Jori Lehterä – Helsingin IFK

  • 152 766
  • 896

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pieni väsymys tässä vaiheessa on ihan ok, mutta itse olen vähän huolissani, että keskittyy tällä hetkellä epäolennaisiin asioihin. Ei Lehterän roolin pitäisi olla mikään hämmentäjä, siihen löytyy aivan eri pelaajat. Parin päivän sisällä useampi tyhmä jäähy, eilen surkean esityksen jälkeen turhautuminen pelin lopussa ja tänään itselleni ainakin tuli vähän ristiriitainen fiilis siitä, että kapteeni tulee jäähyboksista virne naamalla heitellen ylävitosia boksiin luistelevalle Komaroville. Ei tämä niin vakavaa ole, mutta kun joukkueen (ja kapteenin itsensä) peliesitys oli tänään mitä oli, niin luulisi fokuksen olevan jossain muualla kuin hassuttelussa.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Samaa mietin että olisiko väsynyt. Vaikea sanoa, mutta nää turhat/tyhmät jäähyt ja virnuilut sun muut pitää nyt jättää aika nopeasti pois ja keskittyä vaan siihen että voitetaan. Ja miksei vaikka sen YV:n laittamiseen kuntoon.

Hieman aiheeseen liittyen; nauratti toi Komarovin "parit kaljat"-palautumisheitto mutta eilisen pelin jälkeen ei naurata enää. Vähemmän ylimielistä läpänheittoa, enemmän oikeita tekoja kentällä ja pisteitä plakkariin. Kiitos. Tuontyylistä läppää (ulospäin) voi heitellä sitten kun nostellaan kannua Nordiksella.

Mutta eiköhän jengissä katsella peiliin eilisen jälkeen ja tehdä päätös että jäähy yläfemmojen heitot ja muut hassuttelut jätetään nyt pois ja keskitytään parantamaan peliä ja voittamaan niitä tulevia playoff-sarjoja.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mietin että olisiko väsynyt. Vaikea sanoa, mutta nää turhat/tyhmät jäähyt ja virnuilut sun muut pitää nyt jättää aika nopeasti pois ja keskittyä vaan siihen että voitetaan. Ja miksei vaikka sen YV:n laittamiseen kuntoon.

Hieman aiheeseen liittyen; nauratti toi Komarovin "parit kaljat"-palautumisheitto mutta eilisen pelin jälkeen ei naurata enää. Vähemmän ylimielistä läpänheittoa, enemmän oikeita tekoja kentällä ja pisteitä plakkariin. Kiitos. Tuontyylistä läppää (ulospäin) voi heitellä sitten kun nostellaan kannua Nordiksella.

Mutta eiköhän jengissä katsella peiliin eilisen jälkeen ja tehdä päätös että jäähy yläfemmojen heitot ja muut hassuttelut jätetään nyt pois ja keskitytään parantamaan peliä ja voittamaan niitä tulevia playoff-sarjoja.
Ylävitosista tulee mieleen, että jotenkin omaan silmään näyttää niin nololta nuo valmennuksen tekemät fistbumpit voitetun ottelun jälkeen. En tiedä miksi, mutta jotenkin se on musta aina näyttänyt ihan missä vaan typerältä, joten tulee sellainen myötähäpeän tunne. Onneksi se on vaan mun ongelma.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta eiköhän jengissä katsella peiliin eilisen jälkeen ja tehdä päätös että jäähy yläfemmojen heitot ja muut hassuttelut jätetään nyt pois ja keskitytään parantamaan peliä ja voittamaan niitä tulevia playoff-sarjoja.
Joo hassusti tuntui lähtevän nyt kokeneella kaartilla laukalle, minkä pitäisi olla omasta mielestä täysin ennenkuulumatonta. Toivottavasti tappio toi loppukevättä ajatellen nöyryyttä ja fokus pysyy jatkossa paremmin. Varmasti on asiapentti antanut tästä palautetta ja jännityksellä odotan miltä näyttää peli-ilme ensi viikolla.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väsyneeltä näytti touhu. Ja eilisen kruunasi typerä virnuilu jäähyltä poistuttuaan, kun vaihtoivat paikkaa Leksan kanssa. Leksaa ei paljoo naurattanut eikä olisi Jorstiakan pitänyt tuollaisen esityksen jälkeen. Annettakoon anteeksi ,matsi oli jo hövitty ja toivotaan, että pikku lepo tekee tehtävänsä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sallittakoon Lehterällekin jokunen huonompi esitys, kun on hyvin pitkälti ollut raahaamassa jengiä reppuselässä koko kauden. Kokenut ja menestynyt mies tietää kyllä mitä sitten tosipeleissä vaaditaan ja varmasti ei jää hänestä HIFK:n menestys kiinni.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sallittakoon Lehterällekin jokunen huonompi esitys, kun on hyvin pitkälti ollut raahaamassa jengiä reppuselässä koko kauden. Kokenut ja menestynyt mies tietää kyllä mitä sitten tosipeleissä vaaditaan ja varmasti ei jää hänestä HIFK:n menestys kiinni.

