Joukkueen rakennus kaudelle 2010-11

  • 1 132 033
  • 3 357
Tila
Viestiketju on suljettu.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta elinkautisten kokonaismäärä, joka jättäisi hallin, ei vaikuttaisi mitenkään yleisömääriin menestyksen huumassa. Sijainti, sijainti, sijainti. Voitto, voitto, voitto. HIFK janoaa mestaruutta ja tämän mission saavuttamisen jälkeen olisi helpompi rakentaa tulevaisuutta lähelle optimaalista brändikiekkoa. Tässä nyt on ylipäänsä jo vuosikymmenet oltu kaukana brändikiekosta ja menestyksestä lehkosten, francisten, baxtereiden, suhosten, mälkiöiden, matikaisten ja muiden toimesta, niin yhden kauden uhraaminen pahimmassa tapauksessa kuollettavan tylsälle, mutta menestyksekkääle kiekolle ei pitäisi tuntua missään.

Ymmärrän täysin, ja antaudun tämän mestaruuslogiikan edessä juuri niinkuin olen kahden Jalosen kauden ajan tehnytkin. Minulla siis on koko ajan ollut kausikortti ja olen omalla toiminnallani tukenut tätä tavoitetta. Ymmärrän sen, että mestaruus on urheilussa tärkein tavoite suurimmalle osalle katsojia, en vain valitettavasti itse kuulu siihen joukkoon :)

Minulle on kyllä tarjoiltu brändikiekkoa. On ollut värikästä ja tapahtumarikasta, upeita persoonallisuuksia, hienoja elämyksiä vaikka ei mestaruutta ole tullutkaan ja - anteeksi nyt kamalasti - olen pitänyt joistakin kausista vuoden 1998 jälkeenkin :)

Ajatus ja muisto HIFK:sta sellaisena, johon aikanaan rakastuin, hiipuu kuitenkin vuosi vuodelta. Lähellä ollaan etteikö se ole vain ja ainoastaan joku neljästätoista jääkiekkoa pelaavasta seurasta Sm-liigassa... and that's a crying shame.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tässä kukaan Jalosen päälle mitään sädekehää ole asettamassa, mutta pitää kuitenkin ottaa huomioon ne olosuhteet, missä KJ:kin on operoinut. Hän on kohdannut asioita, joihin ei kuvitellut Liigajengissä enää törmäävänsä. Hän on joutunut kiristämään kuria, kun vapaapäivien jälkeen kävi ilmi tiettyjä asioita. Hän on joutunut kädestä pitäen opettamaan pelaajille tiettyjä asioita, joiden kuvitteli jokaisen jo osaavan jne. Tämä kaikki on pois "oikeasta" valmentajan työstä. Varmasti haasteellista valmentajalle, mutta myös palkitsevaa, kun näkee muutoksen pelaajistossa. Muutokset eivät kuitenkaan tapahdu yhdessä yössä ja niin paljon kuin muakin ärsyttää Jalosen hokema "tämä on pitkä matka"-jargoni, on hän siinä osittain oikeassa. Ja kyllähän Jalonen onnistui muuttamaan IFK:n peliä tällekin kaudelle positiiviseen suuntaan, miksei hän kykenisi tekemään niin ensi kaudellekin?

Sinäkö se olitkin :)?
En minäkään Jalosen osuutta ole Jaloselta pois ottamassa, tottakai hän oli ja on tärkeä osa urheilullisuutta ja ammattimaisuutta, jota organisaatiosta on puuttunut. Hämmästyttävää on aikuisten ihmisten ollessa kyseessä se, ettei kaiken sen syödyn pastan merkitys ole valjennut vuosien peliuran aikana... Sitä on ilmeisesti vain syöty kun sitä on ollut tarjolla? Mutta jos pelaajien älynlahjat ovat tuolla tasolla, kuinka valmentaja voi antaa heille vapaat kädet hyökätäkään :)?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle on kyllä tarjoiltu brändikiekkoa. On ollut värikästä ja tapahtumarikasta, upeita persoonallisuuksia, hienoja elämyksiä vaikka ei mestaruutta ole tullutkaan ja - anteeksi nyt kamalasti - olen pitänyt joistakin kausista vuoden 1998 jälkeenkin :)

Kyllä minullekin on tarjottu brändikiekkoa. Voin myös sanoa, että vaikka muutamaan vuoteen en ole kausaria omannutkaan muun elämän tuomien rajoitteiden vuoksi, olevani elinkautisvanki. Sen verran HIFK on vienyt ajatuksiani ja aikaani skidistä lähtien ja hallin tuoksut kertovat minulle olevani kodissani - siinä toisessa. Mä ylitin jo tuon tuskastumisen jossain vaiheessa ja loin uskoa tulevaan. Ehkä siihen vaikutti organisaation kokonaismuutos vuonna 2008 ja olen huomannut HIFK nousseen lähemmäs ansaitsemaansa paikkaa monella areenalla. Harmi ettei sitä ole tapahtunut vielä siellä tärkeimmällä eli liigakaukalossa. Mutta uskoni on edelleen luja ja sitä ei kaksi Jalosen epäonnistunutta playoffsesitystä syö. Se vaan on niin ettei siitä skeidakasasta mitä HIFK on viime vuosikymmenet ollut mahdollisuuksinsa nähden pysty salamannopeasti luomaan menestyjää varsinkaan yhä kovenevassa kilpailussa, jossa "uudet" paikkakunnat ovat vahvistuneet. Kyseisillä paikkakunnilla tehtiin pitkäjänteistä työtä menestyksen eteen. Oikeastaan aina on pidempiaikaisen menestyjän menneisyyteen kuulunut useamman kauden viritysvaihe. Mielestäni nyt on kuitenkin luotu hyvät pohjat ja mun brändikiekkoon kuuluu ensimmäisenä voitontahto ja kykeneväisyys menestyä olemalla kilpailijoita parempi. Niin se oli Brewerilläkin. Se olisi varmaan vetänyt daijuun, jos joku olisi ehdottanut ryminäpronssia. Nykyaikana vain hämärtää tämä playstationsukupolven uuh Helenius vs. Brennan oletukset brändista ja fyysisyydestä. Mä olen aika varma, että te vanhemmatkin elinkautisvangit tulette olemaan vielä tyytyväisä. Ettekä te mihinkään lähe - te olette jo psyykanneet itsenne elinkautisiksi ja siitä ei saa niin vaan vapautusta ;).
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin se oli Brewerilläkin. Nykyaikana vain hämärtää tämä playstationsukupolven uuh Helenius vs. Brennan oletukset brändista ja fyysisyydestä. Mä olen aika varma, että te vanhemmatkin elinkautisvangit tulette olemaan vielä tyytyväisä. Ettekä te mihinkään lähe - te olette jo psyykanneet itsenne elinkautisiksi ja siitä ei saa niin vaan vapautusta ;).

Näinhän se, toivotonta... mun tuhkat saa sekoittaa hallin jäähän :)

Brewerin ei olisi tarvinnut kuin katsoa, niin uuh-sukupolvelta olisi valahtanut hyvät, pahat ja rumat. Sen katseen edessä hävisi kiekko karskimmaltakin kaverilta. Mutta neppailukulta/ryminäpronssi -vaihtoehtoa ei siihen aikaan vielä ollutkaan :)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta jos pelaajien älynlahjat ovat tuolla tasolla, kuinka valmentaja voi antaa heille vapaat kädet hyökätäkään :)?

Mä oon joskus kuullut, että moni kiekkoilija osaa vain pelata ja panna hyvin ja kovasti. Ja moni ei osaa pannakaan ;). Että olisiko tuossa "vapaat kädet hyökätä"-ohjeistuksessa sitten kyse siitä, että valmentaja osoittaa näin luottamustaan heidän ammattitaitoaan kohtaan =)?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Niin, jäin tuossa äsken Jallulasi tumpussa miettimään takkaan puita heitellessä, että mitä Nokan jälkeen...

Nokka on saanut nyt jo oikeastaan pari kautta rakentaa Nyyperin johdolla tätä ns rosteria, joka osaa peruutella ja sumputtaa. Ensikauden jälkeen ei toivottavasti Nokka ole enään ruorissa, mutta mikä on joukkueen runko sitten?

Käsittääkseni aika paljon ollaan menty siihen suuntaan rosterin kasaamisessa, että mitä Nokka toivoo ja tarvitsee, joten kasassa saattaa olla kauden -10-11-jälkeen 18 x Lasse Korhosia, joille on opetettu, ettei tilanteita tarvitse viedä loppuun asti ja että antaa vastustajan ottaa ne jäähyt...

Ymmärrän kyllä tuomarilinjan yms shitin, ettei muka Brennania ja kumppaneita voi pitää rosterissa, koska "peli on muuttunut" ja kun 18 vaan pelaa, mutta vittu, missä on se fyysisyys ja äijämäisyys joukkueessa? Ei, en sanonut, että missä on brändi-kiekko, vaan että missä on se periksiantamattomuus, fyysisyys ja kovuus, mitä hoki tarvitsee?

Nokan jälkeen seuraavalle, joka toivottavasti peluuttaa rohkeammin, jää kasa lasinilkkoja ja taas menee pari kautta, kun sitä uutta joukkuetta kasataan ja roolitetaan. Nokan ns joukkue ei todellakaan voi kelvata muille!

Ärsyttävää, että todellakin HIFK on menossa alamäkeen ja jotkut saa siitä palkkaa toteuttaessaan sitä missiota. Vituttaa.
Minä en ainakaan hyväksy sitä, että joku vitun Valtra keulii Nordiksella, vaan meillä tulee ja pitää olla oma missio; tapa, tyyli ja vitun röyhkeä Tsadilainen asenne voittamiseen.

Joku raja huoraamisellakin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiemmin otin jo kantaa tohon organisaation muutostyöhön ja pelaajien urheilullisuuden löytämiseen. Hienoja asioita. Kehittäviä juttuja.

Miksi näitä asioita pitäisi valmennuksen opettaa pelaajille? Joku karismaattinen ja joukkonsa hallitseva koutsi oli huutanut ja pelästyttänyt paskat housuun niiltä jätkiltä, kenen kondis ei ole tikissä ja suu haisee mäkkisafkalle. Krapulaisia pelaajia? Sellasillekin löytyy keinot.

Täytyy taas ihailla herroja Suikkanen, Dufva ja Virta. Dufva on hyllyttänyt niin Makkosen kuin Virtasen. Herrojen peli ei kulkenut tai jotain muuta skeidaa, ehkä Virtanen oli vetänyt liikaa röökiä. Syillä(mäkkisafkat tai krapulat) niin väliä vaan seurauksilla ja lopputuloksilla. Virta hyllytti Varakkaan kun tälle ei maistunut luistelu vaan koukki typeriä jäähyjä mihin peli ratkes. Menipä Virta vielä manailee tätä julkisuudessa ja lupasi ettei tarvi pelata seuraavassa pelissä. Suikkasen letkautukset nyt on vähän olevinaan mutta kyllä se äijä pitää kuria ja jätkänsä ruodussa.

Mutta en mä pelkästään antikristuksena KJ:ta näe. Hyvin on saanut kehitettyä nuoria ja antanut näille varmaan ihan arvokasta oppia. Uskalsi jopa heittää 17v Granlundin suoraan kakkosketjuun. Se on vähän mielipideasioita tykkääkö näistä kaikista Kojon pelaajista, mm. Haverinen. Suuressa kuvassa kuitenkin marginaalitekijöitä.

Koutsin primaaritehtävä on saada rostereista olevista pelaajista muodostettua tehokkaat kentät joilla on toimiva pelitapa joka tuo tuloksia eli voittoja. Jokainen liigajengin koutsi ei voi mennä päätyyn asti, mutta kyllä tulokset on ihan vertailtavissa rosteriin/sijoitukseen/kautta seurassa/budjetti/jäähallin cheerleaderit.

KJ on primaarisesti ollut epäpätevä. Jo 2 kautta.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lainailen nyt vähän uusinta UL-Sihvonen kirjoitusta JYPin menestymisen salaisuudesta, koska KJ:n HIFK pelaa samantyylistä lätkää kuin RD:n JYP, joka pelaa meidän pelitavan parasta lätkää kaudella 09-10 sm-liigassa.

Tässä kirjoituksessa sisälsi pirusti viisauksia.
Olin lomalla Hpk-sarjan aikana, tsiigasin Mestareiden liigan matsia ManU-Bayer. ManU tekee kolme byyriä alkuun, engelsmannit tuuletti, saletisti jatkoon. Mä olin koko ajan varma, että sakemannit tulee vielä. Niin tapahtui, ne teki tarvittavat kaks byyriä. Pointti?? Vittu, koska sakemannit on fudiksessa LUOVUTTANU!? Niillä on oma pelitapa ja PERINTEET mitä ne toteuttaa ja mihin ne luottaa kuin vuoreen. Ne on yli sata vuotta vanhoja perinteitä. Silloin mulle oikeastaan valkeni tän Hpk-paskasarjan keskellä, mitä tarkoittaa voittamisen kulttuuri, perinteet ja oma pelitapa. Se on se kivijalka, mihin nojataan, kun pelit menee vaikeaksi, mitä kautta saadaan oma peli kasaan.
Onko IFK:lla perinteitä, oma pelityyli, oma kulttuuri? Ehkä joskus on ollu. Vittu mä haluan, että me pelataan meidän vahvuuksilla, voitetaan tai sit hävitään, niin voi olla tyytyväinen siitä, ettei se tapahdu pakittelemalla. Toi puoliväli-eräsarja oli kaukana siitä, onneks en ollu näkemässä, vaikka kausari olikin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, jäin tuossa äsken Jallulasi tumpussa miettimään takkaan puita heitellessä, että mitä Nokan jälkeen...

Älä vielä avaa ranteitasi. En näe asiaa aivan noin toivottomana. Eikös ainakin Lupa ollut täysin Kojon oma hankinta? Muistelen, että Lupa sanoi tultuaan Suomeen jotain, että "treenasin yksikseni, kun Kari Jalonen soitti ja kysyi kiinnostustani tulla pelaamaan Suomeen." Että ei nyt ihan pelkkiä Lasse Korhosia sentään.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewerin ei olisi tarvinnut kuin katsoa, niin uuh-sukupolvelta olisi valahtanut hyvät, pahat ja rumat.

Haluaisin lausua puolustuksen sanan uuh-sukupolvelle, joka on varttunut kannattamaan HIFK:ta ilman Carl Breweriä tai 70- ja 80-lukujen menestystä. Kai sitä siihen aikaan kelpasi istua ja kannattaa, mutta toista on uuh-sukupolvella joka saa pettyä kaudesta toiseen ilman Brewereitä ja mainetekoja. Ja silti kannatetaan.

En henkilökohtaisesti lue itseäni uuh-sukupolveen, koskapa teiniviikseni olivat jo varsin terhakkaat mestaruusvuonna -98. Tai olisivat olleet, jos sen ajan varusmiesmuoti olisi sellaiset sallinut. Itse miellän siis varsinaiset uuhit sukupolveksi, joka ei ole yhtään HIFK:n mestaruutta aktiivikannattajana kokenut. Ihmekös tuo, jos nämä väkivaltaviihteessä pienestä pitäen marinoidut plantut riemastuvat kun isot miehet tappelevat. Jostain se ilo on revittävä, kun menestymisen taito on organisaatiosta kadonnut aikaa sitten.
 

Fordél

Jäsen
Näinhän se menee, jos valmentajalla on "äijämäisyyttä" ja mediapresenssiä. Se ei vaan niitä mestaruuksia, jos siis mestaruuksista puhutaan, tuo.Oman näkemyksen mukaan, jota täälläkin olen toistellut, Matikaiselta puuttuu nerous, jotta hänestä ikinä tulisi suurta valmentajaa. Ihan hyvä valmentaja äijämäisyydellä voi viedä välillä hopealle asti, mutta jos mun pitäisi valita valmentaja ainoastaan mestaruus tavoiteena, valitsisin sekunnissa KJ:n näistä kahdesta.

Matikaisella on äijämäisyyttä ja intohimoa vaikka muille jakaa, mutta näen, että siinä juuri tässä Matikaisen persoonassa piilee tämän kaverin nerous. Suoraselkäinen ja rehti ulosanti luo luottamusta ja tiivistää joukkuetta pelaamaan yhteisen tavoitteen eteen ja ylittämään itsensä. Matikainen on oivaltanut hyvin omat vahvuutensa, pelaa juuri niillä on valinnut joukkueenkin sen mukaan. Ei yritäkään mitään ylimääräisiä kiemuroita. Ja toisaalta hän varmasti tiedostaa omat heikkoutensa, jonka vuoksi aisaparina toimii muuan Marjamäki. Täydentävät todella hyvin toisiaan ja siinä piilee mielestäni Matikaisen menestyksen salaisuus.

Sekunnissa en itsekään pystyisi valitsemaan Matikaisen ja Jalosen välillä, mutta sekunnissa valitsisin Matikaisen ja Jalosen valmennusryhmän väliltä Matikaisen, varsinkin jos pitäisi valita valmennusta HIFK:lle.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ei KJ valmenna mitään brändin näköistä HIFK-lätkää, eikä tule valmentamaan.

Ei tule ei. Eikä voi mitenkään käsittää, että annetaan valmentajalle kolmas vuosi yrittää muuttaa IFK Jypiksi. Kuinka ylipäänsä voi olla mahdollista, että jollekin niin täysin flopanneelle koutsille kuin KJ annetaan vielä kolmas vuosi aikaa kusta fanien naamalle. Ei saatana, ei voi tajuta.

Ymmärrän kyllä, että tämä menee helposti tähän, että kaikki paska kaadetaan KJ:n päälle. Johanneksen lainaamani väite, jonka Isaksson vahvistaa, on täysin tosi. Sääli vaan että tämä todetaan ja hyväksytään vasta huhtikuussa 2010, kun sama asia todettiin jo huhtikuussa 2008.

Mikäli KJ:llä jatketaan, on Johanneksen analyysi tulevaisuudesta täsmällinen, muuttamalla radikaalisti pelaajistoa ja pelitapaa vieläkin kauemmaksi siitä, mikä mielikuvien mukaan on HIFK-tyyppistä peliä, on ainoa tapa menestyä Jalosen kanssa. Se on ollut nähtävissä viimeistään näiden kahden kauden aikana, kun Jalonen on HIFK:ta valmentanut, jos on malttanut pitää silmänsä auki eikä ole altistanut itseään menestyshuumalle, jota runkosarjassa tällä kaudella koettiin. Toki tämän pystyi ennakoimaan jo huhtikuussa 2008.

Se, että Isaksson tuossa tavallaan syyllistää Jalosen fanien päällee kusemisesta on väärin. Ne syytökset pitää kyllä kohdistaa täysin seurajohtoa kohtaan, joka Jalosen tietämättömyydessään palkkasi, eikä vieläkään ilmeisesti näe ongelmaa yhtälössä Kari Jalonen ja HIFK.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
lisätty jatkoaikaa käsittelevä osuus

Isaksson ja Kyynikko: Koetin siirtää keskustelun selkeälle faktatasolle ja katsoa miten HIFK:lla on mennyt 2000-luvulla. Löysin äärimmäisen helposti selkeät näytöt siitä, että Ara ja Shedden , kuten Rami ja Erkka aikanaan, olivat kerralla oikeaan osuneita koutsivalintoja ja saivat HIFK:n samantien menestymään. Mua vituttaa, että keskustelun kuohuessa ohitetaan totaaliset faktat ja tullaan tosissaan vinkumaan, että HIFK esimerkiksi ei olisi menestynyt muutenkaan koskaan ikinä ja Nenä on nyt parantanut tulosta. Miten saatanan typerä ihmisen täytyy olla, että hän unohtaa HIFK:n kolmen vuoden sisään sattuneet kaksi aidosti hyvää kautta? Ihan ei finaalipaikkaa saatu, mutta perkeleen lähelle mentiin ja ihan saappaat jalassa kaaduttiin molemmissa. Huonoa aikaa kesti itse asiassa vain kaksi kautta, molemmat Baxterin. KJ oli haku, jonka piti viedä HIFK takaisin kolkuttelemaan finaalisarjan portteja ja jopa pääsemään sinne. Nenän tullessa totaalisia vitsikausia oli takana vain kaksi kappaletta. Ei kahtakymmentä, kuten täällä tunnutaan uskovan. Nyt on saatu kaksi säälittävää huumorikautta lisää - ja jengi ulvoo Nenälle jatkoa, koska eteenpäin on menty? Näyttäkää mulle vittu mistä on menty eteenpäin? Arasta ja Sheddenistä? Väärä vastaus, taaksepäin on menty. Baxterista? Väärä vastaus, samoilla sijoilla roikutaan, aivan täsmälleen samoilla. Pidän nykyisillä näytöillä Nenää vain hiukan Alpoa parempana HIFK-koutsina. Surullista, odotin jotain ihan muuta.

Voi tätä itsepetoksen määrää. Ja Rebel, sinä et ole toisinajattelija, vaan politiikan kielellä sanottuna maltillinen säilyttäjätyyppi. Vastustat lähes kaikkia muutoksia ja kannatat joka ainoaa, joka HIFK:hon palkataan, koska hänhän on oman joukkueen mies. Ymmärrän tällaisen tavan kannattaa, jopa kunnioitan sitä. Ja teikäläiset ovat enemmistö, koska HIFK:sta on tullut taas valmentajien suojatyöpaikka. KJ jatkaa. Minä, Stigu, Isaksson, Kyynikko ja muutama muu olemme toisinajattelijoita. Me halutaan viihdyttävää lätkää ja katson oikeasti mieluummin eka kierroksella putoavaa Mälkiän HIFK:ta, joka vetelee samikapasia pataan kuin neppailevaa pikku-kärpät -viritelmää, joka omaa varjoaan häpeillen ja nolostellen häipyy eka kierroksella ja pyytää vielä lähtiessäänkin anteeksi- sori, että oltiin olemassa. Jos toisinajattelua olisi Nenän jatkon kannattaminen, Nenä olisi saanut jo kenkää. Koettakaa nyt jumalauta edes jotenkin ottaa kliininen fakta huomioon mielipiteiden vaihdon keskellä! Nenä jatkaa, olkaa tyytyväisiä, se on enemmistön päätös. Ei kannata sortua myöskään siihen perisyntiin, että nostaa jonkun vitun nettipalstan merkitystä - se, että joku on Jatkoajan 15 kirjoittajan joukossa toisinajattelija, ei tarkoita sitä, että hän olisi oikeassa maailmassa toisinajattelija. Tämä saitti on ihan hyttysten ininää. Oikeassa elämässä KJ jatkaa ja HIFK ei lue jatkoajasta edelleenkään ohjeita pelaajien ja valmennuksen palkkaamiseen. Vetäisin niitä itse asiassa turpaan, jos niillä olisi aikaa tutkailla nettisaitteja. Tämä on yhden kapakkapöydän sinänsä viihteellistä väittelyä ja kapakassakin, kun bisseä menee enemmän, suuruudenhulluus iskee ja kyseinen pöytä uskoo ehkä oikeasti vaikuttavansa johonkin.

Kliinistä faktaa:
1) Kari Jalonen on epäonnistunut siinä, mihin hänet palkattiin. HIFK ei ole mennyt eteenpäin Baxterin ajasta. Katsokaa tulostaulukkoa. Katsokaa sitten ne Sheddenin ja Aran edeltävät kaudet.

2) Kari Jaloseen ja hänen toisen kautensa joukkueeseen on hakattu perkeleesti rahaa. Baxter ei saanut yrittää näin kovalla materiaalilla. Tämä mielestäni lisää KJ:n epäonnistumisen määrää, ei vähennä sitä. Kari Jalonen on kuin Arja Alho aikanaan Helsingin juhlaviikkojen johdossa. Pohjaton rahaimuri, joka ei saa katsojia sisään.

3) HIFK jatkaa Kari Jalosen kanssa. Suurin osa HIFK:sta ja sidosryhmistä on siis tyytyväinen Jaloseen ja näkee, että eteenpäin on menty. Mielestäni tämä merkitsee sitä, että toisinajattelua on KJ:n potkujen perään haikailu. Ei KJ:n puolustaminen. HIFK on tehnyt linjanvedon, jonka mukaan Jalonen jatkaa ja mun on fanina otettava tämä vastaan, mutta mielestäni päätös on väärä. Siltikin KJ jatkaa. Olkaa onnellisia, eteenpäin on menty ja työ on vielä kesken.

Samaan aikaan toisaalla, kliinistä faktaa myöskin:

1) Kai Suikkanen tulee sisään Hannu Virran tilalle TPS:ään ja nostaa lyhyemmässä ajassa kuin KJ on ollut HIFK:ssa Tepsin HIFK:n ohi huomattavasti halvemmalla ja taidoiltaan vajavaisella materiaalilla. Älkää ihan oikeasti väittäkö, etteikö oikea valmentajavalinta sinällään pystyisi tuomaan nopeitakin tuloksia. Miksi TPS ei antanut Virran jatkaa? Hänellähän oli työ kesken.

2) Aravirta ei tarvinnut Suhosen söhellyksen jälkeen kolmen vuoden rakennusprojektia, joka etenee etanan vauhtia. Lisäksi Aran ensimmäisen kauden joukkue oli edullisempi kuin Alpon nippu. Aravirta, viiltävä ammattilainen kaudella 03/04, nosti HIFK:n samantien menestyjäksi, vaikka käsiin jäi selvästi edullisempi joukkue kuin edellinen. Ei tämä nyt vittu sentään ole edelleenkään kuin lootassa pelattava matsi, jonka ratkovat ne luistimet jalassa vetävät jätkät, joita johdattaa koutsi. Suikkanen veti täsmälleen samoilla jätkillä kuin Virta.

3) Sheddenkin tuli nopeasti, joukkue ei ollut kovin tähtipitoinen, mutta homma toimi. Pelitapa miellytti, siinä oli tunnetta ja ylilyöntejäkin mukana ja aidosti kovaa taistelua.

4) Moni kertoo täällä silti tosissaan, että kyllä se on vuosikausien prosessi nostaa joukkue jaloilleen. 96/97 kausi oli täysi floppi ja silloinkin napattiin kultaa jo seuraavalla kaudella. Tämähän on myös ihan simppeli fysiikan laki: Kukaan ei kiistäne sitä, että huono valmentaja pystyy hyvinkin nopeasti samaan joukkueen pohjamutiin? Öh. Eikös sen sitten pitäisi toimia toisinkin päin? Hyvä valmentaja voi suhteellisen nopeasti pistää joukkueen kuosiin? Joo, toimiihan se. Virta vs. Suikkanen, Francis vs. Baxter runkosarjassa 06/07.
Perkele, että tästäkin saadaan täällä niin kovin vaikeaa.

5) Tukka-jukan HPK pelaa tällä hetkellä juuri niin kuin HIFK:n olisi pitänyt. Vetelee surutta Kapasta seinille. Mutta hei, eikös täällä ole vikisty, että liigassa ei saa taklata, eikä jäähyboksista voiteta? Kertokaa se Rautakorvelle ja Dufvallekin. Heille ei tuota mitään tunnontuskia olla ilkeitä. Onko mamismaisempaa asennetta kuin inistä itsekseen, että ei täällä saa taklata kuitenkaan ja valita neppailu muistaen vinkua jälkikäteen ettei saa pelata kovaa? Hyi vittu. Tästä asiasta eivät Erkka ja Rami sekä Shedden välittäneet paskan vertaa. Ja saivat myös syksyllä isot mankumiset, mutta pitivät linjansa. HIFK pelasi härskisti kovaa ja kun sitä tekee tarpeeksi pitkään, se on tuomaristo joka taipuu pitkässä runkosarjassa. Tämä on eräs J. Kekäläisen keskeisistä teeseistä: Runkosarjassa kipurajoille tietoista riskiä ottaen ja playoffeissa homma kurinalaiseen kuosiin. Ei tarvitse enää pelotella, ne tietävät jo.

6) Tukka-jukan HPK pelaa isolta osin näillä meiltä ulos tuomituilta jätkiltä, joiden kanssa ei koskaan voiteta mitään. Vihkot, Viitaluomat, Häppölät, Honkaset - ei nyt näillä hei voi kukaan pärjätä. Jos Rautakorpi, joka on kaukana suosikkikoutsistani kuitenkin, saa näillä heeboilla kovaa tulosta ja Shedden sai kovaa tulosta lähes samoilla heeboilla, väitän että se on koutsien ammattitaidosta kiinni saada joukkue kuosiin. Se, että joukkue poikkeaa pelikuristaan, vaikka pelaajat haettaisiin joka kausi uusiksi, kertoo siitä että valmennus ei ole tehnyt hommiaan kunnolla ja ansainnut pelaajien luottamusta. Voi johtua siitäkin, että valmennuskaan ei pysty sanoin kuvailemaan edes sitä , mitä haluaa. "Sun täytyy funtsia itse" sanoi Alpo, kun Ruudun Tuomo kävi kysymässä, että pitäisikö koventaa peliä. Oliko TPS:kin täynnä edaripellejä Virran aikana ja sitten he kokivat yhdessä yössä ihmeen Suikkasen tullessa kehiin ja muuttuivat taistelijoiksi? Siis treenasivat itsensä fyysisenkiin huippukuntoon viikossa. Ei. Pelaajat saivat yksinkertaisesti valmentajan, jolla oli jotain sanottavaa ja sen tueksi selkeitä ohjeita. Lisäksi koutsilla oli auktoriteettia. Sitä ei saa ostaa kaupasta, sitä pitää olla. Ja jos joku sanoo vieläkin vakavissaan Kojoa vaativaksi valmentajaksi, niin minä sanon Matti Vanhasta räiskyväksi persoonaksi. Tarpeeksi kun intän tätä, niin se muuttuu todeksi.

7) Ismo Alankoa siteeratakseni "Vittu kun vituttaa"
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
että eteenpäin on menty.

Tuo kuvaa hyvin paljon sitä, mistä suomalaisuudessa on kysymys. Täällä ei haluta voittaa. Se on valitettavasti niin. Standardit ovat liian alhaisia. Se alkaa jo peruskoulusta, jossa mennään lahjattomimpien tahtiin eli hitaasti. Sen jälkeen koko elämässä Suomessa ihannoidaan mukanaoloa, ei menestystä. Puuttuu koko maan kulttuurista sellainen Michael Jordanmainen will ja commitment to success. Jalonenkin tuli jo ekalla kaudella monta kertaa haastatteluihin hymyissä suin, vaikka oli hävitty ja sanoi, että pojat eivät ole vielä oppineet voittamaan, työ on kesken.

Vaikka Saksa hävisi valitettavasti viime sodan niin pelikentällä häviää harvoin. Se voittamisen halu ja kaiken peliin laittaminen on siellä olemassa (ei ehkä kaikilla ddr-taustaisilla, mutta muuten). Viimeksi oli hyvä esimerkki noi FC Bayernin pelit ManU:a vastaan. Molemmissa katastrofialku, mutta se halu mennä eteenpäin oli niin kova ja itseluottamus omaan tekemiseen myöskin, että sieltä noustiin jatkoon.

Jos häviää jokaisen jatkoaikapelin ja muutenkin häviää 3 peliä, mitkä olivat jo omissa käsissä johtoasemassa niin joku voi väittää, että ruskeita kirjekuoria on vaihtanut omistajia. Varsinkin kun materiaaliero on niin suuri. Joku kiinalainen vedonlyöjä on taas ollut asialla, mutta siinä voikin itseasiassa olla paljon karummista asioista kysymys. IFK:sta puuttuu sitoutuminen ja halu voittaa. IFK:sta puuttuu johtajuus kokonaan. Sen ei tarvitsisi olla valmentaja, vaan sellainen "michaeljordan", jonka standardit olisivat niin kovat, että muidenkin pitäisi antaa 50% enemmän kuin ovat tähän mennessä antaneet. Luulen, että Sami Kapanen on sellainen pelaaja KalPassa. Jos hänet otettaisiin seurasta veke niin lopputulos olisi kuin Suomi ilman Nokiaa.

Miten tästä päästään sitten ensi kauden joukkueeseen. Vastaus on se, että meidän pitää löytää se "MJ" ja se on todennäköisesti Peltonen. Ei siksi, että hän olisi seurajoukkueessa mennyt voitosta voittoon, koska niin ei ole tapahtunut, mutta maajoukkueessa on menestystä tullut. Hän on sellainen pelaaja, joka voisi paikata Jalosen heikkouksia ja saada joukkueen pelaamaan vain ja ainoastaan voitosta, vaikka se vaatisi uhrauksia. Vaikka se vaatisi sen, että naisten kanssa pelehtiminen jätettäisiin vuodeksi, vaikka se vaatisi sen, että joukkue eristettäisiin ennen pelejä hotelliin, vaikka se vaatisi sen, että jokainen treenaa kovempaa kuin koskaan ennen ja lepäilee sitten kaiken vapaa-ajan niin sillä ei ole väliä, jos keväällä ollaan parempia kuin kukaan muu.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä, Stigu, Isaksson, Kyynikko ja muutama muu olemme toisinajattelijoita. Me halutaan viihdyttävää lätkää ja katson oikeasti mieluummin eka kierroksella putoavaa Mälkiän HIFK:ta, joka vetelee samikapasia pataan kuin neppailevaa pikku-kärpät -viritelmää, joka omaa varjoaan häpeillen ja nolostellen häipyy eka kierroksella ja pyytää vielä lähtiessäänkin anteeksi- sori, että oltiin olemassa.

Hallelujah. Onneksi teitä on. Erilainen on aina kiva olla, sanovat viherpiipertäjätkin. Tosin kyllä moni muukin tykkää katsoa viihdyttävää lätkää ynnättynä voittamisen halulla ja mestaruuden kaipuulla. Mun mielestä ryminäpronssiajatus on häviäjän puhetta. Kunnianhimottoman vässykän täydeltä työltä pelastava ajatusnuora. Ei oo siistii olla valtavirtaa. Mutta jos pitää Mälkiän kiekosta verrattuna tämän kauden KJ:n kiekkoon, niin jotain on vialla - siinä ei ole mitän siistii tai sankarillista. Pitää muuten olla vitun tyhmä ihmisolento, jos ei näe HIFK:n tekemisessä linjattomuutta ja paskaa menestystä 2000-luvulla. Sitä voi käydä vaikkaa runkkaamassa niitä sijoituksia ja katsoa mitkä ovat ne joukkueet joihin verrata tuloksia ja tietenkin mukaan otetaan Nokan kaudet. Resursseihin nähden surkeaa menestystä jo yli kaksikymmentä vuotta, eikä ne liian usein ole olleet erityisen viihdyttäviä joukkueita Ahlrooseineen, Hedeineen, Mäkikokkiloineen jne.. Hei, Shedden ja Aravirta olivat hyviä panoja ja pelkkien todennäköisyyksien mukaan, HIFK:n olisi pitänykin edetä välierävaiheseen nuo kokonaiset kaksi kertaa vaikka valmentajana olisi ollut Alpo Suhonen koko 2000-luvun.

Mä olen jo aiemmin sanonut, että jos tahtoo nousta valtaa pitävien isojen seurojen joukkoon, pitää menestyksen eteen tehdä valtavsti pitkäjänteistä työtä joka vitun organisaation osa-alueella usean vuoden ajan, jotta palkinto tulee. Tämä ei ole argumentti KJ:n puolesta, vaan karu toteamus kokonaisuudesta. Ennen vuotta 2008 HIFK oli kuin hätäinen poikamies joka innostu aina suht hyvän panon jälkeen vähän liiaksikin. Linjat puuttuivat. Nyt organisaatio on mennyt eteenpäin isoin askelin 2 vuoden aikana. Toki valitettavasti muualla kuin liigakaukalossa. Mutta itse olen suht varma, että se menestys seuraa myös jäälle ensi kaudella.

itse valmentajasta sen verran, että siellä se seisoo ensi kaudellakin penkin takana. Valmentaja, joka on myös menestynyt tässä liigassa. Valmentaja joka osaa työnsä ja osaa varmastikin kehittyä. Ja ei, tämä ei taaskaan ole argumentti KJ:n palkkaamisen puolesta, josta te "toisinajattelijat" voitte vetää herneen nenään, koska HIFK ei ole paikka kehittyä. Mä en jaksa vain murehtia sitä puolta, vaan keskityn positiivisesti ajattelemaan ensi kaudestakin. Paineeni mä olen päästänyt. Mä en jaksa heittää yläfemmaa kun oma joukkue häviää ja todeta kuinka oikeassa mä taas olinkaan.

Tarkoitus oli tuossa tekstioksennuksessa sano, että kyllä me Jalosen jatkon jo hyväksyneet haluamme nähdä miehiäseinille kiekkoa kuten te arvon "toisinajattelijat". Mä haluan nähdä myös HIFK:n suurien valtaapitävien joukkueiden joukossa ja Jalosen jatko ei ole tätä poissulkenut. Nyt me ollaan 2000-luvun perusteella alempaa keskikastia. Kun me ollaan noustu ylös ansaitsemallemme paikalle, on kaikki portit auki tehdä mitä vain.
 
Viimeksi muokattu:

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tosta IFK:n pelityylin "katoamisesta" voi kyllä KJ:tä syyttää. Liiga on valinnut, että Rautakorven kahvapaska on sitä kiekkoa mitä suositaan ja fyysinen, taklauksilla kyllästetty pelityyli saatanasta.

Harhaa. Rautakorpi on tehnyt juuri sitä, mitä IFK:ltakin olisi odottanut. HPK mätkii vasustajan parhaan pelaajan ulos peleistä, ottaa muutamia jäähyjä, mahdollisesti jonkun pelikiellonkin, mutta ei anna sen häiritä. HPK ja HPK:n pelaajat olivat hämmennyksissä, kun IFK antoi heidän pelata eikä ajanut heikkoon osaan eli pakkeihin lainkaan kiinni. HPK kiitti ja voitti. Nyt kun HPK on fyysisempi kuin vastustajansa (IFK:ta vastaan näin ei ollut ja he tiesivät sen itsekin) se myös käyttää tätä hyväkseen.

Rautakorpi on äijä, KJ ei ole. Siksi HPK menee finaaliin ja IFK on 6., vaikka materiaalissa on huima ero jälkimmäisen hyväksi.

Pidän melkoisen varmana, että jokainen (ehkä Apea lukuunottamatta) IFK:n 2000-luvun koutseista olisi tuolla KJ:n materiaalilla sijoittunut sarjassa paremmin kuin sijalle 6. Juuri siksi KJ:n floppi on täydellinen ja anteeksiantamaton.

Ja organisaation kehittyminen ja eteenpäinmeno ei muutu siitä, että KJ pistettäisiin pihalle. Organisaatio ei taannu, vaikka palkattaisiin valmentaja, joka uskaltaisi edes vähän säilyttää sitä perinnettä, jota tällä seuralla on.

En käsitä, miksi organisaation kehittyminen ja eteenpäinmeno jotenkin yhdistetään nenään. Ei KJ ole sitä organisaatiota ollut kehittämässä eikä tee niin jatkossakaan. Hyvä organisaatio = KJ ei ole voimassa oleva yhtälö, vaikka moni täällä tuntuu niin uskovankin.
 
Viimeksi muokattu:

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Pidän nykyisillä näytöillä Nenää vain hiukan Alpoa parempana HIFK-koutsina. Surullista, odotin jotain ihan muuta.

Olipas hyvä, että toit tämän esille. Kaksi kautta sitten kun Kari Jalonen tuli HIFK:hon, täällä vallitsi liikuttavan suuri yksimielisyys siitä, että me saimme jengiimme sen hetken parhaan vapaana olevan suomalaisen valmentajan. Viimeisenä työnäytteenä oli kaksi Suomen mestaruutta.

Nyt kaksi kautta myöhemmin KJ näyttää sinun kirjoituksiasi rivien välistä luettuna menevän samaan kategoriaan Alpo Suhosen ja Hannu Virran kanssa. Kysymys kuuluukin näin: onko vika HIFK:n menestymättömyyden suhteen pelkästään KJ:ssa? Vai voisiko vikaa olla myös seurassa nimeltä HIFK, joka vuodesta toiseen ja valmentajasta riippumatta osaa dyykata ja pelätä voittamista ja häviää kaikki ne tärkeät pelit.

Yhtälailla voidaan todeta noista (minunkin mielestäni) selkeästi paremmasta kaudesta, että eipä silloinkaan riittänyt taso loppuotteluun ja kirkkaimpaan mitaliin asti, vaan noutaja tuli välierissä. Kummallakin kaudella oli saumat mennä loppuotteluun ja minä ainakin vieläkin ihmettelen, mikä Sheddeniin meni seitsämännessä pelissä keväällä 2006, kun HIFK pelasi kaikkea muuta kuin sitä ns. omaa jääkiekkoaan (mitähän tämäkin sitten tarkoittaa). Mutta eipä menty ja pelättiin silloinkin voittamista, aivan kuten näköjään tänäkin päivänä. Ja sama asia saattaa olla taas naaman edessä ensi keväänä.

Eilistä Rocky 4-elokuvaa katsoessani Apollo Creedin möykkäys ennen Ivan Dragon kanssa oteltavaa matsia toi mieleen HIFK:n. Vedetään isoa roolia ja pullistellaan ennen peliä, ollaan niin saatanan kovia ja fyysisiä ja isoja, mutta tosipaikassa ollaankin totaalitussuja. Häviämisen kulttuuri ja lesoaminen vaivaavat näköjään edelleen eikä edelleenkään tunnu olevan selvää, että pelit ratkotaan kaukalossa eikä paperilla.

Noista HPK:ssa pelaavista entisistä HIFK-pelaajista pitää vielä mainita Janne Laakkonen, jonka ainakin sinä tunnuit toivottavan mielellään pois HIFK:sta. Nyt kaveri ratkoo pelejä HPK:ssa, kun meidän kovat jätkät ratkoo kotona ristikoita. Ketäs tästä voi syyttää, Kari Jalosta?

Arasta vielä sen verran, että taidettiin silloin aikanaan toivottaa aika pitkälle matkalle HIFK:sta. Viime syksyn jälkeen aika harva on varmaan tuomassa miestä takaisin ainakaan HIFK:hon. Sen verran hyvin meni tuolla naapurissa viime kaudella. Ei ihan onnistunut Jokereilla sama temppu kuin TPS:ssa Virran vaihto Suikkaseen.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllä minullekin vasta finaalipaikka on menestystä, välieriin pääseminen on kelvollinen kausi ja kaikki muu epäonnistumista, on projekti tai prosessi missä vaiheessa hyvänsä ja työ keskeneräistä tai valmista, ihan sama. Antaisin koluarvosanaksi kympin mestaruudesta, ysin hopeasta, 8 1/2 pronssista ja 8 neljännestä sijasta. Seiskan kausi on sellainen, kun pudotaan puolivälierissä, kutosen saa sääleissä putoamisesta, vitosen sijoista 11-13 ja 5-, kun voittaa karsinnat. Nelonen on tietysti putoamisen kouluarvosana.

Jalosella on siis koulumestari Johanneksen silmissä arvosanat 6 ja 7, keskiarvo 6 1/2. Jalonen on sellainen nössö peruskoululainen, joka ei pääsisi lukioon keskiarvollaan, amiskamaa HIFK:n valmentajana. : ) Arvosanat annetaan vain kauden lopussa HIFKiä valmentaneille. Aravirta valmensi vain yhden kevään loppuun, joten hän olisi 8 1/2. Shedden on 8. W+S on 9 1/2. KJ on 6 1/2. Enempää en ehdi laskemaan. Tämä on leikillistä, mutta....
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Rautakorpi on äijä, KJ ei ole. Siksi HPK menee finaaliin ja IFK on 6., vaikka materiaalissa on huima ero jälkimmäisen hyväksi.


Eli voiko rivien välistä jopa lukea, että haluaisit Rautakorven HIFK:n valmentajaksi?;)

Iltasanomissa vai oliko se Iltalehdessä joskus alkuviikosta oli hienosti tehty kaavio eri joukkueiden kehityksestä saman valmentajan ja perusrungon säilyessä. HIFK on juuri tämän kaavion mukaisella tiellä kohti pitkäaikaista menestystä ja ainakin itse luotan tähän. Siinä oli TPS:n, Jokereiden ja Jypin vanhoja tilastoja vedetty nippuun niistä tehty juttu. Pitkäaikainen työ vaati tosiaan kovaa työtä koko organisaatiolta ja selkeästä linjauksesta ei saa lipsua. Jyp erittäin hyvä esimerkki viimevuosilta. Myös Lukko on tulossa.
 

scholl

Jäsen
Noista HPK:ssa pelaavista entisistä HIFK-pelaajista pitää vielä mainita Janne Laakkonen

Janne Laakkonen on ainoa niistä, joka mahtuisi pelaamaan IFK:ssa. Hänhän ei ollut paska silloinkaan, aina vain rikki. Se Laakkonen, Vesce kaksikko olisi voinut olla tehokas pleijareissa, jos molemmat olisivat saaneet olla terveinä.

No Laakkonen lähti ja tilalle saatiin kaikkien floppien matias.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
HIFK on juuri tämän kaavion (iltasanomat/iltalehti) mukaisella tiellä kohti pitkäaikaista menestystä ja ainakin itse luotan tähän.

No aika kova luotto saa olla. Toivon tosiaan että noin olisi, mutta itse en millään jaksa enää uskoa KJ:n ja IFK:n yhteiseen menestykseen. Uskoin siihen niin kauan, kunnes koitti HPK-sarjan 4:s ja 5:s peli. Kyllä se 90%:n todennäköisyydellä tässä oli (sija 6, kärkipään materiaalilla), mihin KJ meidät pystyy viemään.

Mulla ei tee tiukkaakaan myöntää sitä, että erehdyin KJ:n kyvyissä täysin. Poff- menestys ratkaisee aina eniten, ja kun sen toistamiseen ryssii, niin aikaa kuluu liikaa uusiin mahdollisuuksiin. Olen pettynyt siitä, että KJ:n annetaan jatkaa tämän kevään valtavan floppauksen jälkeen, todella pettynyt ja epäuskoinen luonnollisesti myös tulevan kauden suhteen. Nybaria käy sääliksi myös. Hänen hyvä työnsä on pyyhitty pois kertaheitolla.

Itseasiassa olotila on niin epätoivoinen KJ:n suhteen juuri nyt, että voisin vaihtaa päittäin valmentajaa kaikkien muiden liigajengien kanssa, paitsi Jokereiden.
 
Viimeksi muokattu:

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palautetaanpa keskustelua hiukan toiseen suuntaan eli joukkueen kokoamiseen. Joukkueeseen on stadin lätkäpiireistä kuulemani mukaan tulossa paluumuuttajana puolustaja. Karalahti ja Varakas meni ohi, Hank menee Venäjälle, Kultanen alkaa valmentamaan eli oisko se sitten Jokela, Seppänen, Holmberg, Turunen vai Honkanen? Ensimmäinen kai paikkaisi laatikkoleikissä Clarken/Lupan ja neljä viimeistä Haverisen.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Palautetaanpa keskustelua hiukan toiseen suuntaan eli joukkueen kokoamiseen. Joukkueeseen on stadin lätkäpiireistä kuulemani mukaan tulossa paluumuuttajana puolustaja. Karalahti ja Varakas meni ohi, Hank menee Venäjälle, Kultanen alkaa valmentamaan eli oisko se sitten Jokela, Seppänen, Holmberg, Turunen vai Honkanen? Ensimmäinen kai paikkaisi laatikkoleikissä Clarken/Lupan ja neljä viimeistä Haverisen.

Allulla näyttää ainakin jatkuvan soppari kerhon kanssa, joten tuskin olisi tulossa. Bumba Seppänen tulisi jo toiseen kertaan kokeilemaan täällä pienen maalaiskierroksen jälkeen. Miliisi kelpaisi kyllä. Onko kenelläkään tietoa miten Turunen on pelaillut Slovakiassa vai mihin se nyt lopulta lähtikään. Jokela olisi loistoveto. Jos meidän tilanne olisi se, että noista ei saataisi ketään muuta nuo ns. "omat miehet" niin kertoisi ehkä kaiken olennaisen nykytilanteesta. Muuta ei enää saada niin pakko hoidella vanhoja omia pakkeja takaisin, vaikka taso ei päätä huimaa. Tyyliin Kurvisen Mikko. Suurin vetovoima vaan tuntuu alkavan kadota.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Aika paksua, jos Kojon erottamista perustellaan jo 2000- luvun mahtavalla menestyksellä ennen Kojoa. Pari hyvää kautta oli, mutta kokonaisuutena samaa alisuorittamista, mitä olemme Kojolta nähneet playoffseissa. Jotain rotia nyt niihin perusteluihin kuitenkin.

Toinen huvittava piirre on tämä itsensä jalustalle nostaminen tosi-HIFK:n viimeisimpinä mohikaaneina. Eiköhän täällä kaikki halua nähdä menestyvää lätkää ja ainakin useimmat myös tätä ns. brändilätkää. Kaikki eivät kuitenkaan välttämättä usko, että tämä saavutetaan pestaamalla tänne joku punaniska penkin taakse tai ylipäätänsä vaihtamalla valmentajaa pleijaripettymyksen tuskissa.

Minulle sopii kyllä valmentajanvaihto, joskaan en sitä VAADI. Sen sijaan vaadin, että vaihdettaessa täytyy ensin hankkia kova nimi uudeksi valmentajaksi, ja vasta sitten kenkiä Kojo ulos. Mikään hätäratkaisu tuskin toisi merkittävämpää menestystä. Voisihan se säkällä osua, myönnetään. Mutta Penan aikana seilattiin säkällä ihan tarpeeksi, ja siksi saaliiksi jäi vain se yksi pronssi. Ei se mitään huonoa säkää ollut, joukkueesta puuttui aina jotain, kuten täälläkin on jo tuhat kertaa ruodittu, varsinkin Penan aikaisien pettymyskausien syitä pohdittaessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös