Joukkueen rakennus 2021–2022 – ”Veltsun” ensimmäinen

  • 429 427
  • 2 782

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Voisiko nämä lainapestit tarkoittaa sisään tulevaa puolustajaa? Kaverin púolesta kyselen...
En nyt itse ajattele asian olevan niin, että jos pakki, joka ei ole juurikaan pelannut, laitetaan lainalle, kertoisi siitä että olisi joku toinen tulossa sisään. Jos tulee niin kiva, mutta olisi tullut siitä huolimatta jos Laitinen olis Raumalle jäänyt.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
En nyt itse ajattele asian olevan niin, että jos pakki, joka ei ole juurikaan pelannut, laitetaan lainalle, kertoisi siitä että olisi joku toinen tulossa sisään. Jos tulee niin kiva, mutta olisi tullut siitä huolimatta jos Laitinen olis Raumalle jäänyt.
Juu. Lähinnä ajattelen sitä kun tässä on ollut paljon keskustelua siitä särkymävarasta. Sitä tuskin lainailtaisiin muualle jos ei olisi jotain liikettä myös toiseen suuntaan. Enhän minä mistään mitäään tiedä, kunhan pohdiskelen.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se nyt ainakin lienee selvää, että Pietilä ei voi olla ensimmäinen tuuraaja puolustuksessa edes. Tärisee kuin haavanlehti tällä hetkellä.
Se olisikin kun Kalle joutuisi Laitiselle soittamaan että hei tuu takas. Vaikka ei ole edes kone kerjennyt Italian maalle vielä laskeutumaan. (Nauruhyyymiö)
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Ainakin yksi pakki tarvitaan, ja mielellään kaksi.
Pietilän oikea paikka on Mestis.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainut asia mikä itseä huoletta näin kevään pelejä miettiessä on se, löytääkö Kalle tuonne rosteriin yhtä/kahta hyökkääjää ja yhtä pakkia. Jos ne löytyvät ja ovat laadukkaita niin mahdollisuudet ovat vaikka mihin.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Jos tuosta nyt Pooleyn lisäksi käy vielä niin, että Abt saa pelikieltoa (en itse nähnyt tuota tilannetta), niin sitten konkretisoituu uhkapeli joukkueen kapeuden kanssa.

Hyökkäys menee nyt joka tapauksessa hyvin kapeaksi.

Vahvistusten pitäisi tulla hyvin pian.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä esimerkki nyt tästä rosterin kapeudesta kun Pooleylle tulee pelikieltoa. Kolmas ja neljäskenttä ovatkin yhtäkkiä tyyliin:

Ylitalo-Mattila-Petman
Suni-Kainulainen-Säkkinen

Ei hirveästi kannata näiltä tehoja odotella...

Voi voi kun nyt löydettäisiin niitä vahvistuksia!
 

lätkäniilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, NHL, Jalkapallo
Hyvä esimerkki nyt tästä rosterin kapeudesta kun Pooleylle tulee pelikieltoa. Kolmas ja neljäskenttä ovatkin yhtäkkiä tyyliin:

Ylitalo-Mattila-Petman
Suni-Kainulainen-Säkkinen

Ei hirveästi kannata näiltä tehoja odotella...

Voi voi kun nyt löydettäisiin niitä vahvistuksia!
Kun miettii miten isolla budjetilla mennään, niin tuntuu uskomattomalta, että rosteri voi olla näin kapea yhden pelaajan poissaolosta. (ja muutenkin)
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mua mietityttää tällä hetkellä oikeastaan montakin asiaa.

Joukkueen rakentuminen
Kalle on valinnut linjan, jossa otetaan vain joukkuetta vahvistavia pelaajia. Virtanen myönsi, että joukkuetta ei haluttu jättää kauden alussa tietoisesti näin kapeaksi. Nyt kuitenkin ollaan helmikuussa ja Lukosta puuttuu 1-3 pelaajaa ja mitään varmuutta ei ole, että tuleeko näitä pelimiehiä. Ja jos tulee, niin kuinka kauan menee päästä pelitapaan sisälle? Ja sitäkään ei voi varmaksi sanoa, että onnistuvatko. Todella erikoinen tilanne.

Marko Virtanen
Moni tuomitsi kauden alussa ja voittoputken aikana nousi messiaaksi. Mikä nyt oikeasti on se todellisuus? Itse alusta asti olen luottanut häneen, mutta nyt jotenkin mua ihmetyttää jotkut asiat. Miten voidaan pelata käytännössä yli 10 peliä hyvin yhteen ja kadottaa se täysin kuten tänään kävi? Ja miksi aikalisää ei otettu? Mun mielestä ei ole hyväksyttävää antaa tietoisesti pelaajien vetää kaukalossa lähes vahingoittamisyritys mielessä.

Kieltämättä myös Hakulisen kommentti, että palattiin vähän viime kauden tyyliseen kiekonhallintaa hämmentää. Virtanen ei siis ole halunnut sitä kauden alussa ja nyt se otettiin jostain syystä? Tietyllä tapaa paistaa se, mitä JYPissäkin aina tapahtui. Onko Virtasella sittenkään sellaista pelikirjaa itsellään hallussa, jolla voidaan pärjätä?

Kalle ja tapa hankkia pelaajia
Lukkoon tullaan tiukan seulan läpi. Pidän prosessia hyvänä, mutta onko jossakin muuttamisen varaa? Jos pelaaja läpäisee seulan, niin pitäisikö esimerkiksi palkan suhteen joskus joustaa? En siis tiedä, onko Lukko ollut valmis tähän mennessä joustamaankin, mutta oudolta tuntuu että mitenkään ei saada ketään tai mitään ei löydy. Tosin onko se muiden pelaajien mielestä sitten reilua, jos yksi nostaa kohtuuttoman kovan siivun? Paljon on varmasti mietittävää tässä prosessissa, että jatkossa joukkue ei jää vajaaksi.

Mielestäni tällä kaudella yksikään joukkue ei vaikuta vielä siltä, että olisi ehdottoman kova. Voi tulla erittäin tasaiset pleijarit. Siinäkin mielessä harmittaa, että Lukon joukkue on vajaa. Täydempänä olisi todellakin mahdollisuus uusia mestaruus. On se nytkin, mutta prosentit ovat pienemmät.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Mua mietityttää tällä hetkellä oikeastaan montakin asiaa.

Joukkueen rakentuminen
Kalle on valinnut linjan, jossa otetaan vain joukkuetta vahvistavia pelaajia. Virtanen myönsi, että joukkuetta ei haluttu jättää kauden alussa tietoisesti näin kapeaksi. Nyt kuitenkin ollaan helmikuussa ja Lukosta puuttuu 1-3 pelaajaa ja mitään varmuutta ei ole, että tuleeko näitä pelimiehiä. Ja jos tulee, niin kuinka kauan menee päästä pelitapaan sisälle? Ja sitäkään ei voi varmaksi sanoa, että onnistuvatko. Todella erikoinen tilanne.

Marko Virtanen
Moni tuomitsi kauden alussa ja voittoputken aikana nousi messiaaksi. Mikä nyt oikeasti on se todellisuus? Itse alusta asti olen luottanut häneen, mutta nyt jotenkin mua ihmetyttää jotkut asiat. Miten voidaan pelata käytännössä yli 10 peliä hyvin yhteen ja kadottaa se täysin kuten tänään kävi? Ja miksi aikalisää ei otettu? Mun mielestä ei ole hyväksyttävää antaa tietoisesti pelaajien vetää kaukalossa lähes vahingoittamisyritys mielessä.

Kieltämättä myös Hakulisen kommentti, että palattiin vähän viime kauden tyyliseen kiekonhallintaa hämmentää. Virtanen ei siis ole halunnut sitä kauden alussa ja nyt se otettiin jostain syystä? Tietyllä tapaa paistaa se, mitä JYPissäkin aina tapahtui. Onko Virtasella sittenkään sellaista pelikirjaa itsellään hallussa, jolla voidaan pärjätä?

Kalle ja tapa hankkia pelaajia
Lukkoon tullaan tiukan seulan läpi. Pidän prosessia hyvänä, mutta onko jossakin muuttamisen varaa? Jos pelaaja läpäisee seulan, niin pitäisikö esimerkiksi palkan suhteen joskus joustaa? En siis tiedä, onko Lukko ollut valmis tähän mennessä joustamaankin, mutta oudolta tuntuu että mitenkään ei saada ketään tai mitään ei löydy. Tosin onko se muiden pelaajien mielestä sitten reilua, jos yksi nostaa kohtuuttoman kovan siivun? Paljon on varmasti mietittävää tässä prosessissa, että jatkossa joukkue ei jää vajaaksi.

Mielestäni tällä kaudella yksikään joukkue ei vaikuta vielä siltä, että olisi ehdottoman kova. Voi tulla erittäin tasaiset pleijarit. Siinäkin mielessä harmittaa, että Lukon joukkue on vajaa. Täydempänä olisi todellakin mahdollisuus uusia mestaruus. On se nytkin, mutta prosentit ovat pienemmät.
Tässä on mun mielestä hyvin paljon asiaa.

Heittäisin tuohon pelaajahankintapuoleen vielä yhden pohdinnan:

Oliko Boumediennen rooli noiden pelaajien hankinnassa todellisuudessa vielä luultua suurempi?
Nyt tuntuu jopa siltä ettei ”uskalleta” palkata ketään.
En ymmärrä myöskään jatkuvaa markkinoiden kuivuudesta jauhamista.
Miksei joukkuetta vahvistettu sitten jo kesän aikana?
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Sinkilä Hyvin mahdollista, että Bumen rooli oli yllättävän iso. Ei välttämättä pelaajien löytymisen takia vaan siltä kannalta, että keneen Kalle luottaa. Varmasti Kalle saa nytkin tietoa muualta pelaajista, mutta Bumeen oli 100% luotto ja siksi oli myös Lukon palkkalistoilla.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
@Sinkilä Hyvin mahdollista, että Bumen rooli oli yllättävän iso. Ei välttämättä pelaajien löytymisen takia vaan siltä kannalta, että keneen Kalle luottaa. Varmasti Kalle saa nytkin tietoa muualta pelaajista, mutta Bumeen oli 100% luotto ja siksi oli myös Lukon palkkalistoilla.
Tätä juuri meinasin tuolla ettei Kalle tunnu ”uskaltavan” tehdä siirtoja.

Mielenkiintoista nähdä tuleeko ketään, ja jos tulee niin mitä.
 
Ollaan kaikilla mittareilla selvästi TOP 6-joukkueista kapein rosteri.

(aikuispelajaat=syntyneet ennen vuosituhannen vaihdetta) + (junnut hyökkääjät U22 TOP30, pakit U22 TOP15 tai NHL-varaus)
Kärpät 21 + 6 =27
Jukurit 18 + 7=25
Ilves 17 + 6=23
HIFK 20 + 2=22
Tappara 18 + 2=20
Lukko 14 + 2=16 (+Laitinen/Ylitalo)=18

Tilanne on täysin sietämätön. Katsokaa itse, jos ette laskelmiini usko!
Materiaalin särkymä-/poissaolovara on olematon, junnuissa tilanne on vertailussa heikko.
Jukureiden/Ilveksen hyvä vire/suorittaminen ei ole sattumaa. Kaikilla TOP 6 joukkueilla tilanne on oleellisesti Lukkoa parempi. Olen hämmästynyt, että tilanteeseen ei reagoida.
Älkääkä enää sanoko, että pitää olla ylimmäisen portaan laatuvaatimustason erikoishybridiallstars-pelaaja.
Ja että jos ei sellaista saada, niin ei kannata ottaa ketään.
Kyllä kannattaa.
Me tarvitaan 2-3 sellaista pelaajaa, joilla voi pelata liigaa. Ei tarvitse olla koko sarjaa dominoiva tähti.
 
Viimeksi muokattu:

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Hyvä esimerkki nyt tästä rosterin kapeudesta kun Pooleylle tulee pelikieltoa. Kolmas ja neljäskenttä ovatkin yhtäkkiä tyyliin:

Ylitalo-Mattila-Petman
Suni-Kainulainen-Säkkinen

Ei hirveästi kannata näiltä tehoja odotella...

Voi voi kun nyt löydettäisiin niitä vahvistuksia!
Tämä on kyllä huolestuttavaa, kun tietää Lukon resurssit.

Ei nämä kaksi tappiota vielä huolestuta mutta rosterin kapeus kyllä. Nappi-ilta pitää olla kaikilla samaan aikaan, että tuolla porukalla pisteitä otetaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Typerää ruveta yhtä pelaajaa suolaamaan, mutta itse jotenkin erityisen tarkasti seurasin Pietilän peliä, varsinkin kun alkukausi näytti hänen osaltaan hyvältä ja kuvittelin että kyseessä olisi seuraava Heinola/Reunanen/Saarijäri. Vähän Pietilää kesken pelin jo manasinkin, mutta tuo syöttely pisti monta kertaa silmään. Varsinkin omassa päässä tuntui että joutui joka kerta hieman pysähtymään/rauhoittumaan kun hänelle syötettiin, joka sitten hidasti koko viisikkoa. Eli muuten kiekko liikkui hyvin ja viisikko haki paikkansa, mutta sitten pienoinen stoppi, etäisyydet kasvoivat ja pelinrakentelu meni hankalaksi. Sitten taas kun syöttö häneltä lähti, niin tuntui että oli aina hieman epävarma ratkaisu ja huolimaton. Lyhyt siirto Skalickylle hieman liian taakse ja pahaan paikkaan, siitä sitten Kalpalle riisto ja pyöritys omassa päässä. Tuossakin oli että ensin tuli pakkipakki-syöttö, ihan normaali hyvälaatuinen syöttö, pieni haparointi vastaanotossa, siitä pieni viive ja hätäinen syöttö hyökkääjälle.

Noita oli mielestäni pelinaikana useampia, varsinkin hyökkäyksiin lähdössä tuon huomasi. Hyökkäyspäässä esitykset oli hieman parempia.

Tällä haen sitä että onhan kokoonpano selkeästi liian kapea, jos koko pelitapa ottaa isot stepit taaksepäin kun yksi pelaaja puuttuu pakistossa. Varsinkin kun Veltsunkin pelitavassa pakilla on erittäin iso rooli koko hyökkäyspelaamisen kannalta. Jos miettii kuinka kauan Abtillakin meni päästä peliin sisälle, niin kyllä niitä vahvistuksia saisi kohta jo tulla, kun Pietiläkin ollut joukkueesta ulkopuolella (eikös hän Tutossa pelannut nyt?) ja voisin kuvitella että epävarmuutta pelitavasta, josta iso osa ongelmista johtuu.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pietilän ohella täytyy nostaa esiin myös Kainulainen. Uskomattoman heikkoja ja vääriä ratkaisuja melkeinpä aina kentällä ollessaan. Kuinka monta menetystä ja huonolla pelaamisella aiheutettua "ongelmaa" mahtoi taas tulla?
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Jos joku tuosta ydinporukasta pitäisi nostaa, kenestä eniten olen huolissani, se olisi Haga. En muista mieheltä yhtään hyvää peliä. Väläytyksiä voi olla useammassa vaihdossa, mutta kokonaisia hyviä pelejä ei meinaa mieleen tulla. Surffailee keskialueella selkä suorana, kiekon kanssa saattaa spurtin ottaa. Näyttää todella välinpitämättömältä kentällä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässät ilmoitti tänään, että ei harrasta tyhjennysmyyntejä. Aiemmin lähteneet Walli, Juhola ja Lepaus poistuivat, koska eivät mahtuneet joukkueeseen. Eli tällä perusteella Olli Vainio ja Jasper Lindsten voisivat vielä olla saatavilla.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ässät ilmoitti tänään, että ei harrasta tyhjennysmyyntejä. Aiemmin lähteneet Walli, Juhola ja Lepaus poistuivat, koska eivät mahtuneet joukkueeseen. Eli tällä perusteella Olli Vainio ja Jasper Lindsten voisivat vielä olla saatavilla.
Kiitos tiedosta, toivottavasti Kalle on hereillä ja naaraa nämä lohet pitkillä sopimuksilla Lukkoon.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Pakki ja hyökkääjä siellä on siis hakusessa Kallella.
Ja oletan, että ihan ykköskoria haetaan.

Audette olisi ilman muuta lottovoitto.
Voisi olla jopa mahdollista, jos itse haluaa kauttaan jatkaa.

Millaisia puolustajia tuolla KHL pleijareiden ulkopuolelle jäävissä jengeissä olisi tarjolla?
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös Lukolla viime kaudella runkosarjassa pystytty huilauttamaan osaa pelaajista härkäviikkoina? Sellainen muistikuva on itselläni. Niin nyt materiaali on, niin kapea ettei mitään toivoakaan moisesta ilman, että tulos kärsii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös