Uutena keskustelijana linjoilla. Olen seurannut Jokipoikia ja joukkueen eri variaatioita 80-luvun lopusta melko aktiivisesti milloin hallilta, milloin eri medioista. Seuraan joukkueen tekemistä myös muuten kuin pelillisesti, joukkueen rakentamista, ottelutapahtumaa ja viestintää ulospäin. Tällä kaudella olen valitettavasti ehtinyt paikan päälle vain yhden pelin. Pelillisesti meno oli silloin todella sekavaa, mutta se nyt oli vain yksi ottelu. Muuten ottelutapahtuma jätti hiukan huonon maun. Valitettavasti en ole nykyisen managerin toiminnan ystävä. Varmasti intoa ja näkemystäkin löytyy, mutta ulospäin saa vaikutuksen, että joukkueella pönkitetään omaa egoa ja eriävien mielipiteiden esittäjät ovat suoraan vastustajia. Hallilla tärkeimpänä kohderyhmänä näytti olevan entiset pelaajat ja muu sisäpiiri. Perheet ja uudet kannattajat unohdetaan kun kumarretaan sisäpiirille ja kiillotetaan omaa kilpeä. Itse sain tästä kokemuksen mulkoiluna ja tuijotuksena kun olin lasteni kanssa vip-tiloissa kahvilla ja pullalla(Lapsille tiloissa oli tarjolla vettä, ei mitään muuta). Kuitenkin olimme pelissä kutsuttuina vip-paikoilla, mutta emme ilmeisesti tarpeeksi tunnettuja vippiin. Ehkä viestistä tuli hiukan liian negatiivinen, mutta voin keskustella aiheesta lisää, jos jotakuta kiinnostaa. En toki väitä, että joukkueen toiminnan pyörittäminen olisi helppoa. Toivoisin vain että joukkue ei olisi yhden miehen projekti häntä itseään varten, vaan koko maakunnan yhteinen juttu jääkiekkoa ja kannattajia varten.