Joukkueen rakennus 2021–2022 – ”Veltsun” ensimmäinen

  • 429 031
  • 2 782

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Carolinasta oli ainakin viikonloppuna puhetta. Lähteenä toki humalaiset Lukon pelaajat, joten huhu on vähintäänkin epävarmalla asteella.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vapaita kassareita kyllä on, mut niin olis kyllä suuret saappaat täytettäväksikin.

Ensi kaudesta ei vielä sopimusta ole mihinkään julkaistuna (ei tarkoita välttämättä että sopimusta ei olisi):
Raanta, Engren, Larmi, Rämö, Karejev, Tomek, Heljanko, Rajaniemi, Bartosak jne.

Toki siellä on paljon muitakin, mut suuri osa onkin sitten tasoa Aittokallio / Kolppanen.

Jos Lehtinen lähtee, niin liputan kaksikkojen Raanta-Jukuri tai Engren-Jukuri puolesta. Tuskin tuota Jukuria kuitenkaan pelkästään treenaamaan on meinattu tänne hankkia, jos on tullakseen joten noiden parien kanssa 40-20 tai 35-25 peluutuskin voisi olla ihan mahdollista.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Lehtinen muuten siinä iässä että hänellä pitää olla varaus jotta voi sopimuksen tehdä? Vai voiko Lehtinen neuvotella vapaasti kaikkien kanssa? Mahdollisesta NHL-sopimuksesta toki tulee mukavat massit myös Lukolle ja saattaapi silti sopimuksesta huolimatta vielä pelailla kauden Raumalla, joten se olisi todellinen win-win-win situation.

Lehtinen ei tarvitse varausta eli voi tehdä sopimuksen minkä tahansa seuran kanssa. Eli sama tilanne kuin Raannalla vuonna 2013.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rämö olisi kokeneena ammattilaisena paras. Raanta valitettavasti aina rikki ja Engrenin nykytasosta ei mitään hajua.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lassin mahdollisessa NHL-sopimuksessa näen pelkästään hyviä puolia.

Lassille hieno, ansaittu steppi eteenpäin. Tässä siirrossa Lukko menettäisi ykkösveskarinsa, mutta samalla kassaan kilahtaisi mukavat korvaukset ja samalla myös seuran imago entisestään vahvistuisi. Harvassa on ne seurat, joista kaksi peräkkäistä ykköskassaria (Kähkönen, Lehtinen) ponkaisee tarunhohtoiseen.

Kyllä Lukon maalille erinomainen maalivahti löydetään, vaikka Lassi lähtisikin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä Lukko hyvän maalivahdin löytää, niitä on vieläkin markkinat pullollaan.
Vapaita kassareita kyllä on, mut niin olis kyllä suuret saappaat täytettäväksikin.
Kyllä Lukon maalille erinomainen maalivahti löydetään, vaikka Lassi lähtisikin.
Ei kai hyvää tai erinomaista tarvitse etsiä, tehdään kuten aiemminkin. Otetaan OK-tason lupaava veskari ja koulitaan siitä huippuvahti.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kai hyvää tai erinomaista tarvitse etsiä, tehdään kuten aiemminkin. Otetaan OK-tason lupaava veskari ja koulitaan siitä huippuvahti.
Tiettävästi Jukuri olisi juurikin tuollainen. Hyvä aihio siis ja fifty-sixty peluutus jonkun toisen kanssa ensi kauden ja seuraavana sitten sixty-fifty.

E: Ja joku Engren voisi olla siinäkin mielessä ihan hyvä tuohon tandemiksi, että tuskin pyytää liikoja.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkisin Lassin kannalta hyvänä olla vielä kauden Raumalla ja sitten MM-kisat ensi vuonna päälle, jonka jälkeen sitten NHL. Mutta hän varmasti tietää itse, mikä on hänelle paras vaihtoehto.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saksaan oli tälle kaudelle sopimus, mutta ei pelannut jostain syystä peliäkään. Uskoisin, että olisi vieläkin 34-vuoden iässä kova nimi Liigaan. Mielelläni ottaisin Zapolskin takaisin, jos vain mahdollista.
Oli joo sopimus Saksaan, mutta se oli vain hätävaravaramokken sopimus joka tehtiin siirtorajalla, Zapolski ei tainnut edes käydä Saksassa vaan oli Amerikassa koko ajan. Eli välivuosi.
Jos Lukko hankkisi vuoden pelaamatta olleen 35v jenkkivahdin, jolla takana keskinkertainen kausi Ebelissä ja sitä ennen paska kausi KHL:ssä, niin en olisi kovin innoissani, vaikka yli 3v sitten olisi pelannut millä tasolla ja vaikka nimi olisi mikä.
 

Partajaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anteeksi nyt vieraaseen ryhmään huutelu.
En voi millään ymmärtää miten lukko valitsi Virtasen valmentajaksi.. Nyt todella harmittaa teidän puolesta kun olette viime vuosina päässeet ihan huipulle niin se työ vedetään nyt alas Virtasen toimesta.
Jos lukko on ensikaudella Virtasen johdolla mitalleilla niin minä kävelen Raumalta Jyväskylään...
 

Vasenpaitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anteeksi nyt vieraaseen ryhmään huutelu.
En voi millään ymmärtää miten lukko valitsi Virtasen valmentajaksi.. Nyt todella harmittaa teidän puolesta kun olette viime vuosina päässeet ihan huipulle niin se työ vedetään nyt alas Virtasen toimesta.
Jos lukko on ensikaudella Virtasen johdolla mitalleilla niin minä kävelen Raumalta Jyväskylään...
Tämä täytyy ottaa talteen!
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Anteeksi nyt vieraaseen ryhmään huutelu.
En voi millään ymmärtää miten lukko valitsi Virtasen valmentajaksi.. Nyt todella harmittaa teidän puolesta kun olette viime vuosina päässeet ihan huipulle niin se työ vedetään nyt alas Virtasen toimesta.
Jos lukko on ensikaudella Virtasen johdolla mitalleilla niin minä kävelen Raumalta Jyväskylään...
Annetaan Veltsun nyt rauhassa edes aloittaa hommat. Helppoa ei tule olemaan, mutta ei sen kuulukkaan.

Ainakin seurajohto tulee antamaan Virtaselle täyden tuen ja työrauhan, sekä varmasti sellaisia työkaluja jolla Virtanen pystyy operoimaan. Jyväskylässäkin meni kuitenkin 3/5 välieriin, eli ei se nyt ihan paska valmentaja ole. Moni ei pystyisi edes tuohon, vaikka JYPillä hyvät pelaajat tuolloin olikin.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anteeksi nyt vieraaseen ryhmään huutelu.
En voi millään ymmärtää miten lukko valitsi Virtasen valmentajaksi.. Nyt todella harmittaa teidän puolesta kun olette viime vuosina päässeet ihan huipulle niin se työ vedetään nyt alas Virtasen toimesta.
Jos lukko on ensikaudella Virtasen johdolla mitalleilla niin minä kävelen Raumalta Jyväskylään...

Paljon kritiikkiä ja otetaan vastaan avosylin. Olisin kuitenkin mielellään insinöörinä ottanut kritiikin lisäksi jotain konkreettista. Mulle kun määreet paljon, vähän, iso, toistuvasti ei oikein tuo konkretiaa. Toki varmaan löytyy jotain Jypin ketjusta, mutta jos menee katsomaan Virran omaa ketjua täällä niin sielläkin on tekstejä helvetistä taivaaseen ja kaikkea siltä väliltä.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Anteeksi nyt vieraaseen ryhmään huutelu.
En voi millään ymmärtää miten lukko valitsi Virtasen valmentajaksi.. Nyt todella harmittaa teidän puolesta kun olette viime vuosina päässeet ihan huipulle niin se työ vedetään nyt alas Virtasen toimesta.
Jos lukko on ensikaudella Virtasen johdolla mitalleilla niin minä kävelen Raumalta Jyväskylään...

@Partajaakko täytyy myöntää, että minäkin odotin jotain nuorempaa liiton miestä Lukon ruoriin, mutta Veltsulla mennään. Kovasti siellä Veltsua arvostellaan, muttei se meno siellä Jyväskylässä ole kauheaan nousukiitoon lähtenyt Veltsun poistumisen jälkeen. Lukolla myös pelaajahankinta on aika hyvissä käsissä, eikä joukkueessa ole ns. Vanhoja dieseleitä, joita oli tuolloin Jypissä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Paljon kritiikkiä ja otetaan vastaan avosylin. Olisin kuitenkin mielellään insinöörinä ottanut kritiikin lisäksi jotain konkreettista. Mulle kun määreet paljon, vähän, iso, toistuvasti ei oikein tuo konkretiaa. Toki varmaan löytyy jotain Jypin ketjusta, mutta jos menee katsomaan Virran omaa ketjua täällä niin sielläkin on tekstejä helvetistä taivaaseen ja kaikkea siltä väliltä.
Kyllä varmaan virke "paljon työtä, vähän palkkaa, iso työkuorma, toistuvasti myöhässä" pitäisi olla tekniikan alalla hyvin tuttu ja konkreettinen.

Kallen jatkossa olis myös maininta että puolet joukkueesta jatkaa. Laiskasti EP:sta katsoen Lukolla oli 2 maalivahtia, 8 pakkia ja 14 hyökkääjää (toki tiedän heti että tuossa ei ihan kaikkia ole mukana). 24 pelaajaa tuossa kuitenkin. Jos ajattelisi että tuo puolet joukkueesta jatkaa, jakautuisi vielä pelipaikkojenkin mukaan, niin:
Maalivahdit: Lehtinen (1/2)
Puolustajat: Saarijärvi, Gregoire. Olisiko että Piipponen ja Kukkonen jatkaa ainakin? (4/8)
Mahdollisesti myös Laitinen. Sitten tietysti Pietilä, Lu. Nyman ja Korkka?
Hyökkääjät: Mattila, Petman, Li.Nyman, Ylitalo Hagulinen, Pospisil, Skalicky. (7/14)

varmat ja huhut
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Anteeksi nyt vieraaseen ryhmään huutelu.
En voi millään ymmärtää miten lukko valitsi Virtasen valmentajaksi.. Nyt todella harmittaa teidän puolesta kun olette viime vuosina päässeet ihan huipulle niin se työ vedetään nyt alas Virtasen toimesta.
Jos lukko on ensikaudella Virtasen johdolla mitalleilla niin minä kävelen Raumalta Jyväskylään...
Otan talteen.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä varmaan virke "paljon työtä, vähän palkkaa, iso työkuorma, toistuvasti myöhässä" pitäisi olla tekniikan alalla hyvin tuttu ja konkreettinen.

...

Ihan off topic. Virke on joo tuttu, mutta kaikki nuo mainitsemasi ovat subjektiivisia näkemyksiä eivätkä sisällä konkretiaa. Jollekulle 2500€/kk palkka on riittävä ja toiselle 7500€/kk ei riitä mihinkään. Toiset kokee 20h/vko liian rasittavaksi ja toiset vetää 80h/vko ja ovat onnellisia. Toistuvasti myöhässä on toiselle ajatus: "Tommi oli tänään ajoissa." kun toiselle ajatus, että Jamppa myöhästyi toisen kerran kolmeen vuoteen, riittää tuohon toistuvaan ajatteluun.

Mutta että ei olla kokonaan aiheen ulkopuolella. Tosiaan kaipaan vielä konkretiaa tuohon Virtasen arvosteluun ja toisaalta minä nyt kuitenkin antaisin herran ensin yrittää sellaisessa ympäristössä jossa pitäisi ainakin puitteet olla 100% kunnossa. Perustan tuon prosenttiluvun edelliseen mestaruuteen joka tuli mun mielestäni todella nopealla aikataululla (3v koska uskon, että viime kaudellakin oltaisiin oltu voittajia ja jos ei voittajia niin ainakin finaalissa). Itselleni olisi tämä koko 4v aikajänne luonut jo riittävän uskon Lukon tekemiseen, jos oltaisiin oltu pelkästään finaaleissa. Itse meinaan näen, että finaalit on ihan eri peli, jossa voi runkosarjassa ylivoimainen vastustaja kompastua altavastaajan haasteeseen.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Kiko jatkaa, asian vahvisti mies itse ja nyt myös Lukko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös