Joukkueen rakennus kaudelle 2010-11

  • 1 131 430
  • 3 357
Tila
Viestiketju on suljettu.

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllä oleville vastauksia:

Mun mielestäni KJ mokasi peluutuksessa viime vuonna, ja syynä oli nimenomaan ARG-kolmikon hajottaminen. KJ:n olisi ehdottomasti pitänyt pitää kolmikot ARG ja Petrell-Wirtanen-Kuhta kasassa aivan tappiin saakka. Näiden lisäksi Hirso+Haataja-kaksikolle joku kolmas lenkki ja HIFK:lla olisi ollut kolme kiekolliseen peliin kykenevää kolmikkoa.

Ja näiden kolmen lisäksi sitten ne Töykkälät.

Se ettei Hirso+Haataja natsannut johti siihen että KJ siirsii Granlundin heidän kanssaan, jolloin Ramstedt ja Ahtola jäivät kaksistaan. Lopputulemana he olivatkin nelosessa Käden kanssa. Ja eivät loppukaudesta hirveästi enää pelaanneetkaan. Itse ajattelin loppuun saakka että Töykkälät on nelonen, mutta HIFK:n kolmosesta tuli niin sukka että sitä ei käytännössä peluutettu juuri lainkaan.

KJ siis hajotti syksyn parhaimman kolmikon. Ja mä kyllä kysyn että miksi.

Tämän kauden tilanne on tällä hetkellä aivan sama. Wirtaset jatkavat, ARG jatkaa, hirson tilalle tullut Peltonen. Yhdessä ketjussa on siis Peltonen+Haataja ja joku kolmas (Rydekö?). Ongelma on se, että jos KJ siirtää Granlundin "ylös" niin mitä tapahtuu Ahtolalle ja Ramstedtille? Saanevat seurakseen jonkun (Spede?) ja peliaika onkin taas nelosessa.

Eli mitä ajoin takaa oli se että HIFK:lla oli todella kovat kakkonen (ARG) ja kolmonen (PWK), mutta yhden pelaajan siirto ns. ykköseen kaatoi koko paketin. Ja tuolla siirrolla haettiin lisää tehoja Hirsolle ja Haatajalle.

HIFK on tsempannut nyt yli kymmenen vuotta logiikalla "ykkönen kova, kakkoseen loput niistä jotka kykenevät kiekonkuljetukseen, kolmoseen hyvät alivoimapelaajat ja neloseen Kädet, Ködet ja Pödet vetelemään kiskoja pitkin miten sattuu". Mä en tajua miksi puolet jengistä pitää uhrata alivoimaan ja kiskoilla luisteluun. Yksi riittää. Varsinkin kun perus-HIFK-tyyliin sekä ykköseen että ja kakkoseen pitää saada vähintää yksi mutta mieluummin kaksi duunarimouhoa.

Nykyjengin pohjalta:

Peltonen - XXX/Granlund - Haataja
Ahtola - XXX/Granlund - Ramstedt (makuasia kuka heistä on nimellinen sentteri, Ramstedt vai XXX/Granlund)
Petrell - Wirtanen - Kuhta
Liivik - Töykkälä - Järvinen

+ Pödet ja kumppanit

Mä en yksinkertaisesti näe yhtään pelipaikkaa Pödelle ja kumppaneille niin kauan kun kaikki ovat terveitä. Jos niitä halutaan peluuttaa niin liipasimella on nelikko Ahtola, Petrell, Liivik ja Järvinen.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun hyökkäyksen palikat alkavat olla täynnä(yksi kärkiketjujen jätkä tosin tarvitaan ja tämä on ilmeisesti Nybiksenkin toimesta tiedossa?) niin kannattaisiko tiirailla meidän pakistoa vähän tarkemmin? Meillä on kolme varmaa suorittajaa pakistossa Järventien, Kankaanperä ja Vallinin muodossa, näin uskaltaisin väittää. Ja sitten meillä on yksi mahdollinen tasonsa palauttaja, Toni Söderholm, joka tämän toteuttaessaan olisi kullan arvoinen palanen joukkueensa pakistoon. Tosin aiemmat kaudet huomioon ottaen mielestäni on erittäin epätodennäköistä, että Söde saisi vanhan liitonsa takaisin, mutta onnistuihan se Järventielläkin...

Turhakkeita taas meiltä löytyy pakistosta kaksi kappaletta Kurvisen ja Kousan muodossa, joista kumpaiseltakaan on mielestäni täysin älyvapaata odottaa mitään. Toivoa toki saa... DelGrossossa näen jonkin sortin potentiaalia nousta hyväksi hyökkääväksipuolustajaksi, mutta kyseessä on vielä melkoinen raakile. On mahdollista, että hänestä kuoriutuu huippupakki jo tulevalla kaudella, mutta ei kannata lyödä kaikkia pelimerkkejä sen puolesta.

Yhteenvetona toivoisin ainakin yhtä vahvistusta HIFK:n puolustuspäähän, joka taitaa maalinedustan siivoamisen jalon taidon, mutta en tosin pane pahakseni mikäli hän osaisi tehdä muutaman pisteenkin siinä ohella...

Vallin - X/ DelGrosso(mikäli osoittautuu pelimieheksi)
Järventie - Kankaanperä
Söderholm - X

Voi olla, että vaadin vähän liikaa, mutta kun emme viime vuonnakaan pärjänneet mielestäni erinomaisella pakistolla niin kaiken järjen mukaan tarvitaan siitä paranneltu versio nokalle, jotta jotain menestystä voisi odottaa...
 

scholl

Jäsen
Voi olla, että vaadin vähän liikaa, mutta kun emme viime vuonnakaan pärjänneet mielestäni erinomaisella pakistolla niin kaiken järjen mukaan tarvitaan siitä paranneltu versio nokalle, jotta jotain menestystä voisi odottaa...

Kärkipuolustajat pelaavat niin isoja minuutteja, että on suhteellisen sama kuka siellä Söden kanssa on kolmosessa. Kurvinen oli viime vuonna ihan ok ja Turunen edellisellä kaudella. Toki jos loukkaantumisia tulee kahteen ekaan pakkipariin niin silloin ollaan kusessa, mutta lähtökohtaisesti kolmospakkipariin ei tule huippujätkiä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Turhakkeita taas meiltä löytyy pakistosta kaksi kappaletta Kurvisen ja Kousan muodossa, joista kumpaiseltakaan on mielestäni täysin älyvapaata odottaa mitään.
- - -

Kurvisen viime kauden pilasi loukkaantuminen, taas kerran. Silti harkkapeleissä tässä ja nyt Kurvinen on pelannut erittäin varmaa puolustuspeliä ja ollut yksi varmimpia pakkeja peleissä.

Kousa nyt on Kousa. Rightin pakki, luistelee hyvin ja väläytti lämäriäänkin sakuja vastaan. Huonoina puolina jonkin sortin ylimielisyys tai pelisilmän puute(?) kun ei osaa päästä kiekosta ajoissa eroon ja/tai syöttää nopeasti kiekkoa eteenpäin. Lisäksi kun vartta ei ole siunaantunut tuon enempää, pitäisi massaa olla hiukan enemmän jos haluaa pärjätä kulmissa ja maalin edessä. KJ ilmeisesti näkee tässä jonkinlaisen lupauksen, koskapa ylivoimassa jatkuvasti peluutetaan.

Vallin on ollut piristävä yllätys, Kanki-Järventie tiedetään ja uskon vakaasti että Söden ongelmat ovat takanapäin. DelGrosso on ymmärtääkseni Ruotsin turneella mukana ja pikku hiljaa olen nähnyt hänenkin pelissään joitain piirteitä että ehkä, ehkä.

Kanki-Järventie
Vallin-Söderi
Kurvinen-DelGrosso
Ahonen ja Kousa sitten tuuraa kun on tarvetta.

Näillä lähtisin liikkeelle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä pitää paikkansa, mutta viime kauden HIFK:ssa. Ja tämä on yleisestikini ollut jo pidemmän ajan HIFK:n ongelma. HIFK:n ns. kolmoskenttä oli esim. viime kaudella niin sukka että jopa nelosen jarrukenttä ajoi siitä pelillisesti ohi.

Sehän on vähän HIFK:n ongelma, että ainakin viime vuosina omista junioreista on tullut lähinnä toistensa klooneja, eli kankeahkoja, suhteellisen kädettömiä, mutta toisaalta taistelevia pelaajia. Näistä pelaajista ei ole ollut mihinkään muuhin, kuin rikkoviin rooleihin. Ramstedt on nykyisessä kokoonpanossa (nuorista pelaajista) oikeastaan se ainoa oma kasvatti, jolla on muitakin lahjakkuutta, kuin kova raataminen, taklaaminen ja kulmavääntäminen. En ota näihin meidän uusiin tulijoihin tässä vaiheessa kantaa, mutta viime kauden influessapiikin aikana oli ilo etenkin Blues matsissa katsella, kun nuoret sällit ottivat myös kiekollista vastuuta, joka näkyi myös taululla. Aasinsillan kautta tulen siihen, että omasta mielestäni ihannetilanne olisi se, että omista junioreista löytyisi sellaisia pelaajia, jotka hyvin nopeastikin pystyisivät pelaamaan liigassa kiekollisessa roolissa, eikä pelkästään rikkovassa roolissa. Tämä ei tarkoita sitä, että heti alettaisiin laskemaan tehopisteitä, mutta nuoria pelaajia kannustettaisiin ottamaan myös sitä kiekollista vastuuta, eli aktiivisella peli-ilmeella kiekkoa vastustajan päätyyn. Päävastuu maalienteosta olisi 1-2 ketjuilla ja aina voisi silti se 1 jarruketjukin olla. Tämä on huomattavasti edullisempikin vaihtoehto, kun palkata alemmat ketjut täyteen markkuhurmeita ja tonimäkiahoja.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Aasinsillan kautta tulen siihen, että omasta mielestäni ihannetilanne olisi se, että omista junioreista löytyisi sellaisia pelaajia, jotka hyvin nopeastikin pystyisivät pelaamaan liigassa kiekollisessa roolissa, eikä pelkästään rikkovassa roolissa.
- - -

