Miksi Erkka on hymiöllä varustettu poliitikko silloin, kun on eri mieltä näkemystesi kanssa jne.
Mitä helvetin tekemistä on Ossin kädettömällä syötöllä 3-1 hyökkäyksessä on pelin rakentelun kanssa ?
Pakko myöntää. Minäkin tykkään sienistä, ja isosti.Minä, flint, Oiva ja Erkka taidetaan olla sienien ystäviä. )
Jos taktiikka oli, että keskustan kautta ei pelata, jotta ei tule menetyksiä, niin siinä kyllä onnisuttiin.
Näiden tämän päivän kommenttien perusteella rankkaisin cobolin kelpo kandidaatiksi c-junnujen valmennukseen. Lajina tosin käsipallo tai jokin muu, kiekosta pitäisin äijän kaukana pois.
Olen nyt viime peleistä nähnyt vain TPS ja Pelicans -matsit, mutta olenko yksin havaintoni kanssa; alivoimapelaaminen on aivan jäätävän paskaa. Neliö seisoskelee parin metrin halkaisijalla ja vastustaja saa käytännössä aina pyörityksen päälle. Pakit siirtelevät rentoutuneesti ilman painetta ja käyttävät kiekkoa kulmissa, ajoittain tulee hyvä veto viivasta tai syöttö keskelle, pakit aivan kusessa siivotessaan maalinedustaa.
No mun silmin Erkka pisti ihan omiaan hyökkäämisen osalta.
Olen nyt viime peleistä nähnyt vain TPS ja Pelicans -matsit, mutta olenko yksin havaintoni kanssa; alivoimapelaaminen on aivan jäätävän paskaa. Neliö seisoskelee parin metrin halkaisijalla ja vastustaja saa käytännössä aina pyörityksen päälle. Pakit siirtelevät rentoutuneesti ilman painetta ja käyttävät kiekkoa kulmissa, ajoittain tulee hyvä veto viivasta tai syöttö keskelle, pakit aivan kusessa siivotessaan maalinedustaa. Ylivoima tehdään aivan liian helpoksi vastustajalle.
Mä tosin olen vielä kriittisempi kuin Erkka hyökkäyspelaamisen osalta. 5vs3 oli umpisurkeaa, samoin erikoistilanteista myös alivoima joka jätti liikaa tilaa Kärpille ja lisäksi koko hyökkäyspelaaminen ainoina poikkeuksinaan mainitsemani riistot ja kolmannen erän tasoituksen jälkeinen parempi jakso. Hyökkäyspelin rakenteen osalta näin itse myös puutteena keskialueen ylittämisen pelkästään laitojen kautta pelaamiseen omista lähdettäessä kuten viimeisessä kolmessa Erkan ottelussa.
Se johtuu siitä, että vastustajat pelaa aktiivista alivoimaa. Ja miksi ei pelaisi, kun meidän YV:n syötöt lähtee hitaasti ja ennalta arvattavasti, eikä viivaa tarvitse pelätä ollenkaan.Ylivoima on myös sekavaa ja jotenkin kiireisen ja sattumanvaraisen oloista.
Pelin yksittäisistä osa-alueista nämä kaksi ovat ne kiireellisintä korjausta vaativat. Ylivoima on tilastojen valossa toiminut kohtuullisesti, mutta kyllähän se huonolta on näyttänyt. Alivoima vielä pahempi ongelma, eilinen av-maali menee tosin täysin Justinin hudin piikkiin, mutta koko kauden alivoima on ollut neljän paskat housussa seisovan äijän liikkumaton paketti.Alivoima ja ylivoima on täällä jo arvioitu, molemmat pahasti hakusessa. Alivoima vielä kriittisempi kuin ylivoima.
Mua ei haittaa vaikka moni kommentoi flintin lailla peliä näkemättä sitä. Upeaa että joku on niin hyvä, että osaa lukea miltä peli näyttää pelkästään tekstv:stä ja laukaisukartasta ja opastaa sitten meitä muita... Itse en tähän jääkiekkonerouden korkeimpaan luokkaan pääse koskaan, vaan joudun ihan katsomaan ottelun ennen arviotani. Todella vanhanaikaista, ei mitään BB-kamaa.
Ei se varmaan aina ole kivaa kun Jokerit tekee yhden maalin ja saa yhden pisteen, niin joku kehtaa arvostella sekä pelin rakennetta että erikseen hyökkäämisen tasoa. Oishan se kivempi jos kaikki vaan sanoisi että jatkoa hyvälle valmentaja Jortikalle ja kyllä tämä menee nyt niin hyvin tai että Erkka on kuningas kun näki pelkästään hyvää, vaikka sellaista ei pelkästään kentällä todellisuudessa nähty.
En tiedä miltä tilastot näyttivät ennen viime kierrosta, mutta nyt Jokerit on listalla vasta kuudes. Silmiinpistävää on myös se, että Jokerit on koko liigan vähiten yv-minuutteja pelannut joukkue. Tilastoja SM-liigan sivullaTällä kaudella Jokerit on ollut sarjan neljänneksi paras yv-joukkue.
Miksi kotikentällä osutaan kovalla prosentilla, mutta vieraissa ei uppoa millään?
Jokerit on hävinnyt neljä voittomaalikilpailua putkeen, joten voisi varmaan enemmän panostaa näihin, siellä on kuitenkin pisteitä jaossa. Mutta ehkä näitä meidän ylipalkattuja possuja ei vain kiinnosta. Oli muuten eilen typerä veto laittaa Hentunen ratkaisevaan rankkariin vetämään. Luulikohan Erkka, että samaa pelaajaa ei voi laittaa kahteen kertaan vetämään? Näin se varmaankin oli vielä silloin, kun Erkka viimeksi valmensi liigassa, koska Lahti olisi pitänyt ehdottomasti laittaa uudestaan vetämään, eikä surkealla itseluottamuksella haahuilevaa Hentusta.
Oulun Raksila on samanlainen paikka Jokereille kaudesta toiseen kuin Jaffala on Kerholle. Kirottu paikka, varsinkin pudotuspeleissä.
Kyllä noi oulun reissut on itselle lähtökohtasesti nollan pisteen reissuja ja pistekin eilen oli ilonen yllätys. En tiiä mikä siinä on, mutta näädät on vuodesta toiseen se vaikein vastustaja.
Eli muutama fakta erikoistilannepelaamisesta:
1. Vähiten yv-minuutteja kaikista joukkueista
2. Yv-pelaamisessa liigan 6.paras
3. Vähiten alivoimaminuutteja liigassa
4. Mutta: kolmanneksi huonoin alivoimaprosentti
Rautalangasta: Jokerit on kelvollinen yv-joukkue, eikä siis niin surkea kuin eilisessä viestissäni vikisin. Jostain syystä kuitenkin vastustajat saavat vähiten jäähyjä juuri Jokereita vastaan. Av-pelaamisessa olemme huolestuttavan surkeita!