Grainger kirjoitti:
Pystyy toki, mutta monestiko oikea huippusentteri, joka pelaa joukkueelleen näyttää kesken ottelun kuinka paskoja ne laiturit lopulta ovatkaan?
Tarpeeksi hyvä sentteri tietää kyllä arvonsa, eikä hänen tarvitse yleisölle kertoa, että se on ketjukavereiden vika, kun peli ei luista. Tuolla pelillä Straka onnistuu vain rikkomaan kaikenlaisen hengen joukkueen sisältä. Sääli, sillä kyseessä on pätevä pelimies.
En minä ainakaan nähnyt Strakalta minkäänlaista kiukuttelua koko ottelun aikana. Vain siinä vaiheessa hän alkoi avautumaan tuomarille kun sai korkeasta mailasta suoraan naamaan, eikä vihellystä kuulunut. Ketjukavereille vittuilua en havainnut, eikä kyllä havainnut kukaan muukaan meidän porukasta. Tosin me kyllä avauduimme koko ajan Strakan ketjukavereista, oli ne niin saatanan huonoja taas. En yhtään ihmettelisi jos kaveria alkaisi puuduttamaan nuo onnettomat tunarit. Luomala sentään sai uuden vaihteen päälle kun joutui kolmosketjuun, mutta Dahlmania ei herättänyt sekään. Dalla toki sai kiekon kerran Strakan syötöstä tolppaan, mutta muuten oli täysin onneton.
Jos otteluraportissa tuollaista kirjoitetaan, sitten kirjoitetaan kyllä ihan höpöjä. Straka yritti, loppuun asti. Vielä viimeisillä minuuteilla yritti väkisin runnoa itse maalille, mutta tällä kertaa ei onnistunut. Mitään mielialapelaajan löysäilyä en itse havainnut, mutta se paistoi kyllä katsomoon pahasti, että mitään hyötyä hänen laitureistaan ei ole. Tuomaisen ja Lammassaaren kanssa Straka sai peliä hiukan aikaan mutta ei hirveästi. Ei kai voi odottaakaan, kun eivät ole yhdessä paljoa pelanneet. Topon ja Haatajan kanssa kulki, kuten tepsiäkin vastaan, mutta ei tarpeeksi.
Straka näytti vielä lopussa mikä hän on miehiään, luistellessaan kättelyn jälkeen kentältä, taputti meille faneille ensin hanskat kädessä, otti toisen hanskan pois ja näytti peukkua. Muista lukkolaisista taisi Haataja, Koponen ja Eepi hiukan huomioida fanit, jotka jaksoivat heille aplodeerata vielä tuonkin tuloksen jälkeen.
Ja kyllä se Strakan hinta sinne 300-400k välimaastoon varmasti menee, mutta kyllä lukko siinä leikissä on mukana, uskokaa pois.