelle, Kousalle, Södelle ja Maralle, AV-pelin eksperttejäkin meiltä löytyisi Jerestä, Järvisestä ja Kangesta. Minä olisin todella tyytyväinen mikäli meidän ensi kauden puolustus olisi tuo yllä ''listattu''.

Hyökkääjistöllä ei oikein viitsi mitään spekuloida, kun siitä ei ole mitään huhujakaan liikkeellä. En viitsi ihan täysin mutu-pohjalta lähteä mitään spekuloimaan, joten tyydytään vain seuraavaan lainiin: tarjoaisin jatkosopparia Mikelle, Wirtaselle, uudesti syntyneelle Kuhdalle, Hadelle, Nyholmille, Wärnille, Ramstedtille ja Ahtolalle. Kaikkiahan ei varmasti saada pidettyä.

Maalivahtiosasto on kunnossa jos Juuso ei ole klesana... 2. maalivahdiksi kaipaisin jonkun ''tuoreemman'' kaverin kuin kaupan hyllylle unohtuneen Jannen... mussunmussun.

Valmentajistosta ei ole mitään moitittavaa toistaiseksi. Ihan lupaavalta vaikuttaa.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mitä Jeren siirtymiseen tulee, niin uskoisin kyllä olevan kaikkien osapuolten edun mukaista, jotta Jere pukee päälleen punanutun.
Mikäs on Bluesin hyöty? Ihan periaatteesta toivon että Blues lyö tässä ns kovaa kovaa vasten. Pelaajat kun haluavat aina isonkin summan siitä että sopimus puretaan joten sama juttu tähän. Lähtisin edelleen siitä että Blues käyttää tuon option ja sitten vasta katsotaan miten jatketaan. Jos Jere haluaa pois niin fine, sitten neuvotellaan tulevan seuran kanssa kompensaatiosta millä tuo sopimus ostetaan irti. Jos kyseessä on toinen liigaseura niin vielä enemmän sitten sitä korvausta kuin jos kyseessä olisi esim Elitserien-seura. En tiedä mikä Jeren palkaksi on määritelty tuolla optiokaudella mutta tällä kaudella Jere on Bluesille hinta-/laatusuhteltaan niin erinomainen että on aivan idioottimaista luopua miehestä ilman kunnon korvausta. Idioottimaisia päätöksiä täällä Espoossa nyt tosin tehdä usein mitä jääkiekkojoukkueen rakentamiseen tulee joten en sinänsä ihmettele vaikka nytkin kävisi niin.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Niin, ei kai se Blues ihan tuosta vaan luovu heidän kultakypärästään. Omasta puolestani toivotan Karalahden tervetulleeksi koska vain, mutta varsinkin jos Kärpät ja Jokerit (?!) ovat miehen perässä, luulisi Bluesin jotain kostuvan mahdollisesta seuranvaihdosta. Jos Järvinen ja Jere saadaan IFK:hon, on kyllä mielenkiintoinen pakisto. Ja mikä tärkeintä: riiittävä, väittäisin.

Korostan etten ole nähnyt Bluesin ja Jere Karalahden välistä sopimusta mutta ei kai noita optioita ihan hatusta vedetä kummankaan osapuolen toimesta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs on Bluesin hyöty? Ihan periaatteesta toivon että Blues lyö tässä ns kovaa kovaa vasten. Pelaajat kun haluavat aina isonkin summan siitä että sopimus puretaan joten sama juttu tähän. Lähtisin edelleen siitä että Blues käyttää tuon option ja sitten vasta katsotaan miten jatketaan. Jos Jere haluaa pois niin fine, sitten neuvotellaan tulevan seuran kanssa kompensaatiosta millä tuo sopimus irti. Jos kyseessä on toinen liigaseura niin vielä enemmän sitten sitä korvausta kuin jos kyseessä on esim Elitserien-seura. En tiedä mikä Jeren palkaksi on määritelty tuolla optiokaudella mutta tällä kaudella Jere on Bluesille hinta-/laatusuhteltaan niin erinomainen että on aivan idioottimaista luopua miehestä ilman kunnon korvausta.

Näin minäkin toivon. Ihan vain vaikka muistutuksena Jerelle, ettei kaikki vieläkään aina mene niin kuin hänelle parhaiten sopii. Pidän kyllä varsin erikoisena, mikäli Blues ei tätä optiotaan tule käyttämään. Onnistuisikohan Juuson vaihtaminen Jereen? Bluesilta lähtee Tarkki ja meillä olisi hyvillä statseilla varustettu, finaalejakin pelannut ja pystejä kahminut Juuso Riksman. Nyt hereillä!

Ihan hirveän suuria summia en kyllä käyttäisi Jeren sopimuksen ostamiseen. Vaikka olenkin sitä mieltä, että Jeren aika IFK:ssa oli ja meni, olen jo pari vuotta valmistautunut henkisesti siihen, että Jere päättää uransa IFK:ssa. Olen ollut positiivisesti yllättynyt Jeren peliesityksistä tämän kauden Bluesissa, mutta Jere+HIFK on eri juttu. Edelleenkään en luota Jereen pätkääkään, mutta
Jeren kannalta on upeaa, että niin moni muu luottaa.

Vi ska se.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Näin minäkin toivon. Ihan vain vaikka muistutuksena Jerelle, ettei kaikki vieläkään aina mene niin kuin hänelle parhaiten sopii. Pidän kyllä varsin erikoisena, mikäli Blues ei tätä optiotaan tule käyttämään...

Näinpä, mutta vielä kerran... jokainen voi miettiä sitä, kuinka paljon kannattaa käyttää optiota pelaajaan, jonka todellinen halu on siirtyä toiseen joukkueeseen. En ole ennustaja, enkä edes toimitusjohtaja, mutta tällaiset asiat painavat varmasti vaakakupissa tulevaisuuden suhteen.

Jos vaikka Petrell kertoisi avoimesti halustaan pelata Bluesissa, niin tuskin Nybari kiinnittäisi tällaista pelaajaa (ja vielä liigan mittapuulla suht kalliilla diilillä) omaan joukkueeseen. Tai minä en ainakaan sitä tekisi, ihan itsekkäistä syistä, vaikka kuinka olisi oma optio.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Tää uutinen vaatis kyllä lähdettä! Todella jäätävää infoa tulee nyt kyllä ikkunoista ja ovista, eli lähdettä kehiin, sillä tämä veret pysäyttävä uutinen kyllä vaikeuttaa tulevia neuvotteluita aika rankasti.

Sniif!

Lähde on niinkin hatara kuin kahden miehen jutustelu salilla, mutta se joka tän suustaan päästi tuntu kyllä tietävän lätkäs ja jerestä aika paljon.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Kyllä mä haluisin pitää Mikko Kurvisen. Järventiestä ei ole tietoa, nythän on 1+1:n optio vuosi menossa. Järvisestä en osaa sanoa yhtään mitään, täällä ainakin tunnutaan tietävän kenestä on kyse, ei siis voi olla ihan sukka.

Diilin alla olevat pakit:
Söderholm
Kankaanperä
Melart
Kousa (optio)
 

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Höh. Järvinen on Palloseuran paras pakki ja olin jo aiemmin huutelemassa pitkää sopimusta sille. Olipahan pettymys jos tämä pitää paikkansa.
Ensimmäinen syöttö omille, sopivan kova ja ilkee ja vielä nuori.
Taidanpa riipasta kunnon kännin tänään...

Jos ja kun Petri Matikainen on IFK:n uusi päävalmentaja, niin täytyy muistaa, että hän kuuluu A-maajoukkueen valmennusryhmään. Taitaapa vastata puolustajien peluutuksesta. En ihmettele yhtään, mikäli nuori, taitava ja edelleen kehittyvä puolustajalupaus seuraan on liittymässä. PS. Kousa debytoi maajoukkueessa tulevalla kaudella, näin veikkaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kaudella TPS:n voittaessa mestaruuden Joonas Järvinen ja Lee Sweatt olivat ehdottomasti niitä puolustuksen tukipilareita. Järvinen nuoresta iästään huolimatta oli se "isäntä" ja Sweatt kiekollinen liideri. Itse otan kirkuen vastaan jos tulee. Kaikki ainekset kehittyä ihan maajoukkuepakiksi.

Järventie - Kankaanperä
Kousa - Järvinen
Söderholm - Karalahti

Jos toi pitää paikkaansa, että Maralla onkin 1+1 vuotinen sopimus, eikä suoraan kakkonen, niin sitten pitää kyllä miettiä uudestaan tuota pakistoa. Järventie on ollut hyvä kiekollisessa pelissä, mutta omassa päässä välillä luokkaa: katastrofi.

Mitään "Murphy/Zidlicky" hakua tuonne ei mielestäni tarvitse tehdä. Odotan Kousan nousevan ensi kaudella siihen rooliin.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeren kohdalla mun mielestä ei ole todellakaan loppujen lopuksi kysä siitä, että onko mies kuivilla vai ei, tai onko se hyvä kiekkoilija vai ei. Kyse on siitä haluaako IFK antaa anteeksi Jerelle vuosien perseilyn ja omaan pesään kusemisen. Jere on kuitenkin vuosien käytösellä näyttänyt, ettei IFK miehelle merkkaa ainakaan tekojen tasolla mitään. Toivon todella, ettei Karalahtea tästä syystä enää Nordikselle raahata. Jos se nyt kuitenkin punaisissa pelaa, niin tottakai mä toivon miehelle menestystä.

Menneitä se ei kuitenkaan muuta. IFK voi antaa anteeksi, mutta minä en.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kurvinen on kaikessa "mediaseksittömyydessään" ensimmäinen kaveri, jolta haluaisin nimen paperiin ensi kaudeksi, kun palkkakaan ei ole karmea. Mä arvostan helvetisti vakaata 3-parin jätkää, joka ei ihmeitä osaa, mutta ei myöskään kovin usein mokaa. MK tietää taitotasonsa, suhtautuu siihen realistisesti ja pelaa aina kybällä joukkueen eteen. Lisäksi kaveri on äijä - saisi käyttää tätä ominaisuutta useammin. Pitkä puheenvuoro 3-parin kaverin puolesta silläkin tiedolla, että Kurvisen lähtö ei kuitenkaan olisi mikään katastrofi.

Melart - annetaan aikaa! Isojen kaverien kypsyminen liigapakeiksi kestää oman aikansa. Ville Varakas on nyt vasta hyvä pakki. Ilari on niin HIFK:n näköinen ja oloinen kaveri, ettei paremmasta väliä. Muiden jengien fanit tykkäävät käydä naukumassa, että ei sitä kukaan pelkää, mutta enpä ole kauheasti nähnyt muiden joukkueiden pelaajien Ilaria haastavan. Uskon ennemmin pelaajia. Niin kauan kuin meillä on Melart ja Liivik, HIFK:n ei tarvitse hankkia pelkkää lihanuijaa, joka on niukemman kokoonpanon aikaan suht. arveluttava hankinta. Melart ja Liivik osaavat pelatakin - vrt. Lostedt & Laine, huh. Jeren tapauksessa se ei siis ole avaintekijä, että Jere haluaisi HIFK:hon välttämättä ja HIFK hänet. On ihan yhteensattumien summa, että Bluesin valmentaja tulee HIFK:hon ja hänen & Jeren välinen kemia toimii. Jos Petu olisi menossa Kärppiin, Jere menisi sinne. Joten ei tää ihan enää ole sitä, että HIFK ja vain HIFK on Jeren ykköstavoite. Oon ennenkin sanonut, että mielestäni HIFK:n valmentajan, olkoon sitten Aku Ankka tai Raimo Summanen, pitää saada ottaa omia luottomiehiään ohi fanien vikinöiden. Meidän tehtävä on puolestaan kommentoida tuloksia ja olla tarvittaessa jälkiviisaita. Melartin pitkä jatkodiilikin syntyi -puhutaan mitä puhutaan- hyvin suurelta osin myös Petun myötävaikutuksesta. Hänhän se Melartin kanssa jatkaa kauteen -13.