Harkkapelien perusteella toivomaasi kategoriaan olisi tällä hetkellä tarjolla esim. Pöysti, Piiparinen ja varsinkin Teemu Tallberg.

Muuten olen kanssasi yhtä mieltä, että IFKoon juniorimylly tuottaa vähän liikaakin näitä järvisiä, luttisia ja liivikkejä. Toki niitäkin tarvitaan mutta rajansa kaikella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
m&t: Olemme liikuttavassa konsensuksen tilassa. Meinasin lentää perseelleni, kun ARG hajotettiin. Siinä hieman liioiteltiin ykkösen "vaisuutta". Hirsolla ja Hadella on sen verran handuja, että vaisullakin kaudella molemmat nakuttelivat maukkaat tehot. HIFK:lla oli koko ajan erittäin oikeaoppinen sisäinen pistepörssi: Hirso-Haataja ja koko ARG olivat sijoilla 1-7. Luulen, että Kojokin rupesi ahnehtimaan ja kärsi harhasta, jonka mukaan Hirsojen TÄYTYY OLLA selvä ykkönen. Mulle on aivan paskan hailee tekeekö nimellinen ykkönen 6 pistettä vähemmän kuin nimellinen kakkonen. Joukkueelle ne menevät kaikki. Ehjän korjaamisesta siinä oli pitkälti kysymys ja hetken aikaa MG-Hirso-Hade oli aivan jumalainen, mutta täysin odotetusti ARG:n A ja R vajosivat syvyyksiin. Kuhta-Wirtanen-Petrell ei pystynyt täysin paikkaamaan ja niinpä pian oltiin tilanteessa, missä kaksi hyvää hyökkäävää ketjua + mainio Töykkälä-ketju hajotettiin. Kaikki kolme kärkiketjua lyötiin rikki ennen kevään tärkeimpiä matseja? Se oli uhkapeliä ja mielestäni melko perustelematontakin sellaista.

Mun mielestäni -otahan kantaa?- HIFK:lle olisi aivan elintärkeää saada ketjut toimimaan niin, että Ville ja Micke ovat eri vitjoissa. Tekisin itse niin, että ARG on taas kasassa ja ykkönen on Ville-PW-Hade. Ja jos nämä toimisivat, kuten tulisivat toimimaankin, ei niihin kannattaisi enää koskea. Käytännössä se merkitsisi sitä, että Micken todennäköisesti viimeinen kausi SM-liigassa kuluisi sittenkin laidassa. Ja tästä kuuluu kiitokset joukkueenkokoajalle: Hirson stunttia ei ole ja koska Ramu on 120%:nen sentteri, en itse näe muuta järkevää ratkaisua kuin yllämainittu: Ville-PW ja MG-Ramu. Jos meillä olisi "Vesce", tulisi niin sairaasti variaatioita, että sekoaisin! Tällainen hyökkäysarsenaali olisi huikea:

Ville-"Vesce"-Hade
Petrell/Wärn-MG-Ahtola
Kuhta-PW-Petrell/Wärn
Liivik-Töykkälä-Turre
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ville-"Vesce"-Hade
Petrell/Wärn-MG-Ahtola
Kuhta-PW-Petrell/Wärn
Liivik-Töykkälä-Turre

Mihin ajattelit Ramstedtin laittaa?

Olen samaa mieltä, että lisää "laajuutta" materiaaliin on turha hakea, mutta yhtä kädellistä kärkipelaajaa joukkue olisi vailla, joilloin variaatioita tulisi lisää.

HIFK:lla on tuo kulmavääntöosasto on niin vahvasti jo edustettuna, että HIFK:hon himoitsemani Erkki Rajamäki olisi tällä hetkellä aika turha hankinta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
HIFK:lla on tuo kulmavääntöosasto on niin vahvasti jo edustettuna, että HIFK:hon himoitsemani Erkki Rajamäki olisi tällä hetkellä aika turha hankinta.

Paitsi, että Raju-Erkki vetäisi esim. Petrelliä huomattavasti kovemmalla asenteella joka vaihdossa. Rajamäessä kulminoituu periksiantamattomuus ja se, että hän rynnii maalille vaikka läpi harmaan kiven. Myös taklaukset ovat vähintäänkin yhtä kovia kuin Lennulla. Vaihtaisin Rajamäen Lennuun anytime.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rajamäessä kulminoituu periksiantamattomuus ja se, että hän rynnii maalille vaikka läpi harmaan kiven. Myös taklaukset ovat vähintäänkin yhtä kovia kuin Lennulla. Vaihtaisin Rajamäen Lennuun anytime.

No sitähän ei koskaan tiedä, että kuinka seesteinen versio Kari Jalosen Rajamäki olisi tai vastaavasti kuinka ilkeä vastustaja Petrell olisi Petri Matikaisen valmennuksessa. Kari Jalosen aikakaudesta on vähän jäänyt se kuva, että moni fyysisen osaston pelaaja vetää vähän suitset päällä. Esimerkiksi Kip Brennan Pentti Matikaisen valmennuksessa, niin HIFK:n toimisto ei ehtisi paljon muuta tekemäänkään, kuin makselemaan sakkoja ja kirjoittelemaan vastineita.

Kari Jalosen HIFK:ssa pitäisi olla enemmän Granlundin, Peltosen ja Ramstedtin kaltaisia pelaajia. HIFK:n nykyinen materiaali puolestaan sopisi erinomaisesti Doug Sheddenille tai toivottavasti HIFK:n seuraavalle päävalmentajalle Petri Matikaiselle. HIFK:lla on nytkin periaatteessa mestaruuspotentiaalin omaava materiaali ja mestaruuspotentiaalinen valmentaja, mutta ei samassa paketissa.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mihin ajattelit Ramstedtin laittaa?

No perkele, sehän unohtui, mutta "Vesce" siis mun kaavioissani olisi sentteri/laituri ja tilaa syntyisi siirtämällä hänet laitaan. Kakkoseen esimerkiksi: "Vesce"-Ramu-MG

Lennusta samaa mieltä Hifk since´n kanssa. Joskus tulee kertakaikkiaan paikka, jolloin joukkueen ja pelaajan teiden pitää erota ja Lennun suhteen alkavat kilsat olla jo täynnä. Vertasinkin häntä jo Tomek Valtosen jumittamiseen narreissa. Vertailu Rajamäki vs. Petrell kääntyy pelaajan käsien suhteen kuitenkin aika selvästi Lennulle, siitä ei pääse mihinkään. Taklauksista voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllä Lennu jaloillaan pääsee niitä paukuttamaan kauden mittaan Ekiä enemmän. SM-liigan pelaajathan valitsivat pari kautta sitten liigan kovimmiksi taklaajiksi Lennun ja Aarnion. Niinpä Raju-Ekille ei just nyt ole loogista paikkaa ja siksi hänelle ei ole tarjousta tehty. Toisin kuin viime kaudella, jolloin mies oli vankasti HIFK:n kiikarissa.

Minä diggaan Ekistä. Vilpittömästi. Ja ottaisin hänet mielelläni vielä HIFK:hon jossain vaiheessa, mutta en nyt kasassa olevaan nippuun.

edit: Hyvin pointattu Apassilta myös valmennuksen osuus. Yritän itse kaikin tavoin unohtaa Nenän olemassaolon aktiivimuististani ja koetan tarkastella asioita pelaajien ja kokonaisuuden kannalta. Muutenhan en HIFK:n matseissa jaksaisi käydäkään. En haluaisi maksaa enää pakittelusta, mutta jaksan kyllä katsella pelaajiamme jopa tällaisessa kontekstissa. Matikaisen Blues tarjoilee tällä kaudella täsmälleen sellaista kiekkoa, jota haluaisin HIFK:nkin pelaavan. Mutta kun meillä on Kojo annettuna tekijänä, on vain pakko toivoa, että hänen konseptinsa toimisi menestyksen muodossa kolmannella yrityksellä. Näillä mennään ja tätä paskan nielemistä kutsutaan fanitukseksi. Pää pystyssä omien puolesta kaikissa olosuhteissa. On tässä kestetty yksi Alpokin!
 
Viimeksi muokattu:

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Vai että täällä ollaan jo JHagin ja kumppaneiden toimesta heittämässä Lennua ulos. Missä SM-liiga jengissä näkisitte mieluiten Lennun? Bluesissa? Jokereissa?

Mun HIFK:ssa on aina paikka Lennun kaltaiselle taistelijalle. Harmi että ei muiden.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha kai tästä mitään Lennu-Landelle ristiretkeä kannattaa alkaa tekemään. Kaverihan teki juuri 2v jatkosopparin ja taatusti pelaa sen meillä loppuun. Muistakaa, että Nokka on tämän kauden jälkeen(tai jouluna jo) historiaa(kiitos tästä) ja meille tulee uusi koutsi. Esim. P.Matikainen voisi ja varmasti saisi Lennusta irti jotain mitä Nokka ei.

Eikä HIFK:n ongelmat ole missään Lennussa muutenkaan. Lojaali kaveri joka on asiallinen ja ei ole vielä mun muistiin koskaan oikein itkenyt mistään mitä tulee HIFK:n. Enemmän meidän ongelmat on jossain maalivahtivalmennuksen ja pelintekijä/sniper- linjojen välillä. Näillä ne mestaruudet voitetaan tulevaisuudessa. Lennumaiset junnut ovat silti yksi organisaation peruspilari. Niitä on nyt vaan nykyedarissa vähän liikaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Joukkueen kemia

Musta on aivan käsittämätöntä, että täällä oltaisiin heittämässä Lennua pois "puutteellisuuden" takia.

Lennu on sydän täynnä IFK:ta, joka osaa kaiken lisäksi vielä pelata. Tekee pyyteettömästi hommansa vuorollaan neloskentässä ja vuorollaan ykkösessä.

Sellaisia kavereita ei ole ikinä tarpeeksi. Mun joukkueessa on aina yksi Lennun paikka. Jos Lennu lähtisi, moni jäisi kaipaamaan. Sanoin muuten samalla tavalla viime syksynä Hirsosta, jota nyt kaivataan.

Se on toki eri asia, niin kuin Jhag sanoo, että kannattaako joskus pelaajan ja joukkueen tiet erota ihan vain pelaajan kehityksen kannalta. Lennun kohdalla on kaksi vuotta aikaa pohtia sitä. Tämän aikana on myös kaksi valmentajaa näyttämässä sitä tietä ja toivon, että sinä aikana Lennu nousee liigan eliittiin. Kaikki mahdollisuudet siihen on aina ollut. Toivottavasti se tapahtuu Nordiksella, eikä jossain Metron ulottumattomissa.

Joukkueen ongelmat eivät ole olleet siinä, että meillä on Hirso ja Lennu, vaan siinä että on puuttunut voittamisen kulttuuria ja henkistä johtajuutta. Sitä ollaan nyt hankittu isolla rahalla.

Viime kauden joukkueesta nuo puuttuivat ja ne on nyt paikattu.

Kun tietyt puutteet on paikattu, niin tuli uusia kun Rightin YV-pakki ja Hirso lähtivät. Ne pitäisi mielestäni vielä paikata. Silloin olisi oikeasti parempi joukkue kuin viime vuonna.

Ymmärtääkseni tämä tiedostetaan valmennuksessa ja joukkueenjohdossa täysin ja verkot ovat vesillä. Viimeistään artistirajalla on tulossa miestä lisää. Nyt on vain niin fiksut miehet ruorissa, että ihan jokaiseen sinttiin ei heitetä haavia, vaan odotellaan sitä isoa haukea. Kuhta oli ylimääräinen pala. Oikea hinta kohtasi sopivan laadun ja tarvittiin materiaalia loukkaantumisten takia.

Sen lisäksi ainakin alkukaudesta halutaan antaa nuorten näyttää, josko sieltä löytyisi uusi "Ahtola".

KJ:lle tullaan antamaan oikeat palat menestystä varten, sitten kattellaan saako mies niillä jotain aikaiseksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mun HIFK:ssa on aina paikka Lennun kaltaiselle taistelijalle. Harmi että ei muiden.

Keiden muiden? Ei ainakaan Nyban. HIFK:han teki juuri 2v jatkodiilin Lennun kanssa, joten eikös olisi oikeampaa, että minä valittaisin miksi Lennulle on aina vaan paikka, mutta kun kaikki muut haluavat hänen jatkavan. Suhteellisudentajua - saisiko sellaista mistään?

Kuten edellinen kirjoittaja fiksusti pointtaakin, ei tässä ole mitään Lennu ulos -meininkiä. Hurraan jokaiselle niitilleen ja toivon, että kaveri tekee pojoja aivan simona. Mutta jotenkin tuntuu siltä, ettei olisi huono kauppa HIFK:lle ja Lennulle itselleen, jos kaveri kävisi vaikka sitten ulkomailla katsomassa välillä jotain muuta organisaatiota. Myrsky vesilasissa. Mahdollista vain HIFK:ssa. Kun pohdin olisiko Lennun HIFK-mittarissa mailit täynnä sisällyttäen pohdintaani mahdollisuuden sille, että olen väärässä, olen minä ja "kaikki muut" heittämässä Lennua ulos! Millä vitun pohjoiskorealaisilla säännöillä täällä pitäisi keskustella? Yleistä hyminää ja samanmielisyyttä? Mitä seuraavaksi ? Uskaltaako joku miettiä olisiko pian nelikymppisen Lunkan parhaat päivät takana? Hyi! Pois tällainen ikävyys keskustelusta. Rakastakaamme joka ainoaa punapaitaa hamaan tappiin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sama juttu, mitä Jhag kirjoitteli, ei tässä mitään Lennua olla liputtamassa ulos... Mutta, ihan pelaajan itsensä kannalta, voisi olla hyvä vaihtaa maisemaa vaikka ulkomaille, jos ei seuraavan kahden vuoden aikana tapahdu mitään suurta edistystä uralla. Tästä on kirjoitettu jo aikaisemminkin, Lennun pelaajaura on tällä hetkellä pienoisessa laskusuunnassa, kun pari vuotta sitten tilanne oli päinvastainen. Kyllä minäkin hurraan, kun Petrell laittaa kunnon pommin, ei tässä siitä ole kyse.

Rajamäen otin esille siksi, että siinä olisi hyvä korvaavapelaaja Lennulle, tämän hetkiseen joukkueeseen hänellä ei kuitenkaan ole käyttöä, ilman että joku heitettäisiin ensiksi ulos joukkueesta. Kyllä mä haluaisin nähdä Erkin pelaamassa vielä HIFK:ssa, varsinkin jos asenne olisi samaa luokkaa kuin Bluesissa pelatessaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raju-Ekistä: tällä hetkellä ei mitään tarvetta. Lennu, Wärn, Nyholm ja Liivik jos on ulkona/muualla, voi Ekille olla käyttöä. Liika on liikaa vaikka kuinka powerforward olisi kyseessä. Eipä silti, Eki-Töykkälä/PW-Lennu olisi inhottava vastustajalle. Ja hidas.
 

scholl

Jäsen
Lennun pelaajaura on tällä hetkellä pienoisessa laskusuunnassa, kun pari vuotta sitten tilanne oli päinvastainen.

Veikkaan, että Luttisen tulo vei itseluottamuksen. Lennu pärjäsi hyvin, kun pääsi pelaamaan nimekkäässä ykköskentässä ja tekemään riparimaaleja, mutta sitten tuli Luttinen, joka oli parempi maalintekijä, joten Lennu jäi ikäänkuin kakkoseksi joka mittarein. Toki sitä voi jäädä sitten alempiin ketjuihin taklaamaan, mutta sitä ennen Lennu oli EHT-materiaalia ja puhuttiin P-Amerikasta.

Ehkä se Lennu on se viimeinen edari tuossa jengissä, joka ei ole vielä oppinut työntekoa. Kun fanien toimesta ei ole minkäänlaista tulosvelvoitetta asetettu niin voi vetää puolivaloilla. Siinä mielessä yksi kausi jossain Venäjällä karmeissa oloissa voisi tehdä terää. Osaisi arvostaa asioita, kun palaisi takaisin ja yrittäisi sata lasissa.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Ehkä se Lennu on se viimeinen edari tuossa jengissä, joka ei ole vielä oppinut työntekoa.

Minä näkisin asian niin, että Lennun suurin ongelma on otteiden epätasaisuus. Parhaimmillaan mies on kirkkaasti EHT-tasoa, huonoimillaan pelkkä puurtaja ja väkisinyrittäjä. Jos mies saisi otteisiinsa tasaisuutta ja vielä pleijareihin lisäboostia (mikä on loistanut poissaolollaan), voitaisiin taas käynnistää puheet P-Amerikasta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Lennuhan on siinä mielessä mielenkiintoinen pelaaja, että hän pystyy pelaamaan hyvin puolustavien kenttien rikkovassa roolissa sekä periaatteessa myös hyökkäävien ketjujen voimalaiturina. Väitän, että tässä piileekin yksi ongelma hänen kehityksessä, sillä rooli on saattanut vaihtua monta kertaa kauden aikana ja siinä sivussa myös ketjut sekä kanssapelaajatkin. Kun ei ole pysyvyyttä, eikä ajeta määrätietoisesti mihinkään tiettyyn muottiin, lienee turha odotellakaan mitään päälle 40p kausia. En väitä, etteikö Lennu olisi saanut mahdollisuuksia viime vuosinakin hyökkäävässä roolissa, mutta yleensä puolustavat ketjut ovat kutsuneet jo ennen aikojaan.

Tapaus Luttisessakin oli vähän samanlaisia piirteitä paikoin, ja uskallankin väittää, että mikäli Arttua peluutetaan Bluesissa kärsivällisesti kahdessa ensimmäisessä ketjussa (+YV:llä), tulee hän tekemään hyvät pisteet tulevalla kaudella, kenties uransa parhaimmat.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestäni -otahan kantaa?- HIFK:lle olisi aivan elintärkeää saada ketjut toimimaan niin, että Ville ja Micke ovat eri vitjoissa.
Tämän hetken kokoonpanolla ehdottomasti. Tämän ansiosta HIFK:lla olisi kiekollinen laituri kahdessa kärkiketjussa. Tässä tapauksessa ongelmakohdaksi tulee toinen kärkisenttereistä. Ramstedt on toinen mutta kuka toiseksi? Nykyporukasta en näe muuta järkiratkaisua kuin PW. No, kärkiketjut olisivat kasassa, samoin Töykkälät, mutta mitäs perkelettä tehdä sille viimeiselle kolmikolle? Jäljellä on yhä Kuhta ja Petrell, ja kyllä ainakin mua kiinnostaisi pitää Petrell-PW-Kuhta kasassa.

Siksi nyt tuleekin kyseeseen nämä Skedet ja Pädet ja muut. Miten saada se kolmaskin hyökkäävä ketju toimimaan? Jos siinä ei onnistu päädymme seuraavaan lopputulokseen: kärkiketjut ja Töykkälät pelaavat sen 50-55 min/matsi ja meidän ns. nelonen (mihin jäisivät siis nyt Petrell ja Kuhta) käyvät vetelemässä kiekkoa päätyyn aina silloin tällöin. No, vitunko välilä jos homma toimii, mutta olisi kyllä käsittämätöntä haaskausta upottaa nuo kaksi jannua sinne. Tässä tapauksessa, jos siis mennään näillä, omat katseet kiinnittyvät VVV:hen. Olisiko VVV se ratkaisu jonka avulla saadaan myös se viimeinen toimiva kolmikko?

Täällä muuten yleensä kelaillaan miten saada yksi toimiva kolmikko. No, viime aikoina se on onneksi muuttunut jo kahteen. Rikkova nelonen on kanssa selviö. Viimeiseen ketjuun sitten laitetaan ne ketä jää yli miettimättä oikeastaan yhtään miten sen pelin sujuu tai mitä taphtuu loukkaantumistapauksissa. Helppo ratkaisu on laittaa laitaan Träbe jonka kaartosäde on 20 metriä mutta junnuissa jyräsi sen yhenkin Kuopiolaisen ihan vitun kunnolla. Keskellä taas on Häne joka on kova jätkä repimään ja raastamaan eikä hävinnyt C-junnuissa yhtään kulmävääntöä. Toiseen laitaan tulee Pera joka taas huutaa ajaessaan hallille koko matkan "lyö mua":ta. Spåraanhan sitä ei enää edes päästetä. Mutta, jos niiden tehtävä on käydä vetelemässä se 5 min/matsi ilman isompaa päämäärää niin hyvä kai se on sitten niin. Mutta nyt tuleekin kysymys. Mitä kun kärkiketjuista on joku, tai jotkut, sikataudissa? Onko ykkösen laidalla 20 m. kaartosäteen Träbe vai hesarin jakajaa matsiin haastava Pera? Ja nyt ei kannata käsittää asiaa väärin. Kyllä minäkin haluan joukkueeseen Peran, mutta ensisijaisen kriteerin on oltava pelillinen sopivuus.

Se ei kuitenkaan näyttäisi olevan tämän tulevan kauden ongelma. Kuhtahan on jengiin jo kiinnitetty. Ja hyvä niin.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä suurimmat hankinnat/tarpeet ovat rightin pakki ja ykkös-kakkosketjuun hyökkääjä, joka osaisi pelata myös sentteriä.

Siirtohuhuissa puhutaan, että Petteri Nokelainen olisi ehkä saatavilla. Voisi ehkä ratkaista tämän ongelman, mutta en ole varma onko Noksu tarpeeksi taitava ja nopea? Tällöin voitaisiin pistää PW kolmoseen ja meillä olisi 3 helvetin kovaa maalintekokenttää ja liigan paras jarruketju.

Ramua pidän jopa hyvänä kakkossentterinä liigaan ja JOS VVV onnistuu ketjussa, niin olisi yksi huoli vähemmän.

Micken rahkeista hoitaa sekä fyysisesti ja henkisesti vaativa ykkössentterin tontti epäilyttää. Kaveri on kuitenkin vasta 18-vuotias, vaikka superjäbä onkin ja diggailen todelllapaljon. Mikäli ykkösketju saataisiin toimimaan ilman Mickeä, meillä olisi taatusti liigan kovin kakkonen ARG.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirtohuhuissa puhutaan, että Petteri Nokelainen olisi ehkä saatavilla. Voisi ehkä ratkaista tämän ongelman, mutta en ole varma onko Noksu tarpeeksi taitava ja nopea? Tällöin voitaisiin pistää PW kolmoseen ja meillä olisi 3 helvetin kovaa maalintekokenttää ja liigan paras jarruketju.

Nokelainen on hyvin samantyylinen pelaaja mitä Wirtanen, mutta mielestäni hän on käsistään astetta heikompi. Luistelu on kanssa aika iso ongelma, tai on ainakin ollut NHL:ssä. Jos meillä ei olisi PW:tä, niin ottaisin vastaan, mutta kun on, niin ei ole tarvetta.

Alkaa käymään markkinoilla aika vähiin nämä kaverit jotka pystyvät pelaamaan niin sentterinä kuin laiturina. Uskoisin että Nybbari ja Kojo odottelevat sinne NHL-leirien päättymiseen asti ja sitten alkaa tulemaan uutta miestä sisään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
m & t: Näinhän se on, eikä asiaa auta se, että pelaajien määrää on pudotettu. Järkevä korttipeluri pelaa niillä lapuilla, mitä handussa on, mahdollisimman hyvin ja lähdetäänpä nyt siitä, että näillä mennään. Ja samaa mieltä olen siitä, että Kuhta-PW-Petrell oli bueno. Mutta jos ei tule uutta kiekkotaituria (Barlowia ei lasketa...) meidän on pakko hakata kiveen muutamia asioita, joista ARG on ehdottomasti ehkäpä päällimmäinen. No, tämän jälkeen meidän on oltava loogisia ja haettava Villelle & Hadelle sentteri ja perkele vieköön - ei ole muita kuin PW ! Ei vittu ole, vaikka kuinka ravistelisi pussia. Nyt olemme edenneet kaksi vaihetta ja kasassa ovat ARG + Ville-PW-Hade - eikös näin? Seuraava looginen steppi on Töykkälät, jota voidaan kutsua ihan hyvin myös neloseksi. Pidin Liivik-Töykkälä-Järvinen -komboa hyvänä ja kaikki ovat edelleen jengissä, joten eipä ole suurempia syitä koskea tähänkään.

Itse asiassa näiden kolmen ketjun kokoaminen on aika iisiä. Ongelmana on nyt se, että käyttämättä ovat vielä Kuhta, Petrell, Wärn, VVV ja moni muu. Koutsin on itse päätettävä suunta, mutta Wärn-VVV-Petrell ei kuulostaisi hullummalta neljänneltä ketjulta? Minne Kuhta? Perkele - Kuhta tsemppaa Wärnin kanssa tämän ketjun laiturin paikasta tai sitten VVV ulos ja Wärn pelaa keskellä. Saamme: Kuhta-Wärn-Petrell. Wärn on pelannut sentterinä, mutta ei varmastikaan ruoki Kuhtaa namupasseilla. Ei ole helppoa ja kuten aiemmin sanoit; Jos meillä rupeaa olemaan vaikeuksia saada Kuhtaa ja Lennua mahtumaan pelaavaan kokoonpanoon, joukkue on koottu kertakaikkiaan väärin! Kojo tehnee kompromissin ja hajottaa Töykkälät ja oma ennustukseni on se, että Kuhta ottaa Liivikin paikan Töykkälöissä ja Lennu / Wärn / Liivik puree tuppia. Wärn ja Liivik ovat nuoria prospekteja ja minä olisin kokenut helpotuksena, jos Lennu olisi tehnyt Luttiset ja jatkanut matkaansa. En haluaisi Wärnin ja/tai Liivikin lähtevän, heissä on hyvät peruslähtökohdat tulevaa ajatellen. Loukkaantumiset tulevat tietenkin sotkemaan kuvioita. Kuhta on pomminvarmasti Haden ja Villen ensimmäinen varamies. Silti hyökkääjistömme balanssi hieman huolestuttaa. Pelintekijöitä on liian vähän, perusjyriä liian paljon.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mielestäni on aivan älytöntä että yksi kaikkien aikojen suurin lupaus Suomessa eli Granlund ei saisi pelata sillä paikalla missä on koko uransa viime kautta lukuunottamatta pelannut eli keskellä. Onko Suomella ja Hifkillä varaa siihen että hänet heitetään laitaan? Mikelle vastuuta alusta asti ja uskon että hän vastaa huutoonsa. Uskon kyllä että KJ vanhana sentterinä ymmärtää tämän asian ja antaa Granlundin pelata keskellä. Turha ihmettä miksi täällä on kaikki sentterit jotain puukätisiä duunareita kun heti halutaan laittaa laitaan pelaan jos omaat hiemankin taitoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös