Joukkoliikenne

  • 12 511
  • 78
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei mitään hajua. Ei mulla ole kavereita. Ajattelin et molemmilla vois olla appi, mutta jos on muita syitä ettei siihen halua lähteä niin sitten ei tietysti toimi.
Joka tapauksessa millä perustellaan se, ettei henkilökohtainen kortti ole poistumassa, ainoastaan haltijakohtainen? Sama tekniikka jää paikoilleen, sen käyttöä vain supistetaan.

Tämä trendi koskee myös VR:ää. Sen omista automaattista tai edes miehitetyistä lipunmyynnistä ei voi ostaa kausilippua. Niistä voi ostaa sarja lippuja ja kertalippuja, mutta ei kausilippuja. R-kioskilta kuitenkin sellaisen vielä saa.

Näitä ei voi perustella millään muulla, kuin ihmisten painostamisella appien käyttöön.
Ja tosiaan maakunnissa toimii järkevästi. Siis siellä, missä vaikkapa turistien palvelemisella on vähemmän merkitystä.

Ihme että tappiot vaan kasvaa ja kasvaa...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
HSL haluaa tulevaan lähimaksuun yhden ja saman hinnan – Onko tämä juoni tasatariffin ujuttamiseksi pk-seudulle? lähimaksu ehkä joskus tulossa tännekin.

Mikä vaikeus täällä on ottaa käyttöön Lontoon systeemiä? Eilen huvikseni katselin paljon siellä lähimaksulla reissaaminen oikein maksoi. Pari 15e päivää (ensimmäinen kun tultiin Heathrowlta ja toinen kun Watfordiin mentiin), muut noin 8,9e (päivittäinen maksukatto), mutta viimeinen päivä olikin vain 2,4e kun tuli ilmeisesti viikon maksukatto täyteen.
 

444

Jäsen
Ostin taannoin tutulle junalipun Tampereelta Karjaalle. 43€. Aika kova. Saman matkan ajaisin itse autolla n. 10€ bensa- ja sähkökuluilla. Toki se juna ei kulje lyhintä reittiä, kun Hyvinkäältä vain ei pääse Hankoon edelleenkään junalla, ellei luokittele itseään tavaraksi, mutta en mä yhtään ihmettele joukkoliikenteen haasteita, jos hintataso on tämä. Tai sitten se on se ihana dynaaminen hinnoittelu, että kun puolityhjään junaan ostat 20h ennen lähtöä lipun, niin kalliiksi tulee. Kannustaa kulkemaan autolla jatkossakin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Semmoista, että työpaikka vaihtuu. Ei enää VR:n trendinomaisesti heikkeneviä lippuehtoja, ei milloin konnarien, milloin veturinkuljettajien lakkoja.
Ei ehkä edes julkista liikennettä lainkaan.

Pitäkää tunkki korkealla ja pelastakaa maapallo sekä tietenkin sosiaalidemokraattinen puolue! Minä yritin, te ette halunneet pysyä messissä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös