Hassua, mutta kun länskäristä Kallen haastattelun luin, niin sellainen hymy, innostus ja luottamus nousi. Toki sitä on kaikki Kallen haastattelut teettäneet allekirjoittaneelle. Vähän eri meininki mitä Rajalan tai Vanhatalon kausi analyyseissä.
Hyvä että hymyilyttää. Minua ei nämä asiat enää hymyilytä, koska olen asennoitunut ammattimaisen osaamisen tuomaan kärsivällisyyteen, rauhallisuuteen ja ammattimaisuuteen. Viime vuoden viimeinen päivä kirjoitin seuraavasti:
Mennyt syksy on näyttäynyt sellaisia positiivisuuden merkkejä joukkueen tilasta, että tätä positiivisuutta ei horjuta edes se mahdollisuus puolivälieräsarjasta, joka menee vastustajalle neljässä pelissä.
En kirjoittanut tähän ketjuun pudotuspelien aikana yhtään mitään, koska minulle tämän kauden pudotuspelit olivat toissijainen asia. Kaikesta näki, ettei Lukko ole mestaritasoa, joten puolivälierien tuloksella ei ollut minulle mitään väliä. Dufvan aikana tappiot painoi, koska olin silloin mennyt helppoon, ja uskalsin odottaa menestystä, vaikka silloinkin näki, että vastustaja nyt vain on vahvempi. Nyt minä luotan, että seura on oikealla tiellä, ja siinä yksi putoaminen Tapparalle muiden jatkoksi ei paina yhtään.
Minua tuskin painaa vielä vuodenkaan päästä mahdollinen puolivälierätappio. Esimerkiksi jos kolmanneksi sijoittuneen Pelicansin kausi päättyy puolivälieriin, ei se pyyhi pois hyvin tehtyä työtä ja mahdollisuutta menestyä jatkossa. Sama se on Lukossa myös ensi kaudella. Olen aika varma, että seuraavan kerran, kun häviäminen ottaa kunnolla kupoliin, tarkoittaa se, että Lukko on kehittynyt kärkijoukkueeksi. Vamos, sanois epsanjalainen.