Mannaa sataa joukkueeseen, Ruohomaa Jatkoajan valinta joulukuun Mestis-pelaajaksi:
---
Yllättävä, mutta vallan hyvä valinta. Eihän tätäkään olisi ihan täysin todeksi uskonut syksymmällä.
On kieltämättä yllättävä valinta, mutta hyvinhän tuo on liimalavalla alkanut sujumaan. Itsekin olin syksymmällä valmis laittamaan Ruohomaan katsomoon ja antamaan esim. Haloselle sen paikan. Väärässä olin, sillä nyt tämä kantaa hedelmää. Nythän tuo koko kakkoskenttä on kokenut muutoksen, kun I.Pitkänen kärsii vielä pelikieltoa ja Sallinen on emoseurassaan. Mielenkiintoista nähdä kuinka pelaaminen Ruohomaan kohdalla etenee. Kakkosylivoimassakin on kyllä käytettävä kaveri ja saa usein kiekon hyökkäysalueelle omalla toiminnallaan.
Haapakoski pitää ottaa tässä myös esille. Ei sitä olekaan vielä nähty, joten tässä(kin) on vedettävä sanojaan takaisin. Aikaisemmin olin vahvasti tarjoamassa menolippua Ouluun, mutta onnekseen hän muutti pelitaktiikkaa suotuisaan suuntaan ja osoitti valmentajan merkkejä. Lisäksi tulisuuttakin on alkanut löytymään, jos homma ei toimi.
Kirjaillaan nyt samaan vielä jatkosta. Sillä nyt eletään tammikuun alkua ja siirtoraja on auki vajaat neljä viikkoa. Tapahtuuko tänä aikana muutoksia joukkueessa? Hyökkäys on edelleen aika kapea, joten sille osastolle kaipailisi vielä lisää ratkaisuvoimaa. Manninen on tainnut olla ihan ok, ei ole näkynyt hyvässä eikä pahassa, mutta pelaa kahteen suuntaan hyvin. Todellisuudessa meillä ei kuitenkaan ole kuin kaksi kenttää, jotka voivat tehdä merkittäviä ratkaisuja otteluiden voittamiseksi, tai.. tällä hetkellä 1,5 kenttää taitaa olla lähempänä totuutta. Laadukasta, peliä tekevää laituria tuo pakka tarviisi jos meinataan Mannisen kentälle saada pisteitä aikaan. Toinenkin laadukas hyökkääjä tuonne mahtuisi, sillä kakkosen laitaan pitäisi olla joku muu kuin heikkipuustinen, että kentästä saataisiin enemmän irti. Fyysisellä puolellakin on Snelmannin kokoinen aukko..
Puolustus kestää kyllä vaikka sieltä ukkoja onkin välillä poissa. Nyt on vielä kuitenkin Näppilä ja Hyvärinen ollut sivussa ja ei tuolla silti mitään hätää ole ollut. Oinonen ja nuoremppi Väänänen on täyttäneet tonttinsa ihan mukavasti.
Ja jos vielä toivotaan lisää niin tasonnostoa kaivataan osalta, ehkä päällimmäisenä kuitenkin Samu Pitkänen, joka on nyt jossain ihan varjoissa.