cobol kirjoitti:... varmasti saa propagandaa tehtyä,...
Korjataan sen verran, että kyseessä ei ole mikään maalisuhde vaan maaliero. Muuten en kommentoi.mixu kirjoitti:Maalisuhde ei ainakaan ole narreilla parempi kuin Hifkillä kun molemmilla on 15.
Muuten, mitä ne + ja - merkit tarkoittaa siinä edessä?
Pitäiskö huolestua kun Hifkillä on +15 ja narreilla -15?
Senior kirjoitti:Ei kai se ketään yllätä, että Hartwallin ilmoitettu "katsojamäärä" saa usein huvittunutta hymähtelyä osakseen laajalti katsomoissa.
Senior kirjoitti:Jos nyt olet ihan vakavissasi tämän ketjun avannut, niin eikö olisi rehellisyyden nimissä syytä erotella Jokereiden osalta
- todelliset katsojaluvut (paikallaolleet) kontra
- myydyt ja jaetut vapaaliput / ottelu?
jotta tarkastelusi antaisi edes jossain määrin oikeaa tolaa asioiden laidoista?
Senior kirjoitti:Jos nyt olet ihan vakavissasi tämän ketjun avannut, niin eikö olisi rehellisyyden nimissä syytä erotella Jokereiden osalta
- todelliset katsojaluvut (paikallaolleet) kontra
- myydyt ja jaetut vapaaliput / ottelu?
jotta tarkastelusi antaisi edes jossain määrin oikeaa tolaa asioiden laidoista?
Ei kai se ketään yllätä, että Hartwallin ilmoitettu "katsojamäärä" saa usein huvittunutta hymähtelyä osakseen laajalti katsomoissa.
Mielestäni se on ainoa käytettävissä oleva mittari, kaiken lisäksi tasapuolinen koska kaikki ilmoittaa yleisömäärän samoin perustein.mixu kirjoitti:Jos kerran otsikko on " Jokerit Suomen katsotuin jääkiekkojoukkue" niin onhan sillä merkitystä ketä siellä paikalla on.Ei nyt ollut kysymys myydyistä lipuista vaan ihan muusta.
Gags kirjoitti:Vaikket minulle osoittanutkaan tätä, niin kysyn miksi pitäisi rehellisyyden nimissä erotella todelliset katsojamäärät kontra myydyt/jaetut vapaaliput? Eikö kaikki joukkueet ilmoita lippujen mukaan katsojamäärän, eikä paikallaolevien katsojien lukumäärää lasketa?
Gags kirjoitti:Tuohon viimeiseen kappaleeseen voisi kommentoida että istut varmaan vääränlaisessa seurassa tai sitten hymähtelet kovaäänisesti.
Gags kirjoitti:Noihin cobolin linkkaamiin keskiarvoihin hallin koon merkityksen osalta sen verran, että ihan samanlaisia lukuja Jokerit veti DDR:ssäkin viimeisinä kausinaan siellä.
Gags kirjoitti:Mielestäni se on ainoa käytettävissä oleva mittari, kaiken lisäksi tasapuolinen koska kaikki ilmoittaa yleisömäärän samoin perustein.
Senior kirjoitti:Vielä noihin lukuihin: en ymmärrä, miksi Jokerit esimerkiksi laskee kuhunkin otteluun katsojamääräksi aitioista koko kapasiteetin semminkin, kun niihin ei ole läheskään kaikkiin ostettu eikä edes jaettu ilmaiseksi lippuja.
Senior kirjoitti:En minä ole hallien kokoihin vedonnutkaan.
En minäkään, mutta sulla oli lippu, kuten mullakin? Siinä tapauksessa voidaan aukottomasti todistaa että illan ottelussa ei ollut kuin korkeintaan 7178 katsojaa.Senior kirjoitti:Itse en ollut tänään ottelussanne. Katsojaluvuksi on ilmoitettu 7180. Paljonko arviosi mukaan oli paikalla?
Isaksson kirjoitti:Lisäksi kommentoin väitettäsi, että Jokerit veti samoja katsojamääriä Nordiksenkin halliin. Ei kai sentään, kun sinne ei ihan 8500 katsojaa mahdukaan, niin tuskin sentään keskiarvoksi tuota lukua on syntynyt Jokereillakaan.
Väärin. Jos tällaiseen systeemin päästäisiin, silloin voitaisiin oikeasti keskustella siitä, kuinka paljon väkeä on paikalla. Vaan onko tälläkään merkitystä, eikö tärkeintä kuitenkin ole se, kuinka moni on maksanut lipuistaan ?Tupis kirjoitti:Ainakin minun käsitykseni mukaa ifk:lla on käytössään järjestelmä joka rekisteröi kaikki halliin sisääntulevat katsojat, joko viivakoodilla lipusta tai tänäpäivänä mallia älykortti olevasta kausikortista, näinollen minun tietojeni mukaan ifk ilmoittaa kotipeleissään yleisömääräksi juuri sen määrän mitä hallissa on ihmisiä sisällä, ei sitä määrää mitä lippuja on myyty.
No ainakin se, ettei minua ole koskaan mihinkään rekisteröity. Voi siis hyvinkin olla, että Hifk ilmoittaa vain minimin, mutta olen minä tälläkin kaudella muutaman pelin katsonut ilman että minua on mitenkään rekisteröity.Tupis kirjoitti:Sinulla on ilmeisesti faktatietoa asiasta?
tiki10 kirjoitti:Tsekkaa Cobol sarjataulukkoa. Sieltä se HIFK vs. Jokerit tilanne selviää.
cobol kirjoitti:Ja hyvää talvea sinne rikkaiden Espooseen ja Helsingin eteläisiin osiin täältä Jakomäen ostarin vartiokopista, jossa tätä kirjoittelen. Onneksi täällä näkyy mustavalkoisesta 14'' putkitelkkarista sentään C+, josta alkaakin nyt NHL.
cobol kirjoitti:Rehellisempi tapa on tarkastella kokonaiskatsojamäärää per ottelu. Silloin Jokeritkin on samalla viivalla muiden kanssa.
bozik kirjoitti:Väärin. Jos tällaiseen systeemin päästäisiin, silloin voitaisiin oikeasti keskustella siitä, kuinka paljon väkeä on paikalla. Vaan onko tälläkään merkitystä, eikö tärkeintä kuitenkin ole se, kuinka moni on maksanut lipuistaan ?
Rebel kirjoitti:Rehellisin tapahan on jättää HIFK:n vieraspeleistä pois Areena,
Isaksson kirjoitti:.... ja Jokereiden vieraspeleistä Nordis, jos halutaan verrata vain näiden kahden kiinnostavuutta maakunnissa.
Gags kirjoitti:Tuohon viimeiseen kappaleeseen voisi kommentoida että istut varmaan vääränlaisessa seurassa tai sitten hymähtelet kovaäänisesti. Vaihtoehtoisesti mä olen kuuroutumassa koska en ole hymähtelyä kuullut.