Olen yrittänyt vain moneen kertaan selventää, että kuinka kova lukema tuo 20 maalia on, ja kuinka harvat pelaajat siihen pystyvät. Eikä YV-aika muuten ole mikään tae maalimäärän kasvusta. Ylivoimalla kun normaalisti pyöritetään peliä vastustajan hyökkäysalueella, eikä voimanousut ja suorat hyökkäykset ole kovin yleisiä (joissa Huhtanen siis parhaimmillaan). Ja toiset pelaajat yksinkertaisesti vain pelaavat tuloksekkaasti tasakentin, mutta ylivoimalla tulosta ei tule. En voi käsittää, että joudun näin itsestäänselviä asioita täällä toistelemaan..
Joo 20 maalia on todella paljon ja siitä ollaan ihan samaa mieltä. Yv-aika kyllä sinällään on nimenomaan tae isommille tehoille ja samoin pelikaverit. On ihan pikkasen eri asia raapia tehopisteitä kasaan esim. tämän kauden Kivenmäen ja Luomalan kanssa kuin Sillanpään ja Mäkilän. Eikö tuo nyt ole kanssa aika pirun selvä asia, hä?
Eiköhän tämä kerro kaiken sinun ymmärryksestäsi lajiin. Yritätkö tosissasi nyt väittää Huhtasen omaavan enemmän pisteidentekopotentiaalia kuin Salmisen? Siis ihan tosissasi?! Väitän, että Salminen on kahden vuoden sisällä yli 40 pisteen mies SM-Liigassa, mutta Huhtanen ei. Pistä yv:nä, jos haluat lyödä asiasta vetoa. En myöskään usko Huhtasen voittavan Salmista koskaan maalipörssissä, jos tällä kaudella ei siinä onnistu. Noihin "NHL-mies"-kommentteihin en lähde edes kommentoimaan, koska vielä niin kaukaisia haaveita ne Huhtaselle ovat. Eivät mahdottomia, mutta kaukaisia.
Kovin nyt on hyökkäävä tyyli sulla. Mua nyt ei sinällään kiinnosta arvostatko mielipiteitäni mutta älä nyt vaan kuvittele itsekään mikään lätkän messias olevasi. En lyö tollasista lapsellisista asioista vetoa.
Kerro minulle joku esimerkki pelaajasta, jonka peliäly on huomattavasti kehittynyt vielä 22-vuotiaana?! Tai joka on koko ikänsä ollut duunaripelaaja, mutta yhtäkkiä muuttuu maalintekijäksi?! Ja joka ei siis koskaan ole ollut kova pisteiden- tai maalintekijä edes junioreissa. Ja vaikka siis on fysiikastaan saanut suurta hyötyä jo nuorempana. Huhtasen tyyliset pelaajat ovat tärkeitä palasia joukkueessa, mutta mielestäni parhaimmillaan juuri tuollaisessa kolmoskentän roolissa.
Luomala on otettu muiden puolesta esiin, mutta näitähän riittää. Lähes kaikki pelaajat kehittyvät vielä 22- vuotiaana merkittävästi. Se on sitä kun "lätkäasiantuntijat" sanovat että on tullut rutiinia lisää. Silloin on oppinut sijoittumaan ja liikkumaan jo etukäteen oikealla tavalla. Peli opettaa. Huhtasen tyyliset? Mitä tarkoitat? Powerforvard? Mitäs se nyt on? Noi on ihan täyttä sontaa.
Minä en epäile Huhtasen kykyjä. Minulla vain on oma käsitykseni siitä, että mitä ne kyvyt ovat ja mihin ne luultavasti riittävät. Sinä ja muutamat muut elätte jossain haavemaailmoissa, jossa duunarista tulee maalitykki kuin taikaiskusta.
Ei ole mun haaveeni että Huhtasesta tulee maalitykki. Ne ovat paljon arkisempia, kuten jos vaikka vaimo olisi tänään anto tuulella...
Miten valmentamillasi joukkueilla oli tapana pärjätä? Ei varmasti kovin hyvin, jos Huhtasen tyyliset pelaajat pelasivat kaikki ylivoimat ja Salmisen kaltaisia pelaajia et pahemmin arvostanut.