Yksi nimi Petun ja HIFK:n historiasta: Eki Rajamäki. Ei pelannut ollenkaan tällä kaudella, mutta onko ripustanut hokkarit naulaan lopullisesti? Kuuluu ehdottomasti Petun a-ryhmään.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Lähde on niinkin hatara kuin kahden miehen jutustelu salilla, mutta se joka tän suustaan päästi tuntu kyllä tietävän lätkäs ja jerestä aika paljon.

Kun nyt kukaan ei sitä tee kuin vihjailemalla, niin minä uhraudun hakemaan naapurista ratakiskoa.

Se, ettei Jere pystyisi enää lainkaan juomaan, on paskapuhetta. Todettu täälläkin jo useaan otteeseen.

Sinällään annoit kyllä viihdyttävän idean. Tietääkös kukaan, millä salilla narrifanit käyvät?
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs on Bluesin hyöty? Ihan periaatteesta toivon että Blues lyö tässä ns kovaa kovaa vasten. Pelaajat kun haluavat aina isonkin summan siitä että sopimus puretaan joten sama juttu tähän. Lähtisin edelleen siitä että Blues käyttää tuon option ja sitten vasta katsotaan miten jatketaan. Jos Jere haluaa pois niin fine, sitten neuvotellaan tulevan seuran kanssa kompensaatiosta millä tuo sopimus ostetaan irti. Jos kyseessä on toinen liigaseura niin vielä enemmän sitten sitä korvausta kuin jos kyseessä olisi esim Elitserien-seura. En tiedä mikä Jeren palkaksi on määritelty tuolla optiokaudella mutta tällä kaudella Jere on Bluesille hinta-/laatusuhteltaan niin erinomainen että on aivan idioottimaista luopua miehestä ilman kunnon korvausta. Idioottimaisia päätöksiä täällä Espoossa nyt tosin tehdä usein mitä jääkiekkojoukkueen rakentamiseen tulee joten en sinänsä ihmettele vaikka nytkin kävisi niin.

Hain tuossa vähän sitä, että kun/jos Blues ei päästä Jereä vaihtamaan maisemaa niin ensi kaudella kaukalossa saatetaan nähdä rutkasti heikompitasoinen Jere. Sellaisen Jeren pitäminen ei ole Bluesinkaan etu. Tietysti Jere on ammattilainen, mutta onhan mieheltä nähty monenlaisia tempauksia vuosien varrella. Mikäli yhtään osaan kuvitella Jeren ajatuksia, niin uskoisin, että siirto IFK-paitaan olisi hänelle tällä hetkellä aika iso juttu, eikä sen unelman riistämistä olisi välttämättä helppo käsitellä. Siinä olet varmasti oikeassa, että siirron tapahtuessa voi liikkua myös rahaa.

Mutta ihan puhdasta spekulaatiotahan tämäkin on. Katsellaan, mitä kevät tuo tullessaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Yksi nimi Petun ja HIFK:n historiasta: Eki Rajamäki. Ei pelannut ollenkaan tällä kaudella, mutta onko ripustanut hokkarit naulaan lopullisesti? Kuuluu ehdottomasti Petun a-ryhmään.

Taitaa mennä aika opiskelussa ja jääkiekko on sivuseikka, tämän takia jäi tämäkin kausi väliin. Tuskinpa jättää opiskeluita kesken yhden vuoden jälkeen, ei olisi kovin viisasta. Sitäpaitsi, ei taida opiskella edes helsingissä?

Ville Varakas ei ole iso pakki... kaukana Melartista, jos niitä halutaan keskenään vertailla. Varakas olisi ihan hyvä paluumuuttaja, mutta se tapahtuisi aikaisintaan 2012 syksyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös