J
Just-Ice-Hockey
Jos otit tuon taulukon tuolta Liigan voimasuhteet-ketjusta niin sitä vääristää hyvin vaihtelevat pelimäärät. Oliko siellä jopa 4 pelin eroja, joka vääristää sitä TOP6 hyvin
Joo, sieltä otin. Ja tosiaan ottelumäärissä eroja, prosentuaalisesti valtavia. Jokaisen joukkueen otanta on kuitenkin riittävän suuri siihen, että jotain voidaan päätellä. Esimerkiksi se, että Kärpät on oikeasti melko lailla paperia tällä kaudella. Täytyy myös muistaa, että Liigan jo valmiiksi päätön otteluohjelma yhdistettynä koronaan tekee sen, että me tuskin koskaan saadaan ottelumääriä tasattua. Olen kuitenkin pirun luottavainen tämän kauden jengin suhteen, se kun ei varsinaisesti ole minkään vastustajan bitch. Tätä alleviivaa se, että sarjataulukon top 6 vastaan ei pistetaistelua hävitä yhdellekään joukkueelle. Toki vain tamperelaiset voitetaan tässä vertailussa, mutta sieltä se kovin haaste taitaa joka tapauksessa tulla noin niinku muutenkin.
Itse taisin laskea pistekeskiarvon mukaan.
Toki olin hieman huppelissa ja laskeskelin paperilla Lukion lyhyen matematiikan antaman itsevarmuuden kautta, mutta pienen virhemarginaalinkin uhalla laskeskelin, että Tappara-peliä ennen taisi IFK olla ykkönen ja toki Tappara-voitto vankisti tuota asemaa.
Kappas kehveliä. Kävin itsekin tässä luppoajalla laskemassa ppo top 6 tilastot ja seillä tosiaan IFK vetää kärjessä. Tämä on sinänsä edustavampi tilasto, että se ottelumäärien hajonta on pienempi kuin sarjataulukon perusteella katsottaessa. Myöskään tässä vertailussa yhdellekään joukkueelle ei hävitä pistetaistelua, mutta nyt kepitetään tamperelaisten lisäksi myös Kerho. Hyvältähän nämä tilastot näyttävät, ei sitä sovi kiistää.