Jokerit - viihteellisen kiekon tappaja

• 5 719
  • 62

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On äärettömän muodikasta puhua suurin kirjaimin Jokereiden harjoittamasta viihdearvoltaan nollassa pyörivästä ylipassiivisesta ja ylipuolustavasta pelitavasta. Minä pidän noita puheita suuren luokan paskana.

Minä olen kurkkuani myöten täynnä jääkiekon viihdearvon ympärillä pyörivää keskustelua. Minä olen kai niitä harvoja, jotka lähestyvät peliä sen urheilullisuuden kautta. Viihdettä pyritään tarjoamaan jo joka helvetin erätauolla, pelikatkolla ja jokaisen hallina viimeistä nurkkaa myöten on tumpattu joku teinityttö kaljaa myymään. Ihan hyvä niille, jotka niitä kaipaavat - kyllä minkäkin sen kaljan sieltä saatan ostaa ja taputtaa käsiäni sen musiikin tahtiin. Jäällä minä en halua nähdä viihdettä, vaan urheilua ja viihtyä sen kautta.

Mikäli haluamme nähdä paljon tiukkoja tilanteita, paljon taklauksia, päästä päähän aaltoilevaa peliä ja hirveätä vauhtia, niin on helppo kaventaa ja lyhentää kaukaloa sen verran, että peli on yhtä surkuhupaisaa kaaosta. Se on käsittääkseni sitä viihteellistä peliä, jota niin äärettömän moni kaipaa.

Minä arvostan kovasti Jokereiden ylivoimaista puolustusta. Minä arvostan äärettömästi sitä rauhallista ja ajattelevaa pelitapaa, jossa jokaiselta pelaajalta vaaditaan korkea perusosaamistaso pystyäkseen toteuttamaan rooliaan. Minä en arvosta sitä yliliikkuvuuteen johtanutta mantraa, jossa hoetaan "liike, liike, liike". Minä arvostan aivoja ennen liikettä. Minä arvostan kiekollista peliä ennen päin laitoja juoksemista. Silti minä arvostan liikettä ja taklauksiakin, mutta vasta noiden kahden asian käyttöön valjastettuna. Kyse ei ole luistelukilpailuista tai taklauskilpailuista. Jääkiekko on maalintekopeli ja sen kautta minä lähestyn tapahtumaa.

Sekä toinen, että kolmas Jokerit-Kärpät-peli oli minun mielestäni hyviä jääkiekko-otteluita, vaikkakin molemmissa hallitseva joukkue oli Jokerit ja kolmannessa pelissä jopa aika ylivoimaisesti.

Olisiko nyt aika miettiä, mitä tapahtumia siellä kentällä halutaan nähdä? Minä olen nähnyt niitä, joita haluankin: maaleja, maalintilanteita ja niihin tähtäävää peliä. Kaiken lisäkseni oma joukkueeni voittaa ja taistelee - se on aika paljon.

Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Oiva
Jääkiekko on maalintekopeli ja sen kautta minä lähestyn tapahtumaa.

Muutoin hienon kirjoituksesi pointti lienee tässä. Narrien peleissä kun niillä maaleilla harvemmin mässäillään. Voi olla, että Oiva on viihtynyt mainiosti narrien ja Kärppien ekassa ja kolmannessa välieräpelissä, mutta miten on sen suuren katsojajoukon laita, jotka haluavat nähdä kaukalossa nimenomaan sitä viihdettä?

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokerit pelaa tappavan tylsää ja systemaattista peliä. Sitä ei ole ilo seurata ja siinä ei ole viihtyvyyttä tippaakaan...

Jokereiden peli on kuitenkin tehokasta ja sillä voittaa, joten eiköhän se riitä ja ole tarkoituskin. Minulle kelpaisi erittäin hyvin vastaavanlainen tyyli SaiPaankin, jos sillä vielä menestyisi. Viis siitä miltä se näyttäisi ja tuntuisi, kunhan tulosta syntyisi.

Niinhän se on että oman joukkueen peli näyttää ja tuntuu aina hienolta, varsinkin silloin kun joukkue menestyy, vaikka pelitapa olisikin tylsä.

JPL

Jäsen
Onhan se kiva voittaa....

Nähdäkseni jääkiekko on viihdettä, johon kuuluu a) maalit b) taklaukset.

Jokerit ei harrasta kumpaakaan näistä. Kyllä Hjallis sen parissa vuodessa tajuaa että tällä ei tulla pitkällä tähtäimellä voittamaan mitään...

Cannonpowder

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Oiva

Mikäli haluamme nähdä paljon tiukkoja tilanteita, paljon taklauksia, päästä päähän aaltoilevaa peliä ja hirveätä vauhtia, niin on helppo kaventaa ja lyhentää kaukaloa sen verran, että peli on yhtä surkuhupaisaa kaaosta. Se on käsittääkseni sitä viihteellistä peliä, jota niin äärettömän moni kaipaa. .

Hmm.. takerrun oikeastaan vain tähän, sillä tässä ol mielestäni lievä ristiriita.
Kaukaloiden kaventaminen johtaa näihin tiukkoihin tilanteisíin, taklauksiin ja surkuhupaiseen kaaokseen - samaa mieltä.. ja mielestäni yksi osasyy nykyiseen tilanteeseen miksi maaleja nähdään liian vähän. Tätä kehitystä ei ainakaan allekirjoittanut kaipaa äärettömästi. Taklauksia kyllä mutta ei maalien kustannuksella.
Kaventaminen taas ei kyllä lisää "päästä päähän aaltoilevaa peliä ja hirveätä vauhtia" - päinvastoin. Isot ja kankeat pelurithan pysyvät paremmin pelissä mukana mitä pienempi kaukalo.
Tämä ei siis mitenkään pointtina että Jokereilla näin olisi - olipahan vain kommentti kappaleeseen.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Tuntuupa siltä, että tuo väite "Jokerit - viihteellisen kiekon tappaja" tosiaan pitää paikkansa. Jokerit pelaa hyvää ja järjestelmällistä kiekkoa ja ainoastaan omat fanit nauttivat siitä ja loppu Suomea, jonka ainoa viihde on se, että Jokerit häviää saavat pettyä ja eivät viihdy lainkaan.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Olen samoilla linjoilla Oivan kanssa. Eilen ja tiistainakin tunsin jotenkin nauttivani tuosta Jokereiden erittäin varmasta ja kontrolloidusta pelistä. Siinä tuntee olonsa turvalliseksi, kun voi tietää ettei tarvitse olla koko peliaikaa kusi sukassa, että koska heiluu omassa päässä?
Jokereiden pelityyli on juuri tämän päivän kiekkoilussa se voittava tyyli, näin se vain on. Muiden joukkueiden fanien silmään tuo pelityyli näyttää varmaan äärimmäisen tylsältä, mutta ainakin minulle on pääasia, että joukkue voittaa.

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Palopäälliköt helvettiin!

Viestin lähetti hull16
Tuntuupa siltä, että tuo väite "Jokerit - viihteellisen kiekon tappaja" tosiaan pitää paikkansa. Jokerit pelaa hyvää ja järjestelmällistä kiekkoa ja ainoastaan omat fanit nauttivat siitä ja loppu Suomea, jonka ainoa viihde on se, että Jokerit häviää saavat pettyä ja eivät viihdy lainkaan.

Täysin samaa mieltä!
Mikään tällä kaudella (ruikuttajat: teille viimekaudella!) nähty peli ei ole ollut enemmän taitokiekkoa, kuin eilinen.
Totaalista hallintaa.
Tällä pelillä pärjää nykyliigassa, turha siitä meitä on syyttää!

Sitäpaitsi, jos olisin Nordiksen narri, olisin visusti hiljaa pelityyleistä, omista kasvateista (tekisipä mieli laittaa sulkuja edeltävän sanan tilalle kasveista...), maalimääristä, tyylikkyydestä sekä eniten kovuudesta.
Arvon tryffeli-itkijät: Teidän kovuutenne on totaalisen huvittavaa jargonia, johon vain TE itse uskotte!

Parasta tässä Jok vs. muu maa-asetelmassa on se, ETTÄ TÄSSÄ, JOS JOSSAIN ON KYRPÄÄ! Sitähän tryffelit konsensuksineen eivät koskaan olekaan kokeneet.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En olisi niin tyytyväinen jos IFK voittaisi kullan tollasella paskalla. Jokereiden peli perustuu siihen että neljä pelaajaa on aina kiekon ja oman maalin välissä. Ainoa joka saa pelata niin kuin haluaa on Peltonen. Kyllä Italiankin jalkapallojoukkuetta arvostellaan sen tylsästä pelityylistä ja kai narrejakin saa arvostella sen pelityylistä, arvon apinat.

Kyllä minuakin vitutti se että IFK pelasi tällä kaudella peliä jossa ei taklattu. Mutta IFK sentään pelasi hyökkäysvoittoista peliä. Se että pelataan ihan miten vaan menestymisen takia on aivan naurettavaa!

Jokereissa on muutenkin niin ärsyttäviä elementtejä että sen matseja ei edes halua mennä katsomaan. Jääkiekon irvikuvia: Aalto, Valtonen, Nemirovski j.n.e. Aalto on ikuinen itkijä joka on mentaliteetiltään kuin 7-vuotias pikku paska. Valtonen on taas Valtonen ja Nemirovski on itkupilli ja kahvaava sika. Fanikatsomossa uhkuu älykkyys ja solvaavat huudot ova naurettavia.

Videotaulu on taas aivan kamala. Sieltä tulee näitä hauskoja animaatioita kun Jokerit tekee maalin tai sitten solvavia clippejä vastustajajoukkueesta tai tuomareista. Jokaisella katkolla tulee mainoksia tai tila on myyty jollekin joka täyttää vuosia. Kaikkea myydään ja aivan koko ajan. Musiikkivalinta on hirveää. Tunnelmannostattajat kuten "noise level", "jokerit-laulu" tai "clap your hands" on varmaan kaikkien mielestää semmoista tubaa että huh huh.

Nämä edellämainitut seikat kertakaikkiaan valitettavasti tekevät Jokereista iljettävän ja mielenkiinnottoman. Jokereiden viihdearvo on valitettavasti nolla.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Iltiksen (Ifk) tämän päivän pikkuruinen kommentti eilisestä matsista hakee vertaansa. Kova on muiden jengien fanien itku. Luulisi, että siellä lomilla olisi muutakin tekemistä kuin kärsiä Jokereitten huonosta pelistä ja hallin paskasta fiilingistä. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista ja niin säälittävän näköistä kateellisuutta, että melkein nolostuttaa heidän puolestaan.

Tavoite on edelleen pysyä Suomen v-mäisempänä jenginä ja faniryhmänä. Hei! Vähään aikaan ei ole avattu yhtään ketjua Harkimosta.
Kevyttä kenttäkeittiö kamaa.

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
äijä : Sitäpaitsi, jos olisin Nordiksen narri

Niin olisit todella yksinäinen kaveri.

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Arvon titityy!

Eka tsibale:
Kyllä olisit, älä viitsi jeesustella.

Toka tsibale:
Se, että pelataan niin kuin pelataan, ei ole naurettavaa.
Viddu, että peukaloinen vitsii jeesustella.

Kolkki tsibale:
Missä kohtaa sinun kirjoituksessa hohkaa...
Typy tuomitsee muita asioista, joihin itse lähes joka kerta syyllistyy...
Oletko Nordiksen Hesus?
Kuka tässä on "pikkupaska", sanojasi lainatakseni?

Neljäs tsibale:
On se kertakaikkiaan pelottavaa, kun SYÖTETÄÄN EPÄSELVÄÄ KUVAA PERUSTRYFFELILLE: olisi siistimpää tsiigaa matseja omasta töllöstä hei siellä Länsimäessä.

Perkeleen hippiäinen: mitä Sinun korvien välissä kulkee?
Välittäjäaineita tietty, mutta onko siellä elämää?
...Taitaa olla pelkkää brandia ja etelävaltioiden lippuja.

Dave T

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
En pidä itseäni minkään joukkueen fanina, joten mielipidettäni ei voi teilata ainakaan Jokeri-vihaajana. Jokerien pelityyli perustuu Westerlundin ja Summasen kehittämään pelianalyysiin, jossa peli on jaettu pieniin osiin. Nämä pienet asiat kun hoitaa, niin peli pitäisi pystyä voittamaan. Esimerkiksi listataan kiekon menetykset.

Tietenkin tämä on tehokasta ja niin voi voittaa mestaruuksia. Mutta Jokerien pelityyli tappaa MIELIKUVITUKSEN ja LUOVUUDEN. Ainoastaan Peltosella tuntuu olevan vapauksia yrittää omia juttuja. Tämä on mielestäni harmi, sillä Jokereilla on monia taitavia pelureita, jotka tekisivät enemmän pisteitä muissa seuroissa.

Jokerien pelityylin haukkujat eivät ainakaan kaikki ole kateellisia. Itseäni pidän lätkän ystävänä ja en pidä Jokerien tavasta pelata tätä hienoa lajia. Monet kavareistani jakavat saman mielipiteen, eikä heillä tietääkseni ole muuten mitään Jokereita vastaan.

Kun Selänne ja kumppanit hoitivat Jokereille mestaruuksia, oli peli värikästä ja vauhdikasta. Muistetaanko Janeckya? Tietenkin muistetaan, mutta mitähän Otto sanoisi tämän päivän tyylistä?

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Arvon titityy!

Sanoit:
"Kyllä olisit,älä viitsi jeesustella."

Vastaan: Niin olisinkin.

Sanoit:
"Se, että pelataan niin kuin pelataan, ei ole naurettavaa.
Viddu, että peukaloinen vitsii jeesustella."

Vastaan: Mielestäni se on naurettavaa, ehkä sinun mielestäsi ei.

Sanoit:
"Missä kohtaa sinun kirjoituksissasi hohkaa...
Typy tuomitsee muita asioista, joihin itse lähes joka kerta syyllistyy...
Oletko Nordiksen Hesus?
Kuka tässä on "pikkupaska", sanojasi lainatakseni?"

Vastauksia: Kyllä, olen Nordiksen Hesus. Ja en nyt oikein ymmärrä mihin "syyllistyn". Ja kun sanoin pikku paska tarkoitin hemmoteltua kakaraa joka ei saanut Playstation kakkosta jouluksi vaikka olisi halunnut,mutta kaveri sai.

Sanoit:
"On se kertakaikkiaan pelottavaa kun SYÖTETÄÄN EPÄSELVÄÄ PASKAA PERUSTRYFFELILLE: olisi siistimpää tsiigaa matseja omasta töllstä hei siellä Länsimäessä."

Vastaus: Kyllä minä valitettavasti tiedän liiankin hyvin mistä puhun. Olen kuitenkin käynyt katsomassa enemmän Jokerit-ottelua kuin monet narrifanit kuluneella kaudella. B.t.w. asun Töölössä.

Sanoit:
"Perkeleen hippiäinen:mitä Sinun korvien välissä kulkee?
Välittäjäaineita tietty, mutta onko siellä elämää?
...Taitaa olla pelkkää brandia ja etelävaltioiden lippuja."

Vastaus: Kyllä siellä brändiä on, ja ehkä jopa liikaakin. Mutta elävaltioiden lippuja ei ainakaan vielä pyöri. Tosin ajattelin etelänmatkaa nyt kun on kesäloma ja kaikki... No kyllä minuakin vi... potuttaisi!

Hyvää keväänalkua sinne korsoonkin!

Papa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, FC Bayern
Viestin lähetti lintu

Videotaulu on taas aivan kamala. Sieltä tulee näitä hauskoja animaatioita kun Jokerit tekee maalin tai sitten solvavia clippejä vastustajajoukkueesta tai tuomareista. Jokaisella katkolla tulee mainoksia tai tila on myyty jollekin joka täyttää vuosia. Kaikkea myydään ja aivan koko ajan.

Näin kirjoittaa apina, jonka oman jengin videotaululla mainostetaan kaljuuntumista ehkäisevää shamppoota ;)))

Alkaako ilmat viilenemään Hietsussa vai mikä sut toi koneen ääreen?

-Papa-

Jäitä hattuun

Tämän ketjun aiheena on Jokereiden pelityyli. Pysytäänpä asiassa ja jätetään henkilökohtaisuudet ja alatyyliset nimittelyt pois. Vaikka onkin viikonloppuyö.

Ystävällisin terveisin,

Moderaattoritiimi

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei Hjallis kauaa katso puolityhjiä halleja, mies ei todellakaan ole tyhmä ja tietää missä vika piilee. Veikkaanpa että ensi vuonna Jokerit on ns. ryminäjengi eli veri lentää ja suviurpot kauhistelee iltapäivälehdissä. Ja yleisö viihtyy tietysti.

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Onko se sitten hyvää viihdettä kun oma joukkue ei päästä yhtään maalia ja pystyy itse tekemään yhden tai kaksi?? Meet hallille ja tiedät suunnilleen tuloksen ennen kuin peli on alkanut? Paljon mieluummin katselen peliä missä sattuu ja tapahtuu molemmissa päissä, hyvänä esimerkkinä HPK-TPS puolivälierä kamppailu nro. 5, jonka kerho voitti 3-1, siinä lopussa oli nitrot tarpeen!

Ennemmin hyökätään perkele ja annetaan koko rahalla huvia eikä mitään peruutteluja, se ei pelaa joka pelkää.

Sain inspiraation vaan avautua kun luin kommentin: Eilen ja tiistainakin tunsin jotenkin nauttivani tuosta Jokereiden erittäin varmasta ja kontrolloidusta pelistä. Siinä tuntee olonsa turvalliseksi, kun voi tietää ettei tarvitse olla koko peliaikaa kusi sukassa, että koska heiluu omassa päässä?

Ennemmin voitto kusi sukassa kun kravatti kaulassa, hämeenlinnalainen sananlasku.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti herjajengi
Onko se sitten hyvää viihdettä kun oma joukkue ei päästä yhtään maalia ja pystyy itse tekemään yhden tai kaksi?? Meet hallille ja tiedät suunnilleen tuloksen ennen kuin peli on alkanut? Paljon mieluummin katselen peliä missä sattuu ja tapahtuu molemmissa päissä, hyvänä esimerkkinä HPK-TPS puolivälierä kamppailu nro. 5, jonka kerho voitti 3-1, siinä lopussa oli nitrot tarpeen!
Niin, mitä eroa on 2-0 voitolla ja 3-1 voitolla?
Todennäköisesti se, että tuo 2-0 on Jokereiden voitto ja se ei tietenkään viihdytä "ketään" ja 3-1 on kerhon voitto joka viihdyttää ihan kaikkia.

voi herran jestas näitä selityksiä...

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Joopa joo. Ei kai sillä nyt ole sitten mitään eroa jos niin sanot. Onhan se 2-0 peruutelemalla otettu voitto paljon maukkaampi kuin 3-1 voitto missä mennään päästä päähän ja lopussa oma joukkue joutuu 6-3 av:lle puoleksitoista minuutiksi.

Tossa Hannu vs. Hannu ketjussa oli seuraava kommentti:Amen. Ilman laseja on pakko myöntää, että Jokerit on pelannut suomen yleisö-epäystävällisintä kiekkoa. Sen siitä saa, kun poistaa pelistä kaiken sen, mikä tekee kiekko-ottelusta viihdyttävän: maalit, kontaktit, hyökkäävän pelityylin jne. Jos yleisö haluaa katsella peruuttelua, ei tarvitse Jaffalan parkkihallista edes poistua. Parkkihallissa saattaa lisäksi nähdä myös kontakin.

Tohon ei voi muuta sanoa kun sen jo alussa toistuvan Amen.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti herjajengi
Joopa joo. Ei kai sillä nyt ole sitten mitään eroa jos niin sanot. Onhan se 2-0 peruutelemalla otettu voitto paljon maukkaampi kuin 3-1 voitto missä mennään päästä päähän ja lopussa oma joukkue joutuu 6-3 av:lle puoleksitoista minuutiksi.
Olen nähnyt kaikki Jokereiden tämän kauden kotipelit ja yhdessäkään ei ole peruuttamalla voitettu mitään ja kyllä täällä osataan ihan etuperinkin luistella.
Sitäpaitsi olen sitä mieltä, että kun joukkue alkaa peruttelemaan niin silloin varmasti kolisee omissa, joten parempi ajaa vastustajaan kiinni kuin peruutella.

Viimeksi muokattu:

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Ettei tämä ketju mene taas kerran jokerifanit-muut -provokilpailuksi, yritän kirjoittaa jotain analyyttistä.

Ensinnäkin, Summasen puolustusvoittoinen taktiikka on todella tehokas. Yhtä huonoa erää lukuunottamatta Jokerit on päästänyt tämän kauden seitsemässä pudotuspelissä tasakentällisin kaksi maalia! (Eipä tainnut siinä huonossakaan päästää kuin yhden, kaksi muuta tulivat yli- ja alivoimilla.)

Toiseksi, sumputtaminen tappaa jääkiekon. Kun Ruotsin maajoukkue muutama vuosi sitten pelasi samanlaisella taktiikalla, haukuttiin sitä täysin syystä. Kun New Jersey Devils voitti samanlaisella taktiikalla Stanley Cupin muutama vuosi sitten, haukuttiin sitä täysin syystä. Jokereita haukutaan minusta myös täysin syystä, mutta toisinaan haukkuminen saa naurettavia piirteitä. (Ks. nimimerkki linnun ensimmäinen viesti tähän ketjuun; voisi edes yrittää pysyä aiheessa eikä purkaa asialliseen ketjuun kaikkia tiettyyn joukkueeseen, sen omistajiin, faneihin ja pelaajiin kohdistuvia antipatioitaan ja samalla ohjata koko keskustelua sivuraiteille.)

Jokerien tämänkautisessa joukkueessa on taitoa viimekautista vähemmän ja pelityyli on sen mukainen. Toisaalta joukkue pystyy saman pelin sisälläkin vaihtamaan taktiikkaa jalkapallomaisesti hyökkäysvoittoisesta puolustusvoittoiseen ja taas takaisin. Taktisesti Jokerit on liigassa omaa luokkaansa.

Maaleja jokeripeleissä tehdään/on tällä kaudella tehty niin vähän paitsi joukkueen taktiikan, myös huonon maalintekotaidon takia. Sivuuttaa ei sovi myöskään vastustajajoukkueiden taktiikkaa, joka ymmärrettävästi on erityisesti Jokerien kotiotteluissa ollut hyvinkin puolustava alusta saakka.

Taklauksiakaan jokeripeleissä ei juuri nähdä. Tähän on suurimpana syynä liigan taklauksien suhteen häilyvä tuomarilinja. Kun etukäteen ei voi tietää, tuleeko taklauksesta jäähy, kuuluu riskien minimointiin myös taklausten välttäminen.

Vaikka ymmärränkin pelin muunkin kuin viihdearvon, en nauti (pelkästään) kontrolloidun puolustuspelin katsomisesta (paitsi kun Jokerit johtaa ratkaisevaa finaalia, sen verran menestyksenmetsästäjä taidan olla minäkin (vaikka 80-luvun rankat vuodet ja divaritaaperruksenkin jotenkuten muistan ;). En tunnista nykyistä joukkuetta siksi samaksi, jonka taidokkaaseen, mielikuvitukselliseen ja hyökkäysvoittoiseen pelityyliin ihastuin joskus pikkupoikana.

Joskus aiemminkin samasta aiheesta on keskusteltu. Silloin monet esittivät, että oikeastaan tämä riskien minimointi niin pelaajapolitiikassa (mieluummin ostetaan muualta valmiita pelaajia kuin kasvatetaan omia) kuin pelitaktiikassakin on yhtä Summasta laajempi ilmiö ja liittyy enemmänkin seurajohdon luomaan jatkuvaan menestymispaineeseen.

Itse näkisinkin mieluummin Jokerit, joka välillä vaikka pitäisi suosiolla välivuosia (mestaruuksista - pudotuspeleihin toki pitäisi päästä aina), mutta pelaisi perinteistä jokerikiekkoa ja antaisi omille nuorille aikaa ja tilaa kehittyä. Vaikka niitä bisneslippuja saakin myytyä runkosarjaan pelityylistä ja peluuttamisesta huolimatta, on tämän kauden pudotuspeleissä nähty fanien kyllästyminen nykymenoon.

Ruhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Jokerit
täytyy myöntää että tämä pelityyli on vähän ristiriitainen kokemus itsekullekkin. Siinä joutuu vertailuun se, että Joukkue menestyy, eli positiivinen puoli, ja se, että Joukkue menestyy tylsästi, se negatiivinen puoli. Tähän mennessä menestys on kelvannut, ja uskon, että se aina kelpaa vaikka tällä tavallakin.

Kuitenkin uskon, että tämä tyyli tästä vaihtuu jossain vaihees, pelaajatkin nyt aina vaihtuu, kuten myös valmentajat. Nauttisin tietenkin enemmän jos joukkue hyökkäisi kuin HPK ja taklaisi kuin 70-luvun Philadelphia Flyers, mutta... niin, näinkin käy. Vaikee on hjalliksenkaan mennä tyyliä muuttamaan vaikkaa rahaa ei tuliskaan, koska jengi silti menestyy.

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Viestin lähetti hull16
Olen nähnyt kaikki Jokereiden tämän kauden kotipelit ja yhdessäkään ei ole peruuttamalla voitettu mitään ja kyllä täällä osataan ihan etuperinkin luistella.
Sitäpaitsi olen sitä mieltä, että kun joukkue alkaa peruttelemaan niin silloin varmasti kolisee omissa, joten parempi ajaa vastustajaan kiinni kuin peruutella.

No joo, Peltonen osaa luistella eteenkin päin, mutta muut ei, tai sitten niiden ei annata! Tähän hymäri, mennään poijat lataamaan akkuja päivän peleihin, ok?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy