"Joukkue on valmis 31.tammikuuta" eli vahvistusspekulaatiot tänne (2010-11)

  • 94 447
  • 303

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Vahvistuksia kehiin!

JYP on päästänyt sitten Makkosen ja Sopasen muillemaille.
D Teamissa on toki pelaajia, mutta ei sellaisia joilla voitettaisiin mestaruutta SM-Liigassa! PPP- ketjua hypettäessä on näemmä unhoittunut eräs asia: muut ketjut kärsivät tehottomuudesta.
Eikä ainakaan Asplund,Poukkula tai edes Iso Jonne Virtanen ole tuonut liigajoukkueeseemme mitään ratkaisuarvoa.
Nyt jos yhtään tunnen Dufvamentaliteettia, suurena ajatuksena on salettiin että "emmehän me tarvitse näitä pelimiehiä (Sopanen,Makkonen) ja omat D Teamilaiset riittävät (kiikaritehoilla ja hitaalla pelinopeudella) aivan loistavasti, sillä mehän ollaan voitettu viime pelit, eikö?"

Ja tällä ajatusmaailmalla sitten pudotuspeleihin: Pahimmat kilpakumppanit ja muut seurat yleensäkkin on hankkinut vahvistuksia, jotta pärjäisivät paremmin kevään ratkaisupeleissä. JYP taasen luopuu kovista pelimiehistä, sillä "pärjätäänhän me ilman niitäkin". Ei vi**u mene mun logiikkaan mestaruutta tavoittelevasta mentaliteetista.

Summasummarum: Jollei JYP hanki tilalle ihan oikeita pelimiehiä, ei siis mitään D Teamin turhakkeita, niin ei tule hyvä heilumaan pudotuspeleissä.

nimim. "pettynyt"
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Taas pitää muista ne realiteetit, eikä olettaa, että kolmessa ketjussa pitäisi lähtökohtaisesti olla kovan statuksen miehiä. Yksi hankinta sinne on tultava, se on selvää, mutta enempään tuskin edes rahkeet riittää. Tällä hetkellä joku "D.Helminen" Virtasen kaveriksi kolmoseen olisi aika ihanteellinen, koska pystyy pelaamaan keskellä ja laidassa sekä Pelicansilla on tarkoitus päästä parista pelaajasta eroon.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Minä en pidä Helmistä minkäänlaisena ratkaisuna JYPin ongelmiin. Kaksinkamppailuissa heikko eikä edes kovin taitava. Jos tällainen pelaaja halutaan, miksi vuokrata Sopanen pois? Ennemmin näkisin järkevänä hommata kolmosketjuun sentterin, joka on hyvä kahden suunnan pelissä, vähän Vänttisen tyylinen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minä en pidä Helmistä minkäänlaisena ratkaisuna JYPin ongelmiin. Kaksinkamppailuissa heikko eikä edes kovin taitava. Jos tällainen pelaaja halutaan, miksi vuokrata Sopanen pois? Ennemmin näkisin järkevänä hommata kolmosketjuun sentterin, joka on hyvä kahden suunnan pelissä, vähän Vänttisen tyylinen.

Tässä on pätevästi sanottu omakin näkemykseni. Toivelistalla olisi tarpeeksi pätevä sentteri, että Virtasen avut pääsee esiin, mutta ennenkaikkea fyysinen, iso ja hyvin puolustava. Okei, toi meni vitsin puolelle. Ykkösessähän moinen pelais, jos olis olemassa.

Katsellaan tuleeko ketään.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sopasen uutisessahan annettiin ymmärtää yhdeksi lähtemisen perusteeksi tuo, että hän oli liian hyvä kolmosketjuun. Vai pitääkö se sitten muotoilla niin, kuten Sopanen itse sen sanoo: "oma roolini ei kuitenkaan ole ollut niin suuri kuin olisin toivonut, joten pääsy Luulajaan näyttämään kykyjä on minulle erittäin suuri mahdollisuus". Eli eiköhän tässä seuraava ratkaisu ole heittää Virtanen ulos ja kasata D Teamin miehistä/pojista koherentti kokonaisuus kolmosketjuksi. Ei tarvitsisi kenenkään enää tuskailla kenenkään taitojen törsäämisestä, eikä odotusarvot yksittäisiä pelaajia kohtaan olisi niin korkealla.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsellaan tuleeko ketään.

