Mua mietityttää tällä hetkellä oikeastaan montakin asiaa.
Joukkueen rakentuminen
Kalle on valinnut linjan, jossa otetaan vain joukkuetta vahvistavia pelaajia. Virtanen myönsi, että joukkuetta ei haluttu jättää kauden alussa tietoisesti näin kapeaksi. Nyt kuitenkin ollaan helmikuussa ja Lukosta puuttuu 1-3 pelaajaa ja mitään varmuutta ei ole, että tuleeko näitä pelimiehiä. Ja jos tulee, niin kuinka kauan menee päästä pelitapaan sisälle? Ja sitäkään ei voi varmaksi sanoa, että onnistuvatko. Todella erikoinen tilanne.
Marko Virtanen
Moni tuomitsi kauden alussa ja voittoputken aikana nousi messiaaksi. Mikä nyt oikeasti on se todellisuus? Itse alusta asti olen luottanut häneen, mutta nyt jotenkin mua ihmetyttää jotkut asiat. Miten voidaan pelata käytännössä yli 10 peliä hyvin yhteen ja kadottaa se täysin kuten tänään kävi? Ja miksi aikalisää ei otettu? Mun mielestä ei ole hyväksyttävää antaa tietoisesti pelaajien vetää kaukalossa lähes vahingoittamisyritys mielessä.
Kieltämättä myös Hakulisen kommentti, että palattiin vähän viime kauden tyyliseen kiekonhallintaa hämmentää. Virtanen ei siis ole halunnut sitä kauden alussa ja nyt se otettiin jostain syystä? Tietyllä tapaa paistaa se, mitä JYPissäkin aina tapahtui. Onko Virtasella sittenkään sellaista pelikirjaa itsellään hallussa, jolla voidaan pärjätä?
Kalle ja tapa hankkia pelaajia
Lukkoon tullaan tiukan seulan läpi. Pidän prosessia hyvänä, mutta onko jossakin muuttamisen varaa? Jos pelaaja läpäisee seulan, niin pitäisikö esimerkiksi palkan suhteen joskus joustaa? En siis tiedä, onko Lukko ollut valmis tähän mennessä joustamaankin, mutta oudolta tuntuu että mitenkään ei saada ketään tai mitään ei löydy. Tosin onko se muiden pelaajien mielestä sitten reilua, jos yksi nostaa kohtuuttoman kovan siivun? Paljon on varmasti mietittävää tässä prosessissa, että jatkossa joukkue ei jää vajaaksi.
Mielestäni tällä kaudella yksikään joukkue ei vaikuta vielä siltä, että olisi ehdottoman kova. Voi tulla erittäin tasaiset pleijarit. Siinäkin mielessä harmittaa, että Lukon joukkue on vajaa. Täydempänä olisi todellakin mahdollisuus uusia mestaruus. On se nytkin, mutta prosentit ovat pienemmät.