Aika mielenkiintoinen väite JHagilta, että Vesce on mestaruutta tavoittelevassa jengissä turisti. Kannattaa nyt muistaa, että kaveri kuului ehdottomasti tämän kauden ulkomaalaishyökkääjien top 5:een. Ehkä jopa top 3:een, edellähän olivat selkeästi vain Bros ja Stapleton. Keller ja JYPin Helminen olivat aika lailla samaa tasoa. Kyllähän tätä parempaa tasoa olevan ulkkarin löytäminen vaatii aina myös tuuria, koskaan ei voi olla täysin varma mitä saa. Sen varaan ei voi laskea, että nyt tullaan varmasti löytämään AHL:stä parempia pelaajia. Niin, ja muuten, Kärpissäkin pelasi tällä kaudella muuan Kratena, joka teki runkosarjassa ~30p ja olisi varmasti IFK:ssa dumattu flopiksi ja potkittu pihalle. Mutta eipä tuo Kärppien mestaruushaaveita kaatanut.
Guollakin on mielestäni saanut täällä kohtuuttoman paljon paskaa niskaansa. Miehen statsit IFK:ssa kahden kauden ajalta näyttävät tältä:
99 25+70=95
Aika harva ulkomaalainen tuollasia tehoja SM-liigassa takoo vaikka saisi miten paljon ylivoima-aikaa tahansa. Ei sillä, että haluasin Guollaa enää pitää, mutta muistutan vain että keskimäärin ulkomaalaishankinta on kuitenkin paljon huonompi, eikä tule yltämään lähellekään tuollaisia teholukemia. Turha siis luoda kohtuuttomia odotuksia uusia ulkkareita kohtaan, minun asteikollani esimerkiksi Guolla on kuitenkin SELKEÄSTI onnistunut ulkomaalaishankinta.
Ja sitten ihmetyttää tuo tiedotuksen ajankohdasta vaahtoaminen, eikö se nyt ole ihan yksi ja sama tapahtuuko se maanantaina vai keskiviikkona. Itse olen tyytyväinen kunhan ensi viikon aikana saan kuulla jotain uutta joukkueesta.