En mä täysin tyrmäis Mäkkärin tuloa HIFKiin. Tämä toisaalta edellyttäisi, että Mäkkäri sitte kanssa pelais sentteriä ja panostais showmeiningin sijaan siihen maalien/pisteiden tekoon, kun senkin mies hallitsee. Sitä tuskin käy kieltäminen, että mikkonen pelasi kunnioitettavan hyviä/hyvän kauden HPK:ssa. Myönnän, että kyllä silloin kävi kateeksi..
Mikäli mietitään sentterikolmikkoa Loppi - Hirso - Mäkkäri voisin ainakin minä todeta senaosaston olevan kunnossa. Toisaalta taas, nyt riippuu monet asiat priorisointijärjestyksestä. Olen varma, että HIFK:n johdossa tiedostetaan eräät puutteet. Siis sen rightin pakin ja snaipperin.
Omasta mielestäni nyt olisi ehkä kuitenkin eniten tarvetta sille snaipperille. Mikäli Kibe ei ryhdistäydy, eikä meillä ole muuta maalintekijää, me ollaan kusessa. Jos en aivan kujalla ole ollut, on tämmöinen "maalittomuus" vaivannut joukkuetta ennenkin.
Ihannehankintahan tähän väliin olisi rightin puolelta ampuva snipu, jolla on kokemusta johtamisesta + ikää olis se vähä reilu 30. Siitä en tiiä, kannattaako paikalle asettaa ulkomaalaista. Siinä kun aina on se semmone minimaalinen kielimuuri ja silleen. Toistaalta taas samanlaista kotimaista voi olla aika heikosti saatavilla. Tässä tapauksessa tulee taas mieleen Mäkiaho (33v). En tosin tiedä miehen johtajantaidoista, mutta saattaisi olla semmoinen sytyttäjä. Toisaalta taas, tarvitseeko tämä HIFK sytyttäjää? Itse vastaan myönteisesti, sillä joukkue on fyysisesti vahva. Tätä ominaisuutta pitää käyttää hyväksi ja jotta tämä onnistuisi, pitää joukkue pystyä sytyttämään nimenomaan kentän tapahtumilla. Vaikka Jalonenä kuinka tsemppaisi porukkaa pukukopissa, teot kentällä ratkasee.
Itse olisin Mäkiahon kannalla. Ilmeisesti myös Mäkkäri itse on hakemassa sopimusta IFK:hon, kun kerta näyttää sulkevan artikkelissa muut vaihtoehdot pois. Poislukien ulkomaat.
Sanokaa mitä sanotte, mutta Kibe tulee näyttelemään ensi kaudella erittäin tärkeää roolia. Onnistuessaan kun Kibellä on eväät pistepörssin voittoon nyt varsinkin, kun vieressä voi luistella semmoinen mies kun Matias Loppi. En ole itse yhtään ottelua nähnyt, joten perustan väitteeni täysin täällä kuulemaani. Mutta siis jos Loppi todella jakelee semmosia syöttöjä, mitä on sanottu, pitää siellä olla joku laittamassa ne sisään. Jos ei Kibe, niin kuka sitten? Onhan HIFKillä toki varaa vielä nyt (NT:ssä) kokeilla erilaisia ukkoja siinä Lopin vieressä. Pessillä on potentiaalia maalintekijäksi, mutta onko sittenkään? Se selviää kokeilemalla.. Melkein väittäisin, että tässä nyt Nokka pyörittelee Lopin vieressä lähes jokaista potentiaalista maalintekijäehdokasta ja mikäli tulosta ei kenenkään kohdalla synny, painetaan haku päällä -nappia. Isot on syvällä, ne pitää todella löytää.
Pika Edit vielä: Mutta vaikka Mäkkäri palkattaisiinkin, tuo maalinteko saattaisi edelleen olla ongelma. Ei ehkä pakolla, sillä tässä tilanteessa pystyttäisiin vyöryttämään jo tasaisesti kolmella kentällä. Kyllä onnistumisia on pakko tulla.