Joukkueen rakennus kaudelle 2010-2011

  • 244 072
  • 848
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Laaksonen jatkaa Lukossa. Nyt on kyse enää siitä, vedetäänkö leikkauksella vai ilman.
Tämä on huhu, koska en pysty kertomaan tälle tarinalle lähdettä.
Niin, Antin sopimuksessa on optio molemmilla osapuolilla. Eikä sitä vielä ole vahvistettu, joten varmaksi jatkoa ei kannata sanoa.

Kun tuota ikää tulee lisää, niin silloin joutuu kuuntelemaan kehonkieltä toisin kuin juniorit. Antin kohdalla yleensäkin uran jatko ratkeaa vasta joskus kesällä.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Koodinimi "Staraka" taitaa olla ihan pelkkää jatkoajan turhanpäiväistä löpinää.

No joo, kyllähän muutkin nimet siinä huhulistassa on aika lämpimikseen hönkäilyjä. Lammassaari taitaa noista olla lähimpänä jotain realismia, mutta sen jälkeen lista on melkoista päiväunta. Ainakin jos puhutaan ensi kaudesta.
 

Pekkis

Jäsen
Eikä minusta nyt Morrisonistakaan kannata ihan mahdottomia lähteä maksamaan. Kyllä Lukon kannattaa ihan kunnon tarjous miehelle tehdä mutta ei ihan mitä tahansa vaikka rahaa olisikin.

Mihin perustat mielipiteesi?

Minä olen luonut mielipiteeni Morrisonin taidoista pelejä katsomalla. Katsomosta käsin sekä viime, että tällä visiitillä. Jonkinlainen otanta Lukon hankinnoista löytyy reilun 30 vuoden ajanjaksolta, ja olen aika vitun kyrpiintynyt, jos tämä jannu päästetään käsistä.

Korjaa, jos olen väärässä. Minulla on sellainen käsitys, että Laaksonen tienaa tästä kaudesta tuplasti sen mitä Morrison. Olisiko mielestäsi suuri vääryys, jos molempien jatkaessa tienistit vaihdettaisiin päittäin? Peliesityksien perusteella ainakin pitäisi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla on sellainen käsitys, että Laaksonen tienaa tästä kaudesta tuplasti sen mitä Morrison.. Olisiko mielestäsi suuri vääryys, jos molempien jatkaessa tienistit vaihdettaisiin päittäin? Peliesityksien perusteella ainakin pitäisi.

Sanoinko minä mitään sellaista että se olisi vääryys? Mihähän sanoin että kyllä Morrisonille kannattaa maksaa kunnolla, mutta jos miehellä alkaa olla jostain KHL:stä/Sveitsistä tarjouksia pöydällä niin hinnat karkaa helposti sellaiseksi että minun mielestäni ei välttämättä kannata enää lähteä kilpahuudantaan vaikka rahaa olisikin käytettävissä. Eli kyllä se voi olla todellakin rahasta kiinni, en minä usko että Morrisonilla on niin palava halu pelata juuri nimenomaan Lukossa että suostuisi pelaamaan Raumalla ale-hinnalla.

Morrison on helvetin hyvä pelaaja jonka haluaisin ehdottomasti jatkavan Lukossa, mutta ei nyt kuitenkaan ihan sellainen supermies jolle kannattaisi alkaa NHL-tason liksaa maksamaan. Sitä minä tarkoitin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mikäli Morrison ei Lukossa jatka niin eiköhän todennäköisin syy ole mies itse. Ei tarvitse kuin katsoa Justinin seurahistoriaa mistä voi päätellä ettei mies kovin kauaa samassa osoitteessa ole viihtynyt.

Eivät olleet Petruzalek tai McLeankaan ilmaisia, joten miksi Lukko-johto ei olisi Morrisonillekin tarjonnut hyvää sopparia?

Ei pojat kaikki Lukossa halua pelata, vaikka mottipäisiä summia naaman eteen heitettäisiinkin.
 

Pekkis

Jäsen
Morrison on helvetin hyvä pelaaja jonka haluaisin ehdottomasti jatkavan Lukossa, mutta ei nyt kuitenkaan ihan sellainen supermies jolle kannattaisi alkaa NHL-tason liksaa maksamaan. Sitä minä tarkoitin.

Viime kauden pelit Venäjällä, Sveitsissä ja Saksassa menivät siihen malliin, että tuskin nyt ihan NHL-tason palkkoja aletaan tarjoamaan.

Lukon tarjouksen tulee olla vähintäänkin sitä luokkaa, että yksikään SM-liigaseura ei kykene sitä ylittämään. Sellaisesta supermiehestä kuitenkin on kyse.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Mikäli Morrison ei Lukossa jatka niin eiköhän todennäköisin syy ole mies itse. Ei tarvitse kuin katsoa Justinin seurahistoriaa mistä voi päätellä ettei mies kovin kauaa samassa osoitteessa ole viihtynyt.

En tiedä voiko noinkaan nyt sanoa. Kun katselin Morrisonin seurahistoriaa, niin vuodet 2001-2006 ovat kuluneet AHL:ssa ja siellä kaksi seuraa. Sitten MODO, 34 ottelua tehoilla 18+10. Sitten TPS 2007-2008, jossa homma ei vetänyt jostain syystä ja vasta sen jälkeen normaali seuranvaihtokierre alkoi, kun missään ei tuntunut tulevan "onnistumisia maalien muodossa".

Nyt mies pelaa ehjää ja parasta kauttaan. Minusta Morri on tosi vahva vääntäjä, maalivainuinen ja sitä paitsi kaukalon ulkopuolelle näyttää symppikseltä kaverilta ja tiimipelaajalta.

Olisi suuri synti menettää hänet muualle, joten aika paljon panisin haisemaan, jos olisin päättämässä.

Saa sitten nähdä, mutta en sanoisi, että mistään kiertolaisesta on kyse, joka vain haluaa vaihtaa maisemaa vaihtamisen vuoksi.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
En tiedä voiko noinkaan nyt sanoa. Kun katselin Morrisonin seurahistoriaa, niin vuodet 2001-2006 ovat kuluneet AHL:ssa ja siellä kaksi seuraa. Sitten MODO, 34 ottelua tehoilla 18+10. Sitten TPS 2007-2008, jossa homma ei vetänyt jostain syystä ja vasta sen jälkeen normaali seuranvaihtokierre alkoi, kun missään ei tuntunut tulevan "onnistumisia maalien muodossa".

TPS-stintti oli ainoastaan laina, sillä sopimus oli Frölundaan. Törmäsi harjoitusmatsissa maaliin ja aloitti kauden loukkaantuneena. Pelasi 2 liigaottelua (joista toisen Lukkoa vastaan) jonka jälkeen siirtyi Frölundaan. Sieltä jossain vaiheessa Sveitsiin josta Lukko poimi miehen Suomeen takaisin.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisi suuri synti menettää hänet muualle, joten aika paljon panisin haisemaan, jos olisin päättämässä.

Morrisonille voi maksaa saman kuin McLeanille, ei enempää. En tiedä mitä on tarjottu mutta jos vaatii enemmän kuin Kurtis niin sitten saa puolestani mennä.
 

NaNi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KooKoo, Red Wings
Kauvosaari

Onkos täällä jollain tietoa että onko Juha Vuori ja Jarkko Kauvosaari jotain tuttuja vuosien varrelta? Tänään Veljet olivat Buena Vistassa syömässä ja pyysivät että pääsevät kabinettiin rauhassa keskustelemaan. Vai olisiko kenties keskusteltu jotain sopimuksen tynkää Lukkoon?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Onkos täällä jollain tietoa että onko Juha Vuori ja Jarkko Kauvosaari jotain tuttuja vuosien varrelta? Tänään Veljet olivat Buena Vistassa syömässä ja pyysivät että pääsevät kabinettiin rauhassa keskustelemaan. Vai olisiko kenties keskusteltu jotain sopimuksen tynkää Lukkoon?
Toivottavasti olisi jotain sopimuksen tynkää Kauvosaaren kohdalla tulossa. Lukon sentteriosasto olisi siinä tapauksessa ehkä jopa liigan paras, jos Kauvo Lukkoon tulisi. McLean, Petruzalek, Kauvosaari, Jasu... Ei huono ollenkaan.
 

NaNi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KooKoo, Red Wings
Toivottavasti olisi jotain sopimuksen tynkää Kauvosaaren kohdalla tulossa. Lukon sentteriosasto olisi siinä tapauksessa ehkä jopa liigan paras, jos Kauvo Lukkoon tulisi. McLean, Petruzalek, Kauvosaari, Jasu... Ei huono ollenkaan.

Toivotaan näin. Ja kyllä ite oon siinä uskossa että jonkinlaista sopimus neuvottelua varmaan on käyty, koska tuskin muuten haluaisivat kabinetti tiloihin päästä. Toi sentteriosasto olisi kyllä vakuuttava liiga tasolla.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Neuvotteleeko Juha Vuori lukossa sopimuksia? En nyt lukisi ihan liikaa tuohon, ihan sama kuin olisi nahnyt Kauvon Eepin kanssa jossain.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Neuvotteleeko Juha Vuori lukossa sopimuksia? En nyt lukisi ihan liikaa tuohon, ihan sama kuin olisi nahnyt Kauvon Eepin kanssa jossain.
Ei kait Vuori noita soppareita neuvottelekaan, mutta lähinnä tässä itse ainakin leikittelin ajatuksella, että Kauvosaari Lukossa pelaisi. Ja voihan miehillä olla jotain yhteistä taustaa aiemmilta ajoilta ja halusivat ottaa konjakit rauhassa kabinetin puolella.

Varmaan aika epätodennäköinen kuvio, että Kauvo Lukossa ensi kaudella pelaisi. Mutta tietenkin mahdollinen ja erittäin suotava ajatus.

edit: krijotusvire
 

NaNi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KooKoo, Red Wings
Neuvotteleeko Juha Vuori lukossa sopimuksia? En nyt lukisi ihan liikaa tuohon, ihan sama kuin olisi nahnyt Kauvon Eepin kanssa jossain.

Lisätään sen verran kun unohtu tossa mainita että oli siellä myös Vanhatalo mukana, tuli kylläkin vähän jälkeenpäin paikalle. Mutta muuta tietoa tästä kuviosta ei ole muutakun nämä mitä nyt tänne laittanut, toivotaan parasta.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Lukko yritti saada Kauvosaarta jo tammikuun lopulla. Eiköhän nämä kaikki jutut kerro että Kauvosaari pelaa Lukossa ensi kaudella. Saa vaan nähdä, että kuinka pitkä sopimus on...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No voi sun perkules, olisihan tuo Lammassaari ollut aika hyvä lisä ensi kauden joukkueeseen. On jotenkin niin "Uraman näköinen" pelaaja että olisi varmaan sopinut hyvin Uraman joukkueeseen. Mutta ainakin nyt pari vuotta joutuu vielä odottamaan Peten paluuta.
 

luimuri

Jäsen
Toivottavasti olisi jotain sopimuksen tynkää Kauvosaaren kohdalla tulossa. Lukon sentteriosasto olisi siinä tapauksessa ehkä jopa liigan paras, jos Kauvo Lukkoon tulisi. McLean, Petruzalek, Kauvosaari, Jasu... Ei huono ollenkaan.

Mä en sitten taas oikein ymmärrä Kauvosaaren hankkimista, vaikka hyvä pelaaja onkin. Jasu on mennyt kiekollisessa pelissä huimasti eteenpäin tällä kaudella ja tietäisihän Kauvon hankkiminen sitä, ettei tuo Juhanin noin 10 minuutin peliaika ainakaan lisääntyisi.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä en sitten taas oikein ymmärrä Kauvosaaren hankkimista, vaikka hyvä pelaaja onkin. Jasu on mennyt kiekollisessa pelissä huimasti eteenpäin tällä kaudella ja tietäisihän Kauvon hankkiminen sitä, ettei tuo Juhanin noin 10 minuutin peliaika ainakaan lisääntyisi.

Itse pidän Kauvosaaren hankintaa pelkästään hyvänä juttuna. Sopii varmasti hyvin Lukon nykyiseen tyyliin ja on jo entuudestaan tuttu mies Raumalla. Samalla saadaan kasaan todella vahvan oloinen sentterinelikko McLean-Petruzalek-Kauvosaari-Jasu. Tuolla nelikolla voidaan aivan varmasti todeta, että menestyminen ei jää ainakaan senttereiden laadusta kiinni. Tuosta osastosta löytyy taitoa hyökkäyspäässä, erinomaista puolustuspään osaamista sekä erinomaisia erikoistilannepelaajia. Ja eiköhän tällekin osastolle osu niitä loukkaantumisia tulevallakin kaudella, joten hyvä vaan että laatua/leveyttä riittää jo alun alkaen.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Kauvosaari menisi heittämällä kolmossentteriksi, mutta se ei ole tässä se pointti. Ihmetyttää suuresti mikäli juuri aloitetun strategian aletaan heti ensimmäisen kauden päätteeksi huvikseen kuseksimaan. Jasu on täysin valmis kolmosen keskelle ensi kaudeksi ja nelosen keskelle on tyrkyllä Rajala ja Kangasmäki.

Miksi puhella nättejä akatemioista ja kasvatuksesta jos pelipaikoille ostetaan edelleen ulkopuolelta pelaajat? Joko sanotaan suoraan ettei tässä mitään ruveta kasvattelemaan tai sitten uskalletaan kerrankin luottaa omiin pelaajiin. Pomppoilu on perseestä. Toki Kauvosaari on rajatapaus ollen A-junnuista lähtien omia kasvatteja, niinpä ei tuosta hankinnasta hernettä nokkaan tulisi vedettyä.
 

senilix

Jäsen
Kauvosaari on kohtalaisen monipuolinen pelaaja, pystyy pelaamaan keskellä, laidassa, jopa pakkinakin. Mutta yksi keskushyökkääjän ominaisuus on aika pieni, pelintekijäksi hänestä ei juuri ole. Sillä osastolla samoin kuin kiekollisissa taidoissa Jasu miesten peleistä kunnolla kokemusta saatuaan on kaukana edellä.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Päivä IS Veikkaaja kertoo, että Mikko Kuukka siirtyy Lukkoon ensi kaudeksi. Tästä siirrosta tulee mieleen Juha Alen, toki Kuukka on parempi pelaaja mutta siltin. Eli isompaa roolia hakemaan.

Lukon pakistohan ensi kaudeksi:

X-X
Pettinen-Tikkanen
Honkaheimo-Rantanen

No täytyy toivoa, että Kuukka tuo vaan laajuutta puolustukseen eikä häntä ajatella ykköspariin "fyysiseksi pelotteeksi". Ehkä tämä viimeistään kertoo myös sen, että Nevalainen ei meillä enää ensi kaudella jatka. Minkälainen pelaaja Kuukka yleensäkin on? En oikein tiedä pelaajasta mitää muuta kuin ei hän ole Lukossa ykkösparin mies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös