HIFK tekee kerrankin tämän homman järkevästi. Nyt on niin paljon ilmaa pelaajamarkkinoilla, että kannattaa todellakin odotella. Kotimaisia pelaajia on vielä pilvin pimein vapaana ja heidän hintansa tulee tippumaan.
Matskan myynti oli järkevä liike, jos tilalle saadaan pelaaja, joka parantaa joukkuetta selkeästi, kuten huippu snaipperi, joka vielä kakkoskentästä puuttuu. Haatajanhan kaiken järjen mukaan pitäisi pystyä se rooli täyttämään ykköskentässä.
Itseäni hiukan häiritsee tämä mantra siitä, että kotimaisia pelaajia on vapaana pilvin pimein, hinnat tulevat tippumaan ja että on ostajan markkinat.
Kuhta ja Mäkiaho ovat vapaana, mutta laajemmassa mittakaavassa, ketkä ovat ne vapaat suomalaiset pelaajat konkreettisesti nimien kanssa ketkä ovat vapaana ja voisivat täyttää huippu snaipperin ja tai rightin puolustajan saappaat?
Olen sitä itse pohtinut ja rehellisesti minulle ei ainakaan tule mieleen ketään.
Oma käsitykseni on se että, oikeasti huippujen kanssa tehdään sopimukset jo hyvissä ajoin keväällä esimerkkeinä Pirnes ja Hentunen. Huippuupelaajien ei tarvitse hirveästi polkea hintaa ottajia kyllä riittää. Kyllä ne isot kalat ovat jo verkossa tässä vaiheessa. Harvoin niitä on ollut enää saatavilla syksyn/talven puolella.