Joukkueen rakennus kaudelle 2011–2012

• 796 170
  • 2 691

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Luulenpa, että kesän yli katsotaan toimistolla Ruisman, Niemen ja Sillanpään kehitystä ennen kuin lähdetään sentteriä hankkimaan. Jos minä saisin päättää, niin sellainen hankittaisiin (laadukas+suht kokenut), plussaa jos pystyisi pelaamaan myös laidassa. Jos AUK sattuisi loukkaantumaan, niin meillä olisi varsin kokematon sentteriosasto, mun makuun liian kokematon.

Ruismaa pitäisi kyllä jollain tapaa pystyä myös ajamaan joukkueeseen sisään, joten siinä mielessä kinkkinen tilanne. Luulisi kuitenkin, että 60 ottelun runkosarjasta löytyisi Ruismallekin pelejä.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Arvaan kyllä että tarkoitat, että Jyrkkiö pitäisi ottaa mukaan ylivoimaan ja ylipäätänsä peleihin, mutta minkäs fanit sille voivat jos valmennusjohdon mielestä JJ ei ansaitse peliaikaa?

En itse asiassa tarkoittanut ihan tuota vaan sitä että Ässät on koko kauden ajan kierrättänyt kolmea pakkiparia yv:llä, myös silloin kun Jyrkkiö on ollut kokoonpanossa. Pari viimeistä peliä JJ on ollut kuumeessa eikä ole ilmeisesti edelleenkään pelikykyinen eikä siihen ole ainakaan minulla nokan koputtamista.

On toki totta että Ude ja Caldwell pelaavat yv:stä ison osan ja hekin mielestäni kykyihinsä nähden liikaa. Vaikea tilanne, kovin vaikea, toisaalta joukkueessa on niin paljon kaikkea muuta hyvää ettei tässä tässä osaa synkistellä.

ileis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On toki totta että Ude ja Caldwell pelaavat yv:stä ison osan ja hekin mielestäni kykyihinsä nähden liikaa.

Tummentamani kohta pitää paikkansa ainoastaan Uusitalon kohdalla. Caldwell ei todellakaan pelaa kykyihinsä nähden liikaa ylivoimaa. Caldwell on pakeista ehdottomasti paras ylivoimalla ja ero seuraavaan on kaikin puolin melko suuri. Hänen laukaisu- ja syöttötaito, peliälystä puhumattakaan, on valovuoden edellä muita. Seuraavana listalla tulee sitten Jyrkkiö ja vasta sen jälkeen Uusitalo. Uusitalon jälkeen listalla seuraavana tulee Malkamäki ja sitten varauksin Määttä. Mainitsematta jääneillä puolustajilla ei pitäisi olla mitään asiaa kentälle miesylivoiman aikana. Jos minä saisin päättää, niin ylivoimaa pelaisivat ainoastaan Caldwell, Jyrkkiö ja Uusitalo.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Caldwell ei todellakaan pelaa kykyihinsä nähden liikaa ylivoimaa.

No, ehkä kärjistin hieman, mutta en ihan ideaalina yv - pakkina Ryaniakaan näe. Laukaus on hyvä ja hän pystyy syötöillään ja yleisellä olemuksellaan rauhoittamaan tilanteita hyvin, toisaalta touhu on välillä hidasta ja huolimatonta kuten miehen peli on muutenkin. Toki nämä ovat kauneuspilkkuja isommassa kuvassa ja mainitsemasti yv - pakkikolmikosta olen samaa mieltä.

ileis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, ehkä kärjistin hieman, mutta en ihan ideaalina yv - pakkina Ryaniakaan näe.

En minäkään Caldwellia ideaalina yv-pakkina näe, mutta ne sellaiset nyt muutenkin tuppaavat pelaamaan jossain muualla kuin SM-liigassa. Caldwell on SM-liigan mittapuulla todella laadukas ylivoimapakki ja ylivoiman toimimattomuus ei todellakaan ole hänestä kiinni. Niitä muita ykkösylivoiman palasia sen sijaan pitäisi pyrkiä löytämään ensi kaudeksi. Toki nuo palaset saattavat löytyä jo nyky-joukkueesta, mutta niitä ei vielä ole ymmärretty yhteen sovittaa. Esimerkiksi Armia-Uusikartano-Santavuori kolmikko höystettynä Yetman-Caldwell parivaljakolla viivassa saattaisi olla todella toimiva yhtälö. Ainakin siis näin paperilla. Huomattavasti rohkeampaa peluutusta, varsinkin ylivoiman osalta, odotan ensi kaudella näkeväni. Ja uskon/toivon Kiveltä hieman Rautakalliota enemmän moista rohkeutta löytyvänkin.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En minäkään Caldwellia ideaalina yv-pakkina näe, mutta ne sellaiset nyt muutenkin tuppaavat pelaamaan jossain muualla kuin SM-liigassa.

Näinhän se tietysti on eikä se nyt muutenkaan ole pelkästään Ryanin vika että yv hänen kentälle ollessaan on lähinnä vetopaikan hakemista hänelle. Tulee vähän mieleen Suomi Vancouverin olympialaisissa, jossa Sami Salo oli vastaavassa roolissa. Samaa mieltä olen myös siitä että tällä nykyiselläkin materiaalilla pystyttäisiin parempaan ylivoimapeliin mutta se vaatisi aika radikaalia uudelleen arviointia koko touhusta ja taitaa mennä ensi kauden puolelle.

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samaa mieltä olen myös siitä että tällä nykyiselläkin materiaalilla pystyttäisiin parempaan ylivoimapeliin mutta se vaatisi aika radikaalia uudelleen arviointia koko touhusta ja taitaa mennä ensi kauden puolelle.

Pakko alkaa uskomaan siihen ettei YV lähe tästä käyntii jollei jotain ihmeitä tapahdu. Mutta Yetmanin sijoittaminen viivaan Caldwellin kaveriksi voisi olla yksi tärkeä palanen koska Caldwellin veto osataan pelata jo hyvin pois. Kova poikittainen syöttö ja jompi kumpi tällää suoraan syötöstä ja kaksi äijää maalin eteen hakkaamaan mahdollisia ripareita sisään. Yksinkertaista, nopeaa ja "turvallista" kuten Rocky haluaa.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Enpä ihmettelisi, vaikka valmennusjohto olisi jo miettinyt ja harjoituksissa olisi jo kokeiltu eri yv-kentällisiä. Ei vaan haluta, että vastustaja saisi vihiä ja ehtisi scouttaamaan ennen pleijareita, joten sen vuoksi jätetään yllätykseksi pleijareihin.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Enpä ihmettelisi, vaikka valmennusjohto olisi jo miettinyt ja harjoituksissa olisi jo kokeiltu eri yv-kentällisiä. Ei vaan haluta, että vastustaja saisi vihiä ja ehtisi scouttaamaan ennen pleijareita, joten sen vuoksi jätetään yllätykseksi pleijareihin.

Voihan se tosiaan olla näin. Miksi tuhlata paukkuja liian aikaisin? Esimerkiksi Tappara olisi voitettu eilen vaikka kaikki yv:t olisi pyöritty vain omassa päädyssä.

Toivon todella että joku plan b on olemassa tai että se hiou'tuu jostakin pikku hiljaa esiin.

Suosikkijoukkue
Pelicans
Tummentamani kohta pitää paikkansa ainoastaan Uusitalon kohdalla. Caldwell ei todellakaan pelaa kykyihinsä nähden liikaa ylivoimaa. Caldwell on pakeista ehdottomasti paras ylivoimalla ja ero seuraavaan on kaikin puolin melko suuri. Hänen laukaisu- ja syöttötaito, peliälystä puhumattakaan, on valovuoden edellä muita. Seuraavana listalla tulee sitten Jyrkkiö ja vasta sen jälkeen Uusitalo. Uusitalon jälkeen listalla seuraavana tulee Malkamäki ja sitten varauksin Määttä. Mainitsematta jääneillä puolustajilla ei pitäisi olla mitään asiaa kentälle miesylivoiman aikana. Jos minä saisin päättää, niin ylivoimaa pelaisivat ainoastaan Caldwell, Jyrkkiö ja Uusitalo.

Taas huudellaan vieraisiin pöytiin, mutta on pakko ihmetellä. Uusitalo rikkoo syöttöennätykset ja on kiinni pakkien pistepörssin ykköspaikaissa. Ja täällä omat jätkät vetistelee, että ei rahkeet riitä ylivoimaan. Huh huh. Jyrkkiö, kuka se on???? Yks legendaarinen Jyrkkiö pelas parikymmentä vuotta sitten, mutta kuka mahtaa olla tämä salaperäinen Jyrkkiö joka syrjäyttäisi heittämällä tämän hetken liiigan parhaan pakin?

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Taas huudellaan vieraisiin pöytiin, mutta on pakko ihmetellä. Uusitalo rikkoo syöttöennätykset ja on kiinni pakkien pistepörssin ykköspaikaissa. Ja täällä omat jätkät vetistelee, että ei rahkeet riitä ylivoimaan. Huh huh. Jyrkkiö, kuka se on???? Yks legendaarinen Jyrkkiö pelas parikymmentä vuotta sitten, mutta kuka mahtaa olla tämä salaperäinen Jyrkkiö joka syrjäyttäisi heittämällä tämän hetken liiigan parhaan pakin?
Tämä salaperäinen Jyrkkiö on tuon sinun muistamasi legendaarisen Jyrkkiön toinen tuleminen a.k.a poika. Tällä kaudella on ollut vähän koirankopissa, loukkaantuneena ja nyt sairaana. Teki viime kaudella 24 pistettä (voitti Ässien pakkien pistepörssin), vaikka silloinkin pelasi keskimääräisesti vain 18.54 per ottelu. Luulisi että muistat kun teki viidestä maalistaan neljä Pelikaaneja vastaan. Katos kun eri hommissa tarvitaan eri tyylisiä kavereita. Jyrkkiöllä ei ainakaan vielä ole paljoakaan käyttöä alivoimalla mutta ylivoimalla tarvittaisiin kaveria joka on hyvä syöttelemään ja osaa ampua hyvin ja suoraan syötöstä.

Tällä kaudella tosiaan vain 13 pistettä, mutta kaksi voittomaalia ja plusmiinustilastossa Ässien toiseksi paras pakki Uusitalon jälkeen.

Uusitalo on varmasti parempi puolustaja, mutta ei ole parempi ylivoimapelaaja. Uusitalo on tämän hetken maajoukkuepelaaja, mutta Jyrkkiö 10 vuotta nuorempana tulevaisuuden maajoukkuepelaaja.

EDIT: Vaikka kyllähän sinä oikeasti tuon tiesit, kunhan vain provosit. Eikä Uusitalo varmaan silti vieläkään Pelicansiin mahdu?

Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jyrkkiö 10 vuotta nuorempana tulevaisuuden maajoukkuepelaaja

Hockeysfuture. Löytyyköhän Jessen profiilia, en jaksa tarkistaa. Eli puolueeton, ennakkoluuloton arviointi missä tän hetken odotusarvon ja näyttöjen perusteella Jyrkkiön tulevaisuus siintää. Vahvuudet, heikkoudet mitä parannettava? Kiekollinen pakki heikkouksena puolustuspeli, jämäkkä all-around?

Vailla sarvia tai hampaita, missä menee Jesse Jyrkkiön upside? Tai realiteetit.

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Mun mielestä ei oo liigan paras pakki, pisteet eivät vaan kerro kaikkea.

Ville on liigan paras pakki tällä hetkellä. Pisteet ei kerro kaikkea, mutta kun pisteisiin lisätään se että on liigan eliittiä myös omassa päässä, niin se tekee Villestä tämän hetken ykkösen. Ihan alkaa vituttaa tämä kun jotkut ei vaan tajua millainen helmi meillä on joukkueessa.

Sitä paitsi Ude on hyvä ylivoimapelaaja. Hän ei ole mikään tyypillinen viivapakki vaan liikkuu siellä hyökkäyspäässä hiipien ja aktiivisesti ja jatkuvasti hakeutumalla syöttöpaikkaan. Tässä on myös syy siihen miksi Udella on niin hyvät pisteet. Jyrkkiö ja Caldwell ovat taas tälläisiä tyypillisiä vanhanajan yv-pakkeja.

Suosikkijoukkue
Pelicans
Luulisi että muistat kun teki viidestä maalistaan neljä Pelikaaneja vastaan. Katos kun eri hommissa tarvitaan eri tyylisiä kavereita. Jyrkkiöllä ei ainakaan vielä ole paljoakaan käyttöä alivoimalla mutta ylivoimalla tarvittaisiin kaveria joka on hyvä syöttelemään ja osaa ampua hyvin ja suoraan syötöstä.

Tällä kaudella tosiaan vain 13 pistettä, mutta kaksi voittomaalia ja plusmiinustilastossa Ässien toiseksi paras pakki Uusitalon jälkeen.

Uusitalo on varmasti parempi puolustaja, mutta ei ole parempi ylivoimapelaaja. Uusitalo on tämän hetken maajoukkuepelaaja, mutta Jyrkkiö 10 vuotta nuorempana tulevaisuuden maajoukkuepelaaja.

EDIT: Vaikka kyllähän sinä oikeasti tuon tiesit, kunhan vain provosit. Eikä Uusitalo varmaan silti vieläkään Pelicansiin mahdu?

Kyllä valitettavasti muistan ja myönnän ja pahoittelen että pientä provoa kirjoituksessasi oli. Jyrkkiö kiistatta kuuluu varmasti kymmenen ikäluokkansa lahjakkaimman pelaajan joukkoon, mutta huolimatta koiran kopeista ja loukkaantumisista hän on tilastoissa pelannut tällä kaudella 40 peliä ja minun ymmärrykseni mukaan kuulunut ylivoimakentällisiin. Tulos 2 ylivoimamaalia. Syöttöjä yhteensä 9 joista varmaankin osa ylivoimalla. Ulkopuolisen silmin aika väsynyttä. Niistä peleistä mitä olen Jyrkkiöltä nähnyt isoin ongelma mielestäni tosin on, että hän ei osaa pätkän vertaa puolustaa. Jonkunmoinen miinus mun kirjoissa pakille.

Mun Pelicansiin Uusis on aina mahtunut, joo-o leirissämme on edelleen kanssani erimielisiä, mitä en ymmärrä. Toivotan vilpittömästi onnea Ässille siitä, että olette saaneet Uusiksesta irti sen, mitä täällä ei saatu. Toivotan myös tsemppiä Jyrkkiölle, koska mikään ei lämmitä omaa mieltäni niin paljon kuin omien junnujen menestyminen joukkueessa. Ja Jyrkkiö varmasti onnistumisen ansaitsisi.

ileis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taas huudellaan vieraisiin pöytiin, mutta on pakko ihmetellä. Uusitalo rikkoo syöttöennätykset ja on kiinni pakkien pistepörssin ykköspaikaissa. Ja täällä omat jätkät vetistelee, että ei rahkeet riitä ylivoimaan. Huh huh.

Sopii ihan rauhassa huudella ja ihmetellä. Uskallan vain väittää ettet ole tällä kaudella nähnyt samaa määrää Ässien pelejä kuin minä. Ja minä siis olen nähnyt kaikki paitsi yhden pelin. Lisäksi minä seuraan itse peliä ja pelaajia, enkä vain tuijota tuloksia ja tehopisteitä. Uusitalo on tällä kaudella kiistatta ollut Ässien johtohahmo monellakin tapaa ja kehitys hänen Porin vuosinaan on ollut huimaa. Enkä missään kohtaa väittänyt, etteikö Uusitalon kuuluisi pelata ylivoimaa. Kerroin vain Caldwellin olevan nimenomaan ylivoimalla melkoisesti parempi. Ja mielestäni myös Jyrkkiö on ominaisuuksiltaan Uusitaloa parempi yv-pakki, mutta toki hieman virhealttiimpikin. He mielestäni toki muodostaisivat kyllä ihan toimivan parin ylivoimalle.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niistä peleistä mitä olen Jyrkkiöltä nähnyt isoin ongelma mielestäni tosin on, että hän ei osaa pätkän vertaa puolustaa. Jonkunmoinen miinus mun kirjoissa pakille.

Jaa - a, plusmiinus on kuitenkin + 15 kun tehopisteitä on 13, viime vuonna saldo oli miinus 7 ja tehopisteitä oli 24. Tietysti joukkueen parempi menestys vaikuttaa tähän, silti Jyrkkiön saldot ovat kohentuneet suhteellisesti melkeinpä eniten. Tällä kaudella hän on nimenomaan puolustanut paremmin mihin suuntaan valmennus on häntä myös painostanutkin. Viime kaudella hän pelasi paljon enemmän yv:tä ja sai ylipäätään toteuttaa itseään vapaammin.

Uusitalosta taas kirjoitin hänen pelaavan yv:tä kykyihinsä nähden liikaa minkä tarkoituksena ei kuitenkaan ollut haukkua Villeä vaan enemmänkin päivitellä joukkueen kokonaistilannetta ja tiettyä vaihtoehtojen puutetta ylivoimalla. Meillä on monta hyvää yleispakkia joista kaikki eivät kuitenkaan ylivoimalle sovi ja siksi muutenkin paljon pelaavaa Uusitaloa on peluutettava myös ylivoimalla paljon vaikka tulokset eivät aina häikäisekään.

Sinänsä Ville rahkeet kyllä riittävät yv:lle, mutta mikään erityisen tyypillinen yv - pakki hän ei ole kuten joku tuossa jo kirjoittikin.

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä mitä Kupariselle on tarjottu muualta, ja minkä verran Matilla on halua maisemanvaihtoon ihan vain maisemanvaihdon vuoksi, mutta mielestäni Ässien tulisi kyllä Kuparisen viimeaikaisten otteitten jälkeen tehdä uusi sopimustarjous, eikä aivan mahdottomasti tarvitse rahassa pihistellä. AUK ykkösenä ja loput nykyisistä senttereistä taistelemassa tasapäisesti kakkossenan paikasta olisi mielestäni aika hyvä tilanne ensi kaudeksikin. (Tai no, ei se AUK:n ykkössentteripaikkakaan välttämättä kiveen hakattu ole.) Eri asia toki on se, jos Kuprun agentilla on jo pöytälaatikossa käytännössä valmiiksi tehty sopimus jonnekin muualle.

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä mitä Kupariselle on tarjottu muualta, ja minkä verran Matilla on halua maisemanvaihtoon ihan vain maisemanvaihdon vuoksi, mutta mielestäni Ässien tulisi kyllä Kuparisen viimeaikaisten otteitten jälkeen tehdä uusi sopimustarjous, eikä aivan mahdottomasti tarvitse rahassa pihistellä. AUK ykkösenä ja loput nykyisistä senttereistä taistelemassa tasapäisesti kakkossenan paikasta olisi mielestäni aika hyvä tilanne ensi kaudeksikin. (Tai no, ei se AUK:n ykkössentteripaikkakaan välttämättä kiveen hakattu ole.) Eri asia toki on se, jos Kuprun agentilla on jo pöytälaatikossa käytännössä valmiiksi tehty sopimus jonnekin muualle.

Totta, mutta Kupru varmaan itse haluaa lähteä muille maille katselemaan. Ja joku asioista paremmin tietävä voi sanoa korjata, mutta kyllä Kuprun palkalla pitäs saada toinen miltein samantason äijä, pienellä panostuksella vielä parempikin vaikka tuskin mitään sentteriä tulee. Kupru voi muutaman vuoden päästä palata takaisin mikäli patasydän tänne vetää.

kessukka

Jäsen
Uusitalo on tämän hetken maajoukkuepelaaja, mutta Jyrkkiö 10 vuotta nuorempana tulevaisuuden maajoukkuepelaaja.

Kyllä Jessellä on pitkä matka vielä aikuisten maajoukkuetason puolustajaksi.

YV pakkina hyvä, mutta muuten puutteita on riittämiin, mm. nopeus, voima ja mielestäni antaa riskiavauksia. Uskallanpa myös väittää että ei uskalla mennä hakemaan kulmasta kiekkoa jos pelkää jäävän taklauksen alle, tästä esimerkkinä viime Lukko-Ässät peli. Mielestäni seiskapakki tällähetkellä hierarkiassa.

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Itse olen käsittänyt niin että Kupru neuvottelee sopimuksensa vasta kauden päätyttyä ja vaihtoehtoina on Ässät tai ulkomaat. Tälläistä kuulin ainakin joulun tienoilla. Tiedä sitten onko asiat muuttunut, mutta kupru on ainakin yleensäkin halunnut neuvotella vasta kauden jälkeen.

Viime aikoina Kupru on ollut Ässien paras pelaaja ja palkansa arvoinen. Olisi hienoa jos Matti vetäisi vielä ensi kauden ennen ulkomaita.

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos Norosen hölmöilyn, nähdään millaisia otteita meidän ensikauden maalivahti esittää pienen paineen alla ja Thsekin maajuokkuetta vastaan ainakin. Olisi myös mukavana nähdä kestääkö Raannan pää pudotuspelejä jos Nortti saa vähän enemmän penaltia tuosta lyönnistä.

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän Kuparinen on haastatteluissa moneen kertaan sanonut, että mieli tekee muualle. Nyt, kun alkukausi oli vähän pettymys, mutta loppukaudella taas kulkee, olisi varmaan hyvä hetki lähteä. Muuten saattaa tulla pieni pelko puseroon, että ensi kauden jälkeen ottajia ei niin paljon olekaan.

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän Kuparinen on haastatteluissa moneen kertaan sanonut, että mieli tekee muualle.

Luultavasti olet oikeassa jos näin sanot, mutta sen verran kuitenkin ihan vain varmuuden vuoksi kyseenalaistan väitettäsi, että pyydän nimeämään kaksi haastattelua joissa Kuparinen on näin sanonut. Joskus nimittäin voi käydä niinkin, että alun perin yhdestä lähteestä peräisin oleva juttu tulee toistetuksi eri ihmisten toimesta ja eri yhteyksissä tarpeeksi monta kertaa, kunnes lopulta aletaan olettaa, että taustalla on useampia lähteitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy