Mainos

Jos minä saa niin et saa kyllä sinäkään!

• 8 965
  • 131

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos minä en saa niin et saa kyllä sinäkään!

Niin, miksi? Miksi Suomen kansalasiet palvovat noita sanoja? Suomi on maa jossa kaikilla ihmisillä on yksi ja sama ideologia. Suomessa ollaan äärettömän kateellisia muille vaikkei se olisi itseltään mitään pois. Suomessa rikkaita ihmisiä haukutaan ja kuitenkin heille ollaan äärettömän kateellisia. Aina haukutaan sitä että "Minkä takia se yksi X osti sen uima-altaan sinne?"Ihan älytöntä!". Ei se ole itseltään pois jos joku on onnistunut urallaan hyvin ja omaa mahdollisuudet tehdä asioita. Minua alkoi ärsyttämään tämä vasta kunnolla muutama päivä sitten kun minulle sattui tämmöinen tapaus:
Ajelin skootterillani ja kaupungissa oli aikamoinen ruuhka. No päätin sitten ajaa kaistojen välistä kun autot odottelivat siinä punaisissa valoissa. Tällä tavallahan minä en joudu jonottamaan eikä se ole muilta pois. Tämä on tavallinen käytäntö ja näin miltei kaikki moottoripyöräilijät tekevät ja tämä on suuri syy miksi moottoripyöriä ja skoottereita myydään varsinkin suurissa kaupungeissa. No niin kuin sanoin, ajelin kaistojen välistaä kun yksi autokuljettaja avasi autonsa oven estäen minun eteenpäinajamisen ja sanoi "Sinä et kuule liiku minnekkään". Ei siinä siiten oikein voinut kuin odotella. Ei tämmöinen tapaus minua suuremmin haittaa. Kyllä minä tuollaiset vittuilut kestän hyvin. Mutta nousee kysmys: Miksi? Minkä takia tämä kyseinen herra ei voinut minua päästää ajamaan ohitseen? Se ei olisi hidastanut hänen kotiinajoaan kuin korkeintaan muutamalla sekunnilla.

Eli kysyn nyt teiltä, älykkäiltä Jatkoaikalaisilta, minkä takia suomalaiset käyttäytyvät näin?

Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Hehe.. tuttu juttu. Minulla on ollut aina vähintään yksi kaksipyöräinen, joten tämä ei ole mitään uutta!

Ensinnäkin, mehän ajelemme vastoin liikennesääntöjä. Ei autojen välistä saa ajella. Kunniallinen kansalainen reagoi tähän suureen rikkeeseen. Yleensä he tosin näkevät sinun rikkeesi liian myöhään ja sinulta jää näin kuulematta se kiroilu ja nyrkin heiluttelu näkemättä.

Toiseksi, me olemme kansaa joka nauroi venäläisten leipäjonoille, mutta haluamme itse jonottaa joka paikassa. Meillä on leikkausjonoja sairaaloihin, jonotamme työpaikkoja, asuntoja ja vaikka mitä. Joka paikkaan pitää olla jonkunlainen jono. Jos joku nyt yhtäkkiä meneekin ohi tai välistä, niin tietysti se saa aikaan "Midnight Express" reaktion.

Sitten löytyvät tietysti nämä yksittäistapaukset. Esim. Urpo jonka työpaikka sijaitsee toisella puolella kaupunkia. Hän istuu autossaan joka päivä ruuha-aikana ja kerää vitutusta. Silloin välistä viilettävä prätkä tai scootteri saattaa todellakin nostaa käyrää. - Saatana, tässä minä veronmaksaja jonotan joka päivä ja tää vaan paahtaa läpi mopollaan kuin euroopanomistaja...

Ajele menemään vaan. Eivät he totu siihen koskaan. Ainoa joka saa heidät unohtamaan katkeruutensa on ihka oma mopo - jolla ajaa välistä ja nauraa punaniskoille!

Vinkki: panithan merkille hänen autonsa? Aja seuraavan kerran ohi oikealta niin hän ei ennätä avata ovea.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
mopedipoikamme ovat taas fiksulla päällä, kenties tuohon halveksuntaan on muitakin syitä..mm. yleinen turvallisuus.

