Tohon nyt ei usko kukaan eikä missään mielessä ole sitä, mitä on annettu ymmärtää. Tosiasia on, että Pena ei seitsemästä paskasta kaudesta huolimatta kertaakaan pystynyt kasaamaan noin paskaa jengiä.
Kyllä tässä nyt veli Isaksson hieman ylidramatisoi :). Katsaus Penan ns. Mälkiä-jengiin paljastaa ehdottomasti 2000-luvun huonoimman HIFK:n : Vauhkonen, Cipruss etc. Lisäksi jengiin täytyy laskea pelaajien lisäksi mukaan myös valmennus ja kyllä tuo Nokka-Hakkarainen ehkä aavistuksen on edellä Baxter-kivaa.
IMHO plussat ja miinukset nyt:
+liigan paras valmennuskaksikko ja näyttöä on enemmän kuin yksi tuurisellainen
+ei yhtään hutihankintaa / turhaa pelaajaa (Junnuprospektejakin on pakko olla mukana, kerta kaikkiaan pakko, muuten voidaan lopettaa junnutoiminta ja keskittyä vain edustukseen.)
+ei ulkomaalaispaikkoja vielä käytetty (Kunnes toisin ilmoitetaan. Ja kun ilmoitetaan, ne täyttävät kohdan yksi plussan; varmasti miehiä paikallaan)
+hyvä omavaraisuusaste eli mieluummin Hirso ja Loppi kuin Tuppurainen ja Tahvanainen Kalpasta ja Saipasta
+poikkeuksellisen lihapitoinen kokoonpano jo nyt, odotettavissa vääjäämättä kontaktipeliä
-useita avainpaikkoja vielä miehittämättä
Hmmm...Mielestäni tuo yksi miinus on vielä korjattavissa. Siis vielä. Mutta jos sitä ei korjata, HIFK ei tule tienaamaan mulle viskiä sun muita juttuja, joista olen lyönyt vetoa koskien ensi kautta. Jotta voitan vetoni, HIFK:n tulee olla neljän sakissa lopullisesti. Kaikkiaan tilanne voisi olla nimenomaan penamaisella tavalla paljon huonompi; meillä ei olisi kauheasti enää avoimia paikkoja ja ulkkareitakin saattaisi olla jopa neljä. Mutta joukossa olisi myös järkyttävä määrä huteja eli Korhosta, Mrazekia, Treilleä etc.
Kuten olen todennut, HIFK:ta kasataan nyt aivan toisin kuin Penan kaikki tänne heti -meiningillä. Nyt todellakin rakennetaan Iisakin kirkkoa tiili kerrallaan. Hyvää tässä on se, että rakennuksen pohjatyö ja runko näyttävät hyvältä. Ikävää on se, että muutama iso osa puuttuu vielä. Mutta eipä ole tullut toisaalta hankittua talonrakennustyömaalle korkeushyppytelineitä, Pohjoismaiden näyttävintä vesiputousta tai 12-metristä fallosta. Kaikki olisivat maksaneet vitusti ja kukaan ei vielä tietäisi mitä niillä on tarkoitus tehdä, kun pitäisi pistää siis talo pystyyn.