Jos löytäisit 20€ laittaisitko rahan...

  • 5 252
  • 81

Jos löytäisit 20€, mihin laittaisit sen?

  • Omaan taskuun; sillä saa vaikka mitä.

    Ääniä: 194 86,6%
  • Viereiseen SPR:n rahankeräyslaatikkoon.

    Ääniä: 29 12,9%
  • Ei maasta saa ottaa mitään!

    Ääniä: 1 0,4%

  • Äänestäjiä
    224

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Pullamössö
Mutta jos kyseessä on tunnistettavasti jonkun mummelin eläkepussukka niin sitte jättäisin koskemattomaksi...

Entäpä jos kyseessä olisikin Abdullah Abdilkarin lompakko?

vlad.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
vlad:
saako soskusta rahaa nykyisin pusseittain?
 

Tepsin Miäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS, LFC, Habs, ja JYP:lle sympatiat
Omaan taskuun, tietty. Vittuako pudotti sen?
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Parikymppinen menisi automaattisesti omaan taskuun ilman sen suurempia omantunnontuskia. Kokonaisesta lompakosta en voi sanoa sadan prosentin varmuudella, että veisin sen koskemattomana poliisilaitokselle, jos sisällä olisi huomattava summa rahaa tyyliin 600-1000 euroa. Todennäköisesti järki kuitenkin voittaisi ja rahat pysyisivät lompakossa, mutta varmaksi en voi sitä sanoa. Köyhälle opiskelijalle tuollainen rahasumma voisi olla liian iso vastustettavaksi. Olen siis pohjasakkaa.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Omaan taskuun, löytäjä saa pitää. Tosin Markus91:n tavoin tietyissä tilanteissa miettisin hetken aikaa ennen rahan poimimista.
Viestin lähetti Markus91
Mutta joku sellainen tilanne, että vaikka kaupan kassan viereen olisi pudonnut seteli, ja muut vain kävelevät ohi, miettisin kyllä ehkä vähän, että kehtaako tuota tuosta mennä ottamaan, mutta kyllä siinä varmaan niin kävisi, että jos joku sen ottaisi, se olisin minä.

Lompakko varmaankin sitten poliisille pienen omatoimisen tutkinnan jälkeen (em. Tunnistettavat vanhusten eläkepussukat).
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ratkaisumalleja

Niin, itse ehkä pistäisin ko. setelin omaan ja maahanmuuttajien hyväntekeväisyyteen. Voisin käydä esimerkiksi 4,651 kertaa vetämässä kebabin riisillä eräässä nimeltämainitsemattomassa hämeenlinnalaisessa kebabputkassa. Tämän lisäksi saisin vielä kebab-passiini em. määrän leimoja, jotka koituvat omaksi hyödykseni, koska joka kymmenes kebab on ilmainen.

Ko. rahalla saisi myös 2,020202 mäyräkoiraa, olettaen, että lähikaupassa ko. kulutushyödyke maksaisi 9,90€.

Kolmas vaihtoehto on tietysti käydä kebabilla ja ostaa loppurahalla muijalle kukkia. Tämä olisi ehkä kokonaisvaltaisesti tyydyttävin ratkaisu, koska näin toimien muija pysyy tyytyväisenä ja hoikkana, maahanmuuttajat saavat leipänsä päälle levitettä ja itse saa vatsansa täyteen ja ehkä jotain muutakin.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Lint

Jäsen
Kakskymppinen satavarmasti omaan taskuun, ei tulis ees kauheesti ympärille kateltua.

Lompakon kanssa kinkkisempi juttu. Jos lompakossa ois rahaa, ajokortti, pankkikortit, luottokortit, Herculeksen VIP-kortit ym., niin voi kyllä olla että kävisin "parit" ostokset tekemässä rahoilla ja palauttaisin sitten lompsan kortteineen poliisille tai vastaavaan paikkaan.
Ainakin itse olisin helvetin tyytyväinen jos olisin kadottanut lompakon, että joku sen tosiaan olis palauttanut poliisille, vaikka sitten rahat kadonneena. Ei haittaisi, kyllähän virheistä saa aina vähän maksaa. Kortit sun muut ovat kuitenkin suurempi riesa hommata uudelleen kuin muutama juuro..
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Omaan taskuun, ja keräisin vielä ne muutkin setelit ympäriltä.

Lisätäänpäs vielä soppaan, että miten tilanne muuttuisi jos seteli olisikin 100e:n tai jopa 500e:n seteli?
 

Tobias

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla
Varmaankin jättäisin siihen. Samanlaisen ja ihan uuden saa pankkiautomaatista.

Todettakoon, että vitut jättäisit.

Itekin keräisin sen setelin talteen, tiedä sitten mikä sen jatkokohtalo olisi. Menis varmaan kauppaan jossain vaiheessa vaikka maksan kyllä aina kortilla. No ei se käyttämättä jäis.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Äspeeärräl niinko

Kyllä kai nykytilanteessa SPR-lahjoitus olisi todennäköisin vaihtoehto? Välillä tuntuu että punaista keräyslootaa pukkaa metrin välein Turkkussen keskustassa. Hyvä niin.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikeaa ihmisten uskoa että joku ei ottaisi 20 euron seteliä?
Ei, en luultavasti ottaisi.
10 euron setelin olen kaksi kertaa jättänyt maahan vaikka olen ohi kävellyt.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ottaisi.
Minulla oli vähän aika sitten lotossa 7 oikein. En viitsinyt lunastaa voittoa.

No joo, oikeasti ottaisin parikymmpisen. Ostaisin vaikka mäyräkoiran ja loput tuhlaisin.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Kaksikymppinen menisi omaan taskuun, paitsi jos siinä on lompakko ympärillä, jonka sisällöstä saisi oikean omistajan selville.

Löytämäni lompakot, käsilaukut jne. olen aina palauttanut sisältöineen, suoraan omistajalle vieläpä, mikäli yhteystiedot löytyvät ja palauttaminen omistajalle on helpommin tehtävissä kuin poliisiasemalle toimittaminen.
Välinpitämättömiä kusipäitä maailmassa kyllä piisaa ilman, että siihen joukkoon ehdoin tahdoin mukaan vänkää.
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Itselle.

TAI jos vieressä olisi joku Sotaveteraanien keräys niin pistäisin siihen ehdottomasti siihen jokainen meistä on ainakin tuon verran velkaa heille. Aasiaan päin en laittaisi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti stiflat
Lisätäänpäs vielä soppaan, että miten tilanne muuttuisi jos seteli olisikin 100e:n tai jopa 500e:n seteli?

Mikäli näyttää siltä ettei kukaan ympäristössä ole kadottanut kyseistä seteliä niin veikkaisin, että kyseinen seteli sujahtaisi kaikesta huolimatta lompakkooni.

Mikäli lähistöllä olisi pudonnut avoin lompakko en ottaisi seteliä itselleni vaan toimittaisin sen ja lompakon joko poliisille tai löytötavaratoimistoon.

vlad.
 
Kaikki mitä irti saa otetaan. Jos löytyy lompakko täynnä rahaa otan massit tottakai ja heitän lompakon jonnee. Se nyt on vaa hölmöä jättää hyvä tilaisuus käyttämättä. Rahaa kun ei ole ikinä liikaa.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Se on täysin oikein, jos minä otan sen. Aattelepa omalle kohdalle, jos sinulla putoaa vaikka se 20€, niin et saa sitä enää mistään, koska joku on jo ottanut sen. Eli siis ota itsellesi, mitä oletat itsellesi kuuluvan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ottaisin itselleni ja ostaisin sillä rahalla viinaa. Esimerkiksi kaksi pulloa kossua. Sitten ei enää vituttaisi Vokounkaan niin paljoa...
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Taskuun laittaisin setelin ja veisin muijan vaikka pizzalle. Jos ei vastaa puhelimeen, niin sitten menen kaverin kanssa kaljalle. Ja ehkä toisellekin kaljalle...
 

Saipa#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa,Fc Lahti,Boston Bruins, Crystal Palace,Lecce
Jos se keräyspiste on ihan vieressä, niin kyllä se sinne menisi. Muuten omatunto alkaisi kolkuttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös