Itse asiasta sen verran, että ensinnäkin lienee selvää, että Rynnäs lähtee rapakon taakse. Kaveri on tällä hetkellä torjuntatilaston kärjessä jne. Siihen täytyy nyt ainakin varautua, että mies ei syksyllä Porissa ole.
Rynnäksen lähtö on kyllä yksi tärkeimmistä asioista, joita pitää ottaa huomioon ensi kauden joukkueen rakennuksessa. Sillä faktahan on se, että Rynnäs on antanut mahdollisuuden pelata voitosta lähes kaikissa pelaamissaan otteluissa. Tällä osastolla ei ole varaa antaa tasoitusta jatkossakaan, joten jokin suunnitelma pitää olla Rynnäksen lähdön varalle. Luotetaanko Kilpeläiseen ja yritetään saada Järvenpään kanssa jatkosopimus aikaiseksi, vai hankitaanko Kilpeläiselle kilpailija ulkopuolelta. Itse luottaisin Eeroon ja Järvenpää kirittäjäksi rinnalle.
Pakisto on lähes valmis. Kuten joku muukin on täällä todennut, myös itse haluaisin Milamille jatkoa. Hyvä allround-pakki, joka omaa lisäksi potentiaalia pisteiden tekemiseen. Milamin jatkaessa sopimuksen alaisia pakkeja olisi jo seitsemän. Riittäisikö puolustuksen taso vai pitäisikö hakea vielä ns. ykköspakkia? Itse sijoittaisin rahat ennemmin hyökkäyksen vahvistamiseen.
Puolustus:
Uusitalo-Milam
Kudroc-Määttä
Jyrkkiö-Sammalkangas
Rahkola
Hyökkäykseen tarvitaan todennäköisesti korvaavat pelaajat Luomalan ja Salmisen tilalle. Mahdollisesti myös Kivenmäen tilalle, mutta toivottavasti Mave saadaan jatkamaan, sillä kyllähän homma vaikeutuu huomattavasti, jos yritetään etsiä 50 tehopisteen tekijää jostain muualta. Jos olisin Hirsimäki, niin tekisin tässä kohtaa sopimustarjouksen Toporowskille, jota on ennenkin Ässiin yritetty sekä yrittäisin kotiuttaa Kemppaisen HPK:sta takaisin Ässiin. Uskoisin, että näihin pelaajiin Ässillä olisi jopa realistinen mahdollisuus, toisin kuin esimerkiksi Kuuselaan. Jos Zaborskyn jatko olisi mahdollista, niin ilman muuta pitäisin hänet. Hän on ottanut huimia kehitysaskeleita viime aikoina ja mielestäni olisi kehityksen kannalta parasta viettää vuosi vielä täällä. Mutta, jos Rangers päättää toisin, eli Zabo lähtee takaisin, yrittäisin hankkia tilalle samanlaista, nuorta ja nälkäistä laituria.
Tässä Hirsille mallia:
Kivenmäki-Niemi-Toporowski
Zaborsky-Kemppainen-Huhtala
Huhtanen-Kuparinen-Mäkilä
Savinainen-Sillanpää-Palonen/Laaksonen