Laskeskelin vielä hieman muutaman pelaajan osalta, että mihin maalimäärään he tämän kauden päätteeksi päätyvät mikäli tahti jatkuisi samana:
Hentunen 26 maalia
Pihlman 24 maalia
Rosa 23 maalia
Aaltonen 22 maalia
Morrison 20 maalia
Tuossa nyt ihan vaan muutama esimerkki kuvastamaan sitä kuinka kovia maalimääriä te Huhtaselle povailette. Kohta joku viisas tulee varmaan kertomaan, että joo mutta Huhtasella on enemmän voimaa kuin Hentusella ja paremmat kädet kuin Aaltosella ja parempi pelikäsitys kuin Rosalla. Tämä voi vaikuttaa vittuilulta, mutta yritän vain kuvastaa kuinka kova suoritus on tehdä yli 20 maalia SM-Liigassa. 25 maalista puhumattakaan. Miettikää nyt oikein tosissanne Huhtasen ominaisuuksia pelaajana ja verratkaa tuohon yllä olevaan viisikkoon.
Tapaukset Luomala ja Ahtola ovat todella harvinaisia ja mitään takuita ei ole, että sama tahti jatkuisi heidän kohdallaan tulevaisuudessa. Varsinkin Luomalan kohdalla se on jopa erittäin epätodennäköistä. No, Ahtola itseasiassa nakutti jo junioreissa kovia tehoja ja Luomalakin ihan kohtalaisia. Eli siinä mielessä Huhtasen muuttuminen maalinsylkijäksi on oikeasti todella epätodennäköistä, koska hän ei koskaan sitä ole ollut. Ei vaikka fyysiset avut ovat olleet aina loistavat. En minä ainakaan aio tuudittautua siihen, että joka vuosi joku Ässä-pelaaja tekee ihmeen. Eli en kyllä ole tyytyväinen, jos ensi kauden suunnitelmissa Huhtanen on kaavailtu ykkös-/kakkoskentän maalintekijäksi. Myönnän, että olen hieman kärjistetysti puhunut esim Huhtasen ominaisuuksista, mutta vähintään yhtä korkealta yli ovat muutamat täällä vetäneet kuin mitä minä olen vähätellyt.
Ja painotan vielä, ettei tämä ole Huhtasen dissaamista, vaan minun mielipiteeni siitä mitä häneltä on realistista odottaa. Noin 10 maalin mies hän ennakkoon minun papereissani on ensi kaudellakin. Ja pelipaikkana kolmoskentän vasen laitahyökkääjä.