Uskon, että tulee. Harvoinpa Seppänen ja kumppanit ovat mitään suunnittelematta tehneet. Ainoa syy mikä puoltaisi hankkimattomuutta olisi talous ja ei kai tämä kausi nyt niin huonosti ole tuolla sektorilla mennyt, että säästölinjalle pitäisi lähteä. Nyt odotellaan Sopasesta se tieto, josko miehen sopimus ostetaan lopullisesti ns. ulos ja sitten kaupoille.. Sentteriähän sieltä varmaan pukkaa.
 

sean

Jäsen
Uskon, että tulee. Harvoinpa Seppänen ja kumppanit ovat mitään suunnittelematta tehneet. Ainoa syy mikä puoltaisi hankkimattomuutta olisi talous ja ei kai tämä kausi nyt niin huonosti ole tuolla sektorilla mennyt, että säästölinjalle pitäisi lähteä. Nyt odotellaan Sopasesta se tieto, josko miehen sopimus ostetaan lopullisesti ns. ulos ja sitten kaupoille.. Sentteriähän sieltä varmaan pukkaa.

No rippuu paljon varmasti tarjonnasta. Eiköhän tulevia hankintoja mietitä vielä tarkemmin, että sopivatko vaativaan pelikirjaan ja ensi kaudesta vähintää optiota haetaan. En usko pelkkään loppukautta koskevaan sopimukseen..
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Minä en pidä Helmistä minkäänlaisena ratkaisuna JYPin ongelmiin. Kaksinkamppailuissa heikko eikä edes kovin taitava. Jos tällainen pelaaja halutaan, miksi vuokrata Sopanen pois? Ennemmin näkisin järkevänä hommata kolmosketjuun sentterin, joka on hyvä kahden suunnan pelissä, vähän Vänttisen tyylinen.

Itse en ymmärrä Sopasen "vuokrausta" tai "ulkoistamista", miten sen haluaa itse muotoilla, mutta Dwaipe olisi mies joka saisi paremmalla prosentilla kiekkoja sisään kuin muut Virtasen rinnalla lähiaikoina pelanneet. Samalla olisi vaihtoehto ylempiin ketjuihin, jos tulee loukkaantumisia tai pahempia taantumisia. Kaikki tietää, että tämä kausi ei ole ollut sitä mitä Helmiseltä olisi voinut odottaa, mutta silti tuttu paikka ja taso parhaimmillaan on tiedossa. Toki riippuen siitä, löytääkö Dufva&Seppänen kaksikko pelaajaa joka olisi käytettävissä myös ensi kaudella. Helmistä voisi kuvitella vain loppukauden hankinnaksi, ei pitemmällä tähtäimellä.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se muutakaan asiaa varmaan sellaisten silmissä, jotka eivät ymmärrä ollenkaan miten Jyväskylässä rakennetaan menestyvää jääkiekkojoukkuetta.

Arvon Köpi, kerro nyt miten rakennetaan menestyvä jääkiekkojoukkue, minä en sitä tiedä. Nyt kun Sopanen lähtee (jos huolitaan), ymmärrän puheistasi että Seppänenkään ei tiedä mitään siitä miten menestyvä jääkiekkoa rakennetaan. No ei varmasti tiedä, mutta yrittää kuitenkin. Itseasiassa varmaan Sm-liigassa ei ole montaa kaveria joka tietää. Hyvä että sinä tiedät.

Nyt ei sitten kelpaa "oma juniorituotanto", "pitkän tähtäimen suunitelma", "pitkät sopimukset avainpelaajille" jne. Vaan kerro mitä se käytännössä tarjkoittaa ja miten se johtaa menestykseen. Väitän että JYP:in historian ensimmäinen kulta nojasi pitkälle Immonen-Pihlman kaksikkoon, toki meillä oli myös asialliset maalivahdit, hyvä valmennus ja pakitkin osasivat sirklata takaperin. Eli nyt Makkosen ja sopasen ulostaminen on iso virhe??
Viittasit aikasemmin että Pihlmanin palkaaminen olisi ollut iso riski. Nyt nähdään että on se riski myös ostaa pelaajia ulkopulelta, aina ei natsaa.
Jos saadaan tästä irrotettua rahaa seuralle käyttöön niin hyvä homma niin lyhyellä- kuin pitkälläkin aikavälillä. "Omasta tuotannosta" helmenä on tietenkin tällä hetkellä Pesonen ja Vatanen, muta ei niitäkään aina tule.
 

Kaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimo Summanen ja antipatiat
Vai pitääkö se sitten muotoilla niin, kuten Sopanen itse sen sanoo: "oma roolini ei kuitenkaan ole ollut niin suuri kuin olisin toivonut, joten pääsy Luulajaan näyttämään kykyjä on minulle erittäin suuri mahdollisuus". Eli eiköhän tässä seuraava ratkaisu ole heittää Virtanen ulos ja kasata D Teamin miehistä/pojista koherentti kokonaisuus kolmosketjuksi.

Eiköhän asia oli juuri noin, kuin Sopanen sen sanoo; hän tuli Jypiin kahden ensimmäisen ketjun miehenä, joten kolmosketjussa pelaaminen esimerkiksi ilman säännöllistä yv-vastuuta ei palvellut hänen suunnitelmiaan. Varmaan Virtasellakin on saman suuntaisia tavoitteita, mutta ilmeisesti hänelle kuitenkin on ketjua täkeämpää saada pelata jyväskyläläisessä joukkueessa.

Mielestäni kyseessä ei ole salaliitto faneja kohtaan, vaan yksittäisen pelaajan tyytymättömyys, mitä taustaa vasten oli fiksua päästä unhappyface pois joukkueesta. Joukkueen runkoa ja tulevaisuutta ajatelllen uskoisin Seppäsen ja RD tehneen analyysin, jossa Pesonen oli jo täyttänyt Sopaselle kaavaillun aukon ensi kauden kokoonpanosta.

Makkosen ja Sopasen poistumisen jälkeen Jyp tarvinneen vahvistusta. Optimi hankinta olisi varmaan rutinoitunut, kamppailuvoimainen, hyvä aloittaja, joka tarvittaessa pystyy pelaamaan myös ylivoimaa. Tulisiko kenelläkään mieleen ketään tuohon rooliin sopivaa pelimiestä?
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Makkosen ja Sopasen poistumisen jälkeen Jyp tarvinneen vahvistusta. Optimi hankinta olisi varmaan rutinoitunut, kamppailuvoimainen, hyvä aloittaja, joka tarvittaessa pystyy pelaamaan myös ylivoimaa. Tulisiko kenelläkään mieleen ketään tuohon rooliin sopivaa pelimiestä?
No noilla kriteereillä tulee heti mieleen yksi Venäjän maalla pelaava entinen JYP-sentteri ... en nyt muista nimeä... Uskon kuitenkin Seppäsen hykertelevän jokaisesta Eurosta mikä säästyy, vaikka onhan ne pussin nyöret välillä olleet yllättävänkin löysällä. Selvä viesti kuitenkin on koko ajan ollut, että ei tässä mahottomia enää törsäillä ja koska akuuttia tarvettakaan ei ole, niin varmaan mietitään jo ensi kautta. Onhan se tietenkin mahdollista, että hankitaan Pihlströmin (ja Makkosen) tyyliin vahvistus ensi vuodeksi jo nyt, mutta itse uskon että näillä mennään.
 

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Makkosen ja Sopasen poistumisen jälkeen Jyp tarvinneen vahvistusta. Optimi hankinta olisi varmaan rutinoitunut, kamppailuvoimainen, hyvä aloittaja, joka tarvittaessa pystyy pelaamaan myös ylivoimaa. Tulisiko kenelläkään mieleen ketään tuohon rooliin sopivaa pelimiestä?
Tuomas Vänttinen. Ja sit mä heräsin...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Nyt kun Sopanen lähtee (jos huolitaan), ymmärrän puheistasi että Seppänenkään ei tiedä mitään siitä miten menestyvä jääkiekkoa rakennetaan. No ei varmasti tiedä, mutta yrittää kuitenkin.

Ymmärrät väärin, minun kritiikki oli suunnattu sinua ja näitä muita Sopas-kauppaajia kohtaan, jotka vaan heittelivät että mies Pelicansiin ja DHelminen tilalle. Siinä nyt ei ole seuran kannalta mitään järkeä.

Seppänen nimenomaan ymmärtää ja tuskin olen näin missään väittänytkään, etteikö ymmärtäisi. Aloite siirrosta tuli Sopaselta ja eiköhän Seppänen ole nyt laskeskellut, että kannattaa suostua siirtoon vaikka pienin taloudellisin tappioin, jos pitempi sopimus joudutaan purkamaan.


Nyt ei sitten kelpaa "oma juniorituotanto", "pitkän tähtäimen suunitelma", "pitkät sopimukset avainpelaajille" jne. Vaan kerro mitä se käytännössä tarjkoittaa ja miten se johtaa menestykseen.

Tämä lause ei aukene minulle ollenkaan, voisitko avata sen minulle selkeämmin, että mikä minulle ei kelpaa?

Eli nyt Makkosen ja sopasen ulostaminen on iso virhe??

Tämän näyttää aika, olisiko meillä ollut keväällä tarvetta Makkoselle ja Sopaselle. Tällä hetkellä ratkaisut pelaajien siirrosta muille maille näyttävät ihan järkeenkäyviltä.

Viittasit aikasemmin että Pihlmanin palkaaminen olisi ollut iso riski.

Viittasin ja viittaan edelleen, jos kyseessä olisi ollut pelkkä loppukauden kontrahti. Pidemmän sopimuksen Pihlmanille olisin hyväksynyt.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrät väärin, minun kritiikki oli suunnattu sinua ja näitä muita Sopas-kauppaajia kohtaan, jotka vaan heittelivät että mies Pelicansiin ja DHelminen tilalle. Siinä nyt ei ole seuran kannalta mitään järkeä.

Minun mielipide oli että kallispalkkainen ja turha mies pois. Yleensä se ei valitettavasti rahallisesti järkevästi onnistu ilaman vaihtokauppaa. Eikä vielä huokaista, kunhan huomaavat minkälainen taistelija sieltä on tulossa niin voi olla että Sopanen palaa takaisin.. ei tämä nyt vaan ihan "heittoa" pelkästään ollut. Halusin miejen pois ja piste.

En ehdottanut D.Helmistä. En kuitenkaan sitäkään nähnyt katastrofina. Myös muita pelaajia pelaa sm-liigassa kuin D.Helminen, on nuoria lupaavia yms.


Seppänen nimenomaan ymmärtää ja tuskin olen näin missään väittänytkään, etteikö ymmärtäisi. Aloite siirrosta tuli Sopaselta ja eiköhän Seppänen ole nyt laskeskellut, että kannattaa suostua siirtoon vaikka pienin taloudellisin tappioin, jos pitempi sopimus joudutaan purkamaan.

Okei sitten Sopanen ilmeisesti juoni tämän siirron, mutta eiköhän "aloite" tullut Jypin johdolta penkittämällä miehen. Viittasin tällä sitä, että Seppänenkin näköjään on (kynsin ja hampain?) luopumassa Sopasesta. Minä kun olin niin heti sanoit etten ymmärrä voittavan joukkueen kasaamisesta mitään.
Tämä lause ei aukene minulle ollenkaan, voisitko avata sen minulle selkeämmin, että mikä minulle ei kelpaa?
En kerta ymmärrä menestyvän joukkueen rakentamisesta mitään, teit ilmeisesti päätöksen sen perusteella kun olisin halunnut pitää Pihlmanin ja heittä Sopasen ulos. Huomasit varmaan, että Seppänenkään ei pannut pahakseen Sopasen lähdöstä. Voitko sinä sitten kertoa miten tehdään menestyvä joukkue kun minä sitä en ymmärrä. Aloita siitä että sopanen pidetään. Esimerkkeinä mainitsin että kun kerrot niin kerro sitten oikeasti, äläkä heittele nuita fraaseja. Vain siis esimerkkinä.
Tämän näyttää aika, olisiko meillä ollut keväällä tarvetta Makkoselle ja Sopaselle. Tällä hetkellä ratkaisut pelaajien siirrosta muille maille näyttävät ihan järkeenkäyviltä.

Kyllä tämän näyttää aika, Jos Sopasen ja Makkosen rahoilla saadaan tällä tai ensi kudella joukkuetta vahvistavia miehiä.
Viittasin ja viittaan edelleen, jos kyseessä olisi ollut pelkkä loppukauden kontrahti. Pidemmän sopimuksen Pihlmanille olisin hyväksynyt.

Tästä ei kannata vääntää pidempään. Mulle olisi kelvannut myös loppukausi, Sopasen ja Makkosen palkoilla.....
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En kerta ymmärrä menestyvän joukkueen rakentamisesta mitään, teit ilmeisesti päätöksen sen perusteella kun olisin halunnut pitää Pihlamnin ja heittä Sopasen ulos. Huomasit varmaan, että Seppänenkään ei pannut pahakseen Sopasen lähdöstä. Voitko sinä ditten kertoa miten tehdään menestyvä joukkue kun minä sitä en ymmärrä. Aloita siitä että sopanen pidetään. Esimerkkeinä mainitsin että kun kerrot niin kerro sitten oikeasti, äläkä heittele nuita fraaseja. Vain siis esimerkkinä.

Sen voi ihan lyhyesti sanoa että pitkäjänteisesti.

Pitkäjänteiseen pelaajarakennukseen eivät kuulu lyhyet loppukauden sopimukset puolikuntoiselle pelaajalle, kun pelaajan hyödystä joukkueelle ei ole täyttä varmuutta eivätkä ensi kaudeksi sopimuksen omaavien pelaajien kauppaaminen tuosta vain, jos tiedossa on taloudellisia tappioita, niinkuin Sopasen casessa voi nyt tulla.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän näyttää aika, olisiko meillä ollut keväällä tarvetta Makkoselle ja Sopaselle. Tällä hetkellä ratkaisut pelaajien siirrosta muille maille näyttävät ihan järkeenkäyviltä.
Eli vaihto rahaan käy sinulle, mutta vaihto johonkin pelajaan (vaikka junioriin) + rahaan ei olisi käynyt. Ei aina tarkoita että jos pelaajia ei liiku että rahallisesti pelaajan luovuttavan joukkue voittaa eniten. Olet sinäkin varmaan sen verran kauppaa tehnyt että tajuat sen. Meille ei aina kerrota yksityiskohtia "tällä hetkellä Maksamme Sopaselle x määrän rahaa kuussa siirron jälkeen vierasjoukkue maksaa Sopasen palkasta x jne." Sinun tarkoitus oli myydä "huonoa" mahdollisimman kalliilla. Se ei aina onnistu, vaikka toivottavaa olisikin. No Seppäseltä ehkä..
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eli vaihto rahaan käy sinulle, mutta vaihto johonkin pelajaan (vaikka junioriin) + rahaan ei olisi käynyt.

Luuletko sinä oikeasti että JYP sai jotain rahallista korvausta Makkosesta Tepsiltä? Tai Luulajalta Sopasesta tai tulee saamaan.
Todennäköisempää on että nuo molemmat ratkaisut ovat tai tulevat olemaan miinusmerkkisiä JYPin kannalta.

Ja jos omaisit sisälukutaidon, tajuaisit että tuo kommentti koski pelillisiä asioita Makkosen ja Sopasen kohdalla, ei rahallisia.

Tuo lainaamani kommentti oli täydellisesti sinun omia johtopäätöksiä ja kuten arvata saattoi, täydellisen vääriä.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luuletko sinä oikeasti että JYP sai jotain rahallista korvausta Makkosesta Tepsiltä? Tai Luulajalta Sopasesta tai tulee saamaan.
Todennäköisempää on että nuo molemmat ratkaisut ovat tai tulevat olemaan miinusmerkkisiä JYPin kannalta.

Ja jos omaisit sisälukutaidon, tajuaisit että tuo kommentti koski pelillisiä asioita Makkosen ja Sopasen kohdalla, ei rahallisia.

Eiköhän Tepsi maksa Makksoen palkan. Siitä tulee säästöä tai lasketaanko tuloksi, Tajuatko.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eiköhän Tepsi maksa Makksoen palkan. Siitä tulee säästöä, Tajuatko.

Maksaako kokonaan jos sopimus oli niin kallis kuin huhuttiin? Oletko tästä täysin varma?

Mutta koska olet niin pihalla kuin lintulauta mun pointeista, poistun takavasemmalle saunaan tästä keskustelusta.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maksaako kokonaan jos sopimus oli niin kallis kuin huhuttiin? Oletko tästä täysin varma?

Mutta koska olet niin pihalla kuin lintulauta mun pointeista, poistun takavasemmalle saunaan tästä keskustelusta.

En todellakaan ole varma, mutta luulen että jos Jyp maksaa osan, niin silti tulee säästöä vai lasketaanko se tuloksi. Vai meneekös tämä niin että tulee enemmän takkiin kuin että olis pelannut Jypissä.
 

Sannoittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En todellakaan ole varma, mutta luulen että jos Jyp maksaa osan, niin silti tulee säästöä vai lasketaanko se tuloksi. Vai meneekös tämä niin että tulee enemmän takkiin kuin että olis pelannut Jypissä.

JYP ja Jussi Makkonen purkivat sopimuksensa yhteisymmärryksessä, kysymys ei ollut irtisanomisesta tai erottamisesta. Sopimuksen purkutilanteessa palkanmaksu keskeytyy purkupäivän päättyessä – esimerkiksi tänään puretun sopimuksen mukainen palkanmaksu ei jatkuisi enää huomenna. Makkosen pelaajasopimus ei siis enää rasita JYPin palkkabudjettia.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän sieltä vielä joku vahvistus ennen kuun loppua tule. Olisihan Seppäsellä ollut rahaa Pihlmaninkin sopimukseen, ja nyt ei Makkosen, eikä todennäköisesti kohta Sopasenkaan palkat rasita, joten rahaa pitäisi vahvistukseen olla.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi vahvistus lisää kolmosketjuun, niin paletti on kunnossa loppukaudeksi. Mielellään näkisin siellä sellaisen kokeneen ja isokokoisen taistelijan, jolla on mahdollisuuksia pelata tarvittaessa myös ylivoimaa.

Mistäkö tämmöisen pelaajan sitten saisi? Suomalaisia pelaajia ei liene enää vapaana, mutta onneksi meillä on organisaatiossa Jukka Holtari. Holen ammattitaito + JYPin vetovoima + Seppäsen rahat = näillä löydetään varmasti sopiva vahvistus joukkueeseen. Esimerkiksi ex-liigapelaajat kuten Rem Murray tai Clarke Wilm olisivat pelaajatyyliltään täsmähakuja tämänhetkiseen joukkueeseen.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppäsen ja kumppanien saappaissa hankkisin itse offensiivisen keskushyökkääjän vähintään 1,5 vuoden sopimuksella. Kotimaisia tarpeeksi tasokkaita vaihtoehtoja on tuskin saatavilla, joten kääntäisin katseet Pohjois-Amerikkalaisiin pelaajiin. Pohjos-Amerikkalainen pelaaja toisi varmasti myös synergiaetua, mitä tulee Eric Perriniin. Ja pidemmällä sopimuksella varauduttaisiin myös Hytösen mahdolliseen lähtöön. Keskushyökkääjä on myös lähes aina monipuolisempi ja monikäyttöisempi pelaaja kuin laitahyökkääjä. En tiedä, olisiko nyt aika katsoa Boston Bruinsin suuntaan?

Pesonen - Perrin - Pihlström
Tuppurainen - XXX - A Virtanen
Jääskeläinen - Hytönen - Louhivaara
Sipiläinen - Riska - J Virtanen/Poukkula
 
Viimeksi muokattu:

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppäsen ja kumppanien saappaissa hankkisin itse offensiivisen keskushyökkääjän vähintään 1,5 vuoden sopimuksella. Kotimaisia tarpeeksi tasokkaita vaihtoehtoja on tuskin saatavilla, joten kääntäisin katseet Pohjois-Amerikkalaisiin pelaajiin. Pohjos-Amerikkalainen pelaaja toisi varmasti myös synergiaetua, mitä tulee Eric Perriniin. Ja pidemmällä sopimuksella varauduttaisiin myös Hytösen mahdolliseen lähtöön. Keskushyökkääjä on myös lähes aina monipuolisempi ja monikäyttöisempi pelaaja kuin laitahyökkääjä. En tiedä, olisiko nyt aika katsoa Boston Bruinsin suuntaan?

JYPin viime vuosien pelaajapolitiikan tuntien tätä luultavasti nyt haetaankin. Hytösen lähtö on ilmeisin lähellä ja toinen ykköskorin sentteri tarvitaan myös ensi kaudeksi. Uskoisinkin, että Seppänen ja Holtari etsivät tällä hetkellä kovaa (ensisijaisesti) kotimaista sentteriä, joka olisi valmis rustaamaan nimensä 1,5 vuotiseen soppariin.

En usko hetkeäkään tuohon Osalan tuloon, mutta jotain tuttua siinä kuitenkin olisi kun miettii edellisiä hankintoja. Kotimainen AHL-mies, joka kaipaa uutta nostetta uralleen.

Ja olisihan jonkun kovan kanadanranskalaisen sentterin tänne helpompi tulla, kun olisi ensi kaudella juttuseuraa äidinkielellä Erkin ja Auvitun muodossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös