Itse odotan, että Kiekko-Poikien kaikki pelaajat ovat vahvan urheilullisia, ei enää mitään Luusuaniemiä. Pelitapa perustuu vahvaan luisteluvoimaan ja kiekonhallintaan, jonka vuoksi jalkoja (Uski?) sekä kiekollista taitoa on joukkueessa oltava riittävästi, mutta myös sopivasti karheutta (Uski).
Moken on oltava Mestiksen ehdotonta kärkipäätä (Vinni olisi ensi kaudella). Pakistossa vähintään pari kaveria, jotka pitävät alakerrassa jöötiä ja muuten osin luisteluvoimainen sekä jalalla kiekollisiin avauksiin kykevä pakisto.
Joukkue kuin joukkue tarvitsee myös selvän ykkössentterin sekä maalintekijän, jotka hoitavat pääasiassa maalit yv:llä, mutta mieluummin näen silti neljä tasaisen tasokasta kenttää kuin yksi kenttä yli kaiken muun. Enkä tarkoita, että rahalla hankitaan pelaajia vaan oikeasti scoutataan taidolla sellaisia joilla on vahvaa kehittymishalua (nuoria nopeasti kehittyviä ja vanhempia uudelleen syttyviä).
Edellä kuvailtu tarkoittaa myös sitä, että valmennus on yhtälailla vahvasti kehittämishaluinen ja -kykyinen. Kaiken kaikkiaan ensi kauden joukkueen arjen vaatimistason on oltava jopa pykälän kovempi kuin Karjalaisella. Yhtään vapaamatkustajaa joukkueessa ei kaivata.
Ostorahalla ja väärillä valmentaja- ja pelaajavalinnoilla harvemmin kuitenkaan saa menestystä, se on nähty änäriä myöten, tällä kaudella Liigassa HIFK:ssa. Nyt on 3-4 vuotta aikaa rakentaa uuden hallin myötä Liigakelpoinen pelaajarunko, joka on himputin vaativa tehtävä, mutta mahdollinen jos seurajohdossa on kovaa osaamista ja jos ei ole, niin sitä on tuotava lisää sisään.
Itse haluan nähdä Kiekko-Poikien olevan 3-4 vuoden päästä Mestiksen eliittiä ja siitä voi alkaa harkinta Liigapaikasta. Se ei tule kuin Manulle illallinen, vain ja ainoastaan äärikovan osaamisen ja työn lopputuloksena. Sitä seuraan 3-4 vuotta ja olen valmis tuomaan pieneltä osin omat roposeni joukkkueelle, jos näen kehityksen olevan em. mukaista.