Viljasta tuli Sport pelissä seurailtua ja hyvältä miehen liike ja itsevarmuus kiekollisena näytti.
Pienistä asioista nämä on kiinni ehkä teki vaan hyvää Viljaselle päästä Ilvekseen ja Sportiin joissa on pelattu hyökkäysvoittoista lätkää, jossa Viljanen on parhaimmillaan.
Wallin kohdalla tilanne oli outo, koska ainakin itse näin Wallin tilanteen sellaisena, että mies ei voi epäonnistua sen verran vakuuttavaa jälkeä mies teki läpimurtokaudella ja peruspakiksi kaikki ominaisuudet vaikuttivat olevan hyvällä tasolla.
Jääkiekko on kuiteknin nopeutunut huomattavasti viimeisten kausien aikana liigatasolla ja siksi isojenkin pelaajien olisi suotavaa olla suht hyvin liikkuvia ja Wallihan ei ollut pelkästään pitkä vaan varmasti myös omasi lihasmassaa aika paljon verrattuna esim. Niemeläiseen, joka isoksi pelaajaksi on kuitenkin hyvin liikkuva.
No pitihän tuo tarkistaa ja itseasiassa Eliten mukaan Walli 196/106 ja Niemeläinen 197/86, mutta en tiedä kuinka paikkansa pitäviä luvut ovat.
Eli nostaisi tikunnokkaan nimenomaan Wallin liikkeen ja peliälyn, koska huonommallakin liikkeellä pärjää, kun osaa lukea peliä ja sijoittua oikein ja tässäkin auttaa kokemus.
Walli on kuitenkin vasta 23v ja parhaat ikävuodet hänen tyyppisellä pakilla lähempänä 30. En tiedä kuinka kauan Walli itse jatkaa tahkota Mestistä, mutta helpoin olisi miehelle tehdä tryout sopimus, jolla näkisi miehen tilanteen.
Hiukan meni ohi aiheen, pahoittelut siitä, joten siirrytään aiheeseen.
Ideaalitilannehan olisi jos Niemeläinen ja Stenqvist olisi ensi kaudella meidän kakkospakkipari ja ykköspariksi saataisiin joku hiukan kokeneempi pari, samalla tyylillä...kiekollinen ja kiekoton.
Mun ajatus tällä hetkellä on se, että Peltomäki, Matinmikko, Varttinen ovat lähtökohtaisesti riittäviä kolmospariin, varsinkin jos saavat tällä kaudella riittävästi pelejä alleen.
Tuohon jos Åken option käyttää niin olisi 8 pakkia. Åke kyllä suurella todennäköisyydellä ottaisi paikan vakiokokoonpanosta otteista huolimatta, joten ehkä jättäisin käyttämättä ja antaisin nuorille "omille" kasvateille peliaikaa.
Varttinenkin on ensi kaudella jo kolmatta kautta mukana samoin Peltomäkikin, joten eivät ole kuitenkaan mitään tulokkaita.
Sitten jos näyttää, että joukkue voi pärjätä, niin haettaisiin kauden aikana joku "kovempi" kokenut pakki vielä kolmospariin, tuomaan kolmanteenkin pariin lisää varmuutta.
Taimi - Marttinen, eivät sellaisella rahalla taida jatkaa joka olisi Ässien järkevää maksaa.
Taimelle voisi olla käyttöä ja hänelle voisi sopia rooli jossa hänellä ei olisi "vastuuta" ja sitäkautta häneen ei kohdistuisi menestys paineita, vaan saisi pelata kolmosparissa ikäänkuin taustalla.
Uskon, että Marttinen ei jatka, mielelläni näkisin hänet valmennusportaassa tässä A:n ja liigajoukkueen välissä toimimassa nimenomaan näiden nuorten pakkien kanssa.
Eli pakisto olisi mun liigapörssissä
Kousa - Kukkonen
Stenqvist - Niemeläinen
Varttinen/Taimi - Matinmikko
Peltomäki/Varttinen
tuohon reserviin Ketola - Walli(tryout) - mestis/junnuhaku
edit. Kousa ja Kukkonen vaan niminä heitettynä, missään nimessä en heidän peräänsä tässä haaveile, mutta kokeneita ja hyviä pakkeja toiveissa.