Joonas Lyytinen Stadissa

  • 128 768
  • 633

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lyytisen pitäisi olla kiekollinen/hyökkäävä puolustaja, hänen pitäisi pystyä luomaan muille maalipaikkoja ja päästä itse maalipaikoille. Nyt Lyytinen ei pysty noihin asioihin ja esim. kiekon toimittamisesta maalille ei tule yhtään mitään. Iso pettymys ollut läpi kauden.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jännä miten 7-pakki on syypää 1-4 tappioon, vaikka ei ollut yhdenkään maalin aikana kentällä. Menee vähän samaan laariin kuin nämä 1-0 tappiot Lundellin ollessa maalin suulla.

Ei nyt sentään, taisit ymmärtää vähän väärin. Enemmän on kyse varmasti ollut yksinkertaisesti siitä, että sekä Kousan että Lyytisen pelaamisen tasolta on selkeästi odotettu paljon enemmän. Etenkin nyt Kousan, jonka oli tarkotus korvata Erosta. Kauas on taso jäänyt. Lyytinen ei ole ehkä ihan niiiin hazardi enää kuin syksyllä, mutta myös häneltä on lupa odottaa paljon enemmän kuin nyt on nähty.

Virheitä tekee kaikki, mutta noiden kahden pitäisi tehdä pääosin oikeita ratkaisuja niin kiekolla kuin ilman. Nyt niitä vääriä tulee tämän tästä. Se on huolestuttavaa.

Toivottavasti molemmat nostavat tasoaan ja äkkiä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyytisellä on alla huonoja pelejä ja ihan hyviä pelejä. Hyökkäyspäähän pettymys, mutta puolustussuuntaan kehittänyt peliään kauden aikana. Ei siis täysin toivoton tapaus. Eilen heikkoa tekemistä, mutta niin oli monelta muultakin. Saa toki suorittaa hyvin, vaikka muut pelaakin huonosti, mutta en nyt sormella lähtisi Lyytistä eilisestä osoittamaan.

Lyytinen ei todellakaan ole mun suosikki. Suurempi ongelma on se, että Mikko Kousasta on tullut tällä kaudella mun inhokki ja se johtuu ihan Keken omista peliesityksistä. Alkaa olla valmennuksen vaikea perustella, miksi Kousa olisi joukkueelle Lyytistä tärkeämpi. Varsinkin, kun Lyytinen on pystynyt korjaamaan omia hasardejaan Kousaa huomattavasti suuremmalla prosentilla. Kousan miinukset johtuu ihan oikeasti suurelta osin hänestä itsestään, Lyytisen kohdalla ei näin ole.

Lyytiselle pikku vinkki, että kandee parantaa hyökkäyspelaamista ja paikka kokoonpanossa pysyy. Hän ei varmaankaan itse ole asiaa vielä ymmärtänyt, kun ruuti on ollut niin märkää.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jännä miten 7-pakki on syypää 1-4 tappioon, vaikka ei ollut yhdenkään maalin aikana kentällä. Menee vähän samaan laariin kuin nämä 1-0 tappiot Lundellin ollessa maalin suulla.

Menee offtopicin puolelle, mutta itse kuvittelin, että siitä tulee miinus tehosarakkeeseen jos aiheutat vastustajalle rankkarin ja siitä syntyy maali.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
On kyllä hienoa seurata tätä Lyytisvainoa. Jengin korkeimpia syöttöprosentteja ja nimenomaan peliä edistäviä. Siihen päälle kova tehotilasto.

Katsokaas vielä nauhalta toi meidän ylivoima ja miten päin hemmettiä koko meidän viisikko sen pelaa. Ensin Lyde toki antaa aivan jäätävän hienon läpisyötön J.Keräselle. Sitten Tallberg pelaa tilanteen yli ja tekee itsensä mahdottomaksi syöttösuunaksi. Sitten Lambert tiputtaa metrin päähän Lyytiselle vaikka on yläpaine eli oikeasti pitäisi pistää päätyyn jonne on Tallberg ja J.Keränen jämähtäneet. Lundell ei tietenkään lue painetta ja ota varmistavaa liikettä alas.

Joo Lyytiseltä paska suoritus!!! Jösses tätä yhden kaverin naulaamista seinään, joka just tuli saikulta.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittääkseni Lyytinen rekrytoitiin pitkällä sopimuksella hoitelemaan mestaruutta tavoittelevan joukkueen kiekollisen pakin roolia yhdessä Kousan kanssa. No, onko onnistunut siinä? No ei ole. Pakkien pistetilaston 29. ja tehtyjä maaleja peräti yksi. Se, että ei mokaile järkyttävästi omissa pelistä toiseen ei oikein riitä. Onko potentiaalia nousta haluttuun ruutuun? Onko meillä aikaa odotella?
 
Suosikkijoukkue
IFK
Näkökulma on hieman eri, kun Salmelainen miettii joukkueen rakennusta 0,5-2 vuotta etukäteen, ja tekee parhaalla mahdollisella tiedollaan valintoja niistä pelaajista, jotka ovat halukkaita tänne tulemaan. Aika harvassa oli soraäänet silloin, kun Lyytistä alettiin tänne huhuilla. Missä sinä olit silloin? Nyt kun kautta on takana 49 peliä, niin on jonkun verran helpompi, etten sanoisi luvattoman helppoa koittaa kaivella vikaa Lyytisen tekemisistä. Itse odotin Lyytiseltä enemmän. Mutta olenko pettynyt? Taatusti en. Tai itseasiassa olen, mutta ihan jonkun muun kuin Lyytisen puolustuspelaamisen suhteen. Lyytinen pelaa mun mielestäni ihan kelvollista lätkää. Hailaitit puuttuu, mutta Lyytinen pelaa erittäinkin kelvollista omaa maalia suojelevaa peliä.
Mikä siinä nyt on niin kauhean väärin?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä on kauhean väärin se, että hän ei ole täyttänyt sitä helvetin tärkeää ruutua, mistä hänelle maksetaan. Ja, sitä(kin) kautta joukkue alisuorittaa suhteessa tavoitteisiin. Virhehankintoja sattuu ja niihin on tehty korjausliikkeitä ennenkin. Toivotaan, että homma petraantuu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Vilja en nyt löydä viestiä johon kasasin kaikkien kärkijengien pakkien tehotilastot ja pisteet.

Siitä paljastui selkeä ero ja se oli, että muiden kärkijengien 1.pakkiparit oli ihan eri sarjassa sen suhteen kuin meidän.

2/3 pakkiparit oli itseasiassa ihan linjassa. Tämä siis ennen Lyytisen sairastumista.

Meidän ongelma kiekollisessa pelissä ei ole J.Lyytinen vaan Kousa, jonka alisuorittaminen on luokkaa hirveä. Kousa on 200t kerhon miehiä Lyytisen ollessa sadantonnin ukkoja (jos sitäkään vaikka kait oli vähän kilpailua Kärppiä vastaan). Järvisen suorittaminenkaan tuossa muutama viikko sitten ei ollut lähelläkään palkkapussin arvoista.

Eli jos haluat purkaa pakkien soppareita, niin aloita Kousasta.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta. Kousa ollut viime aikoina vieläkin suurempi pettymys ja Lyytikänen parantanut hiukan. Tämä nyt sattui vaan olemaan jälkimmäisen viestiketju.
 

444

Jäsen
Menee offtopicin puolelle, mutta itse kuvittelin, että siitä tulee miinus tehosarakkeeseen jos aiheutat vastustajalle rankkarin ja siitä syntyy maali.
Edeltävässä tilanteessa Lyytinen antaa Lundellille aika helpon poikittaissyötön viivalla, jota tämä ei saa haltuun. Siitä näätä läpiajoon, ja Lyytinen polkee perään. Vaihtoehtona tuossa olisi voinut kousamaisesti liukua loppumatkan selkä suorana ja todeta, että ei ehdi millään. Ei tuossa ollut Lyytisellä todellisuudessa ainuttakaan hyvää vaihtoehtoa enää jäljellä, kun vastustaja osaa suojata kiekkoa. Aiemmin olisi voinut tehdä muutakin kuin syöttää Lundellille, mutta ei siinä paljon parempiakaan syöttösuuntia ollut.

Lyytinen ei kuulu myöskään omiin suosikkeihini, mutta onhan se nyt käsittämätöntä, miten 7-pakista saadaan löydettyä ne kaikki virheet, vaikka kentällä tehtiin myös paljon muita virheitä ja samalla unohdettiin tehdä maaleja.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkökulma on hieman eri, kun Salmelainen miettii joukkueen rakennusta 0,5-2 vuotta etukäteen, ja tekee parhaalla mahdollisella tiedollaan valintoja niistä pelaajista, jotka ovat halukkaita tänne tulemaan. Aika harvassa oli soraäänet silloin, kun Lyytistä alettiin tänne huhuilla. Missä sinä olit silloin? Nyt kun kautta on takana 49 peliä, niin on jonkun verran helpompi, etten sanoisi luvattoman helppoa koittaa kaivella vikaa Lyytisen tekemisistä. Itse odotin Lyytiseltä enemmän. Mutta olenko pettynyt? Taatusti en. Tai itseasiassa olen, mutta ihan jonkun muun kuin Lyytisen puolustuspelaamisen suhteen. Lyytinen pelaa mun mielestäni ihan kelvollista lätkää. Hailaitit puuttuu, mutta Lyytinen pelaa erittäinkin kelvollista omaa maalia suojelevaa peliä.
Mikä siinä nyt on niin kauhean väärin?
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkökulma on hieman eri, kun Salmelainen miettii joukkueen rakennusta 0,5-2 vuotta etukäteen, ja tekee parhaalla mahdollisella tiedollaan valintoja niistä pelaajista, jotka ovat halukkaita tänne tulemaan. Aika harvassa oli soraäänet silloin, kun Lyytistä alettiin tänne huhuilla. Missä sinä olit silloin? Nyt kun kautta on takana 49 peliä, niin on jonkun verran helpompi, etten sanoisi luvattoman helppoa koittaa kaivella vikaa Lyytisen tekemisistä. Itse odotin Lyytiseltä enemmän. Mutta olenko pettynyt? Taatusti en. Tai itseasiassa olen, mutta ihan jonkun muun kuin Lyytisen puolustuspelaamisen suhteen. Lyytinen pelaa mun mielestäni ihan kelvollista lätkää. Hailaitit puuttuu, mutta Lyytinen pelaa erittäinkin kelvollista omaa maalia suojelevaa peliä.
Mikä siinä nyt on niin kauhean väärin?
Noloa myöntää, mutta tekniset taidot niin surkeat, etten saa kopioitua tähän mm. 7.2. kirjoittamaani viestiä aiheeseen liittyen. Toki Lyytinen oli jo silloin näyttöjään antanut.

Silloin haikailtiin Lyytisen ja Kousan lisäksi rempparyhmään vielä Rantakariakin! No, ainahan voi lähteä viisastelemaan seuraavaksi sillä, että Rantakarin myötä myös nämä kaksi kiekollista liideriämme vetelisivät ihan eri tasolla.

Mutta, minun osaltani tämä tästä ja toivon vilpittömästi sekä Lyytiseltä että Kousalta tason nostoa pleijareihin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Edeltävässä tilanteessa Lyytinen antaa Lundellille aika helpon poikittaissyötön viivalla, jota tämä ei saa haltuun. Siitä näätä läpiajoon, ja Lyytinen polkee perään. Vaihtoehtona tuossa olisi voinut kousamaisesti liukua loppumatkan selkä suorana ja todeta, että ei ehdi millään. Ei tuossa ollut Lyytisellä todellisuudessa ainuttakaan hyvää vaihtoehtoa enää jäljellä, kun vastustaja osaa suojata kiekkoa. Aiemmin olisi voinut tehdä muutakin kuin syöttää Lundellille, mutta ei siinä paljon parempiakaan syöttösuuntia ollut.

Lyytinen ei kuulu myöskään omiin suosikkeihini, mutta onhan se nyt käsittämätöntä, miten 7-pakista saadaan löydettyä ne kaikki virheet, vaikka kentällä tehtiin myös paljon muita virheitä ja samalla unohdettiin tehdä maaleja.

Enhän minä läpiajoon johtaneesta tilanteesta puhunut enkä dissannut Lyytistä muutenkaan vaan ihmettelin asiaa yleisellä tasolla, koska olin virheellisesti kuvitellut, että vastaavasta tilanteesta tulisi miinus tehosarakkeeseen. Siksi sanoin "menee offtopicin puolelle".
 

444

Jäsen
Enhän minä läpiajoon johtaneesta tilanteesta puhunut enkä dissannut Lyytistä muutenkaan vaan ihmettelin asiaa yleisellä tasolla, koska olin virheellisesti kuvitellut, että vastaavasta tilanteesta tulisi miinus tehosarakkeeseen. Siksi sanoin "menee offtopicin puolelle".
Totta tosiaan. Tulkitsin hieman kärkevästi kirjoitustasi, joten sori siitä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mitäs Lyytinen siinä rankkari tilanteessa tunaroi? Kerro vaihtoehdot siinä tilanteessa kun Lundell pyytää kiekkoa?
Siirretään tämä nyt oikeaan ketjuun, koska tänään ei vituta IFKssa mikään vaan lähinnä odotan keskiviikkoa ja paluuta voittojen tielle.

Mitä tulee tähän kommentiisi niin minähän en ole tähän pahemmin ottanut kiinni tätä päivää aiemmin vaan totesin vaan, että tämä yksittäinen tilanne on nostettu tässä ketjussa yhdessä tuon Lyytisen hienon avauksen kanssa esiin, mitä tulee Kärpät-otteluun. Kun nyt kuitenkin kysyit minulta vaihtoehtoja niin olisiko sellainen ollut mahdollista, että olisi jättänyt syöttämättä Lundellille? Joku paremman peliälyn omaava pelaaja olisi tiedostanut tilanteen paremmin, ja jättänyt syötön antamatta. Edelleen korostan, että minun papereissani Lundell on ihan yhtä iso syyllinen (ellei isompi) tuohon läpiajoon, ja siitä seuranneeseen rankkariin, ja näitä nyt sattuu muutenkin kaikille jengeille. Sen sijaan Lyytisessä minua vituttaa suunnattomasti Kärpät-pelissäkin nähty puupäisyys, joka varmaankin johtuu puutteellisesta peliälystä, eli toisessa ketjussa kuvailemani tilanne: Lundell voittaa 2.erässä ylivoimalla aloituksen 100-0, ja on mahdollisuus alkaa pyörittää ylivoimaa niin Lyytinen päättää ampua ripuliranteen samantien Kärppien hyökkääjää päin (ilman maskia ja ilman painetta), ja samalla tuhoutuu sekin ylivoima. Tällaisia täysin älyvapaita ratkaisuja nähdään Lyytiseltä pelistä toiseen, joten jos/kun Dehnerin peliäly on edellisen visiitin tasolla niin ehdottomasti Lyytisen paikalle kakkosylivoimaan. Ymmärrän tällaiset hutiloidut rännitykset, huonot syötöt hyökkäysalueella ja laukaukset suoraan päin vastustajia peruspakeilta mallia Motin ja Ahonen, mutta kun kyseessä on Lyytinen, joka on tänne hankittu kiekolliseksi puolustajaksi niin vähemmän annan ymmärrystä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Siirretään tämä nyt oikeaan ketjuun, koska tänään ei vituta IFKssa mikään vaan lähinnä odotan keskiviikkoa ja paluuta voittojen tielle.

Mitä tulee tähän kommentiisi niin minähän en ole tähän pahemmin ottanut kiinni tätä päivää aiemmin vaan totesin vaan, että tämä yksittäinen tilanne on nostettu tässä ketjussa yhdessä tuon Lyytisen hienon avauksen kanssa esiin, mitä tulee Kärpät-otteluun. Kun nyt kuitenkin kysyit minulta vaihtoehtoja niin olisiko sellainen ollut mahdollista, että olisi jättänyt syöttämättä Lundellille? Joku paremman peliälyn omaava pelaaja olisi tiedostanut tilanteen paremmin, ja jättänyt syötön antamatta. Edelleen korostan, että minun papereissani Lundell on ihan yhtä iso syyllinen (ellei isompi) tuohon läpiajoon, ja siitä seuranneeseen rankkariin, ja näitä nyt sattuu muutenkin kaikille jengeille. Sen sijaan Lyytisessä minua vituttaa suunnattomasti Kärpät-pelissäkin nähty puupäisyys, joka varmaankin johtuu puutteellisesta peliälystä, eli toisessa ketjussa kuvailemani tilanne: Lundell voittaa 2.erässä ylivoimalla aloituksen 100-0, ja on mahdollisuus alkaa pyörittää ylivoimaa niin Lyytinen päättää ampua ripuliranteen samantien Kärppien hyökkääjää päin (ilman maskia ja ilman painetta), ja samalla tuhoutuu sekin ylivoima. Tällaisia täysin älyvapaita ratkaisuja nähdään Lyytiseltä pelistä toiseen, joten jos/kun Dehnerin peliäly on edellisen visiitin tasolla niin ehdottomasti Lyytisen paikalle kakkosylivoimaan. Ymmärrän tällaiset hutiloidut rännitykset, huonot syötöt hyökkäysalueella ja laukaukset suoraan päin vastustajia peruspakeilta mallia Motin ja Ahonen, mutta kun kyseessä on Lyytinen, joka on tänne hankittu kiekolliseksi puolustajaksi niin vähemmän annan ymmärrystä.

Jättänyt syötön antamatta? Ja tehnyt mitä? Kerro hyvä peustelu kuvasta 1 miksi ei olisi syöttänyt Lundellille. Jos Lundell olisi oman miehensä voittanut, olisi Kärppien päädyssä ollut 4-2 vastaan tilanne, Aika isolla todennäköisyydellä olisi kolissut kiekko toisessa päässä. Syöttö oli laadukas, riittävän kova. Lundellin vastaanotto huonompi.

Klipit otettu Telian lähetyksestä koska maalia ei koskaan liigavahtiin tullut.


Lyytinen osoitti tuossa erittäin hyvää peliälyä koska siinä tuli mahdollisuus maalipaikkaan. Kuten oli jo sekunteja aiemmin lähettänyt samassa ylivoimassa Tallbergin läpiajoon. Mileummin niin päin kuin pelaaminen ilman riskejä ja eihän Lyytiseltä edes voi vaatia sitä, että tuossa tilanteessa missä on tasan yksi syöttölinja auki, arvioisi myös Lundellin suorituksen ennen syöttöä.

Kannattaa joskus ottaa ruutuvihko ja katsoa peli seuraamalla Lyytistä. Omissa papereissa on aina enemmän plussia kuin miinuksia.

E: No katsoin samalla tuon ylivoiman mistä puhuit. Sen tilanteen jälkeen oli vielä minuutti ylivoimaa jäljellä ja Lyytinen toi kolme kertaa sen jälkeen jalalla kiekon alueelle. Kuten myös rauhoitti sen ja Lundell pääsikin vielä kerran tälläämään vastapalloon B-pisteiden kaarelta.
 

Liitteet

  • kuva 1.PNG
    kuva 1.PNG
    644,3 KB · kertaa luettu: 210
  • kuva 2.png
    kuva 2.png
    486 KB · kertaa luettu: 243
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Lyytisen kohdalla osataan aina muistaa se yksi paska tilanne jostain pelistä. Alkaa vituttamaan tää Lyytisvaino.

Tosiasia on, että ollakseen 2. pakkiparin kiekollinen pakki, suorittaa siihen nähden ihan ok. Alkukausi oli vaikea, kuten mies itse myönsi haastattelussa, mutta on parantanut. Lauantainakin helvetin hieno nousu ekassa erässä maalille.

Ylivoimapakeista.

Kousalla on muuten vain 7 pistettä enemmän kuin Lyytisellä, mutta Kousa on ollut 22 kertaa useammin kentällä, kun omissa on soinut. Ja minuuttimääräisesti Kekellä on sitä ylivoima-aikaa 50 minuuttia enemmän kuin Lyytisellä. Eli toi 7 pistettä on ihan suhteessa ylivoima-aikaan. Ja Keke on aina 1.ylivoiman kanssa eli parhaiten pelimiesten kanssa, kun taas Lydellä oli lauantainakin mm. J.Keränen ja Tallberg hänen ylivoimassaan. Ja kyllä Kekekin on niitä paskoja ekaan jätkään vetoja tehnyt.

Jos saisin vaihtaa Kärppien vastaaviin Krejcikiin ja Heshkaan niin vaihtaisin molemmat, mutta Lyytisen yksinään maalittaminen on kyllä hoopoa.

Dehner on hyvä lisä ja tuo kilpailua. Hyvä niin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ylivoimapakeista.

Kousalla on muuten vain 7 pistettä enemmän kuin Lyytisellä, mutta Kousa on ollut 22 kertaa useammin kentällä, kun omissa on soinut. Ja minuuttimääräisesti Kekellä on sitä ylivoima-aikaa 50 minuuttia enemmän kuin Lyytisellä. Eli toi 7 pistettä on ihan suhteessa ylivoima-aikaan. Ja Keke on aina 1.ylivoiman kanssa eli parhaiten pelimiesten kanssa, kun taas Lydellä oli lauantainakin mm. J.Keränen ja Tallberg hänen ylivoimassaan. Ja kyllä Kekekin on niitä paskoja ekaan jätkään vetoja tehnyt.
Nyt, kun Kousan vedit mukaan tähän keskusteluun niin eiköhän Kousan paikka ykkösylivoimassa ole ihan perusteltua. On kuitenkin tehdyissä ylivoimamaaleissa Liigan puolustajien TOP10ssa, ja maalimäärä 6 kertainen Lyytisen nähden. Kousalla on kuitenkin niin tilastollisesti kuin omaan silmääni luottaen kyky toimittaa kiekko maalille, kun taas Lyytiselle tämä tuottaa helvetinmoisia vaikeuksia pelistä toiseen. Viime pelissä jälleen kerran Kousan hyvä toimitus viivalta johti Paajasen ylärimalaukaukseen. Tämä ei poista sitä tosiasiaa, että Kousa on myös ollut pettymys, mutta mitä tulee ylivoimapeliin (josta täällä Lyytistä on minunkin toimesta suuresti arvosteltu) niin Kousa on ihan eri tasolla. Lyytinen on myös saanut pelata näiden meidän kärkiukkojen kanssa ylivoimaa, ja mieleen on jäänyt mahdottomuus syöttää M. Keräselle helppoa metriä syöttöä, jotta jälkimmäinen voisi ampua kovan one-timerinsa. Unohtamatta näitä ripuliranteita. Kyllä itse näen Lyytiselle paikan kokoonpanossa, mutta kakkosylivoimasta ottaisin Dehnerin tieltä samantien pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös