Kun niitä loukkaantumisia tulee, kannattaa mieluummin laittaa omia ja muutaman vuoden nuorempia junnuja kokoonpanoon, kuin Raskia, joka lähtee ensi kauden jälkeen kuitenkin menemään.
Aina huudellaan, että junnuilla paikataan loukkaantumisia. Ihan oikeasti, kuinka hyvin nämä paikkaukset ovat onnistuneet pitkässä juoksussa? Yksittäisiä otteluita junnu voi paikata, mutta pidemmän loukkaantumisen (5-> matsia) sattuessa yleensä sitten jonkun liigapelaajan on otettava nuo saappaat täyttääkseen. Ei homma vain voi mennä niin, että junnulle isketään yhtäkkiä iso rooli tähtipelaajan loukkaantuessa. Junnulle täytyy antaa vastuuta sopivassa määrin ja katsoa mihin rahkeet riittävät.
Hännikäinen, Ruuttu ja Henritius pelasivat tällä kaudella yhteensä 37 runkkarimatsia tehoin 1+1. Näilläkö paikataan esimerkiksi Hahlia (15 matsia sivussa), Eavesia (16), Filppulaa (16) tai vastaavia? Ei se kyllä ihan niinkään voi mennä, että mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa tämän kauden tasoisilla junnuilla paikkaillaan kärkiketjujen aukkoja. Nelosesta taas on siinä mielessä turha nostaa kavereita ylemmäs, että tällöin vähänkään kiekollisemmat junnut joutuvat pelaamaan itselleen "väärässä" roolissa.
Junnuille tulee antaa näytönpaikkoja, mutta mestaruutta tavoitteleva joukkue ei yksinkertaisesti voi tuudittautua siihen, että junnuilla voitaisiin paikata pidempiä poissaoloja.
Eli mielestäsi mielummin Rask kuin että ensi kaudella saataisiin katsoa jonkun muun meidän junnun Teräväismäistä nousua liigaan.
Raskin mukanaolo ei millään tavoin estä tätä. Junnut saavat aivan varmasti näytönpaikkoja ilman liian suuria odotuksia (=pakko paikata loukkaantunutta tähteä) jos he osoittautuvat sen arvoisiksi. Ja kyllä. Mun mielestä parhaalla kaudellaan paskassa joukkueessa 14 häkkiä tehnyt pelaaja on parempi kuin esimerkiksi Vantaalla paskan kauden pelannut Aku Ruuttu.
On se hyvä että tuodaan jumbojoukkueesta tänne pelaajia kuin että annettaisiin omille junnuille mahdollisuuksia.
Mitenkä hyvin tämä toimi tällä kaudella? Itse taisin havaita orastavaa tappioputkea parin kärkipelaajan ollessa telakalla. Samoin huomasin Teräväisen lunastavan paikan saatuaan rehellisen näytönpaikan, joka ei ollut vain pikastuntti väärässä roolissa.
Ja mitä sinä tiedät Joonaksen asenteista, ainoa indikaattori asenteesta on se että Jokereiden kotisivuillakin Joonas puhuu siirtymisestä Pohjois-Amerikkaan.
Mun mielestä osoittaa helvetin paljon asenteesta jättää varma pelipaikka ja iso rooli Ilveksessä vain sen takia, että pääsee meille taistelemaan pelipaikasta. Samoin mun mielestä asenteesta kertoo se, että Joonas avoimesti kertoo halustaan kehittyä pelaajana niin paljon, että hän jonain päivänä pääsisi pienempiin kaukaloihin. Paljon enemmän vaatii munaa jättää helppo ratkaisu (Ipa) kuin lähteä oikeasti tekemään töitä peliajan eteen tavoitteena jokaisen pelaajan unelma.
Toki perusnegailijalle NHL-unelma on vain perseenosoitus faneja kohtaan ja uudet pelaajat syövät junnuilta peliajan. Vaikka tosin omatkin haaveilevat NHL:stä ja eivät ne junnutkaan kauhean loistavia näytönpaikkoja loukkaantuneiden stunttaajina ole saaneet...