Mulle on aika sama, kun nämä parikymmentä parikymppistä amista täällä Nokkaa hehkuttavat. Se on huippuvalmentaja jne jne. Oululainen juntti ei sovi Stadin IFK:n päävalmentajaksi, se on fakta.
Niin, se on harmillista aina kun yksilölle käy niin, että tämä jää kehityksen kyydistä. Helpostihan sitä alkaa miettimään kuinka hyvin asiat olivat ennen ja kuinka huonosti nykyään. Se on aina mukava huomata, kuinka vedetään peliin mukaan ikä. Ei ihmekkään, kun IFK:n nuori fanipohja on huonolla mallilla, kun seurasta on tullut ilmeisesti keski-iän kriisiä helpottamaan pystytetty viimeinen linnake, jossa kaikki on yhä niin kuin kultaisessa nuoruudessa. Täällä annetaan pelaajille arvo sen mukaan kuinka monta matsia on kukin pelannut IFK- paidassa ei nykyisten peliesitysten mukaan. Fanit arvotetaan sen mukaan, kuinka monta vuotta on istuttu katsomossa. Kauden onnistumiset sen mukaan kuinka monta kertaa on hanskat pudonneet jäähän. Joukkueen kokoonpano sen mukaan kuinka monta maalaista siellä on. Unohtakaa nuoret ei niitä tarvita. Uusia ajatuksiakaan ei tarvita. Maalaisiakaan ei tarvita.
Kuka uskoo, että SM-liigaan saataisiin kilpailukykyinen joukkue, joka on koottu vain Stadilaisista ja ulkomaalaisista? Jonka valmennus olisi Stadilainen? Ikävä tuottaa pettymys, mutta HIFK:n pelaajatuotanto ei niin suuri ole, etteikö muualtakin pelaajia tarvittaisi.
Toinen mielenkiintoinen on tämä tappeluosasto. Itse en ole show tappeluiden ystävä, enkä sen takia kaipaa vain tappeluun keskittynyttä pelaajaa IFK:hon. Minua ei tosin häiritse, jos tällainen rosterissa on, mutta en usko kyseisen pelaajan vaikuttavan joukkueen menestykseen millään tapaa. Kovuus tulee mulle ihan muualta. IFK:n pitää olla kova, sen pitää taklata kovaa ja paljon, sen pitää olla periksiantamaton ja se täytyy näyttää vastustajalle, ettei täällä pelätä. IFK:n täytyy, myös osata pelata ja nämä paikat nyt on vielä täyttämättä, ja niiden täyttämiseen tulee keskittyä. Tappelijan voi sitten hankkia näiden paikkojen täytön jälkeen jos siltä vielä tuntuu.