On kyllä hyvä fiilis myös tulevasta kaudesta. Joukkueessa on paljon potentiaalia ja myös sellaisia pelaajia, jotka ovat todistaneet tasonsa jo. Olen vähän kevyemmin kirjoitellut tänne viime aikoina, mutta se ei suinkaan johdu siitä, että maha olisi täynnä. Päinvastoin itse toivon, että Lukko uusii mestaruuden ja pärjää myös CHL:ssä. Parastahan se tietysti olisi vielä yleisön edessä. Harjoituskausi on vasta aloitettu, mutta itselleni on ainakin seuraavia asioita tullut mieleen:
- Lukon maalivahtiosasto on varmasti Liigan parhaimmistoa. Jukuri paikkaa varmasti hyvin Setäsen saappaat ja tiedä vaikka olisi parempi.
- Lukon pakisto on edelleen väkevä. On kokoa ja taitoa.
- Kukkoselle on näissä peleissä tähän mennessä pedattu ylivoimaan roolia maalin edestä. Melko mielenkiintoinen ratkaisu. Pidän itse siitä, että isokokoisia pelaajia käytetään maskissa. Toivottavasti Miska onnistuu. Potentiaali tiedossa, mutta kokemuksen tuoma tasaisuus puuttuu.
- On sellainen muistikuva, että Pietilä olisi ollut hyvä myös viime vuoden harjoitusotteluissa. Mies luistelee kuin Ruotsalainen konsanaan. Pienen kokonsa takia varmastikin vaikeampi lyödä läpi Liigassa, mutta antaisin ihan kunnollisen mahdollisuuden siihen. Optio on myös kaudelle 22-23, joten varmasti tämä kortti halutaan kääntää.
- Hyökkäykseen pätee samat asiat. Lukossa on paljon monipuolisuutta.
- Itselleni on Mattilan kehitys pistänyt silmään. Muodostaa Pospisilin ja Skalickyn kanssa tulevalla kaudella yhden vaarallisimmista trioista.
- Ilomäki on parempi kuin muistelin. Varmasti vastuun jakaminen tekee hänelle myös hyvää kuten täällä jo mainittukin.
- Petman sen kuin kehittyy myös koko ajan. Toivottavasti saadaan pidettyä Raumalla ja ottaa jopa sen kärkikentän roolin.
- Kainulainen pystyy hoitamaan Liedeksen roolin nuorten poikien kanssa.
Kallen tultua Lukkoon ei voi kuin ihailla tuota joukkueen rakentamista. Lukko ei ole samanlainen suosikki kuin viime kaudella, mutta tuossa joukkueessa on kyllä mahdollisuuksia mihin vain. Harjoitusottelut eivät tosin kerro läheskään kaikkea ja niissäkin ollaan vasta alussa. Oli siitä huolimatta tehtävä tämä pienehkö ulostulo tauon jälkeen.