En ymmärrä miksi sellaisetkin nimimerkit joiden olen luullut jotain Ässien ja Liigan tilanteesta ylipäätään tajuavan maalaavat täällä ihan täyttä sontaa Ässien tilanteesta
Avataan nyt tilannetta hieman. Ässien tilanne ei joukkueen rakennuksessa ole tällä hetkellä millään mittapuulla mainio, mutta ei myöskään huono. Onni onnettomuudessa oli se, että valmiita sopimuksia ei ollut. Mm. Jukurit ja Sport tulee olemaan tämän seikan kanssa kusessa, koska ovat tehneet arvokkaita hankintoja ja palkka tosiaan juoksee. Tilanne Liigassa on myös hieman muuttunut pelaajahankintojen osalta. Kiekkomediassa on kirjoitettu ja puhuttu siitä kuinka paljon pelaajat tekevät sopimuksia uusiin seuroihin jo ”Marraskuussa”. Tilanne ei vain ole näin. Sen huomaa esim. Tapparan joukkueen rakentumisesta. Santtu Kinnunen taitaa olla ainut Liigan sisällä Tapparaan siirtynyt pelaaja. Tappara kun on aiemmin ollut tunnettu siitä, että haalii muiden jengien miehiä aika raikkaaseen tahtiin Liigan sisältä.
Pelaajien hinnat on jo nyt tullut rankasti alaspäin ja mitä pidemmälle pandemian kanssa mennään sen alemmas ne tulee. Ja pelipaikat ovat entistä tiukemmassa ympäri maailmaan. Jengejä tulee pahimmassa tapauksessa kaatumaan jo ennen kautta tai ilman apuja kauden aikana ympäri Euroopan. Lisäksi joukkueet eivät pysty palkkaamaan uusia miehiä, koska rahaa ei yksinkertaisesti ole.
Liigassa ei montaa joukkuetta ole jotka nyt pystyy hankintoja tehdä. Itse en todellakaan usko, että tuosta Kangasniemen sopimuksen mallista tulisi yleinen käytäntö.
Strömbergin option purku myös hyvä esimerkki tilanteesta. Ei sitä rahaa muuallakaan ole paasata tällä hetkellä.
Heikko tilanne Ässillä on siltä osin, jos myös Stenqvist lähtee rapakon taakse. Itse uskon, että tekee sopimuksen mutta jää vielä kaudeksi Poriin vuokralle.
Jos kausi alkaa ajallaan, niin Ässät on rahallisesti hyvissä asemissa joukkueen rakentamisen suhteen. Pelaajia tulee olemaan tarjolla pitkälle syksyyn.
Tässä on vielä, niin monta muttaa koko Liigan pelaamisen suhteen, että näen tämän linjan nyt oikeana. Kyllä tätäkin fakipoikaa uudet nimet kiinnostaisi, mutta kun nyt ei ole poikuus kyseessä, niin paree vaan malttaa.
Ensimmäisen virkkeen kysymykseen vastaus lienee, että osalla ei ole tietoa ja osalla on antipatiaa tämänhetkistä Ässäorganisaatiota kohtaan.