Helvetin ikävä ja turha jupakka tämä Jonnen sopimushässäkkä on, ja ymmärrän hyvin HIFK:n leirissä vallitsevan vitutuksen. Suurin syyllinen tähän sotkuun on ilman mutta Jonne itse.
Itse vyöryttäisin kohtuullisen suuren siivun vastuusta myös JYP:in johdolle. Minun mielestäni heiltä olisi ollut asiallista ensin tsekata tilanne HIFK:n kanssa, ja kirjoittaa sopimus Jonnen kanssa vasta sen jälkeen. Kaikki Jatkoajan lukijat tiesivät, että Jonnella on jonkinlainen sopimus HIFK:n kanssa ja samoin täällä tiedettiin välittömästi JYP:in sopimusuutisen jälkeen, että tätä sopimusta selvitellään vielä pitkään.
Ei ole mahdollista, että JYPin johdolla olisi huonommat tiedot SM-liigan sopimustilanteista kuin Jatkoajan lukijoilla. Ei myöskään ole mahdollista, että JYPin johto ei olisi neljässä vuodessa oppinut tuntemaan Jonnen taipumuksia sähläämiseen elämän eri osa-alueilla. Tätä taustaa vasten minun mielestäni JYPin olisi pitänyt selvittää taustat paremmin ennen sopimuksen tekoa. Tai itse asiassa, kyllähän siellä tiedettiin tilanne varmasti hyvinkin tarkkaan, jostain syystä vaan asia haluttiin toteuttaa tällä tavalla.
Kaikista hölmöilyistään huolimatta Jonne on yksi suosikkipelaajistani, harmi että ura SaiPan paidassa jäi kesken. Minun mielestäni myös Jonnen tweetit ovat yleensä helvetin hyviä, ne poikkeavat hienosti edukseen tarkkemmin harkittujen ja siten tylsempien tweettien massasta.
Ja lopuksi... Terveiseni teille kaikille nimimerkin takaa Jonnen älynlahjoja arvosteleville nilkeille. Me ihmiset olemme erilaisia, ja olemme lahjakkaita eri asioissa. Jonne on parempi jääkiekkoilija kuin te, ja Jonnen originellilla luolamies-tyylillä kirjoittamat twitter-viestit ovat helvetin paljon parempaa luettavaa kuin teidän säälittävät kirjoitelmanne täällä Jatkoajassa.
Jos teillä on pakottava tarve vielä jatkossakin kommentoida Jonnen älynlahjoja noiden alla olevien viestien tyyliin, niin tehkää se edes miehekkäästi. Ei nimimerkin takaa keskustelufoorumissa, vaan matkustakaa Jyväskylään ja esittäkää asianne suoraan Jonnelle. Kiitos.
Kundi pitäs laittaa vaikka näin varttuneemmallakin iällä Jyskälän samaan apukouluun mihin Summanen ja Nykänen joutuivat kun eivät normaalien lasten kanssa aakkosia oppineet. ...
Se mikä tässä on jäänyt vähemmälle huomiolle on se, että tämä Jonnehan vaikuttaa todella yksinkertaiselta kaverilta...