Koska asia on epäselvä voitte ihan itse miettiä minkä takia kaistanvälejä edes on olemassa, miksei teitä tehdä metriä kapeammiksi koska autot kyllä mahtuvat yhä menemään omia kaistojaan pitkin vaikka kaistoja kavennettaisiin.

Ja tämä kaistojenvälissä ajaminen on tuskin kiellettyä vain sen takia että muutama autoilijajuntti ei tahdo antaa prätkähiirien ajaa kaistojen välistä.

Lapset käyttävät kaksipyöräisiä, sitten kun ikää tulee niin lupa nelipyöräisten käyttöön myönnetään.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti varjo
Ja tämä kaistojenvälissä ajaminen on tuskin kiellettyä vain sen takia että muutama autoilijajuntti ei tahdo antaa prätkähiirien ajaa kaistojen välistä.
Meinaatko, että kaksipyöräisellä ei saa ohittaa jonossa olevia ajoneuvoja käyttäen sitä samaa kaistaa jos siihen mahtuu?
Muistaakseni autokoulussa joskus 90-luvun alussa ainakin niin opetettiin, ja olen siten aina prätkällä tehnytkin.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Meinaatko, että kaksipyöräisellä ei saa ohittaa jonossa olevia ajoneuvoja käyttäen sitä samaa kaistaa jos siihen mahtuu?
Muistaakseni autokoulussa joskus 90-luvun alussa ainakin niin opetettiin, ja olen siten aina prätkällä tehnytkin. "

Enpä osaa suoralta kädeltä sanoa, itselleni on jäänyt sellainen muistikuva että samalla kaistalla saisi ajaa kerrallaan vain yksi ajoneuvo(äh näsäviisaat älkää vaivautuko, tiedätte kyllä aivan hyvin mitä tarkoitan).

Eipä ole enää tallessa autokoulun kirjaakaan joten en voi tarkistaa, eipä kyllä ole koskaan tullut mieleenkään että se olisi sallittua.

Pitääkin tarkistaa, tuosta fninjan lausahduksesta päättelin että asia olisi kiellettyä ainakin ruotsissa.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti varjo
Enpä osaa suoralta kädeltä sanoa, itselleni on jäänyt sellainen muistikuva että samalla kaistalla saisi ajaa kerrallaan vain yksi ajoneuvo
Tarkistinpa nopeasti tutulta autokoulun opettajalta.
Hän kertoili, että Tieliikennelaki tuntee pykälän "Jatkuva ajaminen ajokaistaviivojen päällä on kielletty". Lyhytaikainen ajo sen sijaan ei ole kiellettyä.

Kyllä ne edelleen opettaa, että ruuhkassa seisovan "lyhyen" autojonon voi ohittaa ajamalla kaistojen välissä. Poliisi sitten päättää, oliko sen jonon mitta sakotuksen arvoinen vai ei.

Samassa laissa sanotaan, että joidenkin ehtojen täyttyessä (ilmeisesti ainakin ns. turvallinen etäisyys) kaksi ajoneuvoa saa ajaa samalla kaistalla. Saahan kaksi moottoripyörääkin ajaa vierekkäin käyttäen vain yhtä kaistaa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ajelen työmatkaa kaupungissa, jossa mopoilijoita, skootteristeja ja moottoripyöräilijöitä on paljon, ainakin enemmän kuin esim. Helsingissä. Kaistojen välissä pujottelu on kaksipyöräisille saavutettu etu, joka ei autoilijoita tunnu häiritsevän.

Ei häiritse minuakaan skootterien ja moottoripyörien osalta, mutta mopoilijat onnistuvat kyllä pahentamaan ruuhkia pujottelemalla liikennevaloissa seisovien autojen ohi ja jäämällä sitten valojen vaihduttua vetämään letkaa keskellä kaistaa neljääkymppiä körötellen. Polkupyöräilijöiden (niiden, joille pyörätie ei jostain mystisestä syystä kelpaa) tekemämä moinen liike on vielä ärsyttävämpi.

Tosin en kyllä autoilijana missään tapauksessa alentuisi tuollaiseen ovenaukaisutemppuun.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Lintu: kai ajoit sen verran lähelle auki olevaa ovea, että kotipoliisi sai oven kiinni vasta metrin verran eteenpäin ajettuaan? :o)

Minulla oli sellainen käsitys, että kaksipyöräisellä saa mennä vaikka kilometrin mittaisen jonon ohi jos käyttää sitä samaa kaistaa, jolla jonokin on. Vähän on tulkintakysymys, kumoaako JanJ:n kertomat lakipykälät käsitykseni vai eivät. Tilaa olen jonoa ohittaville prätkille aina antanut jos on ollut mitä antaa, ja aion antaa jatkossakin.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti lintu
Suomessa ollaan äärettömän kateellisia muille vaikkei se olisi itseltään mitään pois.
Outoa. Minäkin tunnen pari kaveria, jotka
törmäävät jatkuvasti vain kateellisiin ihmisiin, kateuteen ja jotka näkevät kaikkialla sielun myrkyttävää kateutta.

Kannattaisi miettiä hetkisen ennen kuin seuraavan kerran kirjoittaa sen perinteisen maailmanselityksensä automaattivastauksena kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan.

Mutta don`t mind me, kateudestahan minä tämänkin kirjoitin. Skootteeri ja kaikki...

Lisää ohjeistusta täällä täällä

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti varjo
halveksuntaan on muitakin syitä..mm. yleinen turvallisuus.

Vaikka itsekkin luultavasti kiroilen kun mopopojat vetää ohi, tuollainen oven availu on mielestäni tuon yleisen turvallisuuden vaarantamista, ja sen lisäksi ääliömäinen temppu!

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ettekö todellakaan ole huomanneet tätä piirrettä suomalaisissa? Ei se minua mitenkään haittaa, pikemminkin naurattaa. Suomalaiset vain ovat niin jääräpäisiä että he eivät taida ymmärtää että se ei ole heille haitaksi jos jollain toisella menee paremmin.

Niin, kaksipyöräisyydestä vielä. Kiva kun juhannuksena on "pienet" lossijonot jos sinulla on "lande" tuolla saaristossa. Meillä on valitettavasti kaksi lossia matkan varrella ja näissä joutuu juhannuksena yleensä jonottamaan yhteensä 6 tuntia. Losseissahan on kiva käytäntö, moottoripyöräilijät saavat ajaa jonojen ohi suoraan ensimmäiseen lauttaan. Pitäisikö "taktikoida" tänä juhannuksena?

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos täällä niin myös muualla

Olin viime kesänä matkailemassa Jenkkilässä ja siellä sitten vuokra-autolla ajelin jotain moottoritietä pitkin. Oli semmoinen nelikaistainen systeemi ja kun olin lähellä isompaa kaupunkia niin sattui myös olemaan tajuton ruuhka.

Siinä sitten ajelin ja ihmettelin autojen määrää kun huomasin, että oikealla olevaa reunusta pitkin jengi ajeli muiden ohi. Osalla oli kai ajatuksena ajaa nopeammin seuraavaan liittymään ja osalla sitten muuten vaan ohittaminen. Ei hän siinä mitään ongelmaa. Hyvä kun liikenne etenee.

Noh... Paikallinen (oletettavasti) kuski olikin sitten eri mieltä ja käänsi niiden autojen eteen siten, että oli puoliksi omalla kaistallaan ja toisella puolella blokkasi ohittajat. Aika omituinen tilanne. Jengi tööttäili aika tavalla ja näyttivät muuten aika helvetin ärsyyntyneiltä. Äijää ei moinen haitannut yhtään vaan ajeli omaan rauhalliseen tapaan ja varmaan oli tyytyväinen itseensä.

Eli ilmeisesti Suomessa ei olla yksin.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siis tavoitehan ei ole se, että kaikilla olisi asiat yhtä hyvin. Sanomattomana päämääränä on tietenkin se, että kaikilla olisi asiat yhtä huonosti.

Kyllä korpeaa, jos ostat vaikka uuden Mersun ja huomaat naapurisi tehneen samoin. Sensijaan, kuinka helpottavaa onkaan, jos olet työtön ja naapurisikin saa kenkää.

Jos ajat skootterilla keskikaistaa, ole nyt hyvä ihminen edes katuvan näköinen ja huutele anteeksipyyntöjä autoilijoille, jotka selkeästi ovat sinua huonommassa asemassa. Tai kaada vaikka ämpärillinen vettä päällesi, jotta näyttäisit surkealta ja märältä kuin uitettu koira.

Tai tietysti voit näyttää ruikuttajille keskisormea ja antaa mennä...

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti lintu
Suomalaiset vain ovat niin jääräpäisiä että he eivät taida ymmärtää että se ei ole heille haitaksi jos jollain toisella menee paremmin.

Tässä on nyt kyllä mennyt pahasti puurot ja vellit sekaisin. Mikäli suomalaiset kokisivat kateutta siitä, että joku on pystynyt hankkimaan itselleen skootterin, niin ei täällä muita olisikaan kuin kateellisia suomalaisia.

Sen sijaan autoilijaa saattaa vituttaa se, että nämä mopoilijat vetelevät suruttomasti hyvinkin ahtaisiin autoväleihin, ja näistä jonoista yleensä löytyy sellaisiakin autoja joiden kylkien ja peilien korjaus saattaa maksaa muutamankin mopon hinnan.

Eräs tunnettu fakta Suomen tieliikenteestä on se, että Suomessa ei ole totuttu ruuhkissa poukkoileviin mopoilijoihin koska 1)Suomessa ei ole ruuhkia 2) mopoilijoita on liikenteessä noin neljänä kuukautena vuodessa.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olen prätkäillyt paljon Saksassa. Kuten jokainen tietää niin siellä jonot konetiellä saattavat olla todella pitkiä, jopa kymmeniä kilometrejä. Vauhdin hiljentyessä lähes nollaan on aika alkaa tukkimaan väliin. Olen huomannut että todella moni antaa jopa tilaa kun näkee prätkän taustapeilissään. Jotenkin tämä on minusta Saksassa todella luonnollista.

Joskus samassa jonossa saattaa olla paljon moottoripyöriä. Jos kaikki prätkät pääsevät esteettä jonon läpi, se tarkoittaa myös sitä että jonon hännillä olevat autoilijat pääsevät myös nopeammin liikkeelle.

Veikkaan että jos kaikki mopot ja scootterit täyttäisivät oman paikan kaistallaan kaupungissa, niin ääniä nousisi kun muutama auto jäisi aina kiinni valoihin.

- Välistä ajo lyhentää jonoja ja nopeuttaa kanssaliikennettä.

Saksassa se on muuten kiellettyä ja kuulemma kallista jos käy käry, mutta en ole kuullut koskaan että joku olisi asetettu vastuuseen siitä.
JanJ:n viesti sai minut epävarmaksi. En ole varma onko tämä sallittua Ruotsissa. Minulla on tosin aina ollut se käsitys että ei ole.

Varjon mainitsemasta tuvallisuudesta sen verran että en ole koskaan kuullut että jonoja ohittaessa olisi tapahtunut jotain. Uskon tosin että joku tapaus löytyy jos aletaan tosissaan kaivamaan. Yhteenvetona toteasin kuitenkin että kaistojen välissä ajaminen tapahtuu yleensä hiljaa ajaen ja varovaisuutta noudatten. Lisäksi tämä alkaa olla jo niin suuri käytäntö joka maassa että ajokortin omistava autoilija tietää prätkien ja scoottereiden ajavan välistä ja he osaavat myös tämän ennakoida.

Muutenkin, scoottereiden ja mopojen lisääntyminen suurissa kaupungeissa on hyvä asia. Yhteen pysäköintiruutuun mahtuu 4 mopoa tai prätkää. Jokainen autoilija joka liikkuu myös scootterilla helpottaa osaltaan ruuhkaantunutta liikennettä kaupungissa.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Vähän off-topic: En ole koskaan tavannut prätkäilijää, joka olisi ajanut perässäni vaikka ajaisin lievää ylinopeuttakin. Aina kun prätkä ilmestyy taustapeiliin, niin sieltä tullaan ohi ja kovaa. Muutenkin prätkäilijat ovat kuin kesällä niitylle päästettyjä oreja, ymmärrettävää mutta välillä turhan vaarallista menoa.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti finnishninja
Yhteen pysäköintiruutuun mahtuu 4 mopoa tai prätkää. Jokainen autoilija joka liikkuu myös scootterilla helpottaa osaltaan ruuhkaantunutta liikennettä kaupungissa.

Mahtuu joo, mutta ymmärtääkseni ainakaan Suomessa ei saa sijoittaa kuin yhden kaksipyöräisen ruutua kohden. Monesti on tilanne, että löydät autojen välistä tyhjältä näyttävän ruudun ja kun olet alkanut autoasi siihen taitella huomaat, että ruudun etuosaan on parkkeerattu moottoripyörä.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti polvipetteri
Mahtuu joo, mutta ymmärtääkseni ainakaan Suomessa ei saa sijoittaa kuin yhden kaksipyöräisen ruutua kohden.
Mielestäni laki sanoo, että pyöriä saa olla ruudussa niin monta kuin sinne mahtuu. Tosin maksullisilla paikoilla jokaisestä pyörästä joutuu erikseen maksamaan pysäköintilipukkeen. Kolme pyörää, kolme pysäköintilappua.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti PeteX
Vähän off-topic: En ole koskaan tavannut prätkäilijää, joka olisi ajanut perässäni vaikka ajaisin lievää ylinopeuttakin. Aina kun prätkä ilmestyy taustapeiliin, niin sieltä tullaan ohi ja kovaa. Muutenkin prätkäilijat ovat kuin kesällä niitylle päästettyjä oreja, ymmärrettävää mutta välillä turhan vaarallista menoa.

Prätkäilijät ovat muutenkin välillä turhan "innokkaita". Olenpa nähnyt täällä Turussa autoillessani sellaistakin touhua ihan aikuiselta moottoripyöräilijältä, että liikennevaloissa, sulkuviivan kohdalla tämä kurvailija päätti ohittaa huuuurjan pitkän (3 autoa) autojonon autojenkin ollessa liikkeellä. Sama toiminta jatkui sitten vielä seuraavissakin valoissa.

Tämä nyt menee vielä vähän enemmän off-topic, mutta kaikkein eniten ärsyttävät kaupungissa kännykkään puhelevat kuskit, jotka köröttelevät 30-40 km/h kun eivät saa vaihteita vaihdettua ja sitten vihreiden palaessa tekevät valoissa pikajarrutuksen ja haluavatkin vaihtaa viereiselle kaistalle. Kenenkäs vika se peräänajo tuossa tilanteessa sitten olisi?

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti t4
Tässä on nyt kyllä mennyt pahasti puurot ja vellit sekaisin. Mikäli suomalaiset kokisivat kateutta siitä, että joku on pystynyt hankkimaan itselleen skootterin, niin ei täällä muita olisikaan kuin kateellisia suomalaisia.

Sen sijaan autoilijaa saattaa vituttaa se, että nämä mopoilijat vetelevät suruttomasti hyvinkin ahtaisiin autoväleihin, ja näistä jonoista yleensä löytyy sellaisiakin autoja joiden kylkien ja peilien korjaus saattaa maksaa muutamankin mopon hinnan.

Eräs tunnettu fakta Suomen tieliikenteestä on se, että Suomessa ei ole totuttu ruuhkissa poukkoileviin mopoilijoihin koska 1)Suomessa ei ole ruuhkia 2) mopoilijoita on liikenteessä noin neljänä kuukautena vuodessa.

Ei, ei, ei, ei, ei, ei, ei! Ehkä ilmaisin asian väärin. En tarkoita sitä että oltaisiin kateellisia sille että toisella on skootteri. Suomalaiset vain sattuvat olemaan kateellisia kaikesta eikä koskaan pystytä olemaan iloisia toisten puolesta vaikkei siinä itse mitään häviäisikään. Niin kuin sanottu kyseinen tapaus ei minua kummemin kismittänyt vaan se että uudestaan ja uudetsaan vikistään siitä että toisilla on asiat paremmin.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Chip
Prätkäilijät ovat muutenkin välillä turhan "innokkaita". Olenpa nähnyt täällä Turussa autoillessani sellaistakin touhua ihan aikuiselta moottoripyöräilijältä, että liikennevaloissa, sulkuviivan kohdalla tämä kurvailija päätti ohittaa huuuurjan pitkän (3 autoa) autojonon autojenkin ollessa liikkeellä. Sama toiminta jatkui sitten vielä seuraavissakin valoissa.
Myönnän että näin tulee tehtyä aina silloin tällöin. Luulen että autoilija, joka ei ole ollut koskaan tehokkaan prätkän sarvissa ei osaa kuvitellakaan mikä teho tämä päivän kyykkymopoista löytyy. Monesti joku kolmen auton ohitus näyttää kurvissa tukalalta, vaikka tosiasiassa juippi painaa vasta puolella teholla. Ohituksen edellytykset tehokkaalla präktällä ovat täysin erilaiset kuin autolla. Autoilijalle hengenvaarallinen ohitus voi olla prätkällä ihan rutiinijuttu.

Sitten on tämä asian toinen puoli... Miksi joku ostaa tehokkaan pyörän? Miksi niitä valmistetaan ja myydään? No ei ainakaan siksi että niillä saadaan rikkoa liikennesääntöjä. Totuus on että niitä valmistetaan ja myydään koska niillä on kysyntää. Kuka niitä sitten oikein kyselee? Noh.. ainakin minä. Se on veressä. Ei sille mitään mahda. Välillä on kortti kuivumassa, mutta taas mennään kun lupa ajoon saadaan. Sori vaan, mutta vauhtia pitää löytyä.

Ja nyt ennen kuin joku sanoo: no pitääkö sitä sitten yleisillä teillä...
Ei pidä, mutta kun radat ovat tavallisille prätkäilijöille suljettuja paikkoja ja kerhojen jäsenenä pääsee niin harvoin kaasuttelemaan - ja sekin pitää tehdä heidän sanelemillaan prätkillä, silloin kun heille sopii.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sori vaan, mutta vauhtia pitää löytyä....kun radat ovat tavallisille prätkäilijöille suljettuja paikkoja ja kerhojen jäsenenä pääsee niin harvoin kaasuttelemaan - ja sekin pitää tehdä heidän sanelemillaan prätkillä, silloin kun heille sopii.
Ahaa. Ymmärrän. Turhauttaahan se ajella tuollaiset hevosvoimat allaan liikennesääntöjen mukaan kun niitä mielihaluja ei saa muualla purkaa. Ihan allright. Katson oikeudekseni sitten huristella autolla samaan malliin ja availla ovea ja kiilailla motoristeja kun minua huvittaa. Toivottavasti ei jää motoristeja alle. Mielihalut ne ovat minullakin. Minulta kenties menee peltiä, teiltä menee henki. And that`s the way I like it.

Sori vaan, mutta vauhtia pitää löytyä. Vai mitä finnishninja?

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Ahaa. Ymmärrän. Turhauttaahan se ajella tuollaiset hevosvoimat allaan liikennesääntöjen mukaan kun niitä mielihaluja ei saa muualla purkaa. Ihan allright. Katson oikeudekseni sitten huristella autolla samaan malliin ja availla ovea ja kiilailla motoristeja kun minua huvittaa. Toivottavasti ei jää motoristeja alle. Mielihalut ne ovat minullakin. Minulta kenties menee peltiä, teiltä menee henki. And that`s the way I like it.

Sori vaan, mutta vauhtia pitää löytyä. Vai mitä finnishninja?
Joo, aja vaan, mutta älä avaa ovea niin en minäkään potkaise siihen ohi mennessäni;-)

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joo, aja vaan, mutta älä avaa ovea niin en minäkään potkaise siihen ohi mennessäni;-)
En tarkoitakkaan tätä missään tilanteessa missä pyörä tulee kävelyvauhtia, vaan kunnon nopeudella. Tarkoitus oven avaamiseen ei olekaan näet kiusata sinua vaan tappaa sinut. Jos kaistalla on liikaa tilaa että mahdut vielä väistämään, niin täytyy sitten kiilata. Moottoripyörä pysähtyy kyllä aika äkisti, mutta jos teen liikkeeni tarpeeksi yllättävästi et ehdi tekemään mitään ennenkuin törmäät oveeni hurjalla vauhdilla. Omat raajani ovat tietenkin vaarassa, mutta se on pikkuhinta siitä, että yksi kusipäinen motoristi, jonka mielestä vauhtia pitää olla, saadaan tapettua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy