Uusien sopimuspelaajien hankkiminen ylipäätään, saati edes jatkuva haaveilu heistä pitkin kautta ei ole kovinkaan realistista. Niitä ei tuosta vaan hankita, se maksaa.
Jeps, kyllähän tämän jokainen jääkiekkoa vakavasti seuraava tietää, että kaikki maksaa, mikään ei ole ilmaista. Raha on rajallista etenkin Mestiksessä ja itse olen Werbikin sekä Romppasen hankintojen jälkeen hyvin tyytyväinen tilanteeseen.
Näillä kahdella hankinnalla paikattiin ne tärkeimmät jo heti kauden alusta alkaen nähdyt isot aukot joukkueessa eli ykkössentteri ja vakaa iso oman pään luottopakki, jolta sujuu myös kiekollinen peli. Hienoa, että nämä pelaajat hankittiin, joita ei jostain syystä kyetty ennen kautta hankkimaan. Näiden pelaajien puutteen näki jo heti kauden alussa puusilmäisinkin jääkiekon seuraaja.
Kolmas aikainen hankinta olisi ollut se vakaa ja luotettava ykkösmolari, mutta näyttää siltä, että asteittain tiivistynyt pakkipeli antaa mahdollisuuden voittaa myös Lehikoisella ja Lindroosilla, jotka saavat nyt mahdollisuuden kasvaa vähitellen kohti ykkösmolarin roolia. Jommasta kummasta toivottavasti sitten tulee lopulta se playoffsien muuri, joka tosin nähdään lopullisesti sitten keväällä kun paine on suurimmillaan.
Jääkiekossa oman seuransa kannattajan yksi suurimpia huveja ja toisaalta vakavamielisiä pohdintoja on fantasiarostereiden rakentelu. Jos tuolle pelipaikalle saisi tuon pelaajan jne. jne.
Aina ei tarvitse kuitenkaan elää kuolemanvakavasti reaalimaailmassa Jatkiksen palstoilla vaan antaa ajatuksen lentää ja heittää ideoita joukkueen kokoonpanosta. Se hupi sallittakoon meille malttamattomille kannattajille.
Himputin tylsä olisi jääkiekkomaailma, jos innostunut Kiekko-Poikien ikikannattaja kahlitaan pelkkään reaalitodellisuuteen. Siksi itse ainakin tykkään heitellä joskus hieman fantasiaa sekaan vaikka tiedän ettei se ole lainkaan mahdollista. Pitää mielen virkeänä ja saa ajattelemaan, että jospa sittenkin......se Garrett Wrightin tapainen sentteri.
Ps. Garrett kommenttini sai itseasiassa alkunsa siitä kun nimimerkki "MiKa77" ehdotteli toisaalla jossain päin keskustelupalstaa, että Zdenek Sedlak olisi kiva nähdä vaikka Joensuussa Kusyn ja Werbikin kanssa samassa ketjussa. Itse kyllä perustelin sen, että miksi se ei olisi hyvä juttu puhtaan pelillisesti, mutta siinäkin em. nimimerkin ehdotuksessa oli suolana se, että entäpä jos sittenkin... kasassahan saattaisi olla Mestiksen "superketju" :)
Pss. Muuten tuolla myös kannattamani HIFK:n Jatkispalstoilla on mukava vierailla koska siellä fantasioidaan vapaasti ja heitetään terävän ironista herjaa seuran ongelmista tai heikkouksista sekä myös vakavalla naamalla realisoidaan se missä kaikki on mennyt metsään. Hyvistä seuran suorituksista myös yllytään vilpittömästi kehumaan. Hauskaa ja fiksua kommenttiseuraa kun kaikki ei ole kuolemanvakavaa ja on kuitenkin niin kuolemanvakavaa.