Vopat = Brändi. Ei häntä voisi enää luokitella sentteri / laituri - mittarilla. Ja tosiaan ei veisi ulkkaripaikkaa ja käytännössä sponssit tunkisivat sen verran kompensaatiota miehestä, että ei olisi rahakysymyskään. Tässä olisi tervetullut comeback aivotärähdyksineen päivineen. Tuo clippi oli n. viikon takaa ja siinä Vopi toimi lähinnä aivotärähdyksen jakana. Lisäksi arvostin kuittailua vastustajan vaihtopenkille, joka on ollut Romanin bravuureita aina. Roman Vopat on hieno ja herkkä, suorastaan lyyrinen ihminen, josta saisi upean mausteen menestyskeitokseen. Muuten tämä menee, veljet ja siskot, tosiaankin liian konsensushakuiseksi touhuksi.
HIFK:n pitää menestyä taidolla & kovuudella ja siltikin pitäisin joukkueenkokoajana huolen siitä, että on asioita, jotka erottavat HIFK:n niistä 13 muusta liigajengistä. Tietty taiteilijaelementti ja sitten tämä Vopat-osio. Tällä kaudellahan tuo on melkein kasassa taiteilijoineen päivineen - Hirso, Clarke, Haataja...koskaan et tiedä mitä saat näiltä kavereilta. Skaala ulottuu äärikoomailusta upeisiin suorituksiin. Vain puupää on puuttunut. Joten pikkuasiastahan tässä sinänsä on kysymys.
Kuhdasta: Totta hemmetissä on tervetullut 3-4 -ketjuihin. Mutta ei olisi, ellei pojoja olisi syntynyt noin paljon. Siltikin tässä 18 pukeneen pelaajan kuviossa mua häiritsee kokonaisuudessa se, että tilaa antavat omat prospektit. Liivikit, Nyholmit ja kumppanit, joissa on potkua tulla uusiksi Luttisiksi ja Petrelleiksi. Niinpä jossain vaiheessa ketjuja alaspäin mennessä pitäisi tulla paikka, jonka ottaa ennemmin vähemmän pinnoja tekevä prospekti kuin veteraani. Tämä on vilpitön mielipiteeni. Fakta on kuitenkin se, että veteraanijaostosta Järvisen Turo olisi tällä hetkellä se, jonka kenties pitäisi väistyä oman prospektin tieltä. Kuhta on nyt pelannut itsensä jengiin.
Laatikaista väitin eilen Bluesin mieheksi. Olin väärässä, hän ei ole tehnyt sopimusta sittenkään, olin ymmärtänyt väärin. Jere sen sijaan on tehnyt sopparin Bluesiin. Mielenkiintoinen kuvio kehittymässä ja olisikohan se sittenkin niin, että samaan jengiin nämä eivät mene? Mielenkiintoista.