Lemieaux & mixu: Sellainen korjaus visioihini, että oma toiveeni ei siis ole Micken peluuttaminen laidassa. Näen sen näillä nykyjätkillä kuitenkin lähes ainoana järkevänä mahdollisuutena. Eikös Tuomokin pelannut jonkun verran myös laidassa meillä?
Voin olla aivan kuutamolla, mutta mun käsitykseni joukkueen sisältä kuultuna on, että 1-ketju olisi Hade-PW-Ville. Jos näin, niin kertokaa miten saatte Micken vielä keskelle ja ennen kaikkea miksi se olisi parempi vaihtoehto kuin satavarmasti hyvä ARG ? JOS 1-ketju on yllämainittu, saa koutsi olla aika helvetin itsevarma, mikäli ei backuppaa tuota ykköstä jo koetulla ARG:llä. Tässä ei ole mun osaltani kysymys omista toiveistani koskien ketjuja, esitän vain ajatuksia sen pohjalta, mitä on käytettävissä ja haen vähiten huonoa vaihtoehtoa, joka maksimoisi joukkueen edun ohi yksilöiden. Myös ohi Micken. Loppupeleissä HIFK:n on syytä miettiä omaa eli joukkueen etua, vaikka siinä menisikin superjunnu laitaan. Tämä on ammattilaisurheilua, ei yhden lahjakkaan pelaajan pushaamista.
Mitä tulee ikoneihin Kuhta & Lennu, niin tämän kauden HIFK:ssa , jota Nenä vieläpä koutsaa, näen Kiben tärkeämpänä palasena ja kakkosketjun kilpailutilanne Kibe vs. Lennu menee Kibelle. Pärdelle toteaisin, että Kiben kyky puolustaa ei mielestäni ole sitä tasoa, jolla pelataan ykkösessä. Ja kun meillä on ensi kaudellakin mitä todennäköisimmin kaksi ykköstä, on Kibeä vaikea istuttaa Kojon HIFK;n kahteen ylimpään ketjuun. Tiedän, että tämä seikka (Kiben "kokonaisvaltaisuus" pelaajana) on ollut se, mikä eniten arvelutti ennen signausta. Itse ajattelen laveammin, en usko totaalikiekkoon, missä kentällisten roolierot häipyvät kokonaan. Pidän siitä, että joukkueessa on syvyyttä ja puhdas snaipperi menee mun jengiin aina, vaikka ei olisikaan kummoinen puolustaja. Kojon ajattelutavalla olisi ollut vaikeuksia myös Calounin suhteen. Mutta siihen aikaan ei vielä huudettu niin taajaan kahden suunnan pelaamisesta.