Joukkueen rakennus kaudelle 2008-2009

  • 1 681 527
  • 5 074
Tila
Viestiketju on suljettu.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse antaisin C:n ehdottomasti Lennulle. A - Kirjaimet rintaan, vaikkapa Hankille ja Jermulle. Varauksin antaisin A:n Kibelle.

Uskon Hankin olevan C ja Kuhdan & Lennun kantavan A:ta.
 

hmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ykkössentteriä kaipaisin, mutta jos saadaan Salmelaisen tasoinen laituri, niin ehkäpä pärjättäisiin Murrayn tapaisella kokeneella kolmossentterilläkin. Jolloin hyökkäys voisi olla vaikkapa seuraava:

"Salmelainen" - Hirso - Pesonen
Petrell - Loppi - Kuhta
Luttinen - "Murray" - Pikkarainen
Loput


Olen varmaan juudas, mutta mua puistattaa Salmelainen jopa sitaateissa. Hyvä maaleja sylkevä laituri tarvitaan, mutta sellainen kunnon joukkuepelaaja. Salmelaisen suurten pelien lätkyt ovat nollassa suhteessa egoon, hänella ei ole näyttöjä joiden perustella olisi varaa lähteä kesken leirien vänisemään, kun ei saa heti tähtiroolia.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
aika epeli: Jeren asiassa kuunneltiin valmentajaa (Baxter) ja oletan, että kuunnellaan taas valmentajaa. Nimenomaan Jalonen tuntee Jeren pukukoppivalmiudet paremmin kuin yksikään HIFK:n nykyisistä dirikoista. Tänne palstalle kirjoittajista puhumattakaan. Nokka on edellinen Jeren bossi.
Itseäsi lainaten: "Itse hyväksyin Jeren lähdön, koska ammattimaisen joukkueen tulee kuunnella valmentajaansa. Katsotaan hyväksytäänkö Jeren mahdollinen paluu samalla periaatteella? Epäilen."
IFK siis hyväksyi Jeren fudut, koska Bax halusi niin. Toteat perään, että IFK hyväksyy Jeren paluun, koska Nokka haluaa niin. Ja ... kuitenkin lopuksi sanot: "Epäilen".
Minä näen tässä edelleenkin ristiriidan, sorry. Tai sitten me miellämme sanan "epäilen" eri tavalla. Minä käsitän sen tässä yhteydessä synonyymiksi sanalle "tuskinpa" tms.
 

Machoman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Olen varmaan juudas, mutta mua puistattaa Salmelainen jopa sitaateissa. Hyvä maaleja sylkevä laituri tarvitaan, mutta sellainen kunnon joukkuepelaaja. Salmelaisen suurten pelien lätkyt ovat nollassa suhteessa egoon, hänella ei ole näyttöjä joiden perustella olisi varaa lähteä kesken leirien vänisemään, kun ei saa heti tähtiroolia.

Täysin samaa mieltä kanssasi. Ottaisin esim. Toni Koiviston tuhat kertaa mielummin ykköskentän "snaipperiksi" kun vinkuintiaani Salmelaisen. OK on ehkä oma kasvatti, mutta ei ole noin suurta egoa näkynyt sitten Zlatanin!
 

Pasi77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Olen ihan 100% varma ettei pulverimies pelaa ensi kaudella HIFK:ssa, eikä muussakaan liigajoukkueessa, halusi Nokka tai ei. Ei pelaa vaikka Nokka olisi kädet puuhkassa mykkäkoulussa asian tiimoilta.
 

hmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen ihan 100% varma ettei pulverimies pelaa ensi kaudella HIFK:ssa, eikä muussakaan liigajoukkueessa, halusi Nokka tai ei. Ei pelaa vaikka Nokka olisi kädet puuhkassa mykkäkoulussa asian tiimoilta.

Keskittyis pysymään irti pullosta kesken antabus-kuurin, niin eläis pitempään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Täysin samaa mieltä kanssasi. Ottaisin esim. Toni Koiviston tuhat kertaa mielummin ykköskentän "snaipperiksi" kun vinkuintiaani Salmelaisen. OK on ehkä oma kasvatti, mutta ei ole noin suurta egoa näkynyt sitten Zlatanin!

Jos Salmelainen jostain syystä SM-liigassa pelaa, seura on tietääkseni Kärpät.

aika epeli: Semanttiseksi menee. Meinasin siis fanien kannanottoja, jos viivapakki ilmestyy. Ovatko ne, jotka sanoivat Jerelle goodbye, valmiita ottamaan hänet sisään, jos valmentaja niin haluaa? Itse siis kuulun / kuuluin Jeren puolustajiin ja totesin hänen lähtiessään että pakko tyytyä tähän, koska omaan ideologiaani kuuluu se, että valmentaja valitsee pelaajat. Ei toimitusjohtaja, eivätkä varsinkaan fanit. Mielestäni lätkäjengissä pitää olla tällainen tärkeysjärjestys ja jos KJ näkee Jerelle paikan, siihenkin tulee taipua. Meillä on liian kauan olleet ohjat jossain muualla kuin aitiossa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse siis kuulun / kuuluin Jeren puolustajiin ja totesin hänen lähtiessään että pakko tyytyä tähän, koska omaan ideologiaani kuuluu se, että valmentaja valitsee pelaajat. Ei toimitusjohtaja, eivätkä varsinkaan fanit. Mielestäni lätkäjengissä pitää olla tällainen tärkeysjärjestys ja jos KJ näkee Jerelle paikan, siihenkin tulee taipua. Meillä on liian kauan olleet ohjat jossain muualla kuin aitiossa.

Tämä pitää varmasti paikkansa että valmentajan mukaan mennään mutta tietysti siinäkin joku raja on. Faneilla on sitten kyllä vapaus olla tyystin toista mieltä vaikka heidän mielipiteitään ei otetakaan huomioon.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
aika epeli: Semanttiseksi menee.
Jep, meinasin jo itsekin laittaa viestiini jälkijättöisesti saman kommentin. Anyway, kysymys Jeren kohtalosta on edelleen auki. Jos Nokka haluaa hemmon takaisin, IFK:n hallitus on aika kusisessa tilanteessa. Pitäisi pyörtää kaksinkertainen päätös pelaajan paluun suhteen. Tässä olen 100 % samaa mieltä: epäilen. On jo periaate- ja/tai uskottavuus ja/tai linjanvetokysymys.
 

sushi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen sitämieltä, että HIFK takalinjoille pitäisi saada yksi kiekollinen puollustaja, sekä yksi "järkäle." Hauska nähdä mimmoiset ulkomaalais vahvistukset tulee olemaan ensikautta ajatellen. Itse toivon, että Ryan Vesce jäisi Guollasta ja Remusta ei niin väliä. Onko kenelläkään tietoa Tony Salmelaisesta onko hän tulossa ensikauden kokoonpanoon ?
 

Machoman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Minne tää koivisto on muuten menossa?

Jossain vaiheessa Iltalehden sivuilla oli juttua että Frölunda olisi erittäin kiinnostunut Koiviston palveluksista. Mitenkäs muuten arvon palstalaisille sanoo nimi Jason Krog? Teki viime kaudella AHL:ssä eniten pisteitä ja maaleja. Pisteitä taisi olla 112! Olisi kuulemma tulossa eurooppaan koska on liian pehmeä NHL:ään ja AHL on nähty.
 

hmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos Salmelainen jostain syystä SM-liigassa pelaa, seura on tietääkseni Kärpät.

aika epeli: Semanttiseksi menee. Meinasin siis fanien kannanottoja, jos viivapakki ilmestyy. Ovatko ne, jotka sanoivat Jerelle goodbye, valmiita ottamaan hänet sisään, jos valmentaja niin haluaa? Itse siis kuulun / kuuluin Jeren puolustajiin ja totesin hänen lähtiessään että pakko tyytyä tähän, koska omaan ideologiaani kuuluu se, että valmentaja valitsee pelaajat. Ei toimitusjohtaja, eivätkä varsinkaan fanit. Mielestäni lätkäjengissä pitää olla tällainen tärkeysjärjestys ja jos KJ näkee Jerelle paikan, siihenkin tulee taipua. Meillä on liian kauan olleet ohjat jossain muualla kuin aitiossa.


Toi Salmelainen Kärppiin vaikuttaa tietääkseni "uskottavalta", mutta menköön vaikka Köyliön Pallo-Kukkoihin.

Ja mitä tulee Jeren, Salmelaisen tai kenekään come-backkiin, niin minkään seuran johto ei voi alkaa fani-lauman toiveita liikaa kuuntelemaan, eikä punainen katsomoaalto yhdessä yhteisen parhaan eteen toimi, vaan pääasiassa spontaanisti rääkyy joka ainoalle yrittäjälle lopputiliä, jos ei heti olla keulilla, kenkää on jopa tarjottu Sheddenille ja Aralle. Ainoa oikea banneri oli syksyllä, paitsi että sekin tuli väärään aikaan. Sitäpaitsi fanit tyytyy vaikka Leo Lastumäkeen, jos tulosta syntyy, kyllähän Pentti-angstitkin katosi voitto putken jälkeen jossain määrin.

Jos fanit haluasivat vaikuttaa oikeasti seuran menestykseen ja protestoida vääriä päätöksiä, niin toivoisin näkeväni "Narkkari-Petturi ulos"-bannerin, jos Jere tulee kehiin. Jerella ei ole minkäänlaista näyttöä vastuunkannosta, eikä hänellä mitään tee, koska tulosta ei synny. Tähän protestiin en kuitenkaan usko, Jääkiekkoilija on siinä asemassa, että se saa mokailla vaikka kuinka paljon - hakata muijaa tai myydä pössökkää, jos vastaavalla tavalla käyttäytyy muu vaikuttaja, niin kenkää tulee.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Sitäpaitsi fanit tyytyy vaikka Leo Lastumäkeen, jos tulosta syntyy, kyllähän Pentti-angstitkin katosi voitto putken jälkeen jossain määrin.

Jokaisella se vaatimustaso on vain eri korkeudella. Tänään päivällä, kun pelasin 4-vuotiaan poikani kanssa jalkapalloa, niin hän tuuletti tyytyväisenä "jes, melkein maali". Viimeisen 10-vuoden aikana seurassamme ollaan oltu vain tyytyväisiä liian vaatimattomaan menestykseen. Banderollit, ne vähäiset ovat kyllä menneet ihan oikeaan osoitteeseen. Harvemmin itse pelaajaa vaaditaan ulos suoraan, paitsi tietysti nettipalstoilla, mutta yleensä sekin on vain arvostelua. Pelaaja palkataan tietyn tahon puolesta niillä lahjoilla ja aikaisempien kausien arvioiden mukaan ja hän ei kyllä niitä statseja voi väärentää. Jatkossa toivon, tai eipä varmaan enään taida edes toivo riittää, vaan uskon, että suojatyöläisten aika on ohi ja tulokset puhukoon puolestaan. Seuran arvo, olkoon vaikka se brändi, on niin pirun arvokas ja oikeissa käsissä sillä tehdään rahaa. Sillä ajatuksella uskon jatkossa olevan erittäin suuri vaikutus myös pelaajien palkkaamiseen. Case JK on niin monisyinen, moraalisestikin, mutta pelillisesti mies tuo erittäin paljon kokemusta ja osaamista joukkueeseen, kuin joukkueeseen, joten tervetuloa minun puolestani. Kunhan vain numero olisi oikea, eli #3.

Edit: ei sentään tuollaista provoa "Hmmm", sillä ei todellakaan ANNETA C-kirjainta narrivuosien jälkeen tuollaiselle hmmm...Juudakselle.
 
Viimeksi muokattu:

hmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jere kolmoselle

Tossa on pari ristiriitaista juttua, Jere on juuri Brändiä raiskaava suojatyöläinen, joka pilaa hyvän tuloksen ja seuran uskottavuuden.

C-annettiin myös pyylevälle juopolle, joka unohti tulla pronssi-peliin, mutta nehän on ihan tyhmiä.
 
Nyt on tarpeeksi kauan sulateltu noita keskiviikon hankintoja, niin tulen tänne avaamaan sanaisen arkkuni.

Nyt tilanne verrattuna viime kauteen on suunnilleen se, että Lakun, Guollan sekä Lundellin palkat vastaavat todennäköisesti (ainakin suunnilleen) Hirson, Lopin sekä Pitkämäen palkkaa. Eli vielä jäisi käyttämättä Remin, Vescen, Kovasen, Laakson (+lisäksi Laakson NHL-korvaus), Korhosen (minimaalinen) sekä Libor/Cookin palkat. Hankittavana näillä rahoilla olisi kaksi huippupakkia, yksi täytepakki sekä yksi huippusentterilaituri. Eli vähintään yksi kiekollisesti liigan top5-pakki, yksi liigan parhaita yleispuolustajia sekä hyvällä liikkeellä varustettu sentterilaituri.

Nyt kun tuota hyökkäystä katsoo, niin kertokaapa tyhmälle, kuinka monella HIFK:n kolmen ensimmäisen ketjun pelaajalla vahvuutena on liike? Haluaako kukaan muu yhtä/kahta hyvin liikkuvaa pelaajaa HIFK:hon. Ja ennenkuin yksikään tulee avautumaan antifyysisyydestä, niin katsokaapa mitä tahansa Suomenmestarijoukkuetta, niin siellä on ollut vähintään pari pelaajaa, jonka yksi suurimmista vahvuuksista on liike. Loppi vaatinee vierelleen hyvin liikkuvan jantterin, samoin Kibe. HIFK:n parhaiten liikkuvat hyökkääjät ovat kaikki nelos-/vitosketjun pelaajia.

Eli yksi "timopärssinen", yksi "murphy" sekä yksi "nickerson" on äärimmäinen minimivaatimus, odotuksissa on edelliset sekä yksi "kuparinen". Toisaalta nythän olisi todella hyvä mahdollisuus satsata joukkueeseen, kun toivotaan suuria rahoja sieltä mestarien liigasta, eli pistetään vielä lisäksi yksi kovatasoinen kolmossentteri.

Maalivahtiosastosta itsellä ei ole lähtökohtaisesti pienintäkään huolta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tossa on pari ristiriitaista juttua, Jere on juuri Brändiä raiskaava suojatyöläinen, joka pilaa hyvän tuloksen ja seuran uskottavuuden.

JK, enkä tarkoita jere#3:sta, oli todellakin yksi niistä, jolle annettiin anteeksi mitä vain ja todellakin sai etuja, joita ei muualta voi saada. Ajatukseni hänen mahdollisesta paluusta on minunkin mielestä arveluttava, mutta nyt seurassa vaikuttaa eri ihmiset, eri säännöt, Nokka tuntee tapauksen ja Kärppylöissä JK näytti, että oikein hoidettuna hänenkin työstään voi tulla jotain. Kunnossa ollessaan ei kukaan kaiketi voi sanoa, etteikö olisi pelimies. Ristiriitainen juttu, mutta sille on oma ketjunsa. Tässävaiheessa kautta itsellä ainakin suht' positiivinen olo, kerrankin. Yleensähän näihin aikoihin viedään ne "juuri kaapatut vahvistukset" NHL:ään ja loput menee leikkauspöydälle.. Täältä tähän.
 

El Crushero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Kühnhackl
Nickerson seuraa Kari Jalosta vihdoin. Ässät eivät suostuneet jostain käsittämättömästä syystä päästämään Nickersonia Kärppiin vaan politikoinnilla Hirsimäki ja kumppanit puoliksi pakottivat Nickersonin Ilvekseen. Nyt, kun Jalonen on HIFK:n riveissä on siellä jo Nickerson tänään allekirjoitetulla sopimuksella.
 

hmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
JK, enkä tarkoita jere#3:sta, oli todellakin yksi niistä, jolle annettiin anteeksi mitä vain ja todellakin sai etuja, joita ei muualta voi saada. Ajatukseni hänen mahdollisesta paluusta on minunkin mielestä arveluttava, mutta nyt seurassa vaikuttaa eri ihmiset, eri säännöt, Nokka tuntee tapauksen ja Kärppylöissä.

Voi olla, että olin ankara Jerelle, pelaajana hän oli kymppinäkin hyvä, mutta onko hän koskaan ollut keskeisin vastuunkantaja. En ala agitoimaan bannereita häntä vastaan, vaikka hän saisi vielä yhden mahiksen, mutta monet asiat ovat sotivat jopa brändiä vastaan.

Jos koojii siunaa, niin sitten siunaa, pakistossa on Jeren kaltaiselle pelaajalle paikka, mutta kannattaisiko pohtia muitakin vaihtoehtoja? En jaksa luetella Jeren mokia, mutta kannattaa pohtia pysyykö hän irti pullosta, viime viikotkin kertoo muuta.
 

hmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nickerson seuraa Kari Jalosta vihdoin. Ässät eivät suostuneet jostain käsittämättömästä syystä päästämään Nickersonia Kärppiin vaan politikoinnilla Hirsimäki ja kumppanit puoliksi pakottivat Nickersonin Ilvekseen. Nyt, kun Jalonen on HIFK:n riveissä on siellä jo Nickerson tänään allekirjoitetulla sopimuksella.


Mistäs varmuudella tiedät? Onko tämä nyt sit niin, että kaikki ulkkarit menee puolustukseen, koska Mattie tuskin on pelillisesti ykkösiä? Kaksi pakkia lisää tarvitaan.
 

Animal

Jäsen
Mistäs varmuudella tiedät? Onko tämä nyt sit niin, että kaikki ulkkarit menee puolustukseen, koska Mattie tuskin on pelillisesti ykkösiä? Kaksi pakkia lisää tarvitaan.

Jos HIFKin pakistossa nähdään nimenomaan se Ilveksessä pelannut Matt Nickerson, niin kaveri voidaan huoletta sijoittaa kakkospariin ja yv:lle.

Jos poika jättää turhan uhoamisen, sekoilun ja kukkoilun pois, niin moni tulee yllättymään kuinka hyvä jääkiekkoilija meillä pelaakaan. Muistakaa kaikki brändi-itkijät nämä sanani.

Ässissä etenkin tällä kaudella koheltaneelle apinalle jyrkkä ei!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös