Joukkueen rakennus kaudelle 2009-2010

  • 1 548 930
  • 4 530
Tila
Viestiketju on suljettu.

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kauheeta takinkääntöä aina vaan, eli Laakkonen haukutaan 2 vuotta putkeen, sen jälkeen itketään takaisin. Siinä vain yksi esimerkki.
En mä ole huomannut että täällä olisi kukaan muu kuin minä itkenyt Laakkosta takaisin. Enkä mäkään itse Laakkosta vaan samanlaista pelin kiekolliseen hallintaan pyrkivää pelaajaa. HIFK-osiossa on viime aikoina sumentunut tosissaan käsite fyysinen peli, täällä riittää se että pelaaja on joskus urallaan toiminut päärynäpallona ja vielä laittaa kuvia sen jälkeisestä lärvistään nettiin (Liivik). Tuon episodin jälkeen "se on HIFK:n näköinen jätkä" ja pelipaikka on selviö. Se on selviö vaikka jengissä olisi jo 4 Jarkko ruutua ja 3 Arttu Luttista. Ei täällä osa porukasta hahmota että joukkue tarvitsee pärjätäkseen myös kiekollista peliä. Sitä paitsi, mä taisin olla niitä viimeisiä joilla riitti ymmärrystä Laakkoseen.

Jos jengissä on 1 puhdas tappelija niin vastapainona pitää olla yksi ns. maaginen taitopelaaja. Jos jengissä on lisäksi neljä fyysistä pommittajaa, mallia Liivik, niin vastapainona pitää olla neljä kiekollista jannua, mallia Laakkonen.

Itse Laakkosesta ei mitään väliä, mutta mua sapettaa se että HIFK:sta lähti taitopelaajia paljon. Lähtijöitä oli Guolla, Murray, Vesce ja Laakkonen ja tilalle tuli ainoastaan Hirso ja Loppi. Liivikkiä ei voi kukaan laskea korvaamaan ketään noista neljästä. Kun tähän liitetään vielä se tosiasia että Loppi loukkaantui kauden alussa eikä kuntoutunut enää täyteen tikkiin tulee kiekollisen taidon menetykset aivan kohtuuttomiksi. Mutta eihän tällä ollut oikeastaan mitään väliä, Jalonen, nyyh, piti pitkiä kalsareita eikä saanut mitään aikaiseksi.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin hyvää pohdintaa matti&teppo, mutta yksi asia kaipaa pohdintaa. Kaipaat kakkosen laitaan pelaajatyyppiä "metrin päässä maalista suomen paras" ja samaan aikaan sijoitat Luttisen nelosen laitaan. Olen sitä mieltä, että Arttu on yksi Suomen parhaista metrin säteellä maalista. Fyysinen mutta ei pelaa yli, osaa rouhia ja pitää kiekkoa. Kaikin puolin ihanteellinen pelaaja. Ja mies kuitenkin tykitti tällä kaudella 23 maalia, joka jäi maalipörssin voittajasta (Makkonen) jälkeen neljä maalia. Miltä kuulostaa?
Luttinen on mun mielestä viime talven jengin paras laituri, ilman epäilystäkään. Ja Luttinen oli kyllä yhdessä vaiheessa mielessä tuohon kakkosen laitaan, mutta jostain syystä jäi. En edes tajua miksi. Mutta hyvä korjaus, mun moka, ehdottomasti käy.
 

Stigu

Jäsen
Eli kyllä mä vieläkin olen sen kannalla että hankitaan ne kolme kiekollisesti taitavaa jannua ja niille kavereiksi kaksi maalinhtekoon kykenevää pelaajaa sekä yksi jyrä.
Mitä luulet m&t, antaako ensi kauden budjetti mahdollisuuden sun kuuden pelaajan hankintaan? Ja vaikka antaisikin, pystyisikö Nybari hankkimaan edes puolta noista? Eli pientä realismia näissä fantasiarostereissa, jooko?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noi voi perkele. Toi hankitaan tarkoitti täysin yleensä ottaen jengin kokoamista, siis periaatteessa täysin nollasta. Se ei suinkaan tarkoittanut ensi talven uusia hankintoja. Se tarkoitti että ylipäänsä joukkueessa pitäisi olla ne kolme kiekollisesti taitavaa jannua ja niille kavereiksi kaksi maalintekoon kykenevää pelaajaa sekä yksi jyrä. Ensi kauden jengissä noista suurin osa on jo. Mä lasken että kiekollisesti taitavia ovat Loppi ja Hirso, maalintekijä on Luttinen (kiitos muistutuksesta Vaakuna) ja jos Haataja tulee niin siinä toinen. Jyrä löytyy varmasti omista, eli ainoa mikä puuttuu on kiekolliseti taitava laitahyökkääjä. Laakkonen on mulla koodinimi sille jannulle, mutta mieluummin sitten suoraan tasoa Caloun. Idea on vaan ettei siihen mestaan edes yritetä tunkea jotain Liivikkiä. Aivan erityyppinen pelaaja.

edit: lisätään nyt että aina voi kokeilla jotain muuta ja mun mielestä yksi ratkaisu on koittaa tunkea nuoria jannuja mukaan. Periaatteessahan esim. Wärn pelasi ihan hyvin, joten toinen vaihtoehto olisi "hajottaa" tuo kuusikko kolmeen kenttään ja tunkea pari nuorta mukaan. Mutta mutta, tuo edellinen pohdinta oli lähinnä mestaruuskauden nippuun verrattavaa pohdintaa. Mutta kyllä mä ymmärtäisin paremmin kuin hyvin sen jos Wärniä pyritään ajamaan sisään kakkosen laitaan kahden kokeneemman kaverin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kausi kyllä osoitti sen, että meidän jengiin ei kannata hankkia kolmea tasavahvaa kentällistä, ei vaan yksinkertaisesti toimi. Tämänhän JHag toi jo esille. Hommataan mieluummin ykköseen ne pari-kolme todellista timanttia, vaikka sitten rahalla. Ja ns. vapaamatkustajat helvettiin. Niille, joita kiinnostaa oikea työnteko, löytyy aina paikka mun HIFKsta. Jos taas elämän täyttymys on pelkästään "pelata" edareissa, voi painua muualle.

Kunhan nyt vain tiedotettais jatkosopimuksen saajat, ja jossain vaiheessa (risteily?) uudet tulijat, voidaan paremmin tiedoin ruveta kasaamaan ensi kauden rosteria.

Vaikka pelaajabudjetti tippuisi 2.8Me -> 2.4Me, väitän, että voidaan saada ensi kaudelle paremmin kasattu joukkue, kuin tällä kaudella. Ja välttämättä tämä ei edes tarkoita tason tippumista. Päinvastoin. Oikein roolitettuna joukkueesta saadaan maksimihyöty esiin. Vaikka esim. Pessi kuuluu meikäläisen suosikkipelaajiin, niin puolet palkasta (oletetusta,150ke) liitettynä jonkun "ykköskentän timantin" hankintaan kuulostaa erittäin houkuttelevalta! Ja rahaa jää tuosta toisesta puolesta vielä oikein nätisti jonkun perusjyrän palkkaamiseen.

Haatajan (oletus) lisäksi tarvittais joku muu vielä hyökkäykseen. Lähtijöistä riippuu, mille paikalle tarvetta on. Mutta ennen kaikkea hommaisin puolustukseen ainakin kaksi kovaa luuta! Jos jostain säästetään, niin mieluummin sitten hyökkäyksestä! Nähtiin tälläkin kaudella, mihin johtaa tie, kun pakistoa ei hoideta kuntoon. Enkä nyt tarkoita kahta peliä Töpseleitä vastaan säälipleijjareissa, vaan koko runkosarjan osalta.

Yksi kohta on vielä maalivahdit. Jos olen oikein ymmärtänyt, Housu ei jatka täällä. Hyvä. Jos se saadaan vielä toiseen joukkueeseen mahdollisimman vähin "vaurioin" (lue:raha), niin toinen hyvä. Allusta ei näytä olevan tarpeelliseksi kirittäjäksi, eikä toden totta myöskään ykköseksi, niin ehkä parempi olisi kaikkien kannalta, että annetaan Allun etsiä itselleen uusi seura. HIFK:n kannalta mielenkiintoinen juttu on se, että etsitäänkö Hatulle tarpeeksi hyvä kirittäjä, vai etsitäänkö uutta ykkösveskaa jolloin Hattu jää kakkoseksi? Jäämme odottelemaan.....
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kausi kyllä osoitti sen, että meidän jengiin ei kannata hankkia kolmea tasavahvaa kentällistä, ei vaan yksinkertaisesti toimi. Tämänhän JHag toi jo esille.
Mutta eihän tälläkään kaudella ollut tarkoitus kasata kolmea tasavahvaa kentällistä. Älkää nyt jumalauta kuvitelko että Wärn ja Ramstedt olisivat pelanneet noilla mestoilla ilman Kuhdan ja Lopin loukkaantumisia. HIFK lähti kauteen kahdella tasavahvalla kärkiketjulla, se että lopputulos oli tämä oli yhdistelmä huonoa tuuria ja huonoa joukkueen kasaamista, hyökkäyksen balanssi oli perseellään.

