Jos löytäisit 20€ laittaisitko rahan...

  • 5 251
  • 81

Jos löytäisit 20€, mihin laittaisit sen?

  • Omaan taskuun; sillä saa vaikka mitä.

    Ääniä: 194 86,6%
  • Viereiseen SPR:n rahankeräyslaatikkoon.

    Ääniä: 29 12,9%
  • Ei maasta saa ottaa mitään!

    Ääniä: 1 0,4%

  • Äänestäjiä
    224

Matsku

Jäsen
A) Omaan taskuun; sillä saa vaikka mitä.
B) Viereiseen SPR:n rahankeräyslaatikkoon, jonka tuotto menee Aasiaan.
C) Ei maasta saa ottaa mitään!
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti girlzilla
Varmaankin jättäisin siihen. Samanlaisen ja ihan uuden saa pankkiautomaatista.
Hyvä läppä, heitä toinen.
Omaan taskuun tietty menisi!
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti girlzilla
Varmaankin jättäisin siihen. Samanlaisen ja ihan uuden saa pankkiautomaatista.

Ei kai pankkiautomaateissakaan sentään pelkkiä uusia seteleitä ole?

Voi olla että heltyisin kerrankin johonkin muuhun kuin veteraanikeräykseen rahaa lahjoittamaan.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Vastasin A. 20 euroa on opiskelijalle iso raha, kuten ketjun avaajakin totesi, sillä saa vaikka mitä. Mainittakoon nyt tässä, että todennäköisesti tuokin raha ruokaan menisi.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tällä hetkellä lahjoittaisin sen Aasian uhreille tarkoitettuun keräykseen tai sotaveteraaneille. Jos ei keräystä olisi niin omaan taskuun vain.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Riippuu vähän tilanteesta. Jos kävelesin jossain pikkukujalla ja kakskymppinen siinä maassa poimijaansa odottaisi, ottaisin sen. Mutta joku sellainen tilanne, että vaikka kaupan kassan viereen olisi pudonnut seteli, ja muut vain kävelevät ohi, miettisin kyllä ehkä vähän, että kehtaako tuota tuosta mennä ottamaan, mutta kyllä siinä varmaan niin kävisi, että jos joku sen ottaisi, se olisin minä. Eli vastasin A.
 
Suosikkijoukkue
Pavel Bure#10, Venäjä, KalPa
Viestin lähetti girlzilla
Varmaankin jättäisin siihen. Samanlaisen ja ihan uuden saa pankkiautomaatista.
Niinköhän jättäisit? Kyllä itse ainaki keräisin rahan taskuuni ja kävelisin muina miehinä pois "rikospaikalta".
 

Marcus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Jos rehellisesti vastaan, niin kyllähän se omaan kassaan kilahtaa. Omaa tuntoa voisin rauhoittaa heittämällä jonkun kolikon keräykseen, jos kohdalle osuu.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No jos sattuisin sen setelin juuri näinä päivinä löytämään ja aivan välittömässä läheisyydessä olisi vaikkapa SPR:n keräyslipas, niin todennäköisesti sen setelin sinne lippaaseen laittaisin. Kaikissa muissa tapauksissa tuo 20 euroa menisi omaan taskuun.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pistäsin omaan taskuun. Keräyksiin en noin paljoa rahaa laittaisi, koska 90% niistä rahoista menis johonkin muuhun kun itse tarkoitukseen.
Ja tyhmäähän se olisi maahan jättää, jos se on kerta siinä huomannut. Minä ainakin jaksan kumartua poimimaan kaikki euroa isommat rahat. Normaalisti löydetyt kolikot menevät pelikoneeseen, joten jollakin tavalla kait joillekkin apua tarvitseville.

Kannattaa muuten muistaa, että 20€ on melkein 120mk. Minulla ja varmasti monella muullakin on euron myötä rahankulutus kasvanut, kun on tullut tavallaan sokeeksi sille raha määrälle jonka tuhlaa.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omaan taskuun tietenkin. Ja 20e on sen verran vähän ainakin minulle, että ei se tunnu varastamiselta, vaikka se olisi edellä kävelleeltä pudonnut. =/ Okei..Tää oli vitsi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti lintu
No tällä hetkellä lahjoittaisin sen Aasian uhreille tarkoitettuun keräykseen tai sotaveteraaneille. Jos ei keräystä olisi niin omaan taskuun vain.
Tällä hetkellä tekisin samalla tavalla.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Opiskelijalle 20€ on niin iso raha, että omaan taskuuni sen pistäisin.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Russian Rocket
Niinköhän jättäisit? Kyllä itse ainaki keräisin rahan taskuuni ja kävelisin muina miehinä pois "rikospaikalta".

Ainakaan nyt rahatilanne ei ole sellainen että tarvitsisin mitenkään ylimääräistä kaksikymppistä. Ottakoon sen sitten mielummin joku joka tarvitsee.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos nyt lähiaikoina kävisi noin, niin varmaan laittaisin lippaaseen, mutta "normaalitilanteessa" omaan taskuun.
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Viestin lähetti girlzilla
Ainakaan nyt rahatilanne ei ole sellainen että tarvitsisin mitenkään ylimääräistä kaksikymppistä. Ottakoon sen sitten mielummin joku joka tarvitsee.

Meilläkin tuollaiset paperiteollisuuden tuotteet kuten setelit toimivat lähinnä vessapaperin korvikkeena ja saunan lämmitysmekanismina.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viime syksynä sattui viikon välein paikallisessa iltaravintolassa niin, että meikäläinen löysi 20 € rypistyneenä lattialta. Astuin sen päälle ja poimin vaivihkaa taskuun. Seuraavana viikonloppuna samassa baarissa ja lähes samasta kohtaa löytyi puolen yön jälkeen jälleen samanlainen seteli. Surutta tungin tämänkin "oravannahan" taskuuni ja lähdin tilaamaan lisää tärpättiä.

Jos kokonainen lompakko löytyisi niin sellaisen toki kiikuttaisin tässä tapauksessa narikkaan tai hotellin respaan. Mutta jos joku toheloi baari-illassaan sen verran jurrissa että paperiset maksuvälineet lentelevät ympäriinsä niin se on oma moka.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Totta kai ottaisin itselleni. Johan sillä saisi aidon cd:n. En usko että sillä kaksikymppisellä paljon Aasian tilannetta parannettaisiin.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä pappa inte betalar joten, ottaisin itselleni ja maksaisin laskuja.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti Tribal
Meilläkin tuollaiset paperiteollisuuden tuotteet kuten setelit toimivat lähinnä vessapaperin korvikkeena ja saunan lämmitysmekanismina.
Ihanan Kallista :)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Oma pussi lähin pussi.

Sen sijaan olisi mielenkiintoista tietää mitä jatkoaikalaiset tekisivät jos löytäisivät rahapussin jossa on satoja euroja käteistä pieninä seteleinä, veisivätkö he sen poliisiasemalle vai ottaisivatko hivenen tuohta itselleen ja hylkäisivät pussin sitten jonnekin (tai vaihtoehtoisesti veisivät tämän jälkeen poliisiasemalle)? Tiedän mitä tekisin, nykytilanteessa ei olisi vaihtoehtoja mutta olosuhteiden muutos voi muuttaa toimintamalliani radikaalilla tapaa.

vlad.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Mä oon aina niin persaukinen,et omaan taskuunpa tuo menis.Ja safkaan tms.sen käyttäsin.Jos siis seteli esim.kadulta tms.löytys.Kävipä tässä melko äskettäin just näin,et löysin oman rapun edestä 5eur setelin ja ilosena poimin omaan taskuun...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad
Oma pussi lähin pussi.

Sen sijaan olisi mielenkiintoista tietää mitä jatkoaikalaiset tekisivät jos löytäisivät rahapussin jossa on satoja euroja käteistä pieninä seteleinä, veisivätkö he sen poliisiasemalle vai ottaisivatko hivenen tuohta itselleen ja hylkäisivät pussin sitten jonnekin (tai vaihtoehtoisesti veisivät tämän jälkeen poliisiasemalle)? Tiedän mitä tekisin, nykytilanteessa ei olisi vaihtoehtoja mutta olosuhteiden muutos voi muuttaa toimintamalliani radikaalilla tapaa.

vlad.

Kyllä mä sen kytille varmaan veisin, vaikka aluksi ainakin vituttaisi rankasti. Myöhemmin taas vituttaisi mikäli en niin toimisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös