Lyytisen kyky tehdä räikeitä virheitä mutta välttää miinusmerkintöjä, on yksi modernin maailman seitsemästä ihmeestä.
Toivottavasti ensi kauden sopimuksesta päästään eroon.
Jännä miten 7-pakki on syypää 1-4 tappioon, vaikka ei ollut yhdenkään maalin aikana kentällä. Menee vähän samaan laariin kuin nämä 1-0 tappiot Lundellin ollessa maalin suulla.
Jännä miten 7-pakki on syypää 1-4 tappioon, vaikka ei ollut yhdenkään maalin aikana kentällä. Menee vähän samaan laariin kuin nämä 1-0 tappiot Lundellin ollessa maalin suulla.
Edeltävässä tilanteessa Lyytinen antaa Lundellille aika helpon poikittaissyötön viivalla, jota tämä ei saa haltuun. Siitä näätä läpiajoon, ja Lyytinen polkee perään. Vaihtoehtona tuossa olisi voinut kousamaisesti liukua loppumatkan selkä suorana ja todeta, että ei ehdi millään. Ei tuossa ollut Lyytisellä todellisuudessa ainuttakaan hyvää vaihtoehtoa enää jäljellä, kun vastustaja osaa suojata kiekkoa. Aiemmin olisi voinut tehdä muutakin kuin syöttää Lundellille, mutta ei siinä paljon parempiakaan syöttösuuntia ollut.Menee offtopicin puolelle, mutta itse kuvittelin, että siitä tulee miinus tehosarakkeeseen jos aiheutat vastustajalle rankkarin ja siitä syntyy maali.
Näkökulma on hieman eri, kun Salmelainen miettii joukkueen rakennusta 0,5-2 vuotta etukäteen, ja tekee parhaalla mahdollisella tiedollaan valintoja niistä pelaajista, jotka ovat halukkaita tänne tulemaan. Aika harvassa oli soraäänet silloin, kun Lyytistä alettiin tänne huhuilla. Missä sinä olit silloin? Nyt kun kautta on takana 49 peliä, niin on jonkun verran helpompi, etten sanoisi luvattoman helppoa koittaa kaivella vikaa Lyytisen tekemisistä. Itse odotin Lyytiseltä enemmän. Mutta olenko pettynyt? Taatusti en. Tai itseasiassa olen, mutta ihan jonkun muun kuin Lyytisen puolustuspelaamisen suhteen. Lyytinen pelaa mun mielestäni ihan kelvollista lätkää. Hailaitit puuttuu, mutta Lyytinen pelaa erittäinkin kelvollista omaa maalia suojelevaa peliä.
Mikä siinä nyt on niin kauhean väärin?
Noloa myöntää, mutta tekniset taidot niin surkeat, etten saa kopioitua tähän mm. 7.2. kirjoittamaani viestiä aiheeseen liittyen. Toki Lyytinen oli jo silloin näyttöjään antanut.Näkökulma on hieman eri, kun Salmelainen miettii joukkueen rakennusta 0,5-2 vuotta etukäteen, ja tekee parhaalla mahdollisella tiedollaan valintoja niistä pelaajista, jotka ovat halukkaita tänne tulemaan. Aika harvassa oli soraäänet silloin, kun Lyytistä alettiin tänne huhuilla. Missä sinä olit silloin? Nyt kun kautta on takana 49 peliä, niin on jonkun verran helpompi, etten sanoisi luvattoman helppoa koittaa kaivella vikaa Lyytisen tekemisistä. Itse odotin Lyytiseltä enemmän. Mutta olenko pettynyt? Taatusti en. Tai itseasiassa olen, mutta ihan jonkun muun kuin Lyytisen puolustuspelaamisen suhteen. Lyytinen pelaa mun mielestäni ihan kelvollista lätkää. Hailaitit puuttuu, mutta Lyytinen pelaa erittäinkin kelvollista omaa maalia suojelevaa peliä.
Mikä siinä nyt on niin kauhean väärin?
Edeltävässä tilanteessa Lyytinen antaa Lundellille aika helpon poikittaissyötön viivalla, jota tämä ei saa haltuun. Siitä näätä läpiajoon, ja Lyytinen polkee perään. Vaihtoehtona tuossa olisi voinut kousamaisesti liukua loppumatkan selkä suorana ja todeta, että ei ehdi millään. Ei tuossa ollut Lyytisellä todellisuudessa ainuttakaan hyvää vaihtoehtoa enää jäljellä, kun vastustaja osaa suojata kiekkoa. Aiemmin olisi voinut tehdä muutakin kuin syöttää Lundellille, mutta ei siinä paljon parempiakaan syöttösuuntia ollut.
Lyytinen ei kuulu myöskään omiin suosikkeihini, mutta onhan se nyt käsittämätöntä, miten 7-pakista saadaan löydettyä ne kaikki virheet, vaikka kentällä tehtiin myös paljon muita virheitä ja samalla unohdettiin tehdä maaleja.
Totta tosiaan. Tulkitsin hieman kärkevästi kirjoitustasi, joten sori siitä.Enhän minä läpiajoon johtaneesta tilanteesta puhunut enkä dissannut Lyytistä muutenkaan vaan ihmettelin asiaa yleisellä tasolla, koska olin virheellisesti kuvitellut, että vastaavasta tilanteesta tulisi miinus tehosarakkeeseen. Siksi sanoin "menee offtopicin puolelle".
Siirretään tämä nyt oikeaan ketjuun, koska tänään ei vituta IFKssa mikään vaan lähinnä odotan keskiviikkoa ja paluuta voittojen tielle.Mitäs Lyytinen siinä rankkari tilanteessa tunaroi? Kerro vaihtoehdot siinä tilanteessa kun Lundell pyytää kiekkoa?
Siirretään tämä nyt oikeaan ketjuun, koska tänään ei vituta IFKssa mikään vaan lähinnä odotan keskiviikkoa ja paluuta voittojen tielle.
Mitä tulee tähän kommentiisi niin minähän en ole tähän pahemmin ottanut kiinni tätä päivää aiemmin vaan totesin vaan, että tämä yksittäinen tilanne on nostettu tässä ketjussa yhdessä tuon Lyytisen hienon avauksen kanssa esiin, mitä tulee Kärpät-otteluun. Kun nyt kuitenkin kysyit minulta vaihtoehtoja niin olisiko sellainen ollut mahdollista, että olisi jättänyt syöttämättä Lundellille? Joku paremman peliälyn omaava pelaaja olisi tiedostanut tilanteen paremmin, ja jättänyt syötön antamatta. Edelleen korostan, että minun papereissani Lundell on ihan yhtä iso syyllinen (ellei isompi) tuohon läpiajoon, ja siitä seuranneeseen rankkariin, ja näitä nyt sattuu muutenkin kaikille jengeille. Sen sijaan Lyytisessä minua vituttaa suunnattomasti Kärpät-pelissäkin nähty puupäisyys, joka varmaankin johtuu puutteellisesta peliälystä, eli toisessa ketjussa kuvailemani tilanne: Lundell voittaa 2.erässä ylivoimalla aloituksen 100-0, ja on mahdollisuus alkaa pyörittää ylivoimaa niin Lyytinen päättää ampua ripuliranteen samantien Kärppien hyökkääjää päin (ilman maskia ja ilman painetta), ja samalla tuhoutuu sekin ylivoima. Tällaisia täysin älyvapaita ratkaisuja nähdään Lyytiseltä pelistä toiseen, joten jos/kun Dehnerin peliäly on edellisen visiitin tasolla niin ehdottomasti Lyytisen paikalle kakkosylivoimaan. Ymmärrän tällaiset hutiloidut rännitykset, huonot syötöt hyökkäysalueella ja laukaukset suoraan päin vastustajia peruspakeilta mallia Motin ja Ahonen, mutta kun kyseessä on Lyytinen, joka on tänne hankittu kiekolliseksi puolustajaksi niin vähemmän annan ymmärrystä.
Nyt, kun Kousan vedit mukaan tähän keskusteluun niin eiköhän Kousan paikka ykkösylivoimassa ole ihan perusteltua. On kuitenkin tehdyissä ylivoimamaaleissa Liigan puolustajien TOP10ssa, ja maalimäärä 6 kertainen Lyytisen nähden. Kousalla on kuitenkin niin tilastollisesti kuin omaan silmääni luottaen kyky toimittaa kiekko maalille, kun taas Lyytiselle tämä tuottaa helvetinmoisia vaikeuksia pelistä toiseen. Viime pelissä jälleen kerran Kousan hyvä toimitus viivalta johti Paajasen ylärimalaukaukseen. Tämä ei poista sitä tosiasiaa, että Kousa on myös ollut pettymys, mutta mitä tulee ylivoimapeliin (josta täällä Lyytistä on minunkin toimesta suuresti arvosteltu) niin Kousa on ihan eri tasolla. Lyytinen on myös saanut pelata näiden meidän kärkiukkojen kanssa ylivoimaa, ja mieleen on jäänyt mahdottomuus syöttää M. Keräselle helppoa metriä syöttöä, jotta jälkimmäinen voisi ampua kovan one-timerinsa. Unohtamatta näitä ripuliranteita. Kyllä itse näen Lyytiselle paikan kokoonpanossa, mutta kakkosylivoimasta ottaisin Dehnerin tieltä samantien pois.Ylivoimapakeista.
Kousalla on muuten vain 7 pistettä enemmän kuin Lyytisellä, mutta Kousa on ollut 22 kertaa useammin kentällä, kun omissa on soinut. Ja minuuttimääräisesti Kekellä on sitä ylivoima-aikaa 50 minuuttia enemmän kuin Lyytisellä. Eli toi 7 pistettä on ihan suhteessa ylivoima-aikaan. Ja Keke on aina 1.ylivoiman kanssa eli parhaiten pelimiesten kanssa, kun taas Lydellä oli lauantainakin mm. J.Keränen ja Tallberg hänen ylivoimassaan. Ja kyllä Kekekin on niitä paskoja ekaan jätkään vetoja tehnyt.