Nyt jälleen koneen ääressä, joten postaillaan taas...
Eihän täällä ole kukaan yksiselitteisesti luopumassa Kibestä. Minä mukaanlukien. Luetaan niitä viestejä: Eniten tässä on vituttanut huono hinta/laatuduhde. Kylmä fakta on, että Kibe on saanut 3 kautta samaa liksaa kuin Ville Leino sai sillä ainoalla narrikaudellaan.
Niinhän niitä viestejä on luettukin, usko pois ja tätä samaa mantraa helvetin moneen kertaan- ja parista eri ketjusta... Ihan oikeesti mä uskon että kaikille on jo selvää toi sun pointtis Killen kalleudesta... ; )
Mun olis pitäny boldata toi yks kohta mun tekstistä niin olis erottunu paremmin, eli:
Enkä vaan ymmärrä miksi Kille pitäisi heivata pois, vaikka maksaisikin vähän enemmän...
Mä olen sitä mieltä, että Kille on lähtökohtaisesti meidän paras
laitahyökkääjämme. Kun kerran kaikille tahdotaan IFK:ssa maksaa vähän ekstraa, niin kyllähän myös muut laiturit saavat sitä IFK-lisää, eikö? Eli kun esim. Arttu, Lennu, Pessi, Piku saavat vaikkapa 200 000 egeä per kausi, niin kyllä Killen kuuluu mielestäni saada enemmän... Se on sitten asia erikseen, onko noissa summissa mitään järkeä, mutta kyllä ne mielestäni pitää suhteuttaa ENSISIJAISESTI IFK:n sisäiseen palkkaluokkaan eikä mihinkään muuhun pelaajaan, tai jengiin. Olen siinä ihan samaa mieltä, että JOS Kille nostaa liigan kalleimpia liksoja, niin hintalaatusuhde ei ihan täsmää. Palkkoja tulisi alentaa siis kaikilta pelureilta, eikä ainoastaan Killeltä...
Jos et vielä, vaikka kyllä uskon että olet, havainnut parahin JHag sitä että sopulijoukko seuraa tekstejäsi kuin israelilaiset Moosesta. Kun yhden kerran olet sanonut että Kuhta on ylipalkattu, niin 9/10 -kirjoittajasta jaksaa muistaa sen 10/10-kirjoituksissaan. Ja aivan turhaan. Jos Kibelle maksetaan mitä maksetaan, niin so not.
Juuri näin. Sen takia minä esitän välillä myös näitä ns. puolustuspuheita, koska kaikki ei ole niin mustavalkoista. Mua ottaa päähän se, että kohta viesteissä ei Killen kohdalla muusta enää osata puhua kuin siitä kuinka vitun kallis se on.
Kibelle 150ke ensi kaudesta olisi hyvä kauppa HIFK:lle. 250ke ei olisi hyvä kauppa HIFK:lle, näin simppeliä se on. Sillä säästyvällä satkulla voisi saada kelvon "mikkoturusen", kun osaa etsiä.
Mä olisin edelleen valmis maksamaan vaikka sen 250 ja kouluttaisin esim. noista muutamasta omasta junnusta sitä Mikko Turusta... Mutta nää on makuasioita ja myös tunteella mennään... Mä voin esimerkkinä myöntää, että jos viivalla on kaksi täysin tasavahvaa laituria, joista toinen on Kille ja toinen mr. lande ja pitäis valita otanko Killen jonkin verran kalliimmalla liksalla kuin sen mr. landen, niin valitsisin Killen. Siis ihan vaan tunteella näin... ; )
Jussi Pesonen on tehnyt 11+16 =27 pinnaa ja on HIFK:n sisäisessä pistepörssissä viidentenä. Edellä ovat: Hirso, Piku, Arttu ja Bono. Pessi on itse asiassa ollut Artun tapaan pelaaja, jonka voi tunkea meillä mihin tahansa duuniin ja mielestäni hän on onnistunut tekemään maaleja todella tärkeisiin paikkoihin. Muistaakseni Pessi on tehnyt kolmessa tai neljässä ottelussa ns. voittomaalin
Ihan totta, hyvällä sijalla on Pessi sisäisessä pörssissä ja pari tärkeää maalia toki, MUTTA niinkuin tuossa aiemmassa viestissäni havainnollistin, niin ei kovin tasainen kausi. Ei toki koko jengilläkään, mistä mainitsin myös. Mun mieleen on vaan jäänyt monta maalipaikkaa, missä Pessin kädet on jäätyneet... Ja ainakin pari näistä on ollut niillä tärkeillä hetkillä. Ja BOLin tapaan olen sitä mieltä, että vähän liian itsekäs mies on ajoittain ollut. Ei aina syötä, vaikka mikä olis ja sitten lopuksi menettää kiekon. Kuten sanottu, mua ei haittaa jos Pessi lähtee ja vaikka takoisikin muualla niitä pisteitä, Killen tapauksessa mua sitten taas jo vituttaa. Eli Pessi jääköön, JOS uusia ukkoja ei ole juurikaan tulossa tai useampi on lähdössä. Tunnejuttuja nämäkin edelleen ja tätähän tää lätkän seuraaminen pohjimmiltaan on. =)
Nyt kandee oikeasti huolellisesti vältellä sitä, että paiskotaan hyviä sällejä menemään ja otetaan kuraa tilalle. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että pelaaja itse on halukas jatkamaan HIFK:ssa.
Jep, mulle kävis edelleen se Haataja Pessin sijaan.
Minusta Kuhta oli kauden 07-08 peliesitysten jälkeen matkalla "norsujen hautausmaalle" lätkäpelaajana ja todella ylipalkattu suhteessa näyttöihin otteluissa. Kausi 08-09 oli kuitenkin hieno comeback parhaiden vuosien tasolle, loukkaantumiseen saakka Moskovan turnauksessa. Siksi joku 200k/kausi vielä kerran olisi minusta ihan ok jatkosopimus Kuhdalle, kausi kerrallaan.
Allekirjoitan tämän.
On kai syytä muistaa Killen palkkaa arvioitaessa ja arvosteltaessa, kuka sen sopimuksen aikanaan IFK:n puolelta sorvasi. Ei Kimmo Kuhta yksin päätä, mikä hänen rahallinen arvonsa on tai onko edes mahdollista saada hyvää hinta-laatusuhdetta. Ja ennen kuin arvostelemme kovasti Penttiä tai Killen agenttia, on kai syytä myös tutkailla olosuhteita/tilannetta, mihin Kuhta aikoinaan tuli.
...
Kyllä Kimmo Kuhta mahtuu jatkossakin mun IFK:honi. Kille maksaa sen, mitä maksaa. Luotan siihen, että joukkueen kokoaja on sekä fiksu että reilu. Kunnon bonukset, jos tuntuu, ettei Kille pysty vastaamaan pisteodotuksiin. Jos Kuhta sitten vääntää 80 pistettä ja se maksaa IFK:lle extraa, niin sehän on vain loistava asia. Mulle on se ja sama, pelaako joku 1-,2- vai 3-ketjussa, jos homma toimii. Joku kenttä on aina ns.kuumana ja kauden aikana peliaika kyllä tasoittuu kaikkien kesken.
Tässäkin paljon omia ajatuksiani.