Joo, ehdottomasti huonommatkin pelit sallitaan. Tosin Lehterän kohdalla on mun mielestäni tuijotettu liikaa pelkkiä pinnoja ja jätetty vähemmälle huomiolle ne heikommat asiat, mitä kentällä on nähty pitkin kautta. Ja niillä on ollut vaikutusta myös muiden pelaamiseen.

Vaikka mä olen edelleen sitä mieltä, että jokainen pelaaja vastaa itse omasta valmistautumisestaan ja henkisestä hereillä olemisestaan, kapteeni ei voi olla se joukkueen henkisesti heikoin lenkki. Eikä kapteeni voi todellakaan naureskella tuollaisen pelin jälkeen toisen kokeneen pelaajan kanssa femmoja heitellen, kun jäähyboksissa istuja vaihtuu, kun oma jengi on 3-0 häviöllä. Se on keskenkasvuista puuhaa ja itse odotan nimenomaan kapteenilta enemmän. Olisiko naureskeltu, jos jäähylle olisi mennyt joku muu pelaaja? Vaikka Kaskimäki?

Nyt on sekä Lehterällä että myös Komarovilla skarppauksen paikka. He asettavat kokeneina pelaajina joukkueen riman tason ja luonnollisesti heidän pitää itse myös se rima kirkkaasti ylittää. Mutta mä luotan siihen, että tämä oli nyt yksittäinen harha-askel, se käsitellään tarvittaessa valmennuksen kanssa, jos kameroiden ulkopuolella on ollut jotain muuta, missä pitäisi skarpata ja sitten mennään eteenpäin. Jos sattuu huonompi peli, sekin pitää vain sietää ja tehdä muilla tavoin kaikkensa, että muu joukkue kykenee saamaan itsestään vaadittavan irti. Sillä ei lopulta ole merkitystä, kuka tehoja tekee, kunhan joku tekee.

Se lienee kaikille selvää, että tämän viikonlopun taso ei riitä, jos oikeasti meinataan Kannua Nordiksella nostella.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@BOL Kirjoituksestasi saa pienen ristiriitaisen tunteen. Aiemmin olet kirjoitellut paljon, ettei kapteenilla ole/voi olla niin suurta merkitystä todellisuudessa. Tai niillä natsoilla. Olen tästä isosti eri mieltä.

Tale sai paljon lokaa niskaan, kun oli kapteeni. Tämä osaltaan myös siksi, että pelillinen taso ei riittänyt aina edes avaukseen. Millä tavalla kapteeni pystyy nostamaan henkistä tasoa ryhmässä, jos ei pelillisesti edes pääse siihen tasoon mikä on vaade. Olemalla positiivinen kundi kopissa? Kehumalla? Se henkinen oli sitten motivointi, tsemppaaminen yms pitäisi konkretisoitua sinne kentälle kapteenin myötä. Tämän myös valmennusjohto vihdoin ymmärsi.

Itse en nähnyt noita yläfemmoja minään lapsellisena eleenä. Peli oli ollut kaikilta osin heikko ja ei vain lähtenyt. Vähän samanlainen ele, kuin aiemmin pelsu pelaajan nimen tarkistus selästä. Rentoutta on tullut peliin ja se joukkueessa näkyy Jorstin natsojen myötä. Tulokseen vaikuttaa tällä hetkellä suuresti myös moni muukin asia.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Kirjoituksestasi saa pienen ristiriitaisen tunteen. Aiemmin olet kirjoitellut paljon, ettei kapteenilla ole/voi olla niin suurta merkitystä todellisuudessa. Tai niillä natsoilla. Olen tästä isosti eri mieltä.

Tale sai paljon lokaa niskaan, kun oli kapteeni. Tämä osaltaan myös siksi, että pelillinen taso ei riittänyt aina edes avaukseen. Millä tavalla kapteeni pystyy nostamaan henkistä tasoa ryhmässä, jos ei pelillisesti edes pääse siihen tasoon mikä on vaade. Olemalla positiivinen kundi kopissa? Kehumalla? Se henkinen oli sitten motivointi, tsemppaaminen yms pitäisi konkretisoitua sinne kentälle kapteenin myötä. Tämän myös valmennusjohto vihdoin ymmärsi.

Itse en nähnyt noita yläfemmoja minään lapsellisena eleenä. Peli oli ollut kaikilta osin heikko ja ei vain lähtenyt. Vähän samanlainen ele, kuin aiemmin pelsu pelaajan nimen tarkistus selästä. Rentoutta on tullut peliin ja se joukkueessa näkyy Jorstin natsojen myötä. Tulokseen vaikuttaa tällä hetkellä suuresti myös moni muukin asia.

En todellakaan ole kirjoittanut, että kapteenilla ei ole mitään merkitystä. Kirjoitin näin:

Mun pointti tässä on se, että sillä kapteenilla on mun nähdäkseni suurempi merkitys silloin, kun kapteeniksi valittu henkilö aiheuttaa ihmisissä ennemminkin negatiivisia kuin positiivisia fiiliksiä. Silloin se merkitys voi olla todella iso. Itselläni on tästä omakohtaista kokemusta omilta pelivuosiltani. Ja silloin kapteeni oli nimenomaan joukkueen paras pelaaja. Harmi vain, että hän edusti ihmisenä kaikkea sitä, mitä kapteenin ei pitäisi joukkuelajissa edustaa. Mä näen, että jos kokemukset kapteenin persoonasta ja toiminnasta yleisesti ovat positiiviset tai vähintään neutraalit, merkitys yksittäisille pelaajille ei ole kovinkaan suuri. Jollekin kapteenilla ei ole käytännössä mitään väliä, kunhan saa/pystyy tehdä oman duuninsa rauhassa ja jollekin toisella merkitys on suurempi. Joku tarvitsee jonkun esikuvan tai näennäisen auktoriteetin saadakseen itsestään parasta irti, joku toinen ei tarvitse lainkaan.

Tilanne muuttuu aika olennaisesti, kun ollaan kentällä ja erityisesti ottelun ratkaisuhetkillä ja kapteeni pelaa tyhmästi, koska on itse turhautunut. Ja itse asiassa ajattelen niin, että tämä koskee kaikkia kokeneita pelaajia, ei pelkästään kapteenia. Mutta kapteenius ei todellakaan ole mikään lieventävä asianhaara.

Ihmiset kokevat kapteeniuden hyvinkin eri tavalla. Monet täällä odottavat, että pelillinen panos pitää olla TOP3- luokkaa, minä taas odotan kapteenilta ennen kaikkea johtamistaitoja ja henkistä viileyttä tiukoissa paikoissa. Mulle kapteeni on se, joka poistuu viimeisenä, kun talon seinät palaa jo. Mulle kapteeni on henkilö, joka aidosti laittaa joukkueen edun oman itsensä edelle. Henkilö, jota kuka tahansa uusikin pelaaja uskaltaa lähestyä ilman ylimääräistä jännitystä omana itsenään, olipa asia mikä tahansa.

Kysyit, millä kapteeni pystyy nostamaan henkistä tasoa, vaikka ei ole edes kokoonpanossa? Tämä on tietysti hyvin yksilöllistä, mutta uskoisin, että ammattilaispelaajille sen kapteenin pelilliset suoritukset ovat paljon pienemmässä roolissa kuin faneille, koska ammattiin kuuluu erilaiset pelilliset vaiheet ja myös kilpailutilanteet. Tätä tukee myös muutamat keskustelut entisten pelaajien kanssa. Kapteenihan voi olla tilapäisesti loukkaantunut ja silloin sen kapteenin roolin jakaa varakapteenit. Tässä nyt ei kuitenkaan olla yhdenkään HIFK:n kapteenin osalta kyse siitä, että kapteeni olisi selkeä pelillinen rasite ja hänellä on vain suojatyöpaikka.

Sekin taas voi myös toimia erinomaisena henkisen tason nostona muille, että kapteeni tekee hommia ihan samalla tavalla tunnollisesti ja ammattimaisesti, vaikka ei aina kokoonpanoon mahdukaan. Ja jos nyt ihan tosissasi Tallbergista haluat puhua, minkä arvon antaisit Tallbergin kapteeniudelle siitä viime kauden noususta, joka alkoi juuri ennen joulutaukoa ja jolloin HIFK pelasi 16 peliä putkeen jäämättä kertaakaan täysin ilman pisteittä. Tallberghan oli joukkueen kapteeni koko tuon ajan, vaikka oma kausi ei todellakaan ollut helppo tai hyvä. Enkä väitä, että se johtui nimenomaan Tallbergista, mutta ei sitä Tallbergin kapteeniutta voi täysin sivuuttaakaan, koska se ei satu kuulumaan omaan agendaan.

Tässä Lehterän viikonlopussa on ollut kyse mun silmiini Lehterän turhautumisesta, joka taas on johtunut jostain. Oletan, että koska pelaaminen ei ollut ihan parhaalla tasolla, turhautuminen on siitä lähtöisin. Mikä on ihan luonnollista ja minkä myös ymmärrän. Mutta se ei todellakaan ole merkityksetöntä, miten sen turhautumisen käsittelee ja mihin sen purkaa. Kuten jo aiemmin todettua, kyse lienee nyt vain yksittäisistä tilanteista. Mutta kai niitä silti saa arvostella?

Kun huomioidaan HIFK:n tämän kauden track record loppujen sulamisista ja niistä aiheutuneet pistemenetykset, Lehterän turha kamppijäähy ja siitä seurannut käytöskymppi olivat oikeasti aivan järjettömän tyhmiä ratkaisuja. Toki hienoa, että kapteeni Lehterä omaan jengiinsä luotti sen verran, että tiesi muiden hoitavan homman himaan. Pidän kuitenkin mahdollisena, että hän ei kuitenkaan siinä tilanteessa ajatellut ihan hirveästi seurauksia, vaan antoi vain tunteen viedä. Ja kuten aiemmin kirjoitin, perjantain jäähy tuli myös helposti, mutta älä anna mahdollisuutta viheltää. Sääntökirjan mukaan se oli jäähyn paikka. Sen jäähyn voi vielä laskea työtapaturmaksi, mutta sitä vihellyksen jälkeistä laukomista taas ei oikein voi. Se oli tietoinen valinta ja kai sillä haluttiin provosoida vastustajaa. Mutta silti se oli tyhmä teko. Jälkikäteen voidaan myös todeta, että vastustaja ei siitä myöskään provosoitunut niin, että siitä olisi ollut meille mitään hyötyä. Se, että Lehterä nyt sattuu olemaan joukkueen kapteeni, tekee asiasta mun kirjoissani vielä raskauttavamman. En näe, että Teemu Tallberg voisi päätyä moiseen ratkaisuun vihellyksen jälkeen, vaikka voisi vahingossa moisen jäähyn ottaakin. Melartin taas voisin hyvinkin kuvitella vastaavaan syyllistyä, koska hänellä on lyhyt sytytyslanka ja tunne voi välillä viedä. Kapteenius tuo vastuuta ja kapteeni näyttää aina esimerkkiä, vaikka se ei muihin pelaajiin varsinaisesti vaikuttaisikaan.

Se Pelsun pelaajan nimen kurkistus oli oikeasti hauska ja osoitti, että Lehterällä on tilannetajua ja ymmärtää tilannekomiikan päälle. Eiliset läpyt Komarovin kanssa 0-3 tilanteessa taas oli vähän sellaista noloa pullistelua ja vääränlaista ylimielisyyttä. Joo, ei sitä kannata liian vakavasti ottaa, mutta kyllä keskittyminen oli väärissä asioissa. Tossa kohtaa itse olisin ottanut ennemmin vittuuntuneet yrmistelyn Lehterältä kuin ylimieliset virnistelyt. Mutta se on nyt jo taakse jäänyttä elämää ja seuraava peli on uusi mahdollisuus. Johtavien pelaajien pitää keskittyä olennaiseen ja edistää joukkueen voittamista. Ja tämä koskee ihan jokaista.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@BOL Hieno kirjoitus ja arvostan että panostat kirjoitusten sisältöön. En kuitenkaan jaksa aina lukea loppuun syy itsessä. Kirjoitin kuitenkin tuossa, että "aiemmin" kapteenin roolia ja vaikutuksia natsoilla joukkueen sisällä, en yksittäiseen ja viimeiseksi lukemaan kirjoitukseesi.
 

burekowski

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mitä jos Jorin pelaamisella haettiin asetelmia mahdollista puolivälierä vastustajaa kohtaan? Jos Peltonen onkin nero ja käskenyt Jorin vähän löysätä viikonloppuna? Nyt Kärpät kuvittelee että osaa pelata Jorin ulos pelistä, mutta ens kuussa vetelee sitten Kärpiltä vedet korvista.
Toki en tähän itsekään usko ja voi olla että viikonloppuna Jorin nollaaminen oli vain Kärppien hyvyyttä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Mä tulkitsin ton yläfemman enemmänkin "läpsystä vaihto"- tyyppiseksi, kyseenalaiselle dumaritoiminnalle naureskeluksi. En jaksanut pahoittaa mieltäni.
Sama homma. Ja mun mielestä kuvastaa sitä rentoutta ja meininkiä jengin sisällä. Varmasti kaikkia kyrsi tappio, mutta enemmän vaikutti tollaselta "läpsystä vaihto” tyyliseksi läpänheitoksi ja pieneksi provoksi tuomaroinnin suuntaan. Ymmärrän kyllä myös jos tuo joitain faneja kyrsii, oltiihan siinä surkealla pelillä just otettu Kärpiltä nekkuun. Jos toi ois tapahtunu IFKn 3-0 johdossa, ei tätä täällä puitaisi. Mutta oma mielipiteeni on se, että tollasta pientä pilke silmäkulmassa heitettyä läppää. Jengissä on hyvä meininki.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lehterän isompi haastattelu viime viikon IS Urheilussa. Ilmeistynee lähiaikoina myös verkkolehteen. Pari lainausta ohessa:

Jutussa mainitaan, että HIFK:n joukkueessa on paljon yli kolmekymppisiä kokeneita pelaajia. Lehterä vastaa:
- "Näen tämän kaiken kokemuksen ehdottomasti etuna. Se ei ole etu marraskuussa, mutta kevät on eri homma. Tässä on aika kovassa sopassa keitettyä porukkaa".

Lehterä mainitsee myös haluavansa Jokerit Liigaan ja paikalliskamppailujen suolan lajille. Yleisesti kärkiottelut ovat hyviä ja kovia.

- "Jotakin muutoksia tarvittaisiin, että tuon kastin pelejä olisi enemmän."
- "Kun ensin on jossakin pienemmällä paikkakunnalla keskiviikkopeli 2500 katsojan edessä, ja sitten perjantaina mennään Nokia-areenaan yli 10000 katsojan eteen ja omiakin faneja on reilusti paikalla, kyllähän sitä välillä miettii, että onko tämä edes sama liiga. Riittää, että astuu vain jäälle, niin tulee heti fiilis, että nyt painetaan seinästä läpi. Ei tarvitse paljon pumpata itseä käyntiin."


Lehterä sanoo, että saattaa hyvinkin pelata SM-Liigassa vielä nelikymppisenä.
- "Pelaan niin kauan, kun tämä onn nastaa ja sopimus tulee. Sitten kun jompikumpi loppuu, lopetan."

-"En minä enää tässä iässä jaksa tulla hallille vain pyörimään sillä ajatuksella, että rahastetaan tuosta nyt joku summa. Pitää olla oikea mahdollisuus nostaa pyttyä."


Päätyyn asti.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
On toi Jori juonikas kaveri huikealla pelinlukutaidolla. Jakelee hyviä syöttöjä ja ajoittain todellisia namupasseja. Itse aina ollut palloilulajeissa se, joka nauttii siitä että pääsee rakentamaan ja tarjoilemaan, välillä jopa liikaa. Tullut palautettakin vuosien varrella, että oisko pitänyt tossa vetää. Sama pätee kyllä Jorille. Varsinkin eilen ja tänään on ollut paikkoja missä vois tosiaan laukoa, vaikka arvostan kaverin jaloutta ja tarjoilu intoa. Jännitti eilen rankkarissa että tajuaako laukoa…noh, ei siinä ainakaan syöttänyt :D
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitääkö näistä Lehterän viime pelien otteista hiljalleen huolestua, vai herääkö taas henkiin kun pudotuspelit alkaa? Luultavasti herää. Heikkoa tekemistä ollut kuitenkin nyt viitisen edellistä peliä.

Vähän tuntuu Lehterään peilautuvan koko joukkue. HIFK selvästi pelaa tiettyjä pelejä puolivaloilla sekä kesken pelin ottaa myös jalkaa kaasulta ja kun sen tekee, niin ei enää saa otetta pelistä. Näitä kokeneita pelaajia on joukkueessa todella paljon. Onko liikaa? Joukkue on myös aika raskasjalkainen joka vielä korostaa tilannetta.

Ensi kauden joukkueeseen toivoisin ihan runkosarjaviihteen kannalta sellaisia nuoria pelaajia, joilla olisi selkeä tavoite pelata kovemmissa sarjoissa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vähän tuntuu Lehterään peilautuvan koko joukkue. HIFK selvästi pelaa tiettyjä pelejä puolivaloilla sekä kesken pelin ottaa myös jalkaa kaasulta ja kun sen tekee, niin ei enää saa otetta pelistä. Näitä kokeneita pelaajia on joukkueessa todella paljon. Onko liikaa? Joukkue on myös aika raskasjalkainen joka vielä korostaa tilannetta.

Ensi kauden joukkueeseen toivoisin ihan runkosarjaviihteen kannalta sellaisia nuoria pelaajia, joilla olisi selkeä tavoite pelata kovemmissa sarjoissa.
Olen tästä täysin samaa. On hyvä, että joukkueessa on yksittäisiä kokeneita pelaajia, mutta ei kaikkia avainpaikkoja voi rakentaa heidän varaansa. Lätkä on nuorten miesten peli ja asia vain korostuu kun laji nopeutuu. Vähän huolestuttaa myös ensi kauttakin ajatellen tämä Salmelaisen ja olettaen myös Peltosen fiksaatio eläkeikäisiä pelaajia kohtaan kun tässäkin joukkueessa piti olla 40 vuotias Lepistö ja tulevan kauden joukkueeseen huhuillaan 40 vuotiasta Filppulaa. Molemmat avainruutuja täyttämään.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kapteeni on kyllä pelannut viimeiset pelit selkeästi alle oman tasonsa. Yritys ei selkeästikään ole 100%. Toivottavasti kyseessä ei ole mitään jonka tuo mukanaan pudotuspeleihin. Koska kyseessä on sen verran maaginen pelimies, niin vielä löytyy luottoa että playoffeissa nähdään ihan toinen Lehterä kuin viimeisissä neljässä matsissa on nähty.

Kirjautti tänään kauden 50. syöttöpisteensä. Muut jotka ovat IFK:n paidassa pystyneet samaan ovat sellaiset legendat kuin Jan Caloun (57 syöttöä kaudella 98-99) ja Matti Hagman ( 51 86-87 ja 50 79-80). Ei ihan huonossa seurassa Jori ole.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kapteeni on kyllä pelannut viimeiset pelit selkeästi alle oman tasonsa. Yritys ei selkeästikään ole 100%. Toivottavasti kyseessä ei ole mitään jonka tuo mukanaan pudotuspeleihin. Koska kyseessä on sen verran maaginen pelimies, niin vielä löytyy luottoa että playoffeissa nähdään ihan toinen Lehterä kuin viimeisissä neljässä matsissa on nähty.

Kirjautti tänään kauden 50. syöttöpisteensä. Muut jotka ovat IFK:n paidassa pystyneet samaan ovat sellaiset legendat kuin Jan Caloun (57 syöttöä kaudella 98-99) ja Matti Hagman ( 51 86-87 ja 50 79-80). Ei ihan huonossa seurassa Jori ole.

Vaikka mä olen joistain asioista Lehterää pitkin kautta arvostellutkin, musta on liioiteltua sanoa, että olisi pelannut viimeiset pelit selkeästi alle omansa tasonsa. Siellä on ehdottomasti pelejä, joissa niin on tapahtunut, mutta pitää muistaa, että siellä on aina se vastustajakin ja eri vastustajilla on heittää erilaisia pelaajia pelaamaan Lehterää vastaan. En myöskään osta väitettä, että yritys ei selkeästikään olisi ollut 100%. Mä väitän melkeinpä niin päin, että yritystä on kyllä ollut, mutta peli ei ole lähtenyt rullaamaan optimaalisesti ja paine on kapteenilla varmasti kova, hän on turhautunut. Ja ehkä se turhautuminen on osunut ennen kaikkea omaan toimintaan ja se on sitten tullut ulos turhina ja typerinä ratkaisuina.

Lehterän ei ihan oikeasti tarvitse nostaa kauheasti perustasoaan, mutta hänen pitää olla hyvin valmistautunut, energinen ja pää pitää pysyä kylmänä. Hänenkin kannattaa pitää mielessä, että ei hänen tarvitse yksin pelejä ratkoa, vaan siellä on muitakin. Provosoitua ei kannata, koska se sekoittaa oman pelin ja se pitää tiedostaa, että nyt kun on nähty, että hänet on helppo kuumentaa, joka jengistä tulee ihan varmasti joku sitä hänen kohdallaan yrittämään. Hän on joukkueen ylin johtaja ja jo pelkästään se, että hän pysyy rauhallisena ja tekee järkeviä ratkaisuja, voi olla ratkaisevan tärkeätä muille pelaajille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös