Jep, av-pelaajana Jakke on huippu ja Lennun lähdön myötä HIFK:lla ei ole kovin paljon tämän aluen erityisosaamista. Nykyjätkistä mun mielestäni Ahtolalla ja Liivikillä on aineksia kasvaa näissä hommissa pitkälle.
En tiedä, onko tästä apua hardcore-JR -fanille, mutta kyllä mä esimerkiksi näistä pelaajista valitsen rehellisesti sen toisen vaihtoehdon:
-Jos Lennu tulee takaisin, korvaako Jaken menetyksen? KYLLÄ. Ja aivan vitun isosti!
-Liivik, Nyholm & Melart eli nuoret potentiaalit vs. Jakke? Imaginäärisessä tilanteessa ottaisin melkeinpä pelkän Simonkin ennen Jakkea. Toisilla on ura alussa, toisella ei.
Ei tämä nyt niin synkkää ole ja jos jotain tapahtuu, Solifer-mies ei tule seisomaan tumput suorina. Näin hän on valmentajan toiminut ja miksi se muuttuisi nyt? Sanoisin, että Petun valmentama iso-ifk on selvästi arveluttavampi vastus kuin Kojon ifk oli pelkästään tätä asiaa tarkastelemalla. Ja tämä kaikella rakkaudella meille mestaruuden tuonutta Kolvia kohtaan. Kuitti tulee aivan satavarmasti ja tämän tietävät molemmat koutsit, Erkka ja Petu. Kyllä se laskee halukkuutta ylilyönteihin. Enkä mä laske ylilyönniksi kovaa pelitilannetta malliin Ossi > Micke. Jokerit ja HIFK pelaavat tosissaan SM-liigan voitosta ja 90-luku meni jo. Vuonna 2011 ei päde enää samat systeemit.
En lähtisi Jaken HIFK-sydäntä sinänsä mollaamaan, sillä kyllä hän ensin haki tosissaan diiliä HIFK:sta. Ei natsannut nyt ja siis kyllä mä olisin Nybana ostanut, mutta pystyn elämään tässäkin tilanteessa. Ei meillä kauhean hampaaton ämmälauma ole kasassa. Mitä väliä, jos joku tulee tökkimään ja haastamaan? Vedetään takaisin. Mitä tulee pelkkään Somervuori vs. Jakke -vertailuun, niin nanosekunnissa pistäisin Eeron mäkeen ja ottaisin Jaken tilalle, tästä ei kahta sanaa. Mutta eihän tämä niin mennyt, että molemmat tulivat yhtä aikaa mahdollisiksi ja HIFK päätti ottaa Somervuoren. Ei näitä bisneksiä näin lapsellisesti kannata kelailla, että Somervuori ja Jakke olisivat olleet kaksi vaihtoehtoa, joiden väliltä otettiin. Ja siis HAATAJA, adoptiolapseni, on se, jonka somervuori yrittää korvata. Annetaan hänelle mahdollisuus, mutta paljon saa verkot paukkua ennenkuin nämä pääsevät samaan fonttikokoon.