Silläkin on merkitystä, että millä kulmalla Jokerit lähtee markkinoimaan uutta tulemista. Onko siinä uhoa "paha palaa Liigaan" -tyyliin vai onko siinä nöyrempää kasvutarinaa "uusi alku" -tapaan. Jälkimmäiseen voi liittää positiivisempia mielikuvia sponsorin kannalta, mutta aiempihan saattaa olla faneille mieluisampi (onko?) lähestyminen, jossa kuitenkin suuruus ja kunnioituksen vaatiminen on egolle hivelevämpää.
Siis kun nyt siitä lähdetään, että Selänteen orkestroima poppoo (sijoittajat + vanhat legendat + uuden organisaation rakennus) on kaikesta päätellen muovaamassa uutta tulemista aikatavalla tyhjästä, niin sitten kun kaikki on valmista, niin Jokerien paluun teemaan ei mitenkään sovi noista kahdesta "Paha palaa KHL:stä". Tässä koko kuviossa kun ei ole sitä vivahdetta, että KHL:ssä nähty "Jokerit"-nimeä kantava seura olisi liikahatamassa Putinin sarjasta Suomeen. Se KHL-seura on jo historiaa eikä sitä voida enää mihinkään siirtää.
Mitä yritän sanoa? Selänteen klaani on perustamassa Jokereita uudestaan Suomalasiin kiekkokaukaloihin. Tällä uudestaan perustettavalla seuralla ei ole KHL:n kanssa mitään tekemistä.
Eikä varmasti ole faneille mieluisampi mistä kirjoitit, vaan nimenomaan Suomen mestaruudesta taistelevan seuran jatko sitten vuoden 2014 siellä mihin se kuuluu. Selänteen projektin ei pidä mitenkään yhdistää omaa tekemistään koheloon. Ja haluan uskoa että näin myös asia sitten on. Sijoittajat tuskin haluavat mitään KHL-leimaa uuden tekemisen yhteyteen. Sponsorit vielä vähemmän.
•
Ja edelleen mä en kykene ymmärtämään sitä, että jos (ja toivottavasti kun) em. Selänteen jengin toteutus ottaa tapahtuakseen, niin kenelle te (jotkut) haluatte siinä vaiheessa muistutella slobosarjan jutuilla? Tuossa vaiheessa kun uudella organisaatiolla ja sen tekijöillä kun ei ole yhtään mitään tekemistä ryysytouhujen kanssa... Seuran nimi ja logo kun ei ole syyllinen siihen, että ne oksettavasti yhdistettiin aikanaan pyhäinhäväistyksen omaisesti yhden henkilön toimesta koheloon. Harkimo on se jota sormi osoittaa.
Koheloon meno oli niin täydellinen yhden ihmisen show kuin olla ja voi. Esim. Silloisen organisaation ylintä kastia olevat henkilöt (esim. Markkinointi- ja myyntipäälliköt) saivat tietää ensimmäisen kerran Harkimon KHL-kuviosta sen viikon maanantaina kun sitten perjantaina oli asiasta lehdistötilaisuus. Tiedottajakin soitettiin kesälomaltaan töihin samaisen viikon keskiviikkona, samana päivänä kun huhut Areenan myynnistä ja KHL-kuviosta levisivät median lööppeihin. Että semmonen Harkimon seikkailu se.