Olen pitkään lukenut näitä sivuja, passiivina. Moni on asiaan vihkiytynyt, hyvä niin.
Itse olen digannut IFK:ta, nyk. HIFK:ta vuodesta 1976, jolloin kävin ekan matsin 7 vuotiaana skloddina tsiigaamassa hallilla. Muistona edelleen lippis, punainen vakosamettinen ja Keskimäen Neulomon dusaama.
Asiaan..
Monen vuosikymmenen aikana matseissa tsitanneena voin antaa oman arvioni ensi kauden puutteista ja plussista, lyhykäisesti.
Kibe, monen ikoniksikin nostettu skulaajan kehityskäyrä on ollut laskeva. Kiben viskaisin 2-3 ketjuun leedille. Kundille on viime kausina lastattu enemmän kuin hessu jaksaa kantaa.
Laakkosen, tuo monen dumaama skulaajan olisin pitänyt, kaikesta huolimatta jengissä. Ikä ja taito käy hyvin nuoruuden nälän rinnalle. Uskon hemmon nostavan monen matsin HPK:n riveissä jenginsä eduksi.
Jengissä skulaa moni heebo positiivisissa merkeissä, kuitenkaan ilman vastuunkantoa. Ikään kuin odottaen toisten sytyttävän pelin.
Nimiä en rupea erittelemään, pari mennyttä kautta on sen jo osoittaneet.
Jengissä on myös monta äijää, jotka raataa helvetisti, ilman pisteitä ja joiden duuni silti vaikuttaa kokonaisuuteen sekä lopputulokseen.
Näiden hemmojen odotan jatkavan hyväksi havaitulla linjallaan.
Itse uskon menneen kauden ulkkareiden ulosliputusten johtuvan valkku casesta rosiksessa. Hilloo palaa urakalla.
Positiona näen omien ex-junnujen/ loikkareiden saamiset ja nostamiset rosteriin.
Liksoista keskustelu täällä hymyilyttää..
Mistä me kukaan tiedetään, kuinka paljon Hirsot & kumpp. tienaa??!!
-Eikä sillä ole loppupeleissä merkitystä, ammatti-hessut (=tämän kauden pelaaja klousaajat) osaa kyllä asiansa.
Niille maksetaan jotka osaavat ammattinsa. Joka hemmossa on riskinsä, se muistettaneen työsulkukaudella ;o)
-fööni lähti, thanks god, takaisin synnyinsijoilleen kalapuikkoineen.
Ymmärrän toki hänenkin paineet sponsoreille, he kun passaa odottaa vetovoimaista jengiä ja tuloksia jo ennen kautta.
Kiitos, jatkakaa samalla linjalla.
Nähdään matseissa!