Hyviä senttereitä ei ole koskaan liikaa. Joukkue heikkeni Matskan myynnin myötä. Ymmärrän myynnin ainoastaan silloin, jos tilalle hankitaan/saadaan hankittua yksi kova snaipperi, joka joukkueesta vielä puuttuu. Haataja ei yksi tähän rooliin riitä. Kakkoskenttä huutaa myös snaipperia.
Periaatteessa samaa mieltä, mutta vaikka Jhag onkin palstalla lanseerannut käsitteen "senttereitä ei ole koskaan liikaa", olen kuitenkin sitä mieltä, että senttereitä voi hyvinkin olla liikaa, jos kukaan heistä ei ole suoranaisesti varustettu laiturin ominaisuuksilla. Yksi (mielellään kokenut) snaipperi kyllä kelpaisi myös allekirjoittaneelle.
Nyt jos tilanne on niiin, että Matska myytiin, mutta tilalle ei tule ketään. On tilanne se että, heikensimme joukkueen vahvimman osan vapaaehtoisesti.
Paperilla kyllä, mutta miten käytännössä?
Jos otetaan vertailukohdaksi kausi 08-09, Lopin Pelsukauden sijaan, niin nyt ei menetetty pelillisesti mitään, mutta rahallisesti säästyi aika paljon euroja.
En mitenkään kiellä Matskan potentiaalia, mutta jos jätkä ei vakuuta valmennusjohtoa, niin miksi pitää joukkueessa? Itse olisin toki mielelläni nähnyt Lopin onnistuvan HIFK:ssa.
Rehellisesti sanoen mielestäni on täysi arvoitus pystyykö Ramu/Wirtanen täyttämään kakkossentterin paikan. Kummatkin ovat hyviä liigatason senttereitä, mutta kuitenkin kakkosketjun sentterin rooli voi vielä olla liian vaativa.
Näinhän se on. Eikä voikaan tietää, jos ei anna mahdollisuutta näyttää kykyjään tositoimissa. Yhtä kysymysmerkki on se, että olisiko Loppi pystynyt oikeasti ottamaan kakkossentterin paikan itselleen.
Ramu on pelannut oikeasti hyvin viime kauden lopusta lähtien, ollen sääleissäkin ehkäpä Luttisen kanssa ainoa positiivisesti esiintynyt hyökkääjä. Samat otteet ovat myös jatkuneet treenipeleissä, joten itse kyllä olen varsin tyytyväinen, että Ramu saa kunnollisen näyttöpaikan.
Wirtanen tulee olemaan tärkeä jätkä joukkueelle, ja pelaa asenteella ihan mitä paikkaa tahansa. Toisekseen, Wirtasen hankinta, kun oli saatavilla, on niitä juttuja joita en kritisoi. Vaikka ei olisikaan ollut just nyt käyttöä.
Wirtanen on mielestäni, vaikka nuori onkin, niitä johtajatyyppejä, joita jengi viime kauden jäljiltä kaipaa.
Lisäksi on vielä superlupaus Granlund, jolle mielelläni soisin myös peliaikaa keskellä, nyt kun on harjoituspeleissä osoittanut myös pystyvänsä pelaamaan miesten sarjassa kohtuullisesti.
Matska on kuitenkin pelannut ennen siirtymistään HIFK:n 58 pisteen kauden. Siihen ei ole vielä pystynyt HIFK senttereistä kun Hirso, joten kyllä Ramu/Wirtanen olisivat lähtökohtaisesti olleet lähinnä haastajia kakkossentterin rooliin. Matskan viime kausi meni täysin pilalle loukkaantumisen takia. Jokainen Matskan pelejä nähnyt kyllä tietää minkalaisesta pelimiehestä on kysymys kunnossa ollessaan. En ymmärrä sitä, miksi muutama nimimerkki dissaa Matskaa yhden kauden perusteella, kun kuitenkin tiedossa on se, että kausi meni loukkaantumisiin.
Historia on historiaa, ja nykyiset näytöt ovat pop. En mä nyt mitään yleistä dissaamista ole havainnut, muutama nimimerkki on toki ilmaissut oman "asiantuntevan" mielipiteensä jyrkkään tapaansa. Tiedossa toki on, että parhaimmillaan kyseessä on loistava pelimies, mutta huonoimmillaan jotain ihan muuta.
En yhtään ihmettele, miksi muutama nimimerkki naapurin hiekkalaatikolta käy tyytyväisenä toteamassa tapahtuneen.
No ainakaan viimekauteen verrattuna HIFK ei heikentynyt tällä siirrolla yhtään, mutta sen sijaan saattoi antaa n. 200000 € verran lisävaroja vahvistua kuden aikana.
Yhteenvetona vielä, että en mä nyt mitenkään erityisen tyytyväinen Lopin pois potkimisesta ole, mutta palkka, sentteritilanne ja esitykset/loukkaantumiset huomioon ottaen, ratkaisu vaikutta varsin fiksulta, kunhan tilalle vaan tulee jotain laadukasta.