Kiva muuten kasata kaikki fyrkat kahteen pelaajaan ja latoa nekin egut samaan koriin. Joulukuussa Moskovassa vetelee Ivan sitten stagalla toiselta käden paskaksi. No mutta ensi talvena se olisi vielä helppo kuitata, Jalosen vika. Pitkät kalsarit, iso nenä, selvästi syyllinen. Eikä sen jengi edes tappele.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta eihän tälläkään kaudella ollut tarkoitus kasata kolmea tasavahvaa kentällistä. Älkää nyt jumalauta kuvitelko että Wärn ja Ramstedt olisivat pelanneet noilla mestoilla ilman Kuhdan ja Lopin loukkaantumisia. HIFK lähti kauteen kahdella tasavahvalla kärkiketjulla, se että lopputulos oli tämä oli yhdistelmä huonoa tuuria ja huonoa joukkueen kasaamista, hyökkäyksen balanssi oli perseellään.

Kiva muuten kasata kaikki fyrkat kahteen pelaajaan ja latoa nekin egut samaan koriin. Joulukuussa Moskovassa vetelee Ivan sitten stagalla toiselta käden paskaksi. No mutta ensi talvena se olisi vielä helppo kuitata, Jalosen vika. Pitkät kalsarit, iso nenä, selvästi syyllinen. Eikä sen jengi edes tappele.

No totta kai tuotta oli myös huonoa tuuria. Mutta kuitenkin, epäilen, että Loppi ja Kibe vei aika huomattavan osan jengin liksaksa. Siihen nähden tuo kolmoskenttään vajoaminen ei ole mitenkään suotavaa. Olen varma myös siitä kanssasi, että näitä kahta heeboa ei todellakaan sinne alkukaudella suunniteltu. Nyt vain kävi näin.

Tohon pelaajien loukkaantumiseen, kun joku Ivan käy vetelemässä: Seuraava HIFK:n valmentaja on sitten joku muu, kuin Pitkät Kalsarit! Kun kerta Nokalle ei käy kuittien jako. Panostetaan seuraavalla kaudella valmentajaan sitten TODELLA PALJON, ja hommataan Shedden takas. Sopii mulle.

HIFK tosin ei selviä tässä ilman joka keväistä rosista kumminkaan, kun syyte tulee kuolemantuottamuksesta: Petteri Sihvonen vetänyt herneen liian syvälle nenään kun kuuli Dougin siirtymisestä takas Suomeen.....
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tohon pelaajien loukkaantumiseen, kun joku Ivan käy vetelemässä: Seuraava HIFK:n valmentaja on sitten joku muu, kuin Pitkät Kalsarit! Kun kerta Nokalle ei käy kuittien jako. Panostetaan seuraavalla kaudella valmentajaan sitten TODELLA PALJON, ja hommataan Shedden takas.
No siinä tapauksessa täytyy tuon Hifkin valmentaja olla myös maajoukkueen valmentaja. Siellähän tuo Kuhta hajosi vaikka ei sinänsä kenenkään toisen pelaajan toimesta. Vai kävikö Hifk mielestäsi Moskovassa pelaamassa?
Mutta sekin on KJ:n vika, kun ei tehnyt asialle mitään, lähettänyt kuittia sinne ja vittu varmaan nukkui seuraavan yön pitkät kalsarit jalassa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veli Isaksson: Funtsipa asiaa niin, että 2-ketju Hirso-Wärn-Luttinen on erittäin riittävä joukkueeseen, jonka 1-kentässä pelaa OIKEITA TÄHTIÄ. Söderholm-Murphy, Hyvönen-Metropolit-Salmelainen.

No tuossa tapauksessa kyllä kelpaa, mutta ei ole vain näkynyt tuon tason pelaajia meidän ykkösessä ja pahaa pelkään ettei näy ensi kaudellakaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
97/98 oli vielä mahdollista hakea timantteja kahteenkin kentälliseen. Totesinkin niin, että suhteutetaan nykyaikaan ja haetaan ISOJA pelaajia. Niitä saa nykyiseen SM-liigaan yhteen ketjuun / kenttään. Kärppien iso juttu oli Hyvönen ja Janne Pesonen, jotka molemmat paukuttelivat aivan käsittämättömät pisteet. Niillä sitten sopivasti ruokkiva Bros. Lisäksi maalissa Tarkki. Siinä koko juttu.

Nyt emme elä enää niitä aikoja, jolloin SM-liigan yhteenlaskettujen viiltävien huippujen määrä on 15 kpl, jolloin niitä riittää useammallekin jengille ja yhdelle jengille kahteenkin kenttään. Tämä kausi sortui kuvaannollisesti katsoen esimerkiksi jo siihen, että meillä oli jokatapauksessa heti kauden alussa ratkottavana kumpi 150ke:n miehistä Pesonen vai Pikkarainen joutuu pienempään rooliin eli kolmoseen. Muissa jengeissä, mukaanlukien Kärpät ja Jokerit, Pesonen tai Piku olisi ollut 1-ketjun mies, vähintään kakkoseen. HIFK:ssa Hirson kenttä oli ookoo, mutta se olisi prototyyppi oman ihannenippuni 2-kentällisestä. Eli tämän kauden versio OJ:sta ja Köllistä. Meiltä puuttui versio Calounista, Davidsonista ja Rudysta. Loppi, Kuhta, Pesonen...nämä eivät olisi mahtuneet mun jengiin, liian kalliita 3-kentäksi.

Näin mä ajattelen nyt ja korostan, että pidin joukkueen hyökkääjäosaston syvyyttä alunperin hyvänä asiana. Erehdyin. HIFK:ssa oli liikaa keskenään samantasoista massaa, joka söi toisiaan ja HIFK:sta puuttuivat kokonaan viiltävät liigahuiput. Hyvä esimerkki Kalpasta on Kapanen, joka pisteissä jäi Hirsosta. Mutta hahmona hän on ISO TÄHTI ja joukkueen nostaja. Kuhta sai monta tilaisuutta HIFK:ssa osoittaa olevansa elämää suurempi pelaaja, mutta näin ei ole, eikä sillä ole pelaajan loukkaantumisten kanssa mitään tekemistä. Kapasen Sami jalka paketissa vaihtoaitiossakin olisi "kuudes mies" kentällä.

Eihän tässä muuten ole mitään järkeä, ellei opita tämän kauden virheistä. Yksi niistä on koutsi, toinen näyttää olevan joukkueen tasapaksuus. Kolme kakkoskentällistä ja yksi kakkonen nelosena. Jossain voi olla jengi, missä tämä toimii. HIFK:ssa pitää olla ne edes 2 ylivertaista pelaajaa. Viimeksi meillä oli ylivertaista taitoa Murphyn muodossa. Koska meillä jatkaa KJ, joka ei varmastikaan osaa tehdä ylivertaisuutta normipelaajista, pitää ykköseen ostaa "villeleino" ja "coreymurphy" ja/tai "hanneshyvönen". Hinnasta viis. Shedden teki meille ylivertaisuutta kahdesta keskinkertaisuudesta ja yhdestä ahl-prospektista. Ja sekin kausi mentiin ylivertaisten liidaamana, kiitos valmentajamme. 4 maalin Laakkosen paikkaa vaikkapa 12 maalin Ramstedt tai 5 maalin Liivik. Laakkonen ei ollut missään vaiheessa niin hyvä meillä, että olisi ansainnut jatkopaikan, eikä pelkät nopeat jalat voi riittää pelipaikkaan, jos vaihtoehtona on ehkä hitaampi Luttinen, joka kuitenkin tekee +20 maalia. Laakkosten sijaan täällä pitäisi olla ikävä Murphya, Marekia, Jereä, Tonya...hoidetaan kunnon starat. Alakentällisiin armeija.
 
Viimeksi muokattu:

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Eihän tässä muuten ole mitään järkeä, ellei opita tämän kauden virheistä. Yksi niistä on koutsi, toinen näyttää olevan joukkueen tasapaksuus. Kolme kakkoskentällistä ja yksi kakkonen nelosena. Jossain voi olla jengi, missä tämä toimii. HIFK:ssa pitää olla ne edes 2 ylivertaista pelaajaa. Viimeksi meillä oli ylivertaista taitoa Murphyn muodossa. Koska meillä jatkaa KJ, joka ei varmastikaan osaa tehdä ylivertaisuutta normipelaajista, pitää ykköseen ostaa "villeleino" ja "coreymurphy" ja/tai "hanneshyvönen". Hinnasta viis. Shedden teki meille ylivertaisuutta kahdesta keskinkertaisuudesta ja yhdestä ahl-prospektista. Ja sekin kausi mentiin ylivertaisten liidaamana, kiitos valmentajamme. 4 maalin Laakkosen paikkaa vaikkapa 12 maalin Ramstedt tai 5 maalin Liivik. Laakkonen ei ollut missään vaiheessa niin hyvä meillä, että olisi ansainnut jatkopaikan, eikä pelkät nopeat jalat voi riittää pelipaikkaan, jos vaihtoehtona on ehkä hitaampi Luttinen, joka kuitenkin tekee +20 maalia. Laakkosten sijaan täällä pitäisi olla ikävä Murphya, Marekia, Jereä, Tonya...hoidetaan kunnon starat. Alakentällisiin armeija.

Katsotaanko runkosarjan voittajajoukkuetta ja sen ykköshyökkääjistöä.
Helvetin kallis paketti varmaan ja valovuosia muita viisikoita edellä.
Siis yksi huippukenttä ja runkosarjan voitto. Veli JHag puhuu pelkkää asiaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Koska "kesälomalla" ei ole muuta tekemistä taas, kuin tulevan jengin suunnittelu, niin lätkäistään nyt sellainen rosteri, jolla voisi lähteä kauteen 09/10.

Haataja - Hirso - I.Pikkarainen
Luttinen - Loppi - Wärn
Petrell - Ramstedt - Murray (varasentteri 1-2 ketjuun)
Brennan - Granlund - Liivik/Pöysti/Nyholm

Söderholm - Clarke/Karalahti
Heikkinen - Turunen
Kankaanperä - Haverinen/Melart/Honkanen/Ahonen

I.Tarkki
Nieminen

Eli tulijat ja menijät tässä visiossa:

+ Haataja
+ Murray
+ Clarke/Karalahti
+ Granlund
+ I.Tarkki
+ Brennan

- Kuhta
- Pesonen
- H.Pikkarainen
- Hacker
- Ahlqvist
- Holmberg
- Keränen
- Porthen
- Ahtola
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on IFK:n ketjut eräästä himamatsista parin kuukauden takaa:

Koodi:
Nieminen (Pitkämäki)

1: Haverinen-Heikkinen; Wärn-Hirso-Pikkarainen
2: Turunen-Kankaanperä; Liivik-Ahtola-Pöysti
3: Melart-Pikkarainen; Luttinen-Ramstedt-Pesonen
4: Honkanen; Keränen-Porthen-Nyholm

Aika jäätävää luettavaa: ei Normania, ei Kibeä, ei (f)Loppia, ei Lennua, ei Södeä, mutta toisaalta ei myöskään Walshia tai Hackeria. IFK varmaan hävisi tän ihan sata nolla? Nope. Pohjoisen porot kaatui 6-2. Tää ei ehkä ihan täysin ole verrattavissa tuohon S&W:n mestaruusnippuun, mutta jotain yhtäläisyyksiä tässä on, kuten se, että tässä on selkeät roolitukset: kaksi taitoketjua, kaksi rouhija-/jarruketjua. Johannes tätä roolitusta tuolloin tammikuussa toikin esille.

Jos nyt oletetaan, niinkuin täällä on huhuttu, että Kibe, Pessi ja Piku lähtevät muihin maisemiin, mutta tilalle tulevat ainakin Haataja ja Granlund, voisin kokeilla pakan erittäin radikaalia uudelleenmuokkaamista. Nostaisin Lopin ykkösen keskelle ja laittaisin laidoille Haatajan ja Wärnin. Tässä voisi olla tämän päivän Caloun-Davidson-Ruutu. Toisen taitoketjun kasaisin Granlundin (uusi OJ?) ympärille: Ramstedt-Granlund-Hirso. Ketjussa olisi kolme sentteriä, mutta Hirso ja Ramu pystynevät pelaamaan laidassa, kun taas Granlundia on sanottu puhtaaksi sentteriksi. Tämän lisäksi olisi kaksi selvää jarruketjua hidastamassa vastustajan menoa. Tällöin ketjut olisivat jotain tämän näköistä.

Wärn-Loppi-Haataja
Ramstedt-Granlund-Hirschovits
Petrell-Pothen-Luttinen
Liivik-Ahtola-Pöysti

Aika rohkea veto tällainen kokoonpano on, siitä ei pääse mihinkään. Voi ensinnäkin olla melkoista hasardia pistää kakkosketjuun kaksi noin nuorta pelaajaa, mutta Ramusta ei ole fyysiseksi jarrukentän pelaajaksi, eikä Granlundista ainakaan. On myös epävarmaa, pystyykö Granlund vielä kantamaan noin suurta vastuuta, mutta ehkä olen väärässä ja kaveri hoitelee aivan suvereenisti tuon tontin.

Lisäksi tällä kaudella yli 20 maalia paukuttanut Luttinen menee Porthenin rinnalla hieman hukkaan, eikä Lennunkaan maalivainu pääse täysin oikeuksiinsa, mutta jarruketjuna tuo kolmikko on yksi liigan parhaista. Loukkaantumisia tulee, joten sitten Lennu ja Arttu voisivat tuurata ylempien kenttien pelaajia. Samoin tuosta puuttuu inkkari (v. 98 TomTom Laaksonen), mutta eipä Nokan jengissä sellaisille tunnu olevan käyttöä, joten ehkä ilmankin pärjättäisiin.

Tuossa on käytetty vain tiedossa olevia nimiä, ja se olisi selvästi halvempi kuin tämän kauden hyökkäys. Alakertaan tarvitaan selkeitä vahvistuksia, joten sijoittaisin nappulat (=fyrkat) sen kunnostamiseen. Pari right-pakkia tarvitaan, kulkekoot koodinimillä "jerekaralahti" ja "pasisaarinen". Tällöin meillä olisi parit:

Söde-"jere"
Bono-"pate"
Kanki-Turunen

sitten vielä maalivahtiosastolle Niemisen pariksi koodinimi "tomaskey".

Jos ensi kauden budjettia pienennetään peräti 400 k€, saattaisi tuo rosteri juuri ja juuri mahtua niihin raameihin.

Saa kommentoida vapaasti ja jopa haukkua ihan pystyyn, jos siltä tuntuu, kunhan esittää oman vaihtoehtonsa tilalle.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kauden jengiin liittyen sellainen näkökulma, että joukkueeseen on kuulemma tulossa vähintään yksi paluumuuttaja. Kelailin hiukan läpi viime vuosina lähteneitä ja sopimustilanteita -> mun veikkaus on, että kotiinpaluun suorittaa joku Järvinen tai Holma. Kummallekkaan en kyllä hirveästi keksi käyttöä ja olenkin vahvasti sitä mieltä, että olen unohtanut jonkun pelaajan...?
 

RS77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cosa Nostra
Jos oikeasti halutaan menestyä niin valitettavasti Hirso ja Loppi eivät pelkästään riitä senttereiksi. Molemmat on hyviä runkosarja pelaajia, mutta kummatkin on flopannut pleijareissa aina enemmän tai vähemmän. Mun mielestä ne on 2-3 ketjun senttereitä. Tarvitaan 2 hyvää pakkia toinen varma peruspakki "jergus" toinen "murphy" ja sentteri "jarkko immonen". Ja veska hommissa jotenkin luotan Niemiseen kaveriksi pitää löytää joku suunnilleen saman tasoinen, että kilpailu pysyy yllä. Tietenkin jos saatavilla on joku hyvä/varma niin sitten se. Mutta saa nähdä mikä tulee olemaan totuus kun Nybari näyttää nopeat reagointinsa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Väivuosiin ei ole enää varaa, joten joukkueeseen on panostettava riittävästi. Itse rakentaisin seuraavasti.

1. maalivahti ja Nieminen

Söderström- 1. pakki, voi tulla vaikka Afrikasta
Heikkinen- ulkkari/ fyysinen, vaikka Schnabl, saa osata pelata paremminkin
Kankaanperä- Turunen
Haverinen/ Melart / Holmberg

Haataja- työnimi Bros- Luttinen
Pikkarainen- Hirso- Wärn
Petrell- Granlund/ Ramstedt- Liivik
Parannettu painos Breannanista- K.Sihvonen (vastaava)- Ahtola
Pöysti/ Nyholm/ Granlund/Ramstedt

Keiden nimiä ei listasta löydy ovat vaihtotavaraa. Tuon joukkueen pitäisi olla hinnaltaan tasoa 2,5m€ tai sitten junnuille maksetaan ylihintaa. Junnujen palkkojen pitäisi olla tasoa 30-50t€ maksimissaan/ lurjus. Nelosen Sihvonen ja "brennan" eivät toisaalta olisi ihan halpoja kavereita. Joukkueessa olisi myös senttereitä riittävästi. Yksi ulkolaispaikka pitäisi jättää auki loppuun asti kovalle maalintekijälle, sillä se saattaisi olla tuossa vielä ongelma eli 100t€ pitäisi löytyä tarvittaessa tammikussa runsaan kolmen kuukauden sopimukseen. Tämä on helppoa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kelailin hiukan läpi viime vuosina lähteneitä ja sopimustilanteita -> mun veikkaus on, että kotiinpaluun suorittaa joku Järvinen tai Holma. Kummallekkaan en kyllä hirveästi keksi käyttöä ja olenkin vahvasti sitä mieltä, että olen unohtanut jonkun pelaajan...?

Todella nopealla silmäyksellä listasin seuraavat IFK:ssa pelanneet/ IFK-taustaa omaavat pelaajat, joiden sopimus päättyy JA:n listan mukaan keväällä. Lista saattaa sisältää vanhentunutta tietoa tai olla muuten vaan hanurista, mutta so what. Siispä:

-Patrik Lostedt, Erkki Rajamäki, Pasi Salonen, Pasi Nielikäinen (heh, heh), Toni Mäkiaho, Semir Ben-Amor, Eetu Holma, Turo Järvinen

Noista toivottaisin Pasi Salosen ja Erkki Rajamäen tervetulleeksi, Mäkiaho ehkä-kenties-osastoon.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Ensi kauden jengiin liittyen sellainen näkökulma, että joukkueeseen on kuulemma tulossa vähintään yksi paluumuuttaja. Kelailin hiukan läpi viime vuosina lähteneitä ja sopimustilanteita -> mun veikkaus on, että kotiinpaluun suorittaa joku Järvinen tai Holma. Kummallekkaan en kyllä hirveästi keksi käyttöä ja olenkin vahvasti sitä mieltä, että olen unohtanut jonkun pelaajan...?

Luetaankohan Jan Caloun paluumuuttajaksi? Seuraavassa (wanhassa) uutisessa mies ainakin kertoo, että haluaisi todella pelata vielä HIFK:ssa. Calouniin oli myös viime kesällä otettu yhteyttä VP Kautosen toimesta. Tässä vielä kyseinen uutinen.

Muut mieleen tulevat nimet ovat Jere Karalahti ja Jarno Kultanen (voidaanko muka lukea paluumuuttajaksi..?). Molemmat kyllä kelpaisi..

Ainoa kysymyksiä herättävä juttu nimien Karalahti&Caloun kohdalla on se, ovatko nämä herrat juuri näitä Country Clubin kultajäseniä? Mene ja tiedä, ottaisin joka tapauksessa kenet tahansa (tai vaikka kaikki) joukosta Jere, Pubi, Kultanen.

Mutta eiköhän sieltä just joku Holma tule. Jee jippii..

Edit: Milloinkohan näitä sopimuksia nyt aletaan sitten ilmoittelemaan? Risteilylläkö? Milloin se risteily tänä vuonna edes on?
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Söderström- 1. pakki, voi tulla vaikka Afrikasta
Joo, jos haet tällä ykköspariin kaavailemallasi Söderströmillä legendaarista Eskil Söderströmiä, voisi menestymiseen olla pitkästä aikaa todelliset saumat. Siihen vielä Afrikasta se väläyttelemäsi kaveri vierelle, niin lupaan etten jätä ensi kaudella matsiakaan väliin.

No joo, tässä kun katsellaan muiden jengien raastavan mestaruudesta, voidaan vaan odotella niitä uusia julkistuksia. Olettaen että Haataja tulee, saisi tosiaan tulla vastaavaa kaliiperia ts. liigatason kärkipäätä olevaa puolustajaakin mukaan tasapainottamaan tulopuolta.

Mites muuten Hank, jos on lähdössä kuten ilmeisen vahvasti täällä jossain olen katsonut vihjailtavan, onko hajuakaan minne päin maailmaa on menossa? Venäjällä se jätkä ei varmaan pärjää, Ruotsi tai Keski-Eurooppa lienevät siis vaihtoehtoina. Tuskin sentään muihin liigajengeihin, kun on vannonut että liigassa ainoa jenginsä on IFK.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Joo, jos haet tällä ykköspariin kaavailemallasi Söderströmillä legendaarista Eskil Söderströmiä, voisi menestymiseen olla pitkästä aikaa todelliset saumat. Siihen vielä Afrikasta se väläyttelemäsi kaveri vierelle, niin lupaan etten jätä ensi kaudella matsiakaan väliin.

Taisi tuo Söderström tulla jääpallosta, vai olikos se sielläkäään, ei tainnut, mutta hyvä pointti ja olisi kieltämättä mielenkiintoine pari puolustuksessa.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Edit Milloin se risteily tänä vuonna edes on?

Torstaina 23.4.2009. Laivana Tallink Baltic Princess, lähtö Helsingistä klo: 18.30 ja paluu takaisin perjantaina klo:16.30. Tiedoitustilaisuus on todennäköisesti n. 21.00. Laiva lähtee Länsisatamasta.

Jotta ei mene otsikon ohi täydellisesti, sanotaan Kibe Kuhdasta mitä tahansa. Itse pitäisin mukana ensi kauden joukkueessa. Alkukausi terveenä ja lähes pinna per peli tahtia, kunnes tuli loukkaantuminen pilipali turnauksessa. Tervehtyi, kunnes uudestaan loukkaantui. Palasi (F)Lopin viereen, toisen kesken kuntoisen kaverin ja loppukausi olikin siinä. Joo, ehkä tienasi XXX-tuhatta euroa, mutta hullu ei ole se joka pyytää, vaan maksaa.
Kausi kerrallaan ja tottakai snadimmalla liksalla. Jos ei +20 byyriä kaudessa mene rikki (terveenä ollessa), kiitos ja näkemiin.

Jos joku pitäisi kenkiä jengistä ulos, Hank Pikkarainen ja Matias Loppi on minun listani kärjessä.


Edit: Kellonajat korjattu
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites muuten Hank, jos on lähdössä kuten ilmeisen vahvasti täällä jossain olen katsonut vihjailtavan, onko hajuakaan minne päin maailmaa on menossa? Venäjällä se jätkä ei varmaan pärjää, Ruotsi tai Keski-Eurooppa lienevät siis vaihtoehtoina. Tuskin sentään muihin liigajengeihin, kun on vannonut että liigassa ainoa jenginsä on IFK.

Vahvasti on huhuttu Hannun matkaavan Poriin. Huhun todenperäisyydestä en tosin tiedä mitään. Taitaa siis olla niin, että tissi-/peppumiehen sijaan Hank on enemmän Pena-Alpo-osaston edustajia. Mikäs siinä, kukin tyylillään. Porissa Hank olisi kyllä omiensa joukossa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vahvasti on huhuttu Hannun matkaavan Poriin. Huhun todenperäisyydestä en tosin tiedä mitään. Taitaa siis olla niin, että tissi-/peppumiehen sijaan Hank on enemmän Pena-Alpo-osaston edustajia. Mikäs siinä, kukin tyylillään. Porissa Hank olisi kyllä omiensa joukossa.
No joo, sinne vaan Poriin pukukoppiin isähahmoksi, eli siihen asemaan johon IFK:ssakin uhosi nousta kun comebackinsa teki.

Niihin aikoihin oli kuulemma Penan kanssa puhunut jopa tulevasta kapteenin roolista, eli eiköhän Hank ole Porissa todellinen tulevaisuuden isähahmo ja pomminvarma kapteeni.

Keep your head up Pena, paviaani is back!
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo, tässä kun katsellaan muiden jengien raastavan mestaruudesta, voidaan vaan odotella niitä uusia julkistuksia. Olettaen että Haataja tulee, saisi tosiaan tulla vastaavaa kaliiperia ts. liigatason kärkipäätä olevaa puolustajaakin mukaan tasapainottamaan tulopuolta.

Viimeisimmän huhun mukaan toiveesi olisi toteutumassa, Mansen suunnalta on kuulemma verkkoon uinut ihan mukiin menevät tehot pakin paikalta latonut jannu. Ehkä pientä "yhden kauden ihme"-vaaraa tässä piilee, mutta ei kai sitä ihan onnella ja puhumalla 45 pojoa kaudessa saavuteta. JA:n pelaajakortista luntattuna kaveri on näköjään Kojon opissa jo pelaillutkin, toivotaan että tällä kertaa homma skulaisi vähän paremmin, jos tämä huhu sitten lopulta toteen käy.

Tämän paluumuuttaja-keskustelun osalta veikkaus osuu Calouniin. Eiköhän tämä siirto tulla tulevana keväänä näkemään, ja toivotaan että edes vähän siitä vanhasta maagisuudesta on edelleen tallessa. Eiköhän se silmäkulma kuitenkin vanhojen aikojen kunniaksi vähän kostu, kun Honza punanutussa taas Nordikselle kurvaa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Mun lähteen mukaan Hank on sanonut ettei todellakaan ole lähdössä Ässiin. Eikä myöskään tule lähtemäänkään. Tämä tuli ilmi jo ekojen huhujen aikana ja tuskinpa tilanne on mihinkään tästä muutunut. Jatkosta ei sen tarkemmin noin muuten sitten olekaan tietoa... Vittu kun tässäkin olis yks HYVÄ liigatason pakki ihan omasta takaa, JOS vaan asenne ja nilkka olis täysin kunnossa!

Niin ja Honzalle JOS on tulossa- WELCOME! Ainakin tryout olis jees...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös