Eiköhän me silloin ykkösiä oltaisi.
Jota me taidettiin olla, kun tuon kommentin kirjoitin ja tiedät sen vallan mainiosti.
Tiedostan vallan mainiosti, että teoriassa, jos esimerkiksi Auvitun tilalla olisi tänä vuonna ollut vaikka se "Lancaster" voisimme teoriassa olla sarjaykkösiä isolla pistekarkumatkalla. Jääkiekko ei kuitenkaan ole stiga-ukkoilua ja hankintoihin vaikuttaa eri asiat. IFK taitaa edelleen olla sarjan paras joukkue Top-6 joukkueiden keskinäisissä peleissä. Arvostan tätä tilastoa jopa enemmän, kuin itse runkosarjan voittoa. Koska se tilasto kertoo enemmän meidän mahdollisuuksista voittaa mestaruus. Se kertoo myös pelaajien potentiaalin. Kun vastassa on sarjan kuumin joukkue Tappara, niin Schmaltz vain nostaa tasoaan ja vetää siniviivalla pökät yhdeltä. Siinä pelissä myös Auvitu osoitti miksi otan ehjän Auvitun mieluummin kuin "Lancasterin".
Joukkue on todella kova. Schmaltz on kova kovempi kiekollinen pakki kuin itse oletin. Ehkä olin väärässä ja Salmelainen tosiaan hankki Schmaltzin kiekolliseksi johtajaksi Lyytisen sijaan ja Jordan todistaa tämän voittamalla pakkien pistepörssin. Luulin tosiaan Lyytisen olevan se kiekollinen johtaja ja Schmaltzin olevan enemmän "Söde".
Mutta nyt enemmän pelejä nähtyäni, niin Liigassa on tasan kolme tuon tason kaveria kiekolla ja se on Saarijärvi, Schmaltz ja Ohtamaa, joista on myös muutakin hyötyä kuin vain hyökkäyspään ja/tai kiekollinen peli ja sitä pidän arvokkaampana kuin puhtaasti kiekollista johtajaa siinä vaiheessa, kun pelit keväällä kovenevat. Ehkä Gregoire on kova myös. En ole nähnyt hänen pelejään niin paljoa.
Vituttaa vittuilu. En jaksa enää kirjoittaa tänne kovin usein. Voitte mennä itseenne ja esim. syödä avomaakurkkuja, jotka ovat yleistiedon mukaan pahoja.
En yleensä lähde henkilökohtaisuuksiin, mutta sulla on kyllä outo taipumus haukkua muita, mutta kun sinulle vähän piruillaan (ja ihan rakkaudella sitä on tehty), niin vedät näitä. Itse kyllä kutsuit meitä muita aika kovilla heitoilla.
Ei ole todellakaan pakko kirjoittaa tänne, jos ei kestä hieman piikittelyä. Itse olen ottanut sen asenteen, että kyllä kanssapalstaveljet ja sisaret voi mulle vittuilla. IFK-faneja me kaikki ollaan. Elinkautisvankeja.
Hieman, kun osaa nauraa itselleen ja epäonnistuneille mielipiteilleen, niin tästä Jatkiksesta saa enemmän.