Olen kyllä oikeasti sitä mieltä, että ensi kauden joukkueen kokoonpanolla ei periaatteessa ole mitään väliä, kun Nokka on puikoissa. Pleijareissa tulee ennemmin tai myöhemmin lusikallinen...
IFK on kyllä sellaisessa umpikujassa nyt KJ:n kanssa, että ulospääsynä tästä lienee tasan ja ainoastaan hänen irtisanominen. Masentavaa taas kerran huomata, että vituiksi meni näin hyvä haku. Siis oikeasti hyvä haku. Täytyy vaan ihmetellä, kuinka joillain vielä löytyy luottoa siihen, että kolmas kerta sanoisi muka toden KJ:n poffien kohdalla. Mun kelkka kääntyi viimeistään HPK-sarjan 4 ja 5 pelissä. Rautakorpi oli
Karvinen, ja KJ oli
Osku. Enempää ei tarvinne perusteluja tuohon vertaukseen.
Leikitäänpä hetki ajatuksella, mitä itse tekisin päättävänä tahona IFK:ssa juuri nyt...
Eli se tarkoituksellinen keskenmeno tähän kohtaa. Kaikki 3 ulos: KJ, Rautio ja Sakke. Palkkaisin 1 kaudeksi projektivalmentajan IFK:hon. Hän saisi itse valita 2-koutsin rinnalleen (niinkuin aika usein on muutenkin). Saken tilalle hommaisin vitun äkkiä jonkun osaavamman kaverin. On se nyt kumma, jos maailmasta on kunnolliset veskarivalmentajat loppu. Eikä olekaan, kuin niiden mielestä, jotka eivät halua/osaa etsiä sellaista. Riksman tarvitsee valmentajakseen asiantuntijan, eikä mitään alle 170cm tyttöjen hauskuuttajaa, jonka omat meriitit ovat vain pelaajauralta.
3 uutta hakua olisi huomattavasti pienempi riski, kuin KJ:lla (ja 2 muulla puupäällä) jatkaminen, jolloin yleisö katoaa uskonpuutteen vuoksi, ja seuraavalle aikakaudelle kerättäisiin vitunmoiset tappiot niskaan. Tappiota tehtiin nytkin taas, kun poffeissa saatiin pelata kokonaiset 3 kotipeliä (yeah!!!). Projektivalmentajan palkkaaminen tapahtuisi tässä ja nyt, jolloin jäisi maximaalinen aika joukkueen haltuunottoon, kun harjoituskausi kohta alkaa. Kautonen voisi tehdä vihdoin jotain, ja katsastaa meille "nykyaikaisen" koutsin p-amerikasta. Sellaisia varmasti on vapaana vieläkin, jos tietää mitä (ja suunnilleen mistä) etsii. Ja miksei samasta suunnasta voisi sitä veskarivalmentajaakin